Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Kobe Bryant »

Ik heb nog twee korte vervolgvragen:
- Hoe boek je je backupboeking, bijv. bij ustravel.nl? Ik weet dat je daar kunt kiezen voor 'betaal later' (ter plekke dus) maar kun je dan nog wel annuleren? Ik zie op hun site niets over de consequenties van annuleren of no show;
- Als het aanbod bij Plan A tegenvalt, loop je dan gewoon weg? Kan dat zomaar? Je hebt je toch al gemeld? Hoe doen jullie dat?

B.v.d.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door TonSimone »

Wouterkaas schreef:
21 dec 2022, 23:05
2. Je status als Executive kun je statusmatchen met Five Star van Hertz. Mail hiervoor naar hertzstatusmatch@hertz.com, zet in de mail de volgende informatie:
a. De NAW gegevens waarmee je bij Hertz bent geregistreerd.
b. Je Hertz Gold Plus lidmaatschapsnummer
c. Een screenshot van je National Emerald Club ledenpas met daarop je Executive status (als bijlage bijvoegen
Het statusmatchen kan enkele dagen en je ontvangt een persoonlijke bevestiging van een medewerker indien de statusmatch is uitgevoerd.
Dank jullie wel voor alle duidelijke uitleg in deze post en het hele topic :) .
Ik ga gewoon vooraan beginnen natuurlijk, maar heb dus braaf ;) eerst het stappenplan doorgelezen :)
We hebben al een Avis Prefered, maar ik neem aan dat dat elkaar niet in de weg zit, met het aanmelden bij Avis?
Of kan ik daar het beste dan rekening mee houden en bij Avis beginnen, mocht die volgorde van belang zijn.

Maar ik snap nu niet veel van stap b, zoals hierboven.
Ik heb toch nog geen Gold Plus lidmaatschapsnummer?
Ben ik nu te voorbarig en zie ik dat vanzelf of vullen jullie een willekeurig nummer in? ;)
Ik wil graag alles bij de hand hebben, als ik begin.
Het mailadres van de persoon op wiens naam het staat, is niet altijd in de buurt, dus soms even wat passen en meten.

Ik snap zeker wel dat het matchen geen garantie is, maar wat komt er nu eigenlijk het meeste uit?
Dezelfde auto voor minder geld, of juist voor hetzelfde geld een grotere auto?
We reizen met 2en en hoeven dus geen (veel te) grote auto.
We hebben zeker niet de kleinste (een van ons is bijna 2 meter).

Sorry voor de vragen-spam :oops: :roll:
1999: Boston-Toronto-NY
2009: Florida
2010: LA-LV-GC-Page-DeathValley enz ;) -SDiego
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Boston-NY-Philadelphia-Washington-Memphis-New Orleans
2019: Seattle-Vancouver-SaltLC-Moab-RockyMountains-Denver
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Kobe Bryant »

TonSimone schreef:
21 mei 2023, 22:48
Wouterkaas schreef:
21 dec 2022, 23:05
2. Je status als Executive kun je statusmatchen met Five Star van Hertz. Mail hiervoor naar hertzstatusmatch@hertz.com, zet in de mail de volgende informatie:
a. De NAW gegevens waarmee je bij Hertz bent geregistreerd.
b. Je Hertz Gold Plus lidmaatschapsnummer
c. Een screenshot van je National Emerald Club ledenpas met daarop je Executive status (als bijlage bijvoegen
Het statusmatchen kan enkele dagen en je ontvangt een persoonlijke bevestiging van een medewerker indien de statusmatch is uitgevoerd.
Dank jullie wel voor alle duidelijke uitleg in deze post en het hele topic :) .
Ik ga gewoon vooraan beginnen natuurlijk, maar heb dus braaf ;) eerst het stappenplan doorgelezen :)
We hebben al een Avis Prefered, maar ik neem aan dat dat elkaar niet in de weg zit, met het aanmelden bij Avis?
Of kan ik daar het beste dan rekening mee houden en bij Avis beginnen, mocht die volgorde van belang zijn.

Maar ik snap nu niet veel van stap b, zoals hierboven.
Ik heb toch nog geen Gold Plus lidmaatschapsnummer?
Ben ik nu te voorbarig en zie ik dat vanzelf of vullen jullie een willekeurig nummer in? ;)
Ik wil graag alles bij de hand hebben, als ik begin.
Het mailadres van de persoon op wiens naam het staat, is niet altijd in de buurt, dus soms even wat passen en meten.

Ik snap zeker wel dat het matchen geen garantie is, maar wat komt er nu eigenlijk het meeste uit?
Dezelfde auto voor minder geld, of juist voor hetzelfde geld een grotere auto?
We reizen met 2en en hoeven dus geen (veel te) grote auto.
We hebben zeker niet de kleinste (een van ons is bijna 2 meter).

Sorry voor de vragen-spam :oops: :roll:
Er is een soort van stap 0, zie de laatste alinea vóór het stappenplan:

Om dit stappenplan te doorlopen ga je uiteindelijk accounts aanmaken bij de volgende verhuurders: National, Hertz, Enterprise en Avis. Je kunt op zich alle accounts al van te voren aanmaken, BEHALVE die van National (zie stap 1). Omdat je een aantal keer een paar dagen moet wachten voordat een status match is verwerkt, kan het hele proces in totaal wel 2 weken duren. Lees vooral eerst het plan even door voordat je aan de slag gaat.

Bij het aanmelden voor de loyaliteitsprogramma's krijg je vanzelf een lidmaatschapsnummer toegewezen. Je hoeft dus niet iets zelf te verzinnen.
Dus registreer jezelf bij Hertz Gold plus, dan krijg je vanzelf een nummer in beeld. Dat nummer ga je dan weer vermelden in je mail waarin je verzoekt om naar Five Star (en later President's Circle) geüpgraded te worden.

Ik ben zelf vandaag eindelijk bij alle aanbieders op het hoogste niveau (president's circle of soortgelijke naam) aanbeland en ga nu maar eens kijken wat er mogelijk is. De eerste indruk is dat de voertuigen qua prijs niet goedkoper zijn dan bij ustravel.nl maar ik ga het de komende twee dagen eens goed op een rij zetten.

Om je laatste vraag te beantwoorden moet je denk ik vooral de vorige pagina's even teruglezen en wellicht specifiek pagina 5 onderaan (de bijdragen van harryh n.a.v. de opmerking van johnvb op 16 mei jl.). Wat ik ervan begrijp en waar ik nog hoop op heb is dat je een lagere klasse boekt (minimaal C) en een hogere mee kunt krijgen (maximaal een standard SUV). Voorts zijn er nog wat andere mogelijke voordelen, zoals een tweede bestuurder (let sowieso op dat je alle loyaliteitsaccounts op naam van de hoofdbestuurder zet!). Maar belangrijk: garanties krijg je vooraf niet.

Voor mezelf hoop ik dat iemand nog mijn twee vragen bovenaan deze pagina kan beantwoorden. Dan kan ik gaan boeken :)

B.v.d.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door jwensammy »

Usatravel is een brooker, de prijzen bij deze aanbieders zijn er op gebaseerd dat je vooraf betaald of niet eenvoudig last minute kunt annuleren.
Bij no show zullen er ongetwijfeld kosten zijn.

Heb nog geen ervaring met Hertz PC, maar (zoals eerder aangegeven) bij National, indien er niets naar m’n zin stond,
door vriendelijk vragen altijd met een leuke standard SUV weggereden voor de prijs van een midsize.
Denk dan aan Explorers, grand Cherokee en vw atlas.

Uit ervaringen van anderen begreep ik dat dit meestal ook bij Hertz wel mogelijk is,
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Kobe Bryant »

jwensammy schreef:
23 mei 2023, 05:43
Usatravel is een brooker, de prijzen bij deze aanbieders zijn er op gebaseerd dat je vooraf betaald of niet eenvoudig last minute kunt annuleren.
Bij no show zullen er ongetwijfeld kosten zijn.

Heb nog geen ervaring met Hertz PC, maar (zoals eerder aangegeven) bij National, indien er niets naar m’n zin stond,
door vriendelijk vragen altijd met een leuke standard SUV weggereden voor de prijs van een midsize.
Denk dan aan Explorers, grand Cherokee en vw atlas.

Uit ervaringen van anderen begreep ik dat dit meestal ook bij Hertz wel mogelijk is,
Als je bij ustravel niet zomaar last-minute kunt annuleren snap ik nog steeds de structuur niet. Ik dacht namelijk dat Plan A een pay later President's Circle-boeking auto klasse C of D bij Hertz was en plan B (backup) een duurdere boeking, bijv. een standard SUV. Maar die backup-boeking maak je dus niet bij een broker als ustravel , die boeking maak je dus ook rechtstreeks bij de verhuurder? Want ik kan niet voor plan A gaan als ik niet van plan B af kan komen.

Het is mij nog steeds niet duidelijk welke boekingen gemaakt kunnen worden en hoe je er (ook ter plekke) nog vanaf kunt komen, dus flexibel kunt zijn.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door dejong89 »

Bij sommige brokers hoef je alleen een email adres op te geven. Daarna krijg je een reserveringsnummer van ( bijvoorbeeld ) Alamo. Met dit nummer kan je vooraf online inchecken en je aanmelden voor skip the counter. Doe je dit, dan moet je wel je CC gegevens invullen en is de kans op kosten bij een no show dus groot. Zeker via een broker.

Boek je via Hertz dan heb je geen no show kosten bij pay later. Stel er staat niets in de aisles, dan loop je naar Alamo.
Je reservering bij Hertz annuleer je ter plekke, in je hotel of je laat hem vanzelf vervallen. Na 24 uur verdwijnt deze uit je account.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
johnvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2011, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door johnvb »

georgesken schreef:
16 mei 2023, 16:24
@johnvb Als dit je opmerking over statusmatchen is, dan snap je niet waarom je dit zou doen. Ten eerste neemt dit helemaal geen tijd in beslag, 2/3 accounts aanmaken en een paar mailtjes opstellen en versturen (neemt 15 minuten tijd van je leven in beslag in totaal). En zoals HarryH al aangaf, je geeft jezelf de kans (maar geen garantie) om een paar honderd 100$ te besparen voor het type auto dat je wil. Tenzij je 300$ per uur verdiend , lijkt mij dit zeker de moeite waard om het te proberen. Maar niemand verplicht je om dit te doen.
Sorry, ik wil je niet beledigen maar dit is echt onzin. Heb tijdens mijn USA reizen 26 keer een auto geboekt dus ik weet er misschien wel iets van af.
Heb zojuist afgelopen april ruim 3 weken lang voor 685 euro in een Toyota Higlander gereden. Daar kan je dus geen 100$ op besparen! (En nergens anders goedkoper kunnen krijgen).
Bedenk wel: een grapje en vriendelijk praatje met een greater doet wonderen :wink:
Maar idd. ieder moet doen wat hij zelf denkt dat het beste is.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Kobe Bryant »

Wat en waar had je geboekt?

@ dejong89: begrijp ik je goed dat je bij een broker / Alamo weg kunt komen zolang ze maar niet je CC-gegevens hebben?
Ik vind een standard SUV bij Hertz gewoon veel te duur, dat is voor mij geen backupoptie.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Hinko »

ik denk zelf dat er bij Alamo (al dan niet via UStravel) helemaal geen no show fee is bij pay later ook al heb je check-in en skip the counter opties gedaan.
Screenshot (8).png
Screenshot (8).png (27.41 KiB) 1576 keer bekeken
Screenshot (9).png
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door harryh »

Dat denk ik ook @Hinko, ben nu onderweg van MCO naar AMS, zal ook m'n boekingsdetails bekijken daarover.

@Kobe Bryant bij Hertz zou je juist klasse C boeken en kijken of er iets in de rij staat, niet de standaard SUV. Die SUV boek je als back-up bij UStravel Alamo, want die is daar duurder. En daar maak je alleen gebruik van als er bij Hertz geen staat ;)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Coyote »

jwensammy schreef:
23 mei 2023, 05:43
Usatravel is een brooker, de prijzen bij deze aanbieders zijn er op gebaseerd dat je vooraf betaald of niet eenvoudig last minute kunt annuleren.
Bij no show zullen er ongetwijfeld kosten zijn.
Waar komt deze 'wijsheid' vandaan?

Bij USTravel hoef je niet vooraf te betalen om een goede prijs te krijgen. Sterker nog, US Travel is voor mij op dit moment het goedkoopst voor een Standard SUV waarbij ik ter plekke pas betaal. Annuleren/wijzigen kan eenvoudig via de bevestigingsmail.

Bij het boeken hoef je geen creditcard gegevens op te geven dus als ik niet zou komen opdagen, bij wie willen ze dan kosten in rekening brengen?? :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door jwensammy »

Oeps, my bad. Heb me niet in detail in usa travel verdiept en was er vanuit gegaan dat ze net als meeste brookers geen pay later optie hadden.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Kobe Bryant »

harryh schreef:
23 mei 2023, 19:07
Dat denk ik ook @Hinko, ben nu onderweg van MCO naar AMS, zal ook m'n boekingsdetails bekijken daarover.

@Kobe Bryant bij Hertz zou je juist klasse C boeken en kijken of er iets in de rij staat, niet de standaard SUV. Die SUV boek je als back-up bij UStravel Alamo, want die is daar duurder. En daar maak je alleen gebruik van als er bij Hertz geen staat ;)
Ik dacht ook dat het zo werkte, maar ging twijfelen door een bericht dat je bij ustravel niet kosteloos kunt annuleren.

Het is een rollercoaster :P

Ik denk dat ik er wel uit ben: ik ga bij ustravel een standard SUV boeken en ga nog even bedenken of ik nog voor een plan A ga via Hertz.

Dank voor alle info!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Stan.Gobien »

Dit onderwerp gaat enkel over het stappenplan om status te verkrijgen.
Dit is geen algemeen huur onderwerp en ook niet voor specifiek Hertz of National.
Daar zijn er reeds 3 andere onderwerpen voor!

Opmerking moderator

Dus back on-topic!
iamColaboy
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2023, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door iamColaboy »

Helaas loop ik al vast bij stap 2. Mijn email naar Hertz is al drie weken geleden of zo en werkelijk waar helemaal niets terug gehoord... :-/
Moet er bij zeggen dat ik nooit zo'n geluk heb met upgrades of dat soort dingen. Mijn vriendin zegt altijd dat ik dan ook niet zo mijn wenkbrauwen moet optrekken op dat soort momenten :-D
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Kobe Bryant »

Gewoon nog een keer mailen. Ik ben drie weken geleden begonnen en was een halve week geleden klaar. Hertz reageert het traagst van alle aanbieders maar ik meen dat het beide keren niet meer dan 3 (werk)dagen duurde.
iamColaboy
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2023, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door iamColaboy »

Okay ga ik doen.

Voor de zekerheid: gewoon een account aanmaken bij Hertz volstaat toch? Dus niet ook nog eens specifiek aanmelden voor hun royalty programma?
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Laredo »

Alle stappen doorlopen ging goed. Ik ben nu bij alle aanbieders gekomen tot het hoogste level. Alleen bij National staat nog steeds "AMEX PLATINUM LOYALTY". Ik dacht dat weg zou gaan doordat ik bij de laatste stap zou statusmatchen naar National. Meer mensen die dan als National Emerald Executive Elite toch nog Amex platinum loyalty zien staan?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Ellen1308 »

Een paar jaar terug statusmatch gedaan bij Hertz om PC te krijgen. Ik zie nu dat we die status kwijt zijn.
Kan ik dat nu gewoon weer opnieuw aanvragen?
(Bij National nog steeds de hoogste status ook al hebben we daar al een paar jaar niet meer geboekt).

En is het nog zinvol om dat te doen? Wij hebben last minute besloten om naar Florida te gaan, vertrekken 21 juli voor 3 weken. Moeten dus nog een auto huren. Maar lukt status match nog voor die tijd?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door dejong89 »

Als je een status bij Hertz wil laten matchen dan kan dat gewoon en ik weet bijna zeker dat het je voor die tijd gaat lukken.
'' Veerle '' mailt altijd vrij snel terug.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer