Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
App tanken (GasBuddy)
App tanken (GasBuddy)
Voor onze rondreis langs de Nationale Parken van Utah en Arizona ben ik op zoek naar een app waarop de tankstations en bijbehorende prijzen staan vermeld. Ik heb destijds de tip van de app Gazbuddy gekregen, maar die app werkt niet (op mijn iPhone/iPad).
Is er een vergelijkbaar alternatief?
Ik heb nog op dit forum gekeken, maar kon het eigenlijk niet vinden.
Is er een vergelijkbaar alternatief?
Ik heb nog op dit forum gekeken, maar kon het eigenlijk niet vinden.
Laatst gewijzigd door markro op 08 mei 2023, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In topictitel Gazbuddy veranderd in GasBuddy.
Reden: In topictitel Gazbuddy veranderd in GasBuddy.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: App tanken (Gazbuddy)
Ik heb Gasbuddy.
Werkt prima op mijn Android. Maar deze is alleen in de VS of via een VPN te installeren.
Werkt prima op mijn Android. Maar deze is alleen in de VS of via een VPN te installeren.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
@RenéG via je browser werkt GasBuddy ook prima https://www.gasbuddy.com/home
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik neem aan dat je GasBuddy bedoelt?
Ik heb de app ook op mijn iPhone en werkt perfect in Amerika.
Dat je 'm nu niet kunt downloaden komt waarschijnlijk omdat je buiten Amerika bent en/of geen Amerikaans Apple ID gebruikt.
Die heb ik gebruikt in Amerika om de app te installeren en daarna werkt het perfect. Zelfs nu in Nederland op mijn Nederlandse Apple ID blijft de app gewoon updaten.
Dus tzt in Amerika even op je iPhone zetten.
Roland
Ik heb ook gasbuddy op mijn telefoon staan. Wat ik wel heel vaak zie is dat de prijs in de app totaal niet overeenkomt met de prijs aan de pomp. De prijs aan de pomp is altijd veel hoger dan de app. Hebben de Amerikanen allemaal een kortingskaart of zo of staat mijn app niet goed ingesteld.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Je kunt in GasBuddy kiezen voor of "cash or credit" of "credit only". Default krijg je de eerste. De cash prijzen zijn overal lager dan die met credit 
Bij mij kloppen de prijzen aardig goed (als ik bij credit kijk), maar ik kijk wel vaak even naar van wanneer de prijs is. Als het van een half uur geleden is klopt ht waarschijnlijk wel, maar van een dag eerder dan kan het best alweer veranderd zijn. En vooral in de kleinere plaatsen worden de prijzen niet vaak geupdated in de app.
Terug in Texas!
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Je kan ook de app Google maps gebruiken Bij aankomst bestemming tik je op het knopje benzinestations en je ziet waar de pompen zich bevinden en de actuele prijzen.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Je kunt deze app gewoon hier downloaden en installeren: via de website downloaden als apk-betand op je PC. Vervolgens kopieren met USB naar je telefoon en dan installeren.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dat is mijn ervaring ook. Hoe recenter de prijsupdate, hoe betrouwbaarder GasBuddy is.
Overigens schijnt het dat pompeigenaren de prijs nog wel eens willens en wetens verkeerd melden in de app. Staat iemand bij de pomp dan is de kans groot dat hij/zij toch wel gaat tanken...
Ik update trouwens zelf ook de prijs als die niet (meer) klopt.
Roland