Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Cecemel »

dankjewel hiervoor!!!!

ik ben helemaal nog niet goed thuis in autoverhuur deals scoren. omdat we in september opnieuw naar de usa gaan en de prijzen tegenover 2018 zo enorm gestegen zijn toch meer eens me meer verdiepen om een goedkopere of beter auto voor mijn geld te krijgen.. van wat ik begrepen heb boek je best tussen de 4 à 6 maanden op voorhand voor de laagste prijzen? dat is voor mij dus vanaf april/mei. of loont het de moeite om nu ook al rond te kijken voor deals (als ik gestatutsmatched geraak)?

hoe werken de gratis upgrades in de loyalty programs? kan je tijdens je boeking dan een upgrade kiezen of moet je boeken wat je minimum nodig hebt en gaan ze jou dan aan de balie een beter model aanbieden? hetzelfde voor de gratis 2de chauffeur, mag je die dan direct aanmelden bij boeking? of rekenen ze dan de kost aan? en moet je dus gewoon bij afhaal van de auto die 2de persoon doorgeven met je status?

het is me alleszins al gelukt om emerald exective member te worden en heb mijn mail naar hertz gestuurd voor five star... spannend! ik wist niet dat zoiets kon :) initieel had ik de goedkoopste prijzen gevonden bij sixt dus hopelijk kan ik daar ook nog statusmatchen om betere voorwaarden te krijgen.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door bvbal79 »

Die loyalty programs werken allemaal een beetje anders. Stappenplan volgen en kijken wat eruit komt. Bij Hertz en National krijg je 2 opties, of een keuze uit verschillende auto's uit de aisle (minimum C-klasse boeken) of een klasse upgrade.

Bij AVIS daarentegen is het alleen klasse upgrade dacht ik.
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Cecemel »

okay. wij gaan met 4 volwassenen 3 weken op weg. we hebben dus 4 grote koffers + handbagage (rugzakje ofzo, we gaan niet nog eens met 4 handbagagetrolley's lopen sleuren). De prijzen die me over het algemeen enigszins aanstaan zijn midsize SUV's, maar ik vraag me af of dit voldoende is om een upgrade te kunnen krijgen naar een full SUV als ik in een president programma geraak... 4 man en al die koffers + eten/drinken/frigobox, etc... in een midsize SUV zal denk ik toch wat krap zijn... maar kan op de websites van de verhuurbedrijven niet echt goed uit aan al hun klasses, maar misschien worden de opties wel duidelijker als ik de status heb en begin te boeken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

Zo'n upgrade ga je niet krijgen helaas. Dit topic gaat over het verkrijgen van status waarmee je in principe een midsize auto (geen midsize SUV) boekt en betaalt en gaat uitzoeken in de rij, zoals bij Hertz en National. Een fullsize SUV zul je niet in de rij vinden. Wel met een beetje geluk een Standard SUV, zoals een Ford Explorer, of een Minivan, beide geschikt voor 4 personen met koffers. Maar het hangt ook af van de locatie, op populaire bestemmingen is de keus minder.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door deebee7 »

Ik pik m'n huurauto op bij de luchthaven van Orlando in juli maar niet op de dag van aankomst. Ik neem dus een uber naar de luchthaven voor pickup bij Hertz rond 17u30. Enig idee of we de beste keuze hebben in de presidents circle in terminal A of B? Of maakt het helemaal niet uit?
In de boeking staat dat als we niet via 'air' aankomen we naar terminal A moeten. Indien wel via Air dan naar terminal B. Ik kan natuurlijk altijd een fictief flight number invoeren van rond die aankomsttijd om de auto niet in Terminal A op te halen maar in B.
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door jpbriaire »

Wouterkaas schreef:
30 jan 2023, 10:07
Goed om te horen! Ik ben benieuwd hoe het dadelijk bij Avis gaat. Hopelijk gaan die gewoon weer 'netjes' matchen volgens hun eigen schema. De laatste meldingen op statusmatcher.com stemmen in elk geval weer wat hoopvoller dan de eerdere berichten. :)
Yes ik kan bevestigen dat de status match naar President's Club is gelukt bij Avis:
Thank you very much for your e-mail.
We would like to confirm that your profile has been upgraded.
If you need further assistance please do not hesitate to contact us.
Wishing you a nice day
Deze was voor mijn schoonvader, dus ga hem voor mijzelf ook maar meteen aanvragen dan :P
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Cecemel »

harryh schreef:
31 jan 2023, 17:19
Zo'n upgrade ga je niet krijgen helaas. Dit topic gaat over het verkrijgen van status waarmee je in principe een midsize auto (geen midsize SUV) boekt en betaalt en gaat uitzoeken in de rij, zoals bij Hertz en National. Een fullsize SUV zul je niet in de rij vinden. Wel met een beetje geluk een Standard SUV, zoals een Ford Explorer, of een Minivan, beide geschikt voor 4 personen met koffers. Maar het hangt ook af van de locatie, op populaire bestemmingen is de keus minder.
oké, we landen op seattle, dus best een grote luchthaven.
dus dan toch een full suv boeken? wat zijn dan gratis upgrades naar een hogere categorie juist? ik zou denken dat van midsize naar full suv een upgrade is?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

Enkel upgrades op "gewone" auto's, maar niet op SUVs. Ik zou je aanraden toch een midsize bij Hertz te boeken want een Ford Explorer is prima, en dan een 2e boeking voor een standaard of fullsize SUV als backup te maken, maar je zult schrikken van de prijs.
Op Seattle ga je weinig keus hebben helaas.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door SaskiaC »

Tip voor als je stap 2 hebt uitgevoerd (en je wacht op bevestiging van Five Star bij Hertz): maak vast een account aan bij Enterprise (nodig bij stap 3). Of liever nog, doe het gelijk als je stap 1 hebt gedaan. Ik moet nu 48 uur wachten, als nieuwe member bij Enterprise, voordat hij kan matchen.
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Cecemel »

die stap had ik al uitgevoerd :) mijn five star is goedgekeurd en ik heb nu enterprise aangevraagd.
@harryh wat bedoel je met weinig keus op seattle? is dat geen grote luchthaven met een groot wagenpark? of ben ik mis?

PS: hebben jullie ook gehad dat jullie emerald account ineens geschrapt werd ofzo? ik geraak daar niet meer op. ik heb wel een download van mijn kaart gemaakt maar nu is ineens toch mijn account weg? of is er een probleem met het inloggen bij hun? hij kan mijn account, mailadres, naam, etc.. niet meer vinden
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

@Cecemel je gaat :offtopic: Die vraag kun je beter in het grote Autohuur topic stellen, dit topic gaat over status matchen. Op de druktse luchthavens is er in het algemeen minder aanbod in de rijen om uit te zoeken omdat er meer gehuurd wordt, zeker als het gaat om grotere auto's. Als die er staan, neemt iedereen die mee en de kleinere blijven over. SEA is niet alleen populair onder vakantiegangers, maar ook zakelijk (Amazon, Boeing, Microsoft etc). Ik denk dat je je even moeten inlezen over het principe van "betalen voor midsize en uitzoeken uit de rij", bij Hertz: Ultimate Choice, National: Emerald Club.
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door SaskiaC »

Ik heb vrijdag stap 3 van het stappenplan gedaan bij Enterprise en vanmorgen een e-mail terugekregen dat ik nu Enterprise Plus lid ben.
Is dat hetzelfde als Enterprise Plus Gold? Ik denk dat ik wellicht nog even moet wachten?
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Wouterkaas »

SaskiaC schreef:
05 feb 2023, 11:21
Ik heb vrijdag stap 3 van het stappenplan gedaan bij Enterprise en vanmorgen een e-mail terugekregen dat ik nu Enterprise Plus lid ben.
Is dat hetzelfde als Enterprise Plus Gold? Ik denk dat ik wellicht nog even moet wachten?
Enterprise Plus is de naam van het loyalty programma. Binnen dat programma zou je Gold moeten krijgen als resultaat van je status match. Je krijgt als het goed is eerste een mailtje met daarin onder meer: "Thank you for requesting your status match with Enterprise Plus®."

Een paar (werk)dagen later zou je dan weer een mailtje moeten krijgen met" Welcome to Enterprise Plus Gold membership."

Ik vermoed dat je vanmorgen het eerste mailtje gehad en dat je nog even moet wachten. :)
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door RubenH »

je moet inderdaad even wachten tot je gold status is omgezet, staat als het goed is ook in de bevestigingsmails dat dit tot 7 werkdagen kan duren.

Ik heb nu het volgende probleem: als ik het status match formulier bij Avis invul lukt het me op geen een mogelijke manier om een foto te uploaden van mijn gold pas. Krijg steeds de volgende foutmelding: Error: Not an allowed file extension.

Heb alle mogelijke bestanden geprobeerd, jpg, gif en pdf. Toen ik vervolgens een mail stuurde naar kreeg ik een standaard antwoord:

Thank you for your e-mail about a status match. At this time our status match program only matches National and Hertz companies rental levels. If you are member with one of these companies and can send a copy of your card over, we will be able to look at a status match for you.
Thank You,
Profile Updates Team

Lijkt er op dat dit niet meer werkt dus, of ik moet iets over het hoofd zien.
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Cecemel »

ik ben nu avis presidents club geworden dankzij het status matchen en dit allemaal op slechts een 8tal dagen!
ik vraag me nu af als ik nu meteen mijn status match bij hertz opnieuw aanvraag (mijn vorige was pas een week geleden), gaan ze dat niet raar vinden? zo kort na elkaar een nieuwe status match? en kan ik niet beter een maandje wachten ofzo?
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Wouterkaas »

Cecemel schreef:
07 feb 2023, 12:52
ik ben nu avis presidents club geworden dankzij het status matchen en dit allemaal op slechts een 8tal dagen!
ik vraag me nu af als ik nu meteen mijn status match bij hertz opnieuw aanvraag (mijn vorige was pas een week geleden), gaan ze dat niet raar vinden? zo kort na elkaar een nieuwe status match? en kan ik niet beter een maandje wachten ofzo?
Haha ik had daar ook een beetje ongemakkelijk gevoel bij. Bij mij zat er uiteindelijk twee weken tussen en ik kreeg beide keren van dezelfde persoon een mailtje. Denk dat ze er niet veel om geven eerlijk gezegd en/of ze krijgen zoveel verzoeken binnen dat ze al die namen niet onthouden.

Dat heb je overigens snel voor elkaar gekregen verder! :thumbleft:
RubenH schreef:
06 feb 2023, 16:51
je moet inderdaad even wachten tot je gold status is omgezet, staat als het goed is ook in de bevestigingsmails dat dit tot 7 werkdagen kan duren.

Ik heb nu het volgende probleem: als ik het status match formulier bij Avis invul lukt het me op geen een mogelijke manier om een foto te uploaden van mijn gold pas. Krijg steeds de volgende foutmelding: Error: Not an allowed file extension.

Heb alle mogelijke bestanden geprobeerd, jpg, gif en pdf. Toen ik vervolgens een mail stuurde naar kreeg ik een standaard antwoord:

Thank you for your e-mail about a status match. At this time our status match program only matches National and Hertz companies rental levels. If you are member with one of these companies and can send a copy of your card over, we will be able to look at a status match for you.
Thank You,
Profile Updates Team

Lijkt er op dat dit niet meer werkt dus, of ik moet iets over het hoofd zien.
Dat is raar. Je zou nog eens een PNG bestand kunnen proberen, hoewel JPG toch courant is voor dit soort dingen zou je zeggen...
RubenH
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door RubenH »

Wouterkaas schreef:
07 feb 2023, 21:47
Dat is raar. Je zou nog eens een PNG bestand kunnen proberen, hoewel JPG toch courant is voor dit soort dingen zou je zeggen...
had ik al geprobeerd en werkte niet. Ik kreeg vandaag een mail van Enterprise waarbij ik mijn pas in PNG kon downloaden, dat werkte wel!
Erik96
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 sep 2016, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Erik96 »

Bedankt voor alle hulp! Inmiddels is het gelukt om bij Hertz Presidents Circle status te krijgen! Geduld(wat ik niet heb haha) is heel belangrijk, het heeft me 3 weken geduurd, vooral het wachten tot de status bij Enterprise zichtbaar was duurde een volle week.
dennis112
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mar 2022, 13:43
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door dennis112 »

Weet iemand hoelang de reactie duurt van hertz na stap 2? Heb zaterdag gemaild en nu nog niks gehoord namelijk
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben vorige week een auto uit de President's circle mogen uitzoeken! En dat terwijl ik dacht slechts Five Star te hebben.
Veel keuze maar geen echt spectaculaire auto's jammer genoeg maar bon, we waren toch content met onze keuze (die we drie dagen laten voor iets kleiner moesten inwisselen wegens lekke band)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer