Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door frouke »

Heyhoi, ik heb deze week eindelijk vliegtickets geboekt voor volgend jaar in de zomer. Dit zijn tickets vanuit Brussel naar New York en vanuit Los Angeles naar Brussel. Ik moet nu nog op zoek naar tickets voor een binnenlandse vlucht van New York naar Denver. Met het boeken van binnenlandse vluchten in de VS heb ik nog geen ervaring. Welke maatschappij raden jullie aan of blijft dit gelijk. Het hoeft zeker niet de grootste luxe te zijn want het is maar voor enkele uurtjes. Ik heb al gekeken bij Southwest en die zien er al interessant uit mede doordat je er 2 grote koffers gratis mag inchecken. Hebben jullie nog ideetjes welke maatschappijen ik het best mee in de gaten houd en vergelijk? Dankjulliewel alvast! :thumbup:

Groetjes, Frouke
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door mtl »

Maakt echt niet zoveel uit. Maar met Soutwest heb ik prima ervaringen. Ik zou gewoon boeken wat jullie het beste uitkomt qua prijs en tijden.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door Pete.Z »

SouthWest, met voorsprong de beste, en volgens mij de enige met bagage nclusief.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door harryh »

Als je status hebt bij Star Alliance, SkyTeam of Oneworld, heb je een gratis koffer bij resp. United, Delta of AA, die zijn dan een optie voor de binnenlandse vlucht. Zo niet, dan zou ik ook voor Southwest gaan, dat hebben wij paar jaar geleden gedaan vanuit Florida naar Texas en weer terug met de kinderen, beviel prima. Mijn vrouw en ik hebben intussen beide status bij KLM waardoor ik eerder voor Delta zou gaan.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door frouke »

Ik heb jammer genoeg niks van status... :wink: Het zou wel héél interessant zijn om ergens te kunnen boeken waar de ruimbagage inbegrepen is. De tickets die ik heb voor de transatlantische vlucht waren niet al te goedkoop door de bagage die ik er apart heb bijgeboekt dus ga nu een beeeeetje proberen pingelen op die binnenlandse vlucht. :wink:

Bedankt voor de reacties alvast :thumbup:

Frouke
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door Harry »

Volgens mij had ik de tip al gegeven, wij hebben prima ervaringen met Southwest.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door frouke »

@Harry Klopt, deze had ik ook al genoteerd op mijn lijstje hoor. :thumbup: Maar ik moet nog even geduld hebben want de datum die ik zoek is nog niet vrijgegeven op hun website.

Groetjes, Frouke
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door deebee7 »

Iemand ervaring met Jetblue? Ben op zoek naar vlucht NY-orlando. Heb wel bagage bij maar die kan er bij voor 39 dollar per koffer (one way).
Southwest vliegt niet rechtstreeks en is ook wel wat duurder.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Welke maatschappij kiezen voor binnenlandse vlucht te boeken?

Bericht door mpaauwe »

In januari van San Francisco naar New York (JFK) gevlogen met Jet Blue. Prima maatschappij. We hadden zelfs gratis wifi op de hele vlucht tot grote vreugde van de kinderen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer