Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Wouterkaas »

In verschillende topics in dit subforum staan allerlei handige tips en trucs om via status matching aan het hoogste niveau te komen bij de loyalty programmes van de grote autoverhuurders: National, Hertz, Enterprise en Avis. En dat allemaal zonder dat je ooit een auto hebt gehuurd. Toen ik hier zelf mee aan het puzzelen was heb ik dit eens op een rijtje gezet en daaruit is eigenlijk dit stappenplan gekomen wat iedereen kan gebruiken om jezelf naar het hoogste niveau te status matchen.

Uitleg

Dit is een stappenplan om bij verschillende autoverhuurders het hoogste niveau te bereiken van hun loyalty programmes, ook wanneer je daar nog nooit een auto hebt gehuurd. Hiermee maak je aanspraak op kortingen en een grotere keuze aan auto's.

Op deze pagina van Avis kun je zien hoe zij status matchen met de verschillende niveaus die er bestaan. Merk ook even op hoe zij bij Enterprise de niveaus Gold en Platinum op één hoop gooien. Dit zorgt ervoor dat je in stap 4 de 'overstap' kunt maken naar het hoogste niveau!

Om dit stappenplan te doorlopen ga je uiteindelijk accounts aanmaken bij de volgende verhuurders: National, Hertz, Enterprise en Avis. Je kunt op zich alle accounts al van te voren aanmaken, BEHALVE die van National (zie stap 1). Omdat je een aantal keer een paar dagen moet wachten voordat een status match is verwerkt, kan het hele proces in totaal wel 2 weken duren. Lees vooral eerst het plan even door voordat je aan de slag gaat.

Stappenplan

Doorloop het volgende stappenplan:
1. Meld je aan voor National Emerald Executive via deze link:
https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US
Let op: Er staat dat het voor American Express Platinum kaarthouders is. Dit wordt echter niet gecontroleerd. En als je bij stap 4 gaat status matchen bij National dan ontleen je daar je status aan, dus dan maakt het sowieso niet meer uit.

2. Je status als Executive kun je statusmatchen met Five Star van Hertz. Mail hiervoor naar hertzstatusmatch@hertz.com, zet in de mail de volgende informatie:
a. De NAW gegevens waarmee je bij Hertz bent geregistreerd.
b. Je Hertz Gold Plus lidmaatschapsnummer
c. Een screenshot van je National Emerald Club ledenpas met daarop je Executive status (als bijlage bijvoegen
Het statusmatchen kan enkele dagen en je ontvangt een persoonlijke bevestiging van een medewerker indien de statusmatch is uitgevoerd.

3. Je nieuwe status als Hertz Five Star kun je nu matchen met Enterprise Plus Gold. Dit kun je doen door het formulier op deze pagina in te vullen: https://statusmatch.enterpriseplus.com/ waarbij je een screenshot van je Hertz ledenpas met daarop je Five Star status als bijlage bijvoegt.
Deze statusmatch kan ook weer een paar dagen duren, heb even geduld. Je ontvangt na die dagen een bericht dat je statusmatch is goedgekeurd. Dan duurt het wederom een aantal dagen voordat je status op die site daadwerkelijk is bijgewerkt. Je moet hierop wachten om verder te kunnen.

4. Nu je Enterprise Gold hebt kun je gaan statusmatchen bij Avis met hun President’s Circle. Gebruik hiervoor de volgende link: https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php. Vul het formulier in en voeg je ledenpas van Enterprise in met daarop je Gold status zichtbaar.
Ook dit kan weer een paar dagen duren.

5. Hoera, je hebt nu de hoogste status bereikt bij Avis: de President’s Circle. Je kunt deze status nu gebruiken om bij de andere partijen opnieuw te statusmatchen. Hieronder staat op een rijtje hoe je dat bij de verschillende maatschappijen doet:
a. Hertz: mail naar hertzstatusmatch@hertz.com, voeg daarbij de informatie zoals beschreven bij stap 2, maar dan uiteraard met je Avis ledenpas met daarop de PC status zichtbaar.
b. Enterprise: https://statusmatch.enterpriseplus.com/
c. National: https://status.emeraldclub.com/
d. Sixt: https://www.sixt.com/sixt-cards/#/ (klik onderin op ‘GET MATCHED!’)
e. Europcar: Je kunt mailen naar privilege-card@europcar.com met een verzoek. Stuur ook je ledenpas mee. Geen garantie dat je een statusmatch krijgt bij Europcar, soms moet je al wat boekingen gedaan hebben bij ze voordat ze het accepteren. Zelf heb ik deze status match (nog) niet uitgevoerd.

Extra: HERTZ Gold Canopy
Als je een boeking bij Hertz maakt en gebruik wil maken van je President’s Circle status in combinatie met Ultimate Choice (minimaal categorie C auto nodig), dan is het handig om gebruik te maken van de zogeheten Gold Canopy service. Hierbij mag je de balie in de terminal overslaan en ga je gelijk naar de garage. Hier staat jouw naam dan, in principe, op het digitale display met daarbij de zone waar je jouw auto uit mag zoeken. Als je naam niet op het bord staat, dan zit er een Gold balie naast waar je je kunt melden voor de zekerheid. Kies een auto uit, stap in en rij naar de exit booth, waar je je credit card en rijbewijs laat zien. That's it!

Bij je eerste boeking staat vaak “standard counter” als service type, wat betekent dat je eerst langs de balie moet. Om dit om te laten zetten kun je een (Engelstalige) mail sturen naar alpha_nl@hertz.com met de vraag om je boeking om te zetten naar Gold Canopy. Als het goed is zal Veerle je dan antwoorden met de boodschap of dit wel of niet uitgevoerd is.

Opmerking moderator

Voor informatie over National Emerald Club lees het 1e bericht in dit onderwerp.
Voor informatie over Hertz Ultimate Choice lees het 1e bericht in dit onderwerp.
Voor algemene vragen betreft autohuur verwijs ik je naar dit onderwerp.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 18 feb 2023, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: toevoegen links naar onderwerpen
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Reny »

@Wouterkaas :thumbup:
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door dejong89 »

:thumbup: Keurig
Bedankt voor het delen!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door sharon-vb »

Wat een super uitleg!
Ik zag idd in verschillende topics deze dingen voorbij komen maar dan werd er weer verwezen naar een eerder topic enz. Hierdoor zag ik door de bomen het bos niet meer en begon ik er maar niet meer aan. Door jouw heldere uitleg durf ik het wel aan. 8)
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Reny »

sharon-vb schreef:
23 dec 2022, 22:39
Ik zag idd in verschillende topics deze dingen voorbij komen maar dan werd er weer verwezen naar een eerder topic enz. Hierdoor zag ik door de bomen het bos niet meer en begon ik er maar niet meer aan. Door jouw heldere uitleg durf ik het wel aan. 8)
Same here!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Ragjee »

Heel wat aan gehad! Bedankt!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door jpbriaire »

Wouterkaas schreef:
21 dec 2022, 23:05
4. Nu je Enterprise Gold hebt kun je gaan statusmatchen bij Avis met hun President’s Circle. Gebruik hiervoor de volgende link: https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php. Vul het formulier in en voeg je ledenpas van Enterprise in met daarop je Gold status zichtbaar.
Ook dit kan weer een paar dagen duren.
Ben toch wel benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Het lukt mij, en vele anderen met mij, alleen om Preferred te worden. President's Circle lukt bij Avis niet zomaar.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Stan.Gobien »

Zeer mooi stappenplan.
Heb nu ondertussen ook nog Sixt en Enterprise lidmaatschap geregeld.
En nu gewoon blijven statusmatchen iedere keer ze dreigen je niveau te doen dalen tot in het oneindige ... :lol:
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Wouterkaas »

jpbriaire schreef:
25 dec 2022, 16:24
Wouterkaas schreef:
21 dec 2022, 23:05
4. Nu je Enterprise Gold hebt kun je gaan statusmatchen bij Avis met hun President’s Circle. Gebruik hiervoor de volgende link: https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php. Vul het formulier in en voeg je ledenpas van Enterprise in met daarop je Gold status zichtbaar.
Ook dit kan weer een paar dagen duren.
Ben toch wel benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Het lukt mij, en vele anderen met mij, alleen om Preferred te worden. President's Circle lukt bij Avis niet zomaar.
Da's vreemd! Ik heb het gewoon via het formulier van die link gedaan. Volgens dat schema zou je ook gewoon PC moeten krijgen met je Enterprise Gold. Ik zie inderdaad dat sommigen bij statusmatcher.com melden dat ze geweigerd worden omdat het "invitation only" zou zijn, maar het lijkt erop dat in elk geval een aantal van die mensen een mailtje gestuurd hebben en niet het formulier gebruikt hebben.

Als je het ook via het formulier geprobeerd hebt, misschien gewoon nog eens proberen? Nee heb je... :)
Gebruikersavatar
visje
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2007, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Eindhoven

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door visje »

Dankjewel voor het stappenplan. Ik ben er nu mee bezig en heb meteen een kleine aanvulling:
Gebruik bij alle verhuurders dezelfde achternaam.

Klinkt heel logisch, maar National vraagt de naam op mijn rijbewijs. Mijn meisjesnaam staat voorop met daarachter e/v (echtgenote van).
Bij Hertz had ik 'gewoon' mijn getrouwde naam gebruikt. En bij het statusmatchen zag ik dat op de emerald club card dus een andere achternaam stond en dat kon ik niet meer wijzigen bij beide.

Ik heb nu bij de status-match mail een kopie van mijn rijbewijs toegevoegd en dan hoop ik dat het daarmee goedkomt.
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door kevin123 »

Hoe lang duurt het status matchen bij Hertz? Ik heb al 2x een mail gestuurd, maar geen reactie. De laatste mail is alweer 2 weken geleden. Wat zetten jullie in de mail?
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Reny »

@kevin123

Vreemd, bij mij ging dat heel snel, ik denk een dag of 2?
Stomme vraag misschien, maar heb je in jouw spam inbox gekeken?

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door kevin123 »

Ja, het staat ook niet tussen de spam. Mijn status is ook niet gewijzigd.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Wouterkaas »

Heb je in het Nederlands of Engels gemaild? Zou dat laatste moeten zijn :)

Hopelijk krijg je snel alsnog een reactie. Misschien heeft iemand nog kerstvakantie
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door kevin123 »

Wouterkaas schreef:
07 jan 2023, 12:37
Heb je in het Nederlands of Engels gemaild? Zou dat laatste moeten zijn :)
In het Engels gemaild. Ik zal het dan nog een keer proberen.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door sharon-vb »

Ik heb me 27 december aangemeld bij National. Er stond toen dat ik binnen 48 uur een online membership kit zou krijgen. Hoe ziet dat eruit want ik kan niet echt iets vinden wat dit zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Tipsy_1 »

bij mij is het helaas vast gelopen op step 4 (Avis).
Avis wilde maar matchen naar Avis Preferred Plus en niet naar President's circle.
(misschien komt dit omdat ik een US adres heb en het daarom anders werkt?)
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Wouterkaas »

Ik hoop niet dat Avis achter de schermen de spelregels aangepast heeft en dat ze gewoon het schema op hun website blijven hanteren.
sharon-vb schreef:
08 jan 2023, 11:03
Ik heb me 27 december aangemeld bij National. Er stond toen dat ik binnen 48 uur een online membership kit zou krijgen. Hoe ziet dat eruit want ik kan niet echt iets vinden wat dit zou kunnen zijn.
Als je inlogt bij National kun je naar "profile" gaan en daar zou een tegeltje moeten zijn met "Emerald Club Card". Als je daarop klikt krijg je een kaart te zien, die je eventueel ook kunt printen. Een screenshot van die kaart zou moeten volstaan.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Ing »

Ter aanvulling, ik heb geprobeerd om Europcar te matchen (nodig voor een rondreis in Jordanie).
Ik had 1 reis al met Europcar ooit gedaan (in Spanje, via een broker).

Toen ik mailde voor de statusmatch kreeg ik terug dat je pas vanaf 2 boekingen kan status matchen, maar dat die ene boeking via de broker wel telde. Dus vervolgens nieuwe boeking gemaakt voor Jordanie en direct dat reserveringsnummer gemaild en ik ben nu ook gematcht. Het is even de vraag of dat al geldt voor de boeking in Jordanie, maar het leek erop van wel.

Oftewel: bij Europcar minimaal 2 boekingen van Europcar nodig om te matchen!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door sharon-vb »

Wouterkaas schreef:
09 jan 2023, 12:38
Als je inlogt bij National kun je naar "profile" gaan en daar zou een tegeltje moeten zijn met "Emerald Club Card". Als je daarop klikt krijg je een kaart te zien, die je eventueel ook kunt printen. Een screenshot van die kaart zou moeten volstaan.
Dank je! Ik kreeg hem maar niet gevonden maar het is me gelukt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer