Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door RuthdeLange »

Wij willen begin juli 2024 naar Denver vliegen. Ik wil dus vanaf september dit jaar de prijzen in de gaten gaan houden. De vorige 2 x heb ik geboekt via n broker en hield ook vooral websites van brokers id gaten (cheaptickets, schipholtickets etc. ). Maar laatste x echt zoveel mis gegaan dat ik dat niet meer aandurf dus wil bij maatschappij boeken. Maar het is geen doen om alle websites van maatschappijen dagelijks bij te houden dus wat is nu de meest efficiënte manier om te zoeken?
Ik lees op het forum over google flights maar neemt die echt alle maatschappijen en combinaties mee? En zijn de prijzen daarop actueel?
Zijn er nog andere manieren?
Alvast bedankt voor de tips.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door tanteto »

Je kunt daar heel veel over lezen in dit topic:

viewtopic.php?f=30&t=75473
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door mtl »

Als je alleen rechtstreeks bij airlines wil boeken dan ben je inderdaad aangewezen op google flights.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door RuthdeLange »

tanteto schreef:
18 mei 2023, 20:50
Je kunt daar heel veel over lezen in dit topic:

viewtopic.php?f=30&t=75473
Maar daar staan alleen allerlei brokers en maarschappijen op n rijtje. Ik wil juist zonder broker zo efficiënt mogelijk maatschappijen kunnen vergelijken op actuele prijzen en daar waar aangeboden ook de aanbiedingen voorbij zien komen.
Kan dat alleen via google? En omvat dat alles?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door mtl »

In principe omvat dat alles ja.
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door love Flo »

Wij hebben dit jaar ook veel via skiplagged gezocht en de routes die we daar vonden dan weer bij luchtvaartmaatschappij opzoeken.
Maar ik zoek overal. Op kayak, momondo, expedia (ook voorgaande op .de) vind je vaak weer andere vluchten. Daarna dan wel weer rechtstreeks bij maatschappij zelfde vlucht zoeken.
Het is vooral volhouden en als je een tijdje aan het zoeken bent, leer je vanzelf een beetje hoe het werkt voor de route die jij zoekt en welke prijs acceptabel is voor jou.
Airfrance.us vanaf DUS was ook een tip die ik hier ergens gelezen heb voor goede prijzen.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door bedeve »

RuthdeLange schreef:
18 mei 2023, 21:41
Ik wil juist zonder broker zo efficiënt mogelijk maatschappijen kunnen vergelijken op actuele prijzen en daar waar aangeboden ook de aanbiedingen voorbij zien komen.
Kan dat alleen via google? En omvat dat alles?
Zoeken zonder specifieke datum ; zoeken zonder specifieke bestemming.
Filteren op tijd , aantal malen overstappen , prijs , luchtvaartmij ......bestemmingen vergelijken ...wat wil je nog meer ?

Google Flights linked je meestal direct naar een vlieger. maar soms ook naar een 3e partij..
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door RuthdeLange »

love Flo schreef:
19 mei 2023, 16:58
Wij hebben dit jaar ook veel via skiplagged gezocht en de routes die we daar vonden dan weer bij luchtvaartmaatschappij opzoeken.
Maar ik zoek overal. Op kayak, momondo, expedia (ook voorgaande op .de) vind je vaak weer andere.
Op deze manier had ik t niet bedacht. Ik dacht dat je bij deze sites alleen bij brokers terecht kwam met goedkopere prijzen die je dus niet zou vinden bij de maatschappij zelf.
Wel apart dat je bij .de andere maatschappijen krijgt. Betekent dus ook toch veel verschillende sites aflopen want ik neem aan dat wat je op deze sites ziet dus niet hetzelfde is als wat bij google tevoorschijnkomt. Want anders zou je net zo goed alleen bij google kunnen kijken en dan alles in 1 keer zien. Toch?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door RuthdeLange »

Ik zou graag in Google flights zoeken op inclusief ruimbagage. volgens Google zelf (in de info) moet dat kunnen maar krijg het niet voor elkaar. Kan alleen handbagage ja of nee aanklikken.
Weet iemand hoe je de filter ruimbagage aanzet?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door kastelke »

Je kan vooraf opzoeken hoeveel ruimbagage is voor welke maatschappij. Dan heb je dat lijstje, en dat hou je gewoon naast je computer wanneer je Google Flights gebruikt.
Ik weet niet hoe het zit met vluchten naar de US, maar voor vliegen van Canada naar Zuid-Afrika toont Google niet alle maatschappijen, meen ik me te herinneren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door bedeve »

Nog nooit naa r gekeken @RuthdeLange omdat wij alleen trolley en rugzakreizigers zijn.
Niet wachten bij balies en / of bagagebanden...

Dit zegt Google er over

https://support.google.com/travel/answer/9074247?hl=nl


En eventuele koffers kun je toch ter plaatse aan de balie bij boeken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door RuthdeLange »

Die link bedoelde ik idd. Daar staat: Als je dit weet, kun je met het filter Bagage op Google Vluchten vluchtprijzen weergeven die de kosten omvatten voor ruimbagage of voor handbagage.

Alleen zie ik alleen een filter voor handbagage en niet voor ruimbagage.
Lijkt me heel ontspannend reizen met alleen handbagage maar we gaan kamperen dus is geen optie 😁
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door love Flo »

RuthdeLange schreef:
19 mei 2023, 18:36
Want anders zou je net zo goed alleen bij google kunnen kijken en dan alles in 1 keer zien. Toch?
Ik zoek (zodat ik een idee van de prijzen krijg) via Google en als ik dan zie dat ze zakken, kijk ik op bovengenoemde websites voor de beste prijzen en vervolgens probeer ik rechtstreeks te boeken. Dat lukt niet altijd meteen, maar uiteindelijk wel.
Eerst keek ik alleen op google, maar daar zag ik niet alle vluchten. Ik wilde niet via Canada en google gaf alleen maar goedkope resultaten via Canada (Air Canada). Toe ik op Skiplagged keek zag ik dat er ook een goedkope optie via New York was.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door Coyote »

RuthdeLange schreef:
18 mei 2023, 20:32
dus wat is nu de meest efficiënte manier om te zoeken?
Ik denk dat dat voor iedereen weer anders is.

Belangrijk is dat je weet wat je wilt/voorkeuren zijn voor de vlucht. Wil je zo goedkoop mogelijk? Maakt een lange overstap niet uit? Zijn zelfs 2 overstappen geen probleem? Of wil je liever rechtstreeks vliegen, betaal je liever iets meer als de vluchtduur daardoor korter is?

Dat laatste is voor mij tegenwoordig belangrijker geworden en ik zoek dus minder snel via Google Flights maar meer bij de maatschappijen zelf (waarvan ik weet dat die rechtstreeks op bepaalde steden vliegen). En als rechtstreeks niet kan, dan de meest efficiënte vliegroute kiezen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door Ruud2004 »

Al veel gezegd, maar er zitten in je route vast meerdere luchthavens waar je op kan vliegen, neem die ook mee in je zoektocht. Staar je dus niet blind op die ene luchthaven...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor de tips.
Omdat ik deze zomer al de accommodatie voor Yellowstone vastleg, ligt de route daarmee ook in grote lijnen vast dus dat wordt Denver.
SLC zou (in een gewijzigde route) ook kunnen maar is vrijwel altijd duurder, ook qua autohuur dus wat dat betreft is er weinig keuze.
M.b.t. de vertrek-luchthaven is wel veel mogelijk voor ons.
Ik vind het nog steeds jammer dat je altijd moet kijken wat er nog bij komt qua ruimbagagekosten en stoelkosten etc.. Zou fijn zijn wanneer je door middel van filters dat kan kiezen en dan in 1 oogopslag vergelijken. Maar helaas.

Skiplagged had ik nog nooit van gehoord maar ga ik zeker ook gebruiken.

Wat ik vorige keer merkte was dat bijvoorbeeld Lufthansa al 11 maanden voor vertrekdatum de prijzen publiceert en dan ook echt goedkopere prijzen dan later in het jaar. Maar maatschappijen als United en AA doen dat pas later dus is het lastig om te beslissen terwijl je nog niet alles kunt vergelijken.
Zou liever niet voor Lufthansa kiezen omdat je maar 8 kilo handbagage mag meenemen maar als het honderden euro's scheelt dan wel natuurlijk.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door IngridUSA »

Is die paar kilo verschil in handbagage dan echt een dealbreaker? Ik sjouw eigenlijk het liefst zo weinig mogelijk mee in de cabine (als ik ook ruimbagage bij heb dan).
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door dejong89 »

IngridUSA schreef:
22 mei 2023, 11:21
Is die paar kilo verschil in handbagage dan echt een dealbreaker? Ik sjouw eigenlijk het liefst zo weinig mogelijk mee in de cabine (als ik ook ruimbagage bij heb dan).
Dat zou inderdaad wel het laatste zijn waarom ik wel/niet een ticket koop. :lol:
Nooit op gelet eigenlijk. We nemen altijd 1 grote rugtas mee (wandrd). Meer dan zat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door harryh »

Dat is niet voor iedereen hetzelfde. Ik heb ooit een keer controle van onze handbagage gewichten op CDG door Airfrance gehad, te zwaar. Personal bag en handbagage koffer werden samen gewogen en moesten onder 12kg zijn. Met laptop, camera en lenzen lukt mij dat niet. Ik vlieg daarom liever met Amerikaanse maatschappijen, die hanteren geen max gewicht.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Meest efficiënte manier van zoeken naar vlucht

Bericht door Coyote »

Hier ook bij KLM in Houston vorig jaar oktober.

Mijn handbagage (koffertje) + rugtas waren samen > 12 kg. De dame van de incheck sprak mij erop aan en ik kon maar zorgen dat ik meer spullen in de koffer voor de ruimbagage deed. Uiteindelijk kwam ik op 13 kg en dat was voldoende. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer