Taxi naar Schiphol.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Taxi naar Schiphol.

Bericht door Xkim01 »

Hoi, ik heb misschien een domme vraag, ik ga donderdag 16 maart met de taxi naar Schiphol maar twijfel heel erg hoe laat ik die moet bestellen, ik woon in Zuid-Limburg en mijn vlucht gaat om 10:20 + het is mijn eerste keer alleen vliegen en via Schiphol, veel zeggen 4 uur van te voren. Maar weet niet wat er te doen is op Schiphol voordat ik kan inchecken en mijn bagage kan inchecken omdat dat pas om 7:20 is.

Alvast bedankt, groetjes Kim.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door IngridUSA »

Is het geen optie om de dag van tevoren met de trein te gaan en te overnachten op Schiphol? Tja en wat er te doen is… dat is ongeacht hoe je er naar toe bent gereisd. Maar liever een uur te vroeg dan 5 minuten te laat wat mij betreft. Goede reis!
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Xkim01 »

IngridUSA schreef:
09 mar 2023, 16:55
Is het geen optie om de dag van tevoren met de trein te gaan en te overnachten op Schiphol? Tja en wat er te doen is… dat is ongeacht hoe je er naar toe bent gereisd. Maar liever een uur te vroeg dan 5 minuten te laat wat mij betreft. Goede reis!
Helaas niet nee, ik moet woensdag ochtend nog werken, nee dat is waar dankjewel :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je niet op woensdagmiddag of woensdagavond naar Schiphol kunnen reizen? Lijkt mij ook niet gek om daar te overnachten.
En inderdaad, beter te vroeg dan te laat. Je kunt nog winkelen voordat je bij de incheckbalies bent, of ergens gaan ontbijten.

Een taxi zal niet goedkoop zijn denk ik, heb je daar al een idee van?

Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenliggende berichten te quoten.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door kastelke »

Wanneer ik vroege(re) vluchten heb waarbij ik kans heb vast te zitten in rush hour rond Brussel of Amsterdam, heb ik altijd een hotel vlak bij de luchthaven geboekt. Ik kan echt die stress niet hebben als je vast zit in verkeer. Heb dat 1 keer gehad... 3 uur vertraging. Te laat dus.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door HennyCox »

Ik ook 1 x vanwege file op A2....en Kim moet ook nog de hele A2 van zuid naar noord :?
Risico en stress zou ik niet nemen en een taxi kan ook niet om de file heen rijden en is stervens duur, daar heb je die overnachting dus gewoon ook voor, zonder stress, met ontbijtje en nachtrust :thumbup:
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Xkim01 »

@HennyCox @Martin & Marianne

Ja ik was inderdaad aan het kijken en zag het hotel ibis Styles Amsterdam Airport 10 minuten van het vliegveld, die heeft gratis shuttle service en ontbijt. Want wil totaal niet de vlucht missen niemand wilt dat. Taxi is inderdaad duur. Heb gewoon een beetje angst dat ik denk iedereen wel heeft als die voor de 1e keer met t vliegtuig en alleen gaat🥲 en daarbij zit ik met het openbaar vervoer, dat op 15 maart weer is gaat staken en een tas/ handbagage/ruim koffer
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Martin & Marianne »

Die stakingen betreffen het streekvervoer, niet de NS.
Wij gaan altijd met de trein naar Schiphol, met de nodige bagage. Dat is goed te doen.

Marianne
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Xkim01 »

@Martin & Marianne ah nee dan is het geen probleem, ik had een treinreis gevonden van Sittard naar Eindhoven waar je in Eindhoven op hetzelfde perron afstapt en weer opstapt en daar heb je een kwartier de tijd voor en die geen rechtstreeks naar Schiphol zonder andere overstap, alleen nog kaartje + hotel boeken en dan kan ik met een gerust hart (hopelijk) vertrekken.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Corv »

Xkim01 schreef:
09 mar 2023, 20:23

hotel ibis Styles Amsterdam Airport 10 minuten van het vliegveld, die heeft gratis shuttle service en ontbijt. Want wil totaal niet de vlucht missen
Is denk ik de beste optie. Er is weinig te doen op Schiphol voor dat je incheckt. Het Panoramaterras is open van 9 tot 17.00. Rijksmuseum is een optie, maar is na de beveiliging. Maar ik weet niet je exacte tijden i.v.m werken woensdag ochtend. Die staking m.b.t. streekvervoer, dat zorgt meestal voor een reactie richting ander vervoer.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Corv »

Vanaf Sittard laatste trein naar Schiphol om 22.47. Daarvoor ieder uur op 17 en 47. De een na laatste is 3 kwartier sneller.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Xkim01 »

@Corv

Ik heb een hotel geboekt, voor een nacht dat ik tenminste weet dat ik altijd op tijd ben. Is mijn spanning wat minder.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Taxi naar schiphol

Bericht door Corv »

@Xkim01

Mooi! Gewoon beter om het begin van je reis lekker relaxed zonder teveel spanning qua tijd te beginnen. Veel plezier en een fijne reis👍
fredkwartertet
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2024, 21:51
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Taxi naar Schiphol.

Bericht door fredkwartertet »

Het is verstandig om +- 3uur van te voren op het vliegveld te zijn. Het kan er aardig druk zijn dus je bent beter te vroeg dan te laat.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 05 mar 2024, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Taxi naar Schiphol.

Bericht door Resetovic »

@fredkwartertet

Topic is van een jaar geleden 😂
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Taxi naar Schiphol.

Bericht door IngridUSA »

Taggen niet nodig in dit soort gevallen. Bericht al gemeld.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Taxi naar Schiphol.

Bericht door mtl »

Een ordinaire spammer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer