Dreumes vervoeren naar Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

Vast al vaker gevraagd, maar kom er niet helemaal uit met de zoekfunctie. Wij vliegen januari 2024 met onze dan dreumes (14 maanden) en peuter (nagenoeg 3 jaar) naar Florida met Delta, in de Comfort+ klasse. Voor onze dreumes hebben we een eigen stoel geboekt.

Ik zit me nu een beetje in te lezen wat het handigste is voor haar. Een autostoel kopen (op Marktplaats bieden mensen stoeltjes aan die alleen in het vliegtuig zijn gebruikt)? Bijv. zo'n Britax. Wat is voor haar het meest comfortabel in het vliegtuig? En het makkelijkst voor ons? Het hoeft niet per se de goedkoopste optie te zijn, ik ben me nu vooral aan het oriënteren. Voor onze zeer bewegelijke peuter zat ik te denken aan die Jetbox van Stokke, maar ik zie ook weleens een soort harnasje langskomen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door hemmie »

Wij hebben altijd de Cares (harnas) gebruikt, beviel goed. Autostoel in het vliegtuig vind ik persoonlijk heel onhandig. Lastig vast te zetten, en als ze er in zitten moet je steeds opletten dat ze niet tegen de stoel ervoor zitten te trappen. Maar de meningen verschillen.
Terug in Texas!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door ClaireVHaut »

Autostoeltjes zijn niet handig. Wick Wings Wick Air Vliegtuigbedje is handig https://www.bol.com/nl/nl/p/wick-wings- ... d681014973. Ideaal ding. Nog een soort reis matrasje van deryan.. dekentje mee. en slapen maar. Ook om op te spelen heel fijn.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door harryh »

@winterpark Inderdaad "al vaker gevraagd" ;)
Ik zie een hoop resultaten met de zoekfunctie, b.v. viewtopic.php?f=10&t=48577&p=829804&hil ... el#p829804, viewtopic.php?f=30&t=74104&p=1205998&hi ... l#p1205998.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

Thanks allemaal!
Haha, okay, ik ga nog even lezen wat jij hebt gedeeld @harryh.

Ik heb nu de voorste rij voor ons gereserveerd (ook wel benieuwd of de armleuningen daar naar boven kunnen trouwens) waardoor je niks kunt klemmen @ClaireVHaut, ziet er wel ideaal uit. Deryan was ik tegengekomen maar zag er erg klein uit?
@hemmie dat harnasje lijkt me ook fijn. Dat zou ik overigens gezien de prijs wel tweedehands willen kopen… Maar lijkt weinig aanbod te zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door hemmie »

Ik weet eigenlijk niet meer of de armleuningen daar naar boven kunnen, maar tafeltje en schermpje zitten in die armleuning, dus daardoor ben je toch al beperkt. Ik vind die voorste plekken persoonlijk helemaal niet fijn als je een klein kind hebt (scheelt dat je een extra stoel hebt, maar kind zal neem ik aan ook wel op schoot zitten), juist daardoor. Tenzij het echt om een kleine baby gaat die nog in zo'n bassinet past.
Terug in Texas!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door Pepito »

Niet elke dreumes is even groot natuurlijk, maar wij hebben met onze dochter van 13 maanden nog een keer met bassinet gevlogen, heen mocht ze er nog terwijl het aan de muur hing in, 4 weken later terug niet meer. Volgens mij zat ze heen net ook al over de grens qua gewicht (10kg, dacht ik), maar ligt ook een beetje aan het personeel. Terug mochten we het mandje wel op de grond zetten en dat werkte ook nog wel goed. Zowel als slaap en speelplekje. Kleedje mee als speelplekje op de grond is ook handig.
Maar met z’n vieren is het ook wel fijn als de armleuningen wel omhoog kunnen. Kunnen ze wat beter tegen je aan hangen en slapen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door hemmie »

Bij KLm en Delta lagen onze kinderen van een paar maanden oud al strak, maar ik weet dat de bassinets van sommige maatschappijen groter zijn. Daarnaast zou ik een ouder kind er niet in durven laten liggen terwijl ik zelf sliep, die van mij waren er uitgeklommen vanaf 6 maanden. En verder ben ik er sowieso huiverig voor kinderen los in het vliegtuig te hebben zonder gordel, als je plotseling flinke turbulentie krijgt, brrrr. Dus voor ons op schoot met zo'n extra gordel, in de Cares op eigen stoel, of heel klein af en toe in bassinet, maar dan bij voorkeur met zo'n vastgeklikt dekje er overheen.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook de Caress harnas gebruikt bij onze kleinzoon en wij vonden dit echt een uitkomst. Het is heel makkelijk te bevestigen aan de stoel en het tuigje werkt net alsof ze in een autostoeltje zitten en dat gaf voor hem een vertrouwd gevoel waardoor hij er ook heerlijk in sliep. Wij hebben hem trouwens wel gekocht op Marktplaats. Wel tweedehands maar was nog nooit gebruikt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

IngridZw schreef:
22 apr 2023, 23:44
Wij hebben ook de Caress harnas gebruikt bij onze kleinzoon en wij vonden dit echt een uitkomst. Het is heel makkelijk te bevestigen aan de stoel en het tuigje werkt net alsof ze in een autostoeltje zitten en dat gaf voor hem een vertrouwd gevoel waardoor hij er ook heerlijk in sliep. Wij hebben hem trouwens wel gekocht op Marktplaats. Wel tweedehands maar was nog nooit gebruikt.
Het lijkt me geweldig, kom het tweedehands echt niet tegen helaas. Jullie hebben hem denk ik niet meer? 😃
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door Pepito »

We hebben die van ons net een paar maand geleden verkocht/af laten halen, stond ook hier in het vraag en aanbod, maar is uiteindelijk via een andere site gegaan.
Tenminste dat denk ik, maar ik zie dat ik dan niet netjes het bericht heb weggehaald, staat er nog op.
Maar volgens mij is die al wel weg, zal het nog even aan mijn vrouw vragen.
Laat de status nog wel even weten, en zal dan bericht in vraag en aanbod ook updaten.

Update: Die van ons is inderdaad weg, verkocht voor €25 via Vinted.
(Vraag en Aanbod kan ik zelf niet aanpassen, zal een mod vragen.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

Dankjewel, leuk om te horen wat je ervoor hebt gekregen! Ik heb de riem nu nieuw besteld - er stond bij only wholesale maar ik dacht, ik waag gewoon een poging, voor omgerekend 100 euro. Op Marktplaats vroeg iemand er 90 euro voor exclusief verzendkosten, dat vond ik niet echt een groot verschil... Jij was er ook tevreden mee he?
Laatst gewijzigd door markro op 26 apr 2023, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door Pepito »

Zijn ze tegenwoordig €100, kan me niet herinneren dat ik er toen zo veel voor betaald heb. Heb het via het forum gekocht, volgens mij was er toen iemand die er een aantal had meegenomen, ik gok voor een euro of 60, maar mijn geheugen kan me hierin ook in de steek laten. Onze dochter is inmiddels 10, dus het is ook al een tijd geleden.
Ja, wij waren er ook tevreden mee, alhoewel het onderuitzakken met deze niet werd opgelost.
Wel pech dat het net op een paar maand mis loopt, ik had hem graag hier via het forum doorgegeven, maar mijn vrouw haar opruimdrift had mooi een parallel traject gestart.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

Nog even een reactie op mijn eigen topic. We zijn eind september met onze peuter (2,5 jaar) en baby (10 maanden, straks naar Florida dus een dreumes van 14 manden) naar Tenerife gevlogen. Dat ging heel goed. Onze peuter zat in het harnasje en zat zo echt prima (het is een onwijs smal meisje dus ze zat echt beter dan alleen met de gordel), baby zat op schoot. Ik denk dat ik er misschien nog eentje bijkoop voor onze reis naar Florida, hoewel ik voorzie dat onze dreumes toch ook wel veel op schoot zal zitten.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

Oh en onze baby was niet zo gediend van het reismatrasje van Deryan! Ze slaapt sowieso moeilijk ergens anders dan in een echt bedje (daar slaapt ze heel erg goed ;-)) en ze heeft beide vluchten een halfuurtje in mijn armen geslapen, dat vond ze prettiger dan het matrasje.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Wij zijn lang geleden met onze zoon (2,5 jr) en dochter (3,5 mnd) naar Florida gevlogen. We hebben vooraf met onze zoon wat boekjes "gelezen" over vliegen (oa Nijntje geloof ik?). Iedere keer hebben we verteld dat het net als in de auto is dat je moet blijven zitten en niet rond mag lopen of op je stoel mag gaan staan. Dus toen het eenmaal zover was vond hij het heel normaal dat hij moest zitten. Tijdens de vlucht waren we daar erg blij mee want we zagen een paar ouders die telkens achter hun kinderen aan het lopen waren door de gang. Dat is een paar keer leuk maar daarna was het lastig om die kinderen weer in hun stoel te krijgen. Verder hadden we een rol koffertje vol met speeltjes en stickers etc. Op een gegeven moment kwamen 2 andere kinderen uit het vliegtuig bij onze stoelen staan mee te spelen. :lol:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

Nog even een update hoe de vlucht ging:
Onze peuter van bijna 3 heeft de hele vlucht lang gespeeld, gekleurd, filmpjes gekeken etc. Ze viel 1 minuut voor het landen uitgeput in slaap, hahaha, maar verder mega vrolijk en wakker. Ze zat in het CARES harnasje en soms op schoot.

Voor onze dreumes hebben we een autostoel meegenomen, een Costco stoeltje van marktplaats. Hier heeft ze de hele reis 2x in geslapen, toch wel fijn want dat was anders niet gelukt.

Nu in Orlando! Onze peuter gaat fluitend door de jetlag heen, onze dreumes wat minder maar komt vast goed :)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dreumes vervoeren naar Amerika

Bericht door winterpark »

En als afsluiting: heerlijke vakantie gehad en allebei de kinderen hebben super geslapen tijdens de terugvlucht. Dreumes prinsheerlijk in haar autostoel. Wat mij betreft bij een licht stoeltje echt een aanrader!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer