Vaccin niet meer geldig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
els70
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Vaccin niet meer geldig

Bericht door els70 »

Ik vertrek rond 8/6 naar de Us. Nu heb ik mijn vaccin attest gescant in de app van de luchtvaartmaatschappij en ik krijg het bericht dat deze niet meer geldig is, de geldigheid is tot 1/6. Het gaat om het vaccin Janssen dat een 2 tal jaar geleden gezet geweest is.
Gaat dit een probleem opleveren, misschien de scan in de app delete en mij manueel aanbieden in de check-inn. Gelukkig dat ik dit nu opmerk en niet enkele dagen voor de afreis. Ik heb zo het gevoel dat hier mensen wel eens in de problemen mee gaan komen, diegene die niet opletten op de datum.
Hoe dit oplossen?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vaccin niet meer geldig

Bericht door Big Al »

Hier klopt iets niet. Welke luchtvaartmaatschappij zegt dit?

Het maakt voor de VS niet uit hoe lang geleden de vaccinatie was geweest als het maar meer dan twee weken was. "Boosters" zijn ook geen vereiste.
If you are a non-U.S. citizen who is a nonimmigrant (not a U.S. citizen, U.S. national, lawful permanent resident, or traveling to the United States on an immigrant visa), you will need to show proof of being fully vaccinated against COVID-19 before you travel by air to the United States from a foreign country.
De definitie van "Fully vaccinated":
You are considered fully vaccinated:

2 weeks (14 days) after your dose of an accepted single-dose vaccine
2 weeks (14 days) after your second dose of an accepted 2-dose series
2 weeks (14 days) after you received the full series of an accepted COVID-19 vaccine (not placebo) in a clinical trial
2 weeks (14 days) after you received 2 doses of any “mix-and-match” combination of accepted COVID-19 vaccines administered at least 17 days apart*
If you don’t meet these requirements, you are NOT considered fully vaccinated. A booster dose is not needed to meet this requirement.
Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ation.html

Overigens bestaat de kans dat de vaccinatieverplichting in augustus vervallen zal zijn. Zie dit onderwerp: viewtopic.php?f=10&t=79094&p=1308352#p1308352
els70
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vaccin niet meer geldig

Bericht door els70 »

Het gaat om Lufhthansa. Wel goed nieuws dat de VS niet naar de vervaldatum kijkt ivm het vaccin.
Wat ik nu wel aan bedenken ben, mijn reisweg is Keulen- Frankfurt trein, vervolgens Frankfurt-VS dit is in 1 pakket geboekt. {Hetzelfde systeem wat KLM toepast met Brussel/Antwerpen trein naar Amsterdam} Lufthansa doet dit ook met verschillende Duitse steden

Het kan best zijn dat de VS geen problemen maakt over de datum maar stel dat het systeem van de luchtvaartmaatschappij mij niet laat inchecken via de app of pc, dan zit ik al vast in Keulen voor mijn treinticket naar Frankfurt
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 531
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Vaccin niet meer geldig

Bericht door Pascal »

Probeer eens het certificaat te vernieuwen via de officiële kanalen. Vorig jaar heb ik dat ook moeten doen omdat er idd een (verval)datum in verwerkt zit.
NorwayUS
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2019, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Vaccin niet meer geldig

Bericht door NorwayUS »

Uw certificaat is niet meer geldig. Gewoon een nieuwe downloaden. Uw vaccinatie blijft geldig.
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Vaccin niet meer geldig

Bericht door visje »

Ja dat had ik ook. Ga naar coronacheck.nl Daar log je in met je Digid en genereer je een nieuw certificaat.
Dat heb ik net ook gedaan en meteen geprint en bij de reispapieren gestopt.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vaccin niet meer geldig

Bericht door dennis118 »

Hoi, wij vliegen ook met Lufthansa. We hebben ook het pakket met het eerste gedeelte naar FRA met de trein. Waar doe je de corona vaccinatie bewijzen uploaden in de Lufthansa app of moet dit via de website? Zijn dan alleen de corona vaccinatie bewijzen verplicht of moet het attestation ook gelijk worden geupload. Als ik dit niet doe kan ik dan niet online inchecken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer