Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SergeP
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2023, 08:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door SergeP »

Ik heb de sticky notes gelezen, maar wou dit toch even voorleggen.

Als ik zocht op op op één globaal ticket, kwam ik op 4.000 € pp via United uit...dus dat is niet echt haalbaar.
Blijkbaar gaat Google Flight maar tot 5 intercity...dus de laatste SF - Brussel heb ik er nog moeten bijplakken...

1. Ik neem aan dat dit mooie prijzen zijn?
2. Ervaring met TAP?
3 En als je 8u 25 tussentijd hebt in Lissabon, met één ticket, wordt je bagage dan gewoon naar de volgende vlucht gebracht of moet je dit zelf doen?
4. Kan je in die tijd door de douane, of moet je op de luchthaven blijven (Transit?). Naar de waterkant is maar een 4 km, dus aangenamer dan op de luchthaven blijven.

OK, meer vragen of terugvlucht via Portugal dan over de VS zelf :D
Het is maar een dag in LA zonder overnachting, maar daar gaan we via een Uber enkel naar Warner Movie Tour en wat rondwandelen.
Maar vlucht Orlando - LA was veel interessanter dan richting Las Vegas of SF.

Reis naar meerdere steden
Totale prijs vanaf voor 2 personen Economy
€ 1.460 + € 660 € (SF - Brussel)
Geselecteerde vluchten
Prijzen volgen


do 31 aug.
11:05 –
13:30
DeltaVirgin Atlantic
8 u 25 min
BRU–JFK
Directe vlucht

wo 6 sep.
19:55 –
23:09
Delta
3 u 14 min
JFK–MCO
Directe vlucht


za 16 sep.
08:30 –
10:44
American
5 u 14 min
MCO–LAX
Directe vlucht


za 16 sep.
20:45 –
21:59
American
1 u 14 min
LAX–LAS
Directe vlucht

ma 18 sep.
22:25 –
23:59
AlaskaAmerican
1 u 34 min
LAS–SFO
Directe vlucht

vr 22 sep.
16:20 –
23:35+1
Tap Air Portugal
22 u 15 min
SFO–BRU
1 tussenstop
8 u 25 min LIS

VLUCHT 1
1 gratis stuk handbagage per passagier1e stuk ruimbagage per passagier: € 60
VLUCHT 2
1 gratis stuk handbagage per passagier1e stuk ruimbagage per passagier: € 29
VLUCHT 3
1 gratis stuk handbagage per passagier1e stuk ruimbagage per passagier: € 29
VLUCHT 4
1 gratis stuk handbagage per passagier1e stuk ruimbagage per passagier: € 29
VLUCHT 5
1 gratis stuk handbagage per passagier1e stuk ruimbagage per passagier: € 29
VLUCHT 6
1 gratis stuk handbagage per passagier1e stuk ruimbagage per passagier: € 99
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4374
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Ruud2004 »

Vwb of je de luchthaven af kan, ja dat kan. Je vliegt binnen Schengen en kan zo naar buiten lopen. Daar stap je in de metro en ben je in (ongeveer) 30min in het centrum van Lissabon. Dat kan je zeker doen.
Je ruimbagage wordt "doorgestuurd" naar je POE in de VS.

Vwb je ticketprijs, een overstap van 8.25uur moet het ticket wel heel voordelig maken en dat is de prijs die je noemt niet. Zou ik nooit boeken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Frasi »

Als je persé deze vluchten wil doen, dan is de prijs zo slecht nog niet.
€1060 per persoon (economy light) voor al deze trajecten:
BRU - JFK
JFK - MCO
MCO - LAX (10h layover) - LAS
LAS-SFO
SFO BRU

Dus als je vooral vliegvelden en vliegtuigen van binnen wil zien, is dit een prima reis voor een nette prijs.
Maar waarom? Lijkt erop dat je de hele VS in één reis wil proppen. Wat wil je overal gaan doen? Je hebt effectief maar:
5,5 dag in New York
9 dagen Orlando
10 uur op LAX :?
2 dagen Las Vegas
3 dagen San Francisco
8 uur op Lissabon :?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Coyote »

Dit lijkt meer op een 'vliegvakantie' dan genieten van Amerika. :lol:

Waarom wil je alles vliegend afleggen? Vergeet niet dat dat steeds bijna een dag kost, zonder dat je echt van Amerika kunt genieten. Waarom niet vanaf bijv. LAX een auto huren, naar Las Vegas rijden en vervolgens naar San Francisco rijden.

Ik kan me voorstellen dat je veel van Amerika wilt zien maar een schema als dit zou mij niet blij maken (en ik ben heel wat gewend na 28 bezoekjes aan Amerika).

Heb maar één advies voor je, niet doen op deze manier!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Harry »

Ik vraag me ook een beetje af wat het doel van deze constructie is, je zit heel veel op vliegvelden, en ziet zo erg weinig van Amerika. Vooral LA is natuurlijk in mijn ogen waanzin, je land (als er geen vertraging is) om 10:44, met een beetje geluk met de bagage loop je om 11:30 uur naar buiten, maar je moet om uiterlijk 19:00 uur weer op LAX zijn voor de volgende vlucht. Dan heb je effectief 7,5 uur voor LA, hou rekening met het verkeer in LA, zeker het tijdstip om weer terug naar LAX te rijden is zeker weten file rijden.
Wij hebben een aantal jaar geleden 3 uur gedaan over het stukje vanaf LAX naar Long Beach, dat is weliswaar de andere kant op dan Warner, maar ongeveer even ver, en dat was niet in de spits.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Kevin77 »

Tap… ik zou er vanaf blijven. De klantenservice is een regelrechte ramp, (hele) lange wachttijden, geen kundige medewerkers. Ik heb echt uren aan de telefoon gezeten met die lui voor een refund, vluchtwijzigingen en wat andere toestanden.
Uiteindelijk ben ik om de voucher in te wisselen die ik van Tap heb gekregen in augustus j.l. Naar Gran Canaria gevlogen, dat was dan wel weer een prettige ervaring.
Maar ik koop er echt nooit meer een ticket, niks aan de hand als het goed gaat, maar gaat er iets fout dan heb je een echt probleem.
Ik heb ondertussen met de klantenservice van een heleboel luchtvaartmaatschappijen te maken gehad, soms lang moeten wachten maar er komt altijd een oplossing. Bij Tap niet, lees de reviews maar.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7766
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door mtl »

TAP heeft hier geen beste reputatie. En LA zou ik overslaan.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Almere vak V »

Harry schreef:
11 feb 2023, 15:03
Dan heb je effectief 7,5 uur voor LA
Dat is minstens 7 uur te veel...
:wink:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door d_vdploeg »

Wat een constructie, sorry, maar niet aan beginnen. Vergeet niet dat je ook nog van te voren aanwezig moet zijn voor je volgende vlucht.

Ik zou een keuze maken tussen het Oosten of het westen en niet beiden en de het andere deel (indien mogelijk) voor een andere keer bewaren. Zoals anderen ook zeggen, zo ben je meer aan het reizen dan je wat ziet. Met een beetje pech kun je halverwege je reis vanaf LAX naar centrum LA weer terug omdat het zo lang duurt dat je je volgende vlucht mist.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
els70
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door els70 »

Men kan naar Manhattan beach gaan of Venice, dat is nu niet zo heel ver van de luchthaven. Er rijden zelfs bussen rechtstreeks van de luchthaven naar de stranden.
Wat bedoelt men met het centrum van LA, ik veronderstel Broadway ave ? Maar dat is toch helemaal niet zo indrukwekkend, en mooi is het zeker en vast niet, de moeite niet om zolang onderweg te zijn vanuit de luchthaven.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Coyote »

Kennelijk was de behoefte aan advies en opbouwende kritiek niet zo noodzakelijk aangezien TO na het plaatsen niet meer online is geweest...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Harry »

Misschien wat geschrokken van de reacties. :geek:
SergeP
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2023, 08:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door SergeP »

Nee hoor, als ik geen eerlijke mening wou, dan zou ik het hier ook niet vragen :-)

Maar werk en enkele skivakanties hadden voorrang.

Nu wat is het doel?
Mijn dochter die 18 jaar wordt, mag kiezen wat ze wil doen en zien.
Ik begeleid ze, dus zijn we met twee personen.
Natuurlijk probeer ik haar wel te sturen en op andere gedachten te brengen, maar soms moet je ook zelf ontdekken dat een jetlag wel heavy kan zijn :wink:
Zij is niet geïnteresseerd in veel rondrijden en haar focus ligt op steden en pretparken.
Ik kan heel goed begrijpen dat dit voor veel mensen (en eerlijk gezegd een hele dag bij Harry Potter in de UK met een 1.500 foto's, was voor mij ook wat veel) niet hun droomreis is, maar dat is haar keuze.

NY: met NY Pass een 5 dagen door Manhattan en een dagje Six Flags.
Orlando: Universal, Sea World en Cape Kennedy
LA: enkel WB (eventueel Griffith en Chinese theatre indien tijd, maar niet noodzakelijk)
LV: vooral Strip, Fremont...sfeer
SF: Walvissen, Muir en Alacatraz

We reizen enkel met handbagage (ja, het wordt wassen, maar dit bespaart in en uitchecktijd) en ik gebruik enkel Uber (keertje Amtrack voor Six Flags).
Zelf rijden op mijn eentje heb ik niet veel zin in (doe al 40k per jaar) en als ik zie wat je aan parking + huur kwijt bent, dan vind ik het wel zo makkelijk.

Ik wil gerust rondrijden en nationale parken bezoeken maar dan over enkele jaren met mijn vrouw en zonder kinderen
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door IngridUSA »

Het wordt nu wel een beetje duidelijker. Maar wat hebben jullie er beiden aan (als je zo lang weg bent en zoveel geld uitgeeft) om haar te laten ervaren hoe een jetlag voelt? Daar ga je toch achteraf spijt van krijgen lijkt me.

Dan zou ik ervoor kiezen om haar de verschillen/keuzes toe te lichten en met alternatieven te laten zien hoe het ook anders (lees: veel beter) kan. Je streeft toch beiden naar een 'perfecte' vakantie of reis zou ik denken. En ik neem aan dat ze het zelf niet hoeft te betalen, maar toch. Wil je haar op deze reis echt niets anders laten zien waarvan je denkt, dat wil ik haar echt meegeven/laten ervaren?

Je geeft verder aan dat ze niet van veel rondrijden houdt; nou, 10 x liever dat en vanuit de auto mooie dingen zien, dan op al die luchthavens rondhangen. Ik wil niet negatief overkomen; alvast excuus als dat zo over komt. Maar ik vind het echt zó zonde! Stiekem zul je toch ook nog veel Uber-ritjes nodig hebben denk ik.

:offtopic: een 18-jarige die 23 dagen uit een trolley kan leven? Het kan hoor, maar dan kost wassen veel meer tijd dan een koffer inchecken
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door Pepito »

@SergeP Als je om de beperking van het multicity ticket zoeken met maximaal 5 vluchten heen wil, kijk dan eens naar de eerste en de laatste vlucht als een multicity boeken, dan haal je de intercontinentale enkele reis er uit waardoor je bij Tap en Lissabon uit komt. Tenzij Lissabon ook een doel is.
En dan alle tussengelegen vluchten in de VS ook als een multicity of losse vluchten.
Krijg je zo niet betere prijzen en wat meer flexibiliteit in je zoekresultaten? Neem tussen alle vluchten wel ruimte voor vertragingen, je wil met losse tickets niet te laat komen voor je volgende vlucht.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door PSVwally »

Almere vak V schreef:
13 feb 2023, 18:19
Harry schreef:
11 feb 2023, 15:03
Dan heb je effectief 7,5 uur voor LA
Dat is minstens 7 uur te veel...
:wink:
Topstad en met leuke sportverenigingen qua basketball (al valt dat dit jaar erg tegen), NFL, icehockey en honkball

Maar voor 7,5 u is LA zeker met wat je wilt doen niet te doen. ‘Even’ rondwandelen is daar ook niet echt bij. De stad alleen is qua afstand zowat de provincie Utrecht en het hele LA area zo groot als Noord-,Zuid-Holland en Brabant samen.

Maargoed. Mijn enige ervaring met TAP is chagrijnig personeel, een kapotte stoel waar ik maar gewoon in moest blijven zitten en koud eten.
SergeP
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2023, 08:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door SergeP »

IngridUSA schreef:
27 feb 2023, 19:24
Het wordt nu wel een beetje duidelijker. Maar wat hebben jullie er beiden aan (als je zo lang weg bent en zoveel geld uitgeeft) om haar te laten ervaren hoe een jetlag voelt? Daar ga je toch achteraf spijt van krijgen lijkt me.
Het is geen doel, natuurlijk...zelfs geen onderdeel van de reis an sich.
SergeP
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2023, 08:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door SergeP »

Pepito schreef:
27 feb 2023, 23:26
@SergeP Als je om de beperking van het multicity ticket zoeken met maximaal 5 vluchten heen wil, kijk dan eens naar de eerste en de laatste vlucht als een multicity boeken, dan haal je de intercontinentale enkele reis er uit waardoor je bij Tap en Lissabon uit komt. Tenzij Lissabon ook een doel is.
En dan alle tussengelegen vluchten in de VS ook als een multicity of losse vluchten.
Krijg je zo niet betere prijzen en wat meer flexibiliteit in je zoekresultaten? Neem tussen alle vluchten wel ruimte voor vertragingen, je wil met losse tickets niet te laat komen voor je volgende vlucht.
Hey Pepito,

er zit (buiten LA) tijd genoeg tussen de vluchten, die bijna altijd laat avond of ochtendvluchten zijn.

Brussel - NY retour ipv enkel, is inderaad een optie en aan dezelfde prijs (retour = +- enkel)
Alleen is van SF naar NY terug een drama. Als mensen hier over veel tijd op luchthavens hebben, dan zit je daar 6-8 uur op JFK.
Ofwel de dag ervoor, maar dat houdt dan in dat je een hotel aan JFK moet boeken. Dan is het prijsverschil al heel klein.

Dan liever enkele uren in Lissabon aan het water een lunch eten :lol:
SergeP
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2023, 08:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door SergeP »

IngridUSA schreef:
27 feb 2023, 19:24
Je geeft verder aan dat ze niet van veel rondrijden houdt; nou, 10 x liever dat en vanuit de auto mooie dingen zien, dan op al die luchthavens rondhangen. Ik wil niet negatief overkomen; alvast excuus als dat zo over komt. Maar ik vind het echt zó zonde! Stiekem zul je toch ook nog veel Uber-ritjes nodig hebben denk ik.
Welke mooie dingen zou ik dan vanuit de auto zien?
Ik snap je wel dat door rustig overal langs te rijden je het 'echte Amerika' kan zien.
En dat kan zeker mooi zijn.
Maar dat is het doel van de reis niet, ik begrijp dat het voor veel mensen zal overkomen als naar iets kunstmatig gaan kijken.

Net zoals ik op skireis ook niet langs Duitse dorpjes ga rijden. Dat doe ik wel in de zomer maar dan rijd ik minder ver :D
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Goede vluchtdeal en Air Portugal?

Bericht door heidem »

SergeP schreef:
28 feb 2023, 20:52
Alleen is van SF naar NY terug een drama. Als mensen hier over veel tijd op luchthavens hebben, dan zit je daar 6-8 uur op JFK.
Er zijn wel opties met een kortere overstaptijd (2-4 uur), maar dan moet je op tijd weg uit SF (vertrektijd tussen 6:00 en 8:30). Overigens is een los ticket SFO-JFK sowieso een risico, want als je de overstap op JFK mist (vlucht vanuit SFO te laat, geannuleerd etc.) ben je de vlucht naar BRU kwijt. Een open jaw-ticket BRU-JFK en SFO-JFK (en losse vluchten tussendoor) is dan een veiligere optie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer