Tol met een camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Opoeted
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:35

Tol met een camper

Bericht door Opoeted »

Goedemiddag,

In juni gaan wij met een camper vanaf New York langs de noordoostkust een mooie tour maken. Via o.a. Cape Cod, Boston, Acadia NP, Finger Lakes, Niagara Falls, Washington en Phialdelphia in 3 weken weer terug naar NY.
Volgens mij komen we op de route een aantal tolwegen tegen. Vanaf zuiden van NY richting East Hampten/ Cape Cod ontkom je er volgens mij niet aan om een tolbrug over te moeten.
In andere topics lees ik over tolwegen dat je of ter plaatse kunt betalen, of dat in een huurauto een kastje zit die de tol registreert en zo afrekent. Maar ik kan eigenlijk niet vinden hoe dat met een camper gaat. Nu is ter plaatse betalen natuurlijk mogelijk, maar is er ook een gouden tip hoe je dit met een camper eenvoudig kunt doen? Kun je bij de verhuurder (in ons geval Road Bear) vragen om zo'n kastje, of is er wellicht een "tolkaart" te koop?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol met een camper

Bericht door harryh »

Een E-Zpass transponder is de oplossing voor het noordoosten, die kun je ook in een camper gebruiken, zie https://www.e-zpassiag.com/about-e-zpas ... n-i-use-it.
Hier staat waar je er een kunt kopen https://www.e-zpassiag.com/get-e-zpass, in New York zijn dit de retail locaties https://www.e-zpassny.com/en/onthego/locations.shtml
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Tol met een camper

Bericht door sharon-vb »

Wij hebben 1x ( na een lange vermoeiende vlucht) ja gezegd toen ze vroegen of we zo'n kastje wilden voor in de auto. We hebben dat geld er bij lange na niet uitgehaald. Wij deden ongeveer dezelfde route als jullie en moeten steeds lachen als we foto's van die vakantie zien omdat we ons herinneren hoe we zijn afgezet/ er in zijn getrapt. Wij zouden dit in ieder geval niet meer doen en voor een andere oplossing gaan.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol met een camper

Bericht door harryh »

Niet bij de verhuurder huren, maar zelf een transponder kopen is daarvoor een goedkopere oplossing ;) E-Zpass transponder kost eenmalig $30.
Opoeted
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:35

Re: Tol met een camper

Bericht door Opoeted »

Top! Dank voor de reacties. :thumbup:
We gaan ons verder verdiepen in de E-zpass.
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Tol met een camper

Bericht door jastsali »

Op de Amerikaanse Amazon kun je de EZ-pass aanschaffen die ook naar Nederland wordt verzonden. Deze heet de Uni transponder, verkrijgbaar in wit en zwart Heb ik vorig jaar ook gedaan. De transponder zelf kost $14,95, maar er komt ongeveer hetzelfde bedrag bij aan tax bij en verzendkosten.
Zie hier
Opzetten van een EZ-pass account is beetje gedoe. Credit-card; US adres en je moet een kenteken invoeren. Ik heb voor dat laatste een huurauto van een eerdere reis ingevoerd en die wel meteen als niet actief aangemerkt.
Een andere optie is de via Amazon verkrijgbare Sunpass Pro transponder. De "normale" Sunpass transponder is alleen voor Florida, maar de Pro transponder is voor dezelfde 19 staten als waar de EZ transponder geldig is.
Er is trouwens ook specifiek voor RV's en caravans een transponder die nationwide geldig is. Zoek maar eens op: MH2, RV Toll Pass for 2 Axle Motorhome
Opoeted
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:35

Re: Tol met een camper

Bericht door Opoeted »

Bedankt voor de tip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer