Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door aapjea »

Ik had precies hetzelfde president circle kwijt maar nog wel national executive. Van de week de status match gedaan maar hoorde hier niets op. Gisteren 2 mailtjes gestuurd en het is weer gelukt. Dus mocht je geen antwoord via het statusmatch formulier krijgen dan kun je er gewoon even een mailtje achteraan sturen
Pierre le Reynard
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2023, 07:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Pierre le Reynard »

Hi, levert de status je ook de voordelen op wanneer je via een tussenpartij (zoals rentalcars.com) reserveert? Is dat dan gewoon wanneer je he status ter plekke toont?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

Je krijgt bij Hertz en National niet die voordelen als je bij een 3e partij boekt. In je boekingsbevestiging moet Gold Canopy resp. Emerald Club staan.
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door snagh »

Hoe gaat het nu verder met statusmatchen? Ik boek niet genoeg auto's per jaar om de statussen te behouden. Is dit trucje gewoon weer opnieuw te gebruiken na een termijn van bijv. 1 jaar? Iemand ervaring?
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door MichaelJohnson »

Laredo schreef:
24 jun 2023, 09:17
Alle stappen doorlopen ging goed. Ik ben nu bij alle aanbieders gekomen tot het hoogste level. Alleen bij National staat nog steeds "AMEX PLATINUM LOYALTY". Ik dacht dat weg zou gaan doordat ik bij de laatste stap zou statusmatchen naar National. Meer mensen die dan als National Emerald Executive Elite toch nog Amex platinum loyalty zien staan?
Ik heb dat bij National ook. Je kan gewoon bij het boeken je codes aanpassen en deze eraf halen en verder gaan zonder code of met een andere code.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Anne86
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2023, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Anne86 »

Wij gaan over een maand naar USA en als fervent autoliefhebster wil ik natuurlijk een Amerikaanse huren.
Wij hebben geboekt via exit reizen. Helpt het dan ook om de status match te doen of werkt dat alleen als je zelf via een aanbieder direct gaat boeken?
We komen aan in Phoenix. Heb al gevraagd aan exit reizen met wie ze daar samenwerken maar nog niks gehoord.

Bedankt alvast!!
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Kevin77 »

Aan je status heb je niets als je bij een tussenpersoon zoals exit reizen boekt.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Trom »

Exit lijkt bij Alamo te boeken. Als je naast je exit bevestigingsnummer ook een Alamo nummer hebt, zou je een account kunnen maken en een versnelde incheck kunnen doen. Wellicht dat je een paar dagen later zelfs skip the counter kunt doen. Mij lukte dat via een andere brooker wel. Echter niet via Alamo.com site maar via app. (Amerikaanse app gedownload via apk pure op android)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

dat heeft niet met status hebben te maken ;)
erwinvanetten
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2023, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door erwinvanetten »

Hallo, ik ben nieuw hier en kwam op deze site voor het matchen van status. Superfijn en goed beschreven. Ik loop echter vast bij het weer aanbieden van mijn five star hertz bij national (stap 3). Ik ben nu een week verder en de site blijft zeggen dat mijn National nummer niet herkend wordt, terwijl ik zowel een bevestigingsmail heb ontvangen van National als dat ik gewoon kan inloggen. Dit is de melding: Please enter a valid Enterprise Plus Member Number. If you are a new member, allow up to 48 hours for your Enterprise Plus enrollment to be updated in our system. Die 48 uur zijn dus allang voorbij.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar National, maar nog geen reactie. Iemand hier ervaring mee en/of tips?

Ik probeer een auto te boeken voor Canada voor augustus 2024.

Gr. Erwin
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door dejong89 »

Enterprise Plus Member Number
National Emerald number

Dit zijn 2 verschillende dingen. Denk dat het daar fout gaat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
erwinvanetten
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2023, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door erwinvanetten »

Ah, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Maar waar vind ik die eerste? Op het pasje staat dan blijkbaar je national emerald number. Ik zie nergens het enterprise plus member number staan in mijn gegevens. Maar ik kijk vast niet op de juiste plaats...


Ah. ik zie mijn verwarring. Ik dacht dat Enterprise en National dezelfde verhuurders waren. Het lijkt er op qua kleurgebruik. Eerst dus Enterprise lid worden en dan even wachten. Beter lezen en kijken gevalletje....

Dankje dejong89 :-)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door dejong89 »

National valt wel onder Enterprise. Net zoals Alamo. Het zijn alleen 3 verschillende verhuurders.
Je lidnummer vind je in je account. Zowel bij Enterprise als bij National.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Wouterkaas »

dejong89 schreef:
07 okt 2023, 23:11
National valt wel onder Enterprise. Net zoals Alamo. Het zijn alleen 3 verschillende verhuurders.
Je lidnummer vind je in je account. Zowel bij Enterprise als bij National.
En ik kreeg gisteren een mailtje (of 3 eigenlijk, van alle drie de verhuurders) dat ze allen verder gaan onder één naam: Enterprise Mobility. Dat betekent dus dat de merknaam National gaat verdwijnen en dan weet ik niet of het stappenplan nog als zodanig blijft werken. Ik vrees er een beetje voor, omdat je National als eerste opstapje nodig hebt.

Komende tijd maar eens kijken wat er gebeurt en of we een nieuwe 'route' kunnen vinden als het niet meer werkt :)
Tot die tijd werkt het huidige stappenplan dus nog gewoon.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

Inderdaad maar kijken, kan voorlopig nog wel meevallen:
While we are introducing a new corporate brand, the Enterprise Mobility portfolio of brands, including National Car Rental and the Emerald Club programme, will remain unchanged.

Als je hier https://www.enterprisemobility.com/brands-services.html naar Car Rental gaat, moet je nog steeds kiezen voor links naar Enterprise, National of Alamo.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door jeppiepruts »

@Wouterkaas waaruit leid je af dat de verschillende merknamen gaan verdwijnen? Ik heb het idee dat alleen de holding is gerebrand naar Enterprise Mobility (dus nieuwe corporate brand name), maar lees niet dat de merknamen gaan verdwijnen.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Elendan »

In 2020 heb ik alles gestatusmatched (is dat een woord :lol:?) en ik heb zojuist gezocht naar de verloopdata van mijn statussen.

Het vreemde bij Hertz is dat ik nergens een verloopdatum in mijn account zie, ik zal er wel overheen kijken :oops: . Mijn status is nog steeds PC, maar in een mail juni 2022 werd gemaild dat mijn status maar tot 31 januari 2023 werd verlengt. Die datum is inmiddels ruim gepasseerd, maar mijn status staat nog op PC. Weet iemand waar ik de verloopdatum kan vinden? Ik wil niet voor verrassing komen te staan als ik in juni 2024 mijn huurauto ophaal :wink: .

Dan nog een tweede vraag: Executive van National loopt het eerst af op 28 februari 2024, moet ik wachten tot mijn status verlopen is om te kunnen hermatchen of kan ik dat nu al doen?

En ten derde; helaas heb ik Avis gematched in juli en daar verloopt de status op 4 juli 2024. Als ik een Avis auto zou boeken voor mijn komende vakantie vliegen we 5 juli terug (datum ook van inleveren eindemiddag), zou dat problemen geven?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
EdwinV
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2023, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door EdwinV »

Ik wil eind april naar Orlando, en wil kijken om een auto te huren. Dus denk,ik ga alvast beginnen met deze stappenplan..

Alleen bij mij stopt het al bij eerste link.
Ik krijg de volgende error:

This Special Offer Is No Longer Available

The offer you have requested has expired. If you believe you have received this message in error, please contact your travel manager for assistance.


Werkt dit in 2024 niet meer?
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door deebee7 »

Ik krijg van Hertz melding dat m'n president circle vervalt op het einde van de maand. Ik heb nog boekings staan voor april (Kaapstad) en juli SFO en LAX. Ik wil zeker nog graag de presidents circle behouden. Kan ik nu gewoon terug vragen om op basis van m'n avis status opnieuw te matchen? Moet ik dan wachten tot het vervallen is? Of kan ik dan nu al doen?
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Resetovic »

@deebee7 toevallig ik ook vandaag en wou alleen aankomende april gebruik maken en hierna Amerika even skippen, ben benieuwd of het op verzoek verlengbaar is...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer