Alamo gold

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Seppemanon
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2023, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 3

Alamo gold

Bericht door Seppemanon »

Vinden jullie het nodig Alamo gold te nemen juist voor de tankbeurt? Voor de 3 bestuurders hoef ik het niet te doen. Nemen jullie basic of gold. Alvast dank voor de inlichtingen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alamo gold

Bericht door Frasi »

Dat is een relatief eenvoudige keuze:
1) wat is de meerprijs van Gold t.o.v. Basic?
2) wat kost een volle tank benzine?

Vraag 2 is iets lastiger exact te bepalen, maar wel in te schatten. Gemiddelde tankinhoud van de categorie huurauto x actuele prijs van benzine in de buurt van de inleverlokatie. In de praktijk zal het tussen de $60 en $100 zitten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Seppemanon
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2023, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alamo gold

Bericht door Seppemanon »

Bedankt voor de info. We zouden een midsize suv huren. Het is 104 euro duurder.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Alamo gold

Bericht door Pascal »

€104 is $114
Afgeven in Las Vegas waar de prijs $4,3/gallon is, wilt zeggen dat je 26,5 gallon kan tanken
Afgeven in San Francisco kost benzine $5, komt op net geen 23 gallon

En dus is de vraag of er minstens 87 liter in de tank kan en of het je daadwerkelijk lukt om deze de laatste dag dan zo leeg mogelijk in te leveren?

Als je niet kan profiteren van de extra bestuurders zou ik zelf tanken voor het afgeven en voor basic gaan.
Tenzij je een glazen bol hebt en weet dat dit najaar de prijzen weer spectaculair stijgen, dan doe je wel een deal :D
Seppemanon
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2023, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alamo gold

Bericht door Seppemanon »

Dank u. We starten in San Francisco en eindigen in Las Vegas. Maar ik denk dat je bij gold de wagen gevuld meekrijgt en hem leeg moet terugbrengen.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Alamo gold

Bericht door Pascal »

Tuurlijk verlaat je de garage met een volle tank, wat je ook kiest.
Hoe leger de tank bij het afgeven hoe beter voor uw eigen portemonnee, maar eigenaardig genoeg kreeg ik daar meer ‘stress’ van dan in de laatste km’s een tankstation te zoeken. Je wilt natuurlijk niet een halve tank achterlaten want je hebt die eigenlijk al betaald (gold) maar je wilt ook genoeg hebben om er te geraken natuurlijk. En als je eindigt na een roadtrip in een stad die je nog gaat bezoeken waar je dus niet veel km’s meer doet wilt dit zeggen dat je al dagen voor het einde van de reis moet rekenen van moet ik de auto nu nog volgooien of niet?
Seppemanon
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2023, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alamo gold

Bericht door Seppemanon »

Ja, inderdaad. Het is moeilijk inschatten. Bedankt
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alamo gold

Bericht door harryh »

@Seppemanon precies daarom en omdat het ook niet goedkoper is, zou ik geen gold nemen. Genoeg mogelijkheden om vol te gooien vlakbij LAS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer