Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door HarlockSSX »

Tekst van MC bank
Tekst van MC bank

Hallo,

Ik heb onlangs een Mastercard Platinum genomen en wou weten welke verzekeringen bij huurauto eventueel kunnen weggelaten worden.

Kan ik CDW/LDW en/of SLI/EP weglaten ?

Ik raak er niet echt wijs uit eerlijk gezegd. Heb alles nog nagelezen op de forum maar vind verschillende antwoorden.

Is er iemand die MC Platinum gebruikt heeft voor de huurwagen in USA en wat kan jij precies schrappen dan?

GRTZ
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door Harry »

SLI kun je niet weglaten, dit is de aansprakelijkheidsverzekering voor schade (materieel en immaterieel) die jij toebrengt aan een ander, dat zie ik niet in de kaart voorwaarden staan.
Maar het lijkt me ook dat het bedrag van maximaal € 10.000 wat laag is voor schade aan de huurauto zelf, mocht je schade rijden dan wil de verhuurder niet alleen de schade aan de auto betaald hebben, maar ook alle misgelopen huur tijdens de duur van de reparatie.
Het lijkt me dan ook dat je aan deze kaart niet zoveel hebt voor een huurauto in Amerika, je hebt wat dit soort verzekeringen betreft veel meer aan een Amex platinum kaart, maar die zal wel iets duurder zijn.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door deebee7 »

@HarlockSSX Ik heb dezelfde kaart en vooral dan voor de reis- en annulatieverzekering. Ik kijk bij autohuur altijd naar de franchise zodat ik niet boven dit bedrag uitkom. Dat is mij al altijd gelukt ook in Amerika.
Het kwijtspelen van huurdagen is idd niet gedekt. Maar er is wel een clausule voor reisonderbreking (niet geheel hetzelfde natuurlijk)
Wél een zeer goede annulatieverzekering: spijtig genoeg deze zomer van gebruik moeten maken wegens medisch noodgeval in de familie. Hebben mijn gehele reis terugbetaald incl tickets die ik had gekocht voor water- en pretparken.
Ook toen ik strandde in New york en de luchtvaartmaatschappij weigerde iets te doen (loopt nog claim via EUclaims) hebben zij mijn hotelkosten/taxikosten enz gedekt (wel met een max maar daar kwam ik niet boven). Al met al ben ik er dus tevreden van. Enkel idd opletten dat je franchise er niet boven komt.
Ik heb ook gekeken naar amex maar die is 3 keer duurder. Je krijgt hier idd ook wel meer voor. Maar je moet afwegen of die zaken voor jou belangrijk zijn.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door HarlockSSX »

Harry schreef:
24 nov 2022, 23:48
SLI kun je niet weglaten, dit is de aansprakelijkheidsverzekering voor schade (materieel en immaterieel) die jij toebrengt aan een ander, dat zie ik niet in de kaart voorwaarden staan.
Maar het lijkt me ook dat het bedrag van maximaal € 10.000 wat laag is voor schade aan de huurauto zelf, mocht je schade rijden dan wil de verhuurder niet alleen de schade aan de auto betaald hebben, maar ook alle misgelopen huur tijdens de duur van de reparatie.
Het lijkt me dan ook dat je aan deze kaart niet zoveel hebt voor een huurauto in Amerika, je hebt wat dit soort verzekeringen betreft veel meer aan een Amex platinum kaart, maar die zal wel iets duurder zijn.
Da's duidelijk. Bedankt. Ik had al in de maak dat die SLI zou moeten blijven. Thx !!!
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door HarlockSSX »

deebee7 schreef:
25 nov 2022, 10:28
@HarlockSSX Ik heb dezelfde kaart en vooral dan voor de reis- en annulatieverzekering. Ik kijk bij autohuur altijd naar de franchise zodat ik niet boven dit bedrag uitkom. Dat is mij al altijd gelukt ook in Amerika.
Het kwijtspelen van huurdagen is idd niet gedekt. Maar er is wel een clausule voor reisonderbreking (niet geheel hetzelfde natuurlijk)
Wél een zeer goede annulatieverzekering: spijtig genoeg deze zomer van gebruik moeten maken wegens medisch noodgeval in de familie. Hebben mijn gehele reis terugbetaald incl tickets die ik had gekocht voor water- en pretparken.
Ook toen ik strandde in New york en de luchtvaartmaatschappij weigerde iets te doen (loopt nog claim via EUclaims) hebben zij mijn hotelkosten/taxikosten enz gedekt (wel met een max maar daar kwam ik niet boven). Al met al ben ik er dus tevreden van. Enkel idd opletten dat je franchise er niet boven komt.
Ik heb ook gekeken naar amex maar die is 3 keer duurder. Je krijgt hier idd ook wel meer voor. Maar je moet afwegen of die zaken voor jou belangrijk zijn.
Ik heb die ook voornamelijk voor de reis/annulatie genomen eerlijk gezegd. Hoef jij dan bij tickets vliegtuig en andere niet meer aparte verzekeringen af te sluiten.
Voordien nam ik de Allianz verzekering voor familie voor 2 jaar maar toen waren we met 4 en nu reizen we maar met ons tweeen.
En met de prijsstijgingen kwam ik duurder uit dan die Platinum kaart.

Ik heb wel in kleine lettertjes gelezen dat de huur van wagen ook max. 31 opeenvolgende dagen mag zijn. Ik denk wel dat je dat kan omzeilen door huur wagen in 2 contracten te nemen en dan zit jij er telkens onder.
Komt altijd net iets duurder uit om te boeken dan alles opeenvolgend maar dan heb jij tenminste deze verzekering voor schade na ongeval/eigen risico huurwagen mee.

Bedrag is idd laag want max 10.000. Dus ik neem aan dat ik altijd een CDW ga moeten nemen die tot bvb 100.000 of 1.000.000 gaat en deze Mastercard verzekering gebruiken voor franchise (moest er een zijn dan) ?

Goed om te horen dat de reis & annulatie verzekering wel doet wat ie moet ... ik heb er nog geen gebruik van moeten maken maar jij weet maar nooit he !
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door Disney-Golf »

Ben ik nu de enige die het juist leest?
Wat MC terugbetaald is de franchise, je eigen risico en niet het bedrag van de schade!
Dus als je geen extra verzekeringen wil nemen omdat je denkt dat het via MC gedekt is!..
Niet dus! :shock:
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door deebee7 »

Misschien begrijp ik het verkeerd maar ben je niet enkel aansprakelijk voor het bedrag van het eigen risico (franchise)? Als je natuurlijk aan autoracen gaat doen met je auto of je hebt gedronken of leeft de verkeersregels niet na dan ben je natuurlijk volledig aansprakelijk. Maar anders toch maar voor het eigen risico dacht ik?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door Old Faithful »

deebee7 schreef:
26 nov 2022, 07:06
Misschien begrijp ik het verkeerd maar ben je niet enkel aansprakelijk voor het bedrag van het eigen risico (franchise)?
Volgens mij ben je aansprakelijk voor de hele schade aan het voertuig die jij veroorzaakt. Die kan worden gedekt door een afgesloten casco verzekering (CDW). Als die verzekering een eigen risico heeft wordt dit tot een maximum van € 10.000 door je credit card gedekt.
deebee7 schreef:
26 nov 2022, 07:06
Maar anders toch maar voor het eigen risico dacht ik?
Je moet dan wel een verzekering (CDW) hebben die de rest dekt.
Groet,

Old Faithful
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mastercard Platinum (Belfius BE) & CDW/LDW en SLI/EP

Bericht door deebee7 »

Uiteraard altijd een CDW. Zijn er dan mensen die ook die niet nemen? Dan moet je idd al een hele goede aparte verzekering hebben lijkt me.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer