Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door sharon-vb »

Goede morgen,

Ik heb via de zoekfunctie gekeken of ik hier wat over kan vinden op het forum maar helaas.
Wij hebben een gehandicapten parkeerkaart voor ons kind en nemen de kaart (én ons kind :wink: ) mee naar Amerika. Nu heb ik gekeken op een Amerikaanse site of hij daar geldig is maar ik kan dus niet terug vinden of je moet betalen wanneer je op een gehandicapten parkeerplek staat. Vooral op Hawaii zijn de parkeerkosten hoog dus ik vroeg me af of we voordelig konden parkeren met de kaart. Niet alleen op Hawaii maar ook in Californië, Utah, Nevada en Arizona. Weet een van jullie dit? Wellicht iemand die in een van die staten woont?
Ik heb op deze site gekeken: http://www.disabledmotorists.eu/en/worl ... f_america/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door mtl »

Op die website staat duidelijk per staat hoe en wat.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door Carolien123 »

Het lijkt allemaal heel duidelijk, maar de praktijk is toch anders. Het is niet alleen per staat anders, maar ook per stad maakt het vaak verschil. Er zijn twee soorten gehandicapten kaarten in Amerika. De ene is vergelijkbaar met de EU parkeerkaart en de andere is voor mensen die tijdelijk een probleem hebben en die wordt uitgeschreven door de behandelend arts. Dat maakt de regels ingewikkelder.

Wij zoeken meestal een parkeerplaats op die duidelijk is aangemerkt als gehandicapten plaats. Als we de kans krijgen vragen we het na aan een parkeerwacht of politieagent.

Soms nemen we het risico en soms betalen we, maar het is niet eenduidig.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door sharon-vb »

Bedankt voor je uitleg Carolien. Maar als je daarop staat hoef je dan dus niet te betalen? En anders wel? Want dat is voor mij niet duidelijk naar voren gekomen uit de site waarop ik zocht.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door BonnyR »

Al onze reizen met de Nederlandse gehandicapten parkeerkaart op stap geweest. Zo ver ik mij kan herinneren nooit ergens betaald. Zo ja, zal het ongetwijfeld aangegeven staan. Wel op de camper zelf ook kopieën van de kaart geplakt aan binnenkant ramen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door sharon-vb »

Dank je Bonny. Maar dat geldt dan alleen als je op een gehandicaptenparkeerplaats staat neem ik aan? In de stad waar ik nu woon mag je overal gratis parkeren met je gehandicapten parkeerkaart namelijk.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door Dutchess »

In Utah geldt het volgende (bron):
Any vehicle displaying a disabled person’s plate or placard may, for reasonable periods of time without charge, park in metered parking zones and restricted parking areas. They are not valid for parking in zones marked for emergency use.

Only vehicles displaying a disabled person’s plate or placard, and transporting a qualified disabled person, may park in a parking space that is clearly identified as reserved for use by a disabled person.
Hier meer over Hawaii: Is Handicap Parking Free In Hawaii?

Hier de regels in California (bron):
Once you have a valid DP placard or DP License Plates, you may park:

*In parking spaces with the International Symbol of Access (wheelchair symbol).
*Next to a blue curb authorized for persons with disabilities parking.
*Next to a green curb (green curbs indicate limited time parking) for as long as you wish.
*In an on-street metered parking space at no charge.
*In an area that indicates it requires a resident or merchant permit.
*In addition to parking privileges, service stations must refuel a disabled person’s vehicle at self-service rates unless the service facility has only one employee on duty.
De relevante regels in Nevada (bron):
*You may not park in a handicapped space without disabled persons plates or placards issued by a government agency.
*Out-of-state valid placards and plates from another state or country may be used in Nevada. However, once an individual becomes a Nevada resident a Nevada handicap placard or plate is required. The out-of-state placard will not transfer.
*Plates and placards must be used only by the person to whom they were issued. You may not use someone else's privilege.
*The minimum fine for illegally parking in a handicapped space in Nevada is $250.
*In addition to the parking citation, the person who owns the plates or placards may be cited for allowing another person to use them improperly.
*The Nevada DMV issues Authorization Letters that list the disabled person's name and address. These must be kept in the vehicle if it has handicapped plates or with the disabled person who is using placards.
*You cannot park in a disabled parking stall labeled “reserved for the exclusive use of side-loading wheel chair lift” unless your vehicle displays special plates or a placard and it is equipped with a side-loading lift. (NRS 484B.467 Sections 2,3 & 6)
*Handicapped plates and placards do not waive parking fees. You must pay any meter or garage parking charges.
*Placards issued to individuals are tied to the individuals only. They are not linked to a vehicle.
In Arizona verschillen de regels voor betaald parkeren per stad (bron):
You may also be entitled to park for free at a parking meter, for the normal time allowed at said parking meter. It’s also sometimes possible to pay for your allotted time at a parking meter and then have an extra hour for free. This is generally the case in Arizona, but each city has its own regulations regarding metered parking, so you should familiarize yourself with the relevant rules.
Voor de duidelijkheid: het gratis parkeren dat hier wordt besproken voor al deze staten gaat alleen maar over parkeermeters, niet commerciële parkeerplaatsen en -garages.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Betalen met gehandicapten parkeerkaart?

Bericht door sharon-vb »

Super bedankt! Helemaal helder nu.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer