4x4 Rental Off Road

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
B21Raider
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2023, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 23

4x4 Rental Off Road

Bericht door B21Raider »

Ik ben op zoek naar een 4X4 vanuit LAX of Las Vegas.
Een 4x4 waarmee je op gravel kan en mag en die dus ook over de juiste banden beschikt. Bij de klassieke rental maatschappijen is dit een no go dus even polsen of iemand hiermee reeds ervaring heeft.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Pete.Z »

Voor hoeveel dagen?
Een 4x4 huren voor een dag is vaak geen probleem, en in Vegas is dat wel te vinden, maar vanuit LAX een 4x4 waarmee je daadwerkelijk off-road mag voor een langere periode is praktisch onmogelijk denk ik.
Heb je weleens aan Turo gedacht?

https://turo.com/


Als je gewoon wat nverharde wegen wil rijden kan dat vaak prima met een standaard awd suv, het mag niet, maar mits je niet te extreem gaat geeft het pas problemen als het fout zou gaan, verzakt zitten of lekke banden zijn dan absoluut op eigen kosten.
B21Raider
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2023, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door B21Raider »

Gemiddeld voor 1 week. De bedoeling is dat de 4x4 de volledige periode dekt.
We zoeken niet de extremen maar de gravelwegen in Eureka, Saline, Panamint en Owens Valley doe je beter niet te vaak met de klassieke banden.
Ik was er laatst begin mei en voor Lake Hill Road in Panamint Valley deden we 1 uur over 7 km door de grote scherpe stenen die er op verspreid lagen door de neerslag van de afgelopen maanden. Dit met een pickup met klassieke banden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Tipsy_1 »

Bij Alamo kan je (soms? vanaf bepaalde airports?) een Jeep Wrangler huren.
daarmee kan je zulke wegen allicht wel riskeren - of het dan volledig toegelaten is weet ik niet maar ik zag het overlaatst wel voorbij komen op een amerika facebook groep. Wij hebben op Hawaii zo'n Jeep Wrangler gehuurd vorig jaar - zalig.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door jeppiepruts »

...of het dan volledig toegelaten is weet ik niet...
Nee, ook dan zal het niet mogen. Bij de grote verhuurders mag je niet off road (...niet op een weg zonder verharding...het blijft een eeuwige discussie of een dirt road die voorzien is van een stevige laag klei verhard is of niet). Of je auto er geschikt voor is of niet doet er niet toe. Maar je hebt in ieder geval geschikte banden wat aanzienlijke je kans op problemen verkleint (als je specifiek de Wrangler of een dergelijk voertuig huurt)

@B21Raider: ik had juist om deze reden (lange stukken dirt roads rijden) een Ford F150 gehuurd voor komende zomer. Met het idee dat daar wel geschikte banden onder zouden zitten (versterkte wang, hoger draagvermogen etc.). Wat voor pickup had jij? Ik had onder een pick-up geen doodnormale banden verwacht.
B21Raider
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2023, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door B21Raider »

In mei 2023 via Alamo een Ford Ranger en in oktober 2022 via Avis een Toyota Tacamo
Beiden met "normale" banden en niet echt geschikt voor de iets ruwere gravel.
Een goed reservewiel en bandendruk laten dalen helpt, maar is niet echt waar ik warm van loop
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Bushmaster »

Farabees, wel ophalen in Death Valley en niet goedkoop.
https://farabeejeeps.com/death-valley-rentals/
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Motion »

deze zit in Moab, maar kan ook pick up in Vegas regelen:

https://southwestjeepadventures.com/rent-a-jeep
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben lang geleden (ondertussen al 10 jaar!) ook eens Farabees voor 24 uur gehuurd in Death Valley. Was toen al heel duur maar wel echt fantastisch.

Ik denk dat een Jeep Wrangler proberen te huren via een reguliere auto verhuurd voor de hele reisperiode en gewoon wat meer riskeren nog altijd de beste oplossing is. (wij hebben ook een jeep rubicon met speciale banden meegekregen bij Enterprise, daar kan je wel wat mee!)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Pete.Z »

Als je een awd of 4x4 huurt, en je er van overtuigd dat er een reservewiel bij is, kan je prima onverharde wegen rijden.
Lake Hill Road, dat is denk ik de zijweg van de 190, stukje voorbij Panamint Springs links?
B21Raider
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2023, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door B21Raider »

Pete.Z schreef:
06 jun 2023, 16:14
Als je een awd of 4x4 huurt, en je er van overtuigd dat er een reservewiel bij is, kan je prima onverharde wegen rijden.
Lake Hill Road, dat is denk ik de zijweg van de 190, stukje voorbij Panamint Springs links?
Lake Hill Road is idd de weg naar Panamint Dunes.
Een awd 4x4 zelfs met reservewiel is het minimum ja. Vorig jaar in oktober reden we van Big Pine naar Eureka Dunes in oktober en we hebben van de ganse dag geen levende ziel gezien.

Weet er iemand of Pacific Overlander nog actief is? Tot vorig jaar was er een website nu enkel nog een FB pagina ( https://www.facebook.com/pacificoverlander/) maar reactief zijn ze toch niet (meer).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Coyote »

Aangezien er wellicht forumleden zijn die in Moab een 4x4 willen huren of off road willen rijden (heb ik in het verleden nl. al eens gedaan), is onderstaande misschien van belang.

Van Sun Outdoors Arches Gateway kreeg ik deze week info over mijn komend verblijf daar. In de e-mail werd ook het e.e.a. verteld over het off road rijden als je in Moab bent. De staat Utah vereist sinds begin dit jaar een verplichte 30 minuten cursus voordat je off road gaat rijden. Je kunt dit online doen. Ik weet niet of dit ook voor andere staten geldt:
If you are planning to drive an Off Highway Vechical while in Moab, Utah state requires you to complete a 30 minute course beforehand. This course is linked here for your convience.
Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door BonnyR »

Coyote schreef:
08 jun 2023, 15:41
De staat Utah vereist sinds begin dit jaar een verplichte 30 minuten cursus voordat je off road gaat rijden. Je kunt dit online doen. Ik weet niet of dit ook voor andere staten geldt:
Roland

Prachtig...😄 online...wij huurden in Monument Valley een 4x4 omdat je niet met de camper het rondje mocht doen.
Zullen online wel wat regeltjes zijn, waar je rekening mee moet houden en je aan moet houden. Gok ik tenminste...
Iemand al zo'n cursus gedaan? Ben benieuwd

.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door marcie216 »

Bedoelen ze met offroad dan ook echt bv een Moki Dugway of de tocht door Monument Valley? Dat gaan wij namelijk met onze normale SUV doen, maar wij hebben (nog) niet die cursus gedaan.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door BonnyR »

@marcie216 in monument Valley mag je ook met een personen auto rijden, dus gok dat je daar gewoon mag rijden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door thebruins »

De staat Utah vereist sinds begin dit jaar een verplichte 30 minuten cursus voordat je off road gaat rijden. Je kunt dit online doen. Ik weet niet of dit ook voor andere staten geldt:
Roland
Zouden ze hier niet alleen de niet-street legal OHVs mee bedoelen? Als je een 4x4 Jeep huurt die gewoon op de openbare weg mag, lijkt het me sterk dat je daar een cursus voor moet volgen ook als je daarmee op een zandweg rijdt?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Coyote »

Ik heb mij er verder niet in verdiept maar dit is wat de site (in mijn bovenstaand bericht) aangeeft:
Beginning January 1, 2023, Utah will require all off-highway vehicle operators to complete the Utah Off-Highway Vehicle Education Course. Completion of this 'once-in-a-lifetime' course is required under Utah Code 41-22-31(1)(B) in order for you to operate an off-highway vehicle or street legal off-highway vehicle in Utah.
Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Symbolio »

Haha, we hebben het hier over gravel. Niet over ruige stukken weg. Vooralsnog heb ik met alle auto's die we gehad hebben geen enkel probleem gehad om lange stukken over gravel te rijden. Niet met de Ford Edge in 2013, niet met de Ford Explorer in 2016, niet met de Ford Expedition / Chevrolet Tahoe in 2019 en niet met een Nissan Armada in 2022. Die Jeep Wrangler ziet er 4x4 uit maar is niet nodig. In 2019 lag de Potash Road er zelfs zo bij dat wij spijt hadden van het huren van 4x4 daar. Die heb je nodig op die langere weg er om heen maar voor gravel zou ik geen moeite doen. Klein beetje helder nadenken en gezond boerenverstand als het tricky wordt is natuurlijk geen overbodige luxe :thumbup:
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Sandrah
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2007, 18:15
Locatie: Utrecht

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Sandrah »

Ik heb de cursus gedaan. Ik heb dit jaar geen plannen om een OHV te huren, maar mijn plannen willen ter plekke nog wel eens wijzigen. Het geldt inderdaad ook voor de 4x4's die je kunt huren. De antwoorden worden vanzelf gegeven in de teksten of de filmpjes. Maar met een beetje logisch nadenken ben je er ook zo doorheen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 4x4 Rental Off Road

Bericht door Pete.Z »

Grappig die cursus, ik ga hem denk ik ook doen, gewoon voor de lol en het certificaat. :D

Ik heb jaren geleden in 2009 met een Ford Escape awd de Shafer Trail met aansluitend de Potash Road naar Moab gedaan. Geweldige trail om te rijden, maar ik was wel blij dat ik een volwaardig reservewiel had, want er lagen veel scherpe stenen/rotsen toendertijd. Zolang je beseft dat je zelf verantwoordelijk ben voor schades en eventuele afsleepkosten is het prima te doen, dat soort routes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer