Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door A&A »

Een paar weken geleden zagen wij een mooie prijs voor een vlucht van Dusseldorf naar Seattle. Via Gate 1 en andere brookers echt goedkoop maar vanwege "zekerheden" toch maar geprobeerd om via KLM te boeken. Wel duurder maar vooruit.
Alles ging goed totdat we bij de betaling kwamen. De site gaf een storing en we konden alleen nog boeken door te bellen met KLM. Meer dan een uur aan de telefoon gehangen met als resultaat: we kunnen deze boeking voor u bevestigen maar dan is het wel € 200,- duurder dan de prijs op de website.

Vandaag weer precies hetzelfde! KLM biedt een prijs aan maar je kunt daar niet voor boeken. Na een uur aan de telefoon gehangen te hebben kun je weer boeken tegen een fors hogere prijs dan ze (zelfs op dat moment nog!) op de website aanbieden.
Gevraagd of we een klacht in kunnen dienen over deze wijze van klanten-bedrog maar ook een klacht indienen valt bij KLM nog niet mee. En dit bedrijf hebben we dan met vele miljoenen met zijn allen overeind gehouden???

Is dit misleiding?

Herkennen jullie dit?
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door Maxmannl »

Weinig aan te doen.

Is voorraad die gewijzigd is.

Prijzen zijn niet realtime, worden gecached. Als KLM elke keer de prijzen realtime moet inladen bij elke aanvraag/zoekopdracht wordt het systeem extreem traag.

Heeft elke maatschappij wel. American airlines is hier volgens mij koploper in, die zijn echt verschrikkelijk met prijzen tijdens zoeken en daadwerkelijk prijs. Booking.com heeft het ook regelmatig, die geven ook wel duidelijk aan let op prijs is gewijzigd.

Dat je echt niet door kon met booking is wel opvallend. Heb het ook wel eens gehad en kreeg toen melding, prijs is gewijzigd net zoals bij booking.com
De enige echte Ticketbaas
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door A&A »

Zelfs op dit moment geven ze nog steeds dezelfde prijs aan die boekbaar zou moeten zijn. Het lijkt me dat die voorraad dus niet het probleem kan zijn...
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door Frasi »

Heb je het al eens geprobeerd via de website van Delta of Air France? (of KLM.be om de €10 boekingskosten te besparen)
Vaak dezelfde vluchten en prijzen, maar wellicht wel te boeken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door Harry »

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ook nooit hoeven bellen om iets te boeken. Misschien kun je andere browser proberen of de KLM app om te boeken
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door marieke van oorschot »

Aantal maanden geleden precies dit aan de hand gehad. Uiteindelijk contact gehad via hun whatsapp. Foto’s gestuurd van de prijzen van hun eigen site. Uiteindelijk gingen ze daarmee akkoord en hebben ze het voor mij geboekt voor de prijs die ik zag.
Telefonisch is lastig, omdat ze dan blijven zeggen dat prijzen fluctueren. Terwijl ik toch echt op dat moment die lagere prijzen op hun eigen website zag staan.
Dus misschien meer succes via whatsapp!
Loves Vegas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door harryh »

Toen ik een paar maanden terug ingelogd als Flyingblue member op KLM een proefboeking maakte, werd die opgeslagen met een boekingscode erbij. Weet niet of dat vandaag nog zo is. Toen ben ik niet verder gegaan naar betalen enz. Toen ik die boeking gewoon onder Mijn Boekingen zag staan heb ik de boekingscode ervan een keer gebruikt om een paar uur later te bellen en te vragen of ze die - niet gemaakte - boeking met bijbehorende prijzen konden omzetten in een echte boeking en dat kon. Werd 24u bewaard, zonder dat ik had gezegd dat ik die boeking wilde bewaren overigens, dus kosteloos.
Weet niet of dat je gaat helpen, maar je zou het kunnen proberen @A&A.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door A&A »

Frasi schreef:
01 dec 2022, 11:40
Heb je het al eens geprobeerd via de website van Delta of Air France? (of KLM.be om de €10 boekingskosten te besparen)
Vaak dezelfde vluchten en prijzen, maar wellicht wel te boeken.
SUPER bedankt :clap: voor deze tip; hier was de reis wel boekbaar en inderdaad zelfs 10 euro goedkoper!

We hadden al 3 verschillende browsers geprobeerd, verschillende apparaten, etc etc. Maar ook de KLM zelf krijgt deze prijs dus niet in NL. Ok via Air France en Delta hadden we vergeefs geprobeerd te boeken. Daar loop je tegen exact dezelfde fout aan.

Geen idee waarom het op KLM.be wel werkt maar dat is voor ons nu niet meer belangrijk; wij kunnen onze reis gaan voorbereiden :thumbup:
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Maakt KLM zich schuldig aan misleiding?

Bericht door A&A »

harryh schreef:
01 dec 2022, 13:40
Toen ik een paar maanden terug ingelogd als Flyingblue member op KLM een proefboeking maakte, werd die opgeslagen met een boekingscode erbij. Weet niet of dat vandaag nog zo is. Toen ben ik niet verder gegaan naar betalen enz. Toen ik die boeking gewoon onder Mijn Boekingen zag staan heb ik de boekingscode ervan een keer gebruikt om een paar uur later te bellen en te vragen of ze die - niet gemaakte - boeking met bijbehorende prijzen konden omzetten in een echte boeking en dat kon. Werd 24u bewaard, zonder dat ik had gezegd dat ik die boeking wilde bewaren overigens, dus kosteloos.
Weet niet of dat je gaat helpen, maar je zou het kunnen proberen @A&A.
Ook dit hadden we al geprobeerd; wij kunnen hier steeds niet mee verder en telefonisch blijven ze idd maar zeggen dat de prijzen steeds wijzigen omdat mensen op die vlucht zoeken. Hoe meer er op proef geboekt wordt of gezocht hoe hoger de prijzen. Maar je blijft steeds dezelfde prijs krijgen totdat je boekt. Overigens is Expedia hier ook kampioen in...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer