Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
EdwinV
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2023, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door EdwinV »

Familyof4 schreef:
17 jan 2024, 15:19
Ter info het mailadres van stap 1 leidt naar een pagina die zegt niet meer te bestaan. Misschien weet iemand hier een nieuwe versie voor?
Ik heb snel geklikt op de button onderin, dan kom je op deze pagina:
https://www.nationalcar.com/en/deeplink ... ardsType=1
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Coyote »

Ik zag vanochtend bij Hertz dat ik inmiddels al teruggezet was. Geen PC meer. :cry:

Gelukkig heb ik nog Emerald Club Excutive Elite van National (geldig tot 24 februari '24) en ook nog Avis President's Club (geldig tot 1 september '24).

Zojuist daarom weer de statusmatch bij Hertz gedaan. Even afwachten hoe snel dat gaat.

Binnenkort National ook maar weer terugmatchen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Familyof4 »

IngridUSA schreef:
18 jan 2024, 07:40
Familyof4 schreef:
17 jan 2024, 15:19
Ter info het mailadres van stap 1 leidt naar een pagina die zegt niet meer te bestaan. Misschien weet iemand hier een nieuwe versie voor?
Ik zag het ook.
Ik vermoed dat het linkje is aangepast en dat je gewoon onder het kopje ‘Emerald’ moet kiezen voor ‘Enroll’?
Nieuwe link https://www.nationalcar.com/en/emerald-club/enroll.html
@Wouterkaas weet jij misschien nog of dat de eerste stap was?
@Hinko Heb bovenstaande gebruikt en daarmee wordt je ook Executive t/m 28 feb 2028. Dat is volgens het matchschema uit de 1e post van dit draadje goed genoeg. (net dus als die link van jou). We zullen zien of de volgende matchstappen ook lukken. Bedankt aan beide in ieder geval voor een nieuwe 1e stap.
Laatst gewijzigd door Familyof4 op 18 jan 2024, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Familyof4 »

Coyote schreef:
18 jan 2024, 17:10
Ik zag vanochtend bij Hertz dat ik inmiddels al teruggezet was. Geen PC meer. :cry:
Oei, dat kan dus zomaar. Die van mij staat er nog wel, maar de mail zegt ook: Jouw nieuwe niveaustatus wordt vóór ‌31 januari 2024‌ weergegeven in jouw ledenaccount. Dat kan dus op ieder moment zijn na ontvangst van de mail.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door RuthdeLange »

Ik lees op de website van Hertz:

Status match is up to Hertz President’s Circle tier and is only valid for those who have never participated in the status match prior, or if more than five years have passed since a prior status match. Applies to select competitors’ loyalty status. Matched status is valid for a period of 12 months, after which member must meet the standard qualifications of that tier to remain eligible. If after 12 months member does meet the standard qualifications to stay in the matched tier, they will be downgraded to Hertz Gold.

Dus lijkt geen goed nieuws voor de toekomst. Tenzij je heel vaak reserveert.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Coyote »

Nou, dat zou betekenen dat het einde verhaal is voor mij bij Hertz. :cry:

Ik heb momenteel een statusmatch lopen bij Hertz. Maar even afwachten of daar iets mee gebeurt of reactie op komt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Reny »

Coyote schreef:
20 jan 2024, 14:43
Ik heb momenteel een statusmatch lopen bij Hertz. Maar even afwachten of daar iets mee gebeurt of reactie op komt.
Roland
Same here, even afwachten, fingers crossed.

Ik ben op zich wel blij met mijn 2e boeking bij Alamo, ongeveer dezelfde prijs als Hertz maar dan zeker een midsize SUV maar......we hadden afgelopen september zoveel geluk bij Hertz, dat ik dat toch weer wil gokken !

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Milo
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2024, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Milo »

Wouterkaas schreef:
19 feb 2023, 12:26
dennis112 schreef:
18 feb 2023, 12:07
Weet iemand waar ik Avis account aan moet maken? Heb het nu op Avis.nl gedaan maar dan kan ik niet inloggen op avis.com. Als ik account op avis.com aan wil maken dan kan ik nederland niet kiezen als land want die staat er niet tussen.

Of duurt het even voordat mijn account van avis.nl gesynced is met de avis.com servers?
Kan hier: https://member.avisworld.com/

Ik weet niet of dat nu ook nog nodig is als je het via Avis.nl hebt gedaan, maar mocht dat na een paar dagen nog steeds niet werken dan zou ik het via die link gewoon nog eens proberen.
Ik heb geprobeerd te registeren via deze link, maar blijf onderstaande melding krijgen:
There is some missing information on this page
An account of the requested type already exists for this profile
Ik ben niet eerder geregistreerd geweest (voor de zekerheid password reset aangevraagd) en het formulier lijkt verder ook goed ingevuld (nu 3x nagelopen en geprobeerd).

Of kan ik mij 'gewoon' via Avis.nl registeren? Dit programma lijkt echter wel beperkt (en niet van toepassing in de US?). Onderstaand is opgenomen:
Het loyaliteitsvoordeel van Avis Preferred kan door leden worden verdiend en ingewisseld in de volgende landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Turkije, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zuid-Afrika en Zwitserland.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door RuthdeLange »

@Reny
Jij schreef: Ik ben op zich wel blij met mijn 2e boeking bij Alamo, ongeveer dezelfde prijs als Hertz maar dan zeker een midsize SUV
Reny
[/quote]

Bedoel jij nu dat je bij alamo.de dezelfde prijs krijgt voor een suv als bij hertz voor een sedan? Of lees ik het verkeerd.
Bij mij is de prijs 600 dollar hoger nl.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Reny »

@RuthdeLange

Bij Hertz betaal ik voor de c-klasse auto $ 760. (al in oktober 2023 geboekt)
Mocht ik weer PC status krijgen houden we deze reservering aan in de hoop dat we weer boffen met de auto (hadden afgelopen september een Chevy Tahoe)

Bij Alamo.de betaal ik $ 785 voor een midsize SUV (geboekt op 15 januari 2024)
“Nissan Rogue of vergelijkbaar”.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door RuthdeLange »

Wow! Nou dan wist ik het wel. Wat apart toch dat dit niet voor denver geldt. Bij mij is alamo helaas dus 600 duurder. Als het zo weinig zou schelen zou ik zelf kiezen voor de zekerheid van een suv.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Reny »

@RuthdeLange
Ik hoop voor je dat je in Denver via President Circle de auto kunt ophalen. Wij hadden afgelopen september in Denver heel veel geluk met onze Chevy Tahoe.

Ik wacht even af, heb nog geen reactie van Hertz op mijn laatste status match verzoek. Blijft natuurlijk een gok (in mei 2024 vliegen we op Salt Lake City(

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door utolor »

Nog iemand deze email gehad na het aanvragen van een status match bij Hertz? Status matchen kan blijkbaar maar 1x om de 5 jaar bij Hertz...
Competitor status matches are limited to once every five years. Therefore, if you were matched and then downgraded a year later for not meeting the requirements of the matched tier, you may not apply for status match again until five years from the date of the original status match. However, as our appreciation for your previous achievement of President’s Circle status, we'd be happy to offer you a special President’s Extension Offer. This extension offer will give you the opportunity to extend your PC status through June 30, 2024. During this time, you must requalify for status or you will be downgraded to the tier you have achieved during this period.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

utolor schreef:
22 jan 2024, 17:24
Nog iemand deze email gehad na het aanvragen van een status match bij Hertz? Status matchen kan blijkbaar maar 1x om de 5 jaar bij Hertz...
Voor het antwoord quote ik dit bericht van 2 dagen geleden:
RuthdeLange schreef:
20 jan 2024, 11:23
Ik lees op de website van Hertz:

Status match is up to Hertz President’s Circle tier and is only valid for those who have never participated in the status match prior, or if more than five years have passed since a prior status match. Applies to select competitors’ loyalty status. Matched status is valid for a period of 12 months, after which member must meet the standard qualifications of that tier to remain eligible. If after 12 months member does meet the standard qualifications to stay in the matched tier, they will be downgraded to Hertz Gold.

Dus lijkt geen goed nieuws voor de toekomst. Tenzij je heel vaak reserveert.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door utolor »

Maar nog niemand heeft hier gemeld dat de statusmatch niet gelukt is, dus vraag me af of het afhangt van de persoon die je te pakken krijgt.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Familyof4 »

@utolor en anderen: Helaas, ik heb dezelfde afwijzingsmail. Dat je maar eens in de 5 jaar kunt statusmatchen bij Hertz. Whehhh.

Maar ik ben natuurlijk niet voor 1 gat te vangen. Dus ik ga het nu allemaal proberen op naam van mijn partner. Die heeft uiteraard een eigen creditcard. Ik was sowieso al van plan een 2e Hertz account te nemen op die manier, want je kan ook geen 2 boekingen tegelijk hebben staan op 1 account.

Het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat wij allemaal zo gebruik konden maken van hun special services. Gelukkig kunnen we nog wel boeken met bepaalde kortingscodes.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door utolor »

@Familyof4
Was inderdaad ook mijn idee, een account op mijn vriendin haar naam aanmaken van zodra we terug een US reis gepland hebben en tegen dat haar PC status vervalt zal ik wel opnieuw kunnen matchen op mijn account. Maakt het iets lastiger, maar nog perfect te doen. Misschien kan je zelfs een nieuw account aanmaken op je eigen naam met ander emailadres en kredietkaart.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Elendan »

Mijn man zijn eerste statusmatch President Circle is van 29 oktober 2019 en nu ook vervallen. Heb een boeking staan voor in juni a.s. $1.134 klasse C in Salt Lake City 23 dagen.

Ik kan een membership op mijn naam aanmaken, maar dan moet ik opnieuw boeken en de huurprijs is inmiddels omhoog gegaan. En ik heb nog geen creditcard, maar die kan ik wel gratis aanvragen als het nodig mocht zijn.

Weet iemand hoe lang je je status PC eigenlijk behoud? Ik vind dat we het al vrij lang hebben uitgezongen met onze eerste statusmatch.

Misschien is het in mijn man zijn situatie beter om te wachten tot eind mei en dan pas proberen te matchen, als anderen nu afwijzingen krijgen. Kom net 4 maanden tekort voor de 5 jaar :crybaby: .
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door RuthdeLange »

Weet iemand waar je in je account ziet hoe lang de status die je hebt nog geldig is?
Ik heb een jaar geleden voor de eerste keer aangevraagd maar zie nergens de vervaldatum staan. Ook niet op de kaart die ik kan downloaden.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Tinus1955 »

Nog een leuke code voor AVIS (.com):
Invullen in het AWD veld.
Zelf al een keer gebruikt, wordt nergens naar gevraagd bij afhalen auto. Wordt ook bevestigd op andere plekken op internet.
Kan veel moneys schelen. 3 Dagen autohuur ging ongeveer 50% eraf.
Gebruik op eigen risico. DYOR.

Opmerking moderator

Geen code die vrij te gebruiken is, verwijderd
Laatst gewijzigd door Tinus1955 op 23 jan 2024, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer