Uitleg
Dit is een stappenplan om bij verschillende autoverhuurders het hoogste niveau te bereiken van hun loyalty programmes, ook wanneer je daar nog nooit een auto hebt gehuurd. Hiermee maak je aanspraak op kortingen en een grotere keuze aan auto's.
Op deze pagina van Avis kun je zien hoe zij status matchen met de verschillende niveaus die er bestaan. Merk ook even op hoe zij bij Enterprise de niveaus Gold en Platinum op één hoop gooien. Dit zorgt ervoor dat je in stap 4 de 'overstap' kunt maken naar het hoogste niveau!
Om dit stappenplan te doorlopen ga je uiteindelijk accounts aanmaken bij de volgende verhuurders: National, Hertz, Enterprise en Avis. Je kunt op zich alle accounts al van te voren aanmaken, BEHALVE die van National (zie stap 1). Omdat je een aantal keer een paar dagen moet wachten voordat een status match is verwerkt, kan het hele proces in totaal wel 2 weken duren. Lees vooral eerst het plan even door voordat je aan de slag gaat.
Stappenplan
Doorloop het volgende stappenplan:
1. Meld je aan voor National Emerald Executive via deze link:
https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US
Let op: Er staat dat het voor American Express Platinum kaarthouders is. Dit wordt echter niet gecontroleerd. En als je bij stap 4 gaat status matchen bij National dan ontleen je daar je status aan, dus dan maakt het sowieso niet meer uit.
2. Je status als Executive kun je statusmatchen met Five Star van Hertz. Mail hiervoor naar hertzstatusmatch@hertz.com, zet in de mail de volgende informatie:
a. De NAW gegevens waarmee je bij Hertz bent geregistreerd.
b. Je Hertz Gold Plus lidmaatschapsnummer
c. Een screenshot van je National Emerald Club ledenpas met daarop je Executive status (als bijlage bijvoegen
Het statusmatchen kan enkele dagen en je ontvangt een persoonlijke bevestiging van een medewerker indien de statusmatch is uitgevoerd.
3. Je nieuwe status als Hertz Five Star kun je nu matchen met Enterprise Plus Gold. Dit kun je doen door het formulier op deze pagina in te vullen: https://statusmatch.enterpriseplus.com/ waarbij je een screenshot van je Hertz ledenpas met daarop je Five Star status als bijlage bijvoegt.
Deze statusmatch kan ook weer een paar dagen duren, heb even geduld. Je ontvangt na die dagen een bericht dat je statusmatch is goedgekeurd. Dan duurt het wederom een aantal dagen voordat je status op die site daadwerkelijk is bijgewerkt. Je moet hierop wachten om verder te kunnen.
4. Nu je Enterprise Gold hebt kun je gaan statusmatchen bij Avis met hun President’s Circle. Gebruik hiervoor de volgende link: https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php. Vul het formulier in en voeg je ledenpas van Enterprise in met daarop je Gold status zichtbaar.
Ook dit kan weer een paar dagen duren.
5. Hoera, je hebt nu de hoogste status bereikt bij Avis: de President’s Circle. Je kunt deze status nu gebruiken om bij de andere partijen opnieuw te statusmatchen. Hieronder staat op een rijtje hoe je dat bij de verschillende maatschappijen doet:
a. Hertz: mail naar hertzstatusmatch@hertz.com, voeg daarbij de informatie zoals beschreven bij stap 2, maar dan uiteraard met je Avis ledenpas met daarop de PC status zichtbaar.
b. Enterprise: https://statusmatch.enterpriseplus.com/
c. National: https://status.emeraldclub.com/
d. Sixt: https://www.sixt.com/sixt-cards/#/ (klik onderin op ‘GET MATCHED!’)
e. Europcar: Je kunt mailen naar privilege-card@europcar.com met een verzoek. Stuur ook je ledenpas mee. Geen garantie dat je een statusmatch krijgt bij Europcar, soms moet je al wat boekingen gedaan hebben bij ze voordat ze het accepteren. Zelf heb ik deze status match (nog) niet uitgevoerd.
Extra: HERTZ Gold Canopy
Als je een boeking bij Hertz maakt en gebruik wil maken van je President’s Circle status in combinatie met Ultimate Choice (minimaal categorie C auto nodig), dan is het handig om gebruik te maken van de zogeheten Gold Canopy service. Hierbij mag je de balie in de terminal overslaan en ga je gelijk naar de garage. Hier staat jouw naam dan, in principe, op het digitale display met daarbij de zone waar je jouw auto uit mag zoeken. Als je naam niet op het bord staat, dan zit er een Gold balie naast waar je je kunt melden voor de zekerheid. Kies een auto uit, stap in en rij naar de exit booth, waar je je credit card en rijbewijs laat zien. That's it!
Bij je eerste boeking staat vaak “standard counter” als service type, wat betekent dat je eerst langs de balie moet. Om dit om te laten zetten kun je een (Engelstalige) mail sturen naar alpha_nl@hertz.com met de vraag om je boeking om te zetten naar Gold Canopy. Als het goed is zal Veerle je dan antwoorden met de boodschap of dit wel of niet uitgevoerd is.
Opmerking moderator