Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur kleine Hertz locatie LA. Jullie mening nodig!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
redeye
Amerikafan

Autohuur kleine Hertz locatie LA. Jullie mening nodig!

Bericht door redeye »

Ik ben op zoek naar een auto (het liefst een grote SUV) voor de periode 08 september 2023 tot en met 1 oktober 2023 vanaf Los Angeles.

Ik ben al weken aan het wachten op een goede aanbieding. Ik heb Hertz Presidents Circle (door statusmatchen ook bij National etc.) en zie nu al enkele weken een Categorie C auto voor $1278 en dan met de keuze uit de President Circle bij aankomst. Dit met code 510000.

Nu heb ik afhalen gezet op Hertz Los Angeles Culver City (18 minuten vanaf vliegveld LAX) en terug brengen wel gewoon op LAX. Nu geeft deze locatie (en enkele andere locaties in Los Angeles hebben dit ook) een extra capacity large SUV (categorie T6) zoals bijvoorbeeld een Chrevolet Suburban voor het bedrag van $1485.
Nu is deze categorie echt een droom voor mij, ook al gaan we maar met z’n tweeën.

Maar nu wil ik jullie expertise vragen. Zouden jullie dit doen? Bij een kleinere locatie van Hertz? (Google review 3,8 vd 5. Wisselende reacties tussen geen beschikbare auto en topservice)
We hebben dan geen keuze uit een aisle, maar dit is toch de categorie die ik het liefst wil.

Ik ga hem in ieder geval snel voor het Betaal later tarief vastleggen en dan kan ik hem als nog annuleren. Maar ik ben benieuwd naar jullie mening of dat ik misschien iets over het hoofd zie.
(Ik probeer hieronder foto’s te uploaden, maar dit is de eerste keer dat ik dit doe. Hopelijk gaat dit goed! :wink: )

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door redeye op 14 nov 2022, 22:35, 3 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur kleine Hertz locatie LA. Jullie mening nodig!

Bericht door ONYX666 »

heb je hilton lax al geprobeerd, volgens mij hebben daar wel meerdere mensen gereserveerd afgelopen jaar
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@ONYX666 Bij LAX Hilton komt er helaas geen mooie prijs uit. Meer dan $5500.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Maar nu wil ik jullie expertise vragen. Zouden jullie dit doen? Bij een kleinere locatie van Hertz? (Google review 3,8 vd 5. Wisselende reacties tussen geen beschikbare auto en topservice)
We hebben dan geen keuze uit een aisle, maar dit is toch de categorie die ik het liefst wil.
Dit soort recensies vind je overal. Sommige (zoals Fox Cars) daar zit echt wel een kern van waarheid in maar 3,8 op 5 zou ik gewoon doen.
Hou er wel rekening mee dat je een klasse reserveert en geen specifiek model. Deze denkfout maakte een kennis van ons ook. Boekte voor 900 euro(!!!) een Standaard SUV voor 7 dagen want hij zou een witte Jeep Grand Cherrokee krijgen. Ik had hem gewaarschuwd maar nee. Hij kreeg een witte auto maar maar dan wel een Toyota :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door redeye »

Bedankt, je reactie geeft mij enigszins geruststelling. Ik snap dat ik niet gegarandeerd de Suburban krijg, maar ik las op Flyertalk dat de opties in deze categorie zijn: Chevrolet Suburban, Ford Expedition Max en GMC Yukon XL. (Mits deze info natuurlijk klopt)
Alle drie zijn grote SUV’s en wat ons betreft prima. Wat een vooruitzicht om hiermee door Amerika te rijden!

Ik zie dat het uploaden van de afbeeldingen niet vlekkeloos gaat. Ik zal de info hieronder typen. Is dit (afhankelijk van je voorkeur voor type auto natuurlijk) een goede deal?

Ophalen: Los Angeles Culver City
Terug brengen: LAX
Betaal later tarief

Inclusief:
- miscellaneous location fee
- schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
- BTW
- aanvullende aansprakelijkheidsverzekering
- Vehicle license recovery fee
- banden reparatie toeslag
- state tourism assessment
- one way fee (te betalen bij inleveren van het voertuig)
- onbeperkte mijl inclusief
$1484

Ik zie dat de code 510000 trouwens geen verschil maakt. Welke code kan ik nog proberen? (Geen corp codes, alleen codes die ook echt gebruikt mogen worden)
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik denk van wel 1400 euro is niet gek voor dat type.
Lekker boeken en als je iets goedkopers tegenkomt dan annuleer je weer.
Ik zou je wel even aanmelden voor Hertz Gold. Scheelt weer een aantal handelingen bij het ophalen. Dan ligt alles al klaar en is de auto niet naar wens? Dan wissel je hem om. Op een airport locatie :lol:

Bericht door redeye »

Ik heb vanmiddag even in de chat van Hertz gevraagd of er een CDP is voor Visa creditcard (welke wij hebben) en ze gaf me code 618583. (voor als andere Visa gebruikers dit lezen)
Ik heb de voorwaarden doorgespit en het lijkt oké. Alles inclusief verzekeringen. Deze code geeft mij ipv $1484 een prijs van $1285. :clap:

@dejong89 Stel dat de auto niet bevalt, kan ik hem dan zo omruilen op het vliegveld? Of ‘rammelt er dan iets’?
Ik heb Hertz President Circle status. In mijn boeking staat Standard counter. Is dat genoeg? Of moet ik Hertz een mailtje sturen hierover?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Omdat je je auto niet ophaalt bij een Ultimate Choice locatie, moet je sowieso langs de counter dus dat is prima.
Omruilen is geen probleem. Je doet eigenlijk hetzelfde als bij het inleveren alleen zeg je er dan bij dat je niet tevreden bent over je auto.

Bericht door redeye »

Bedankt voor de tip van het omruilen! En sowieso voor je hulp en tips!
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

dejong89 schreef:
16 nov 2022, 08:57
Omruilen is geen probleem. Je doet eigenlijk hetzelfde als bij het inleveren alleen zeg je er dan bij dat je niet tevreden bent over je auto.
Misschien off-topic, maar ik vraag me dan af, hoe dat dan werkt. Je levert hem af en pakt gewoon een ander uit de rij??
Wij hebben een paar keer onze auto omgeruild gehad. De eerste keer in Farmington vanwege een barst midden over de voorruit. Ging een hoop gezeur aan vooraf, omdat we er best mee door zouden kunnen rijden. Maar vooral omdat de boeking (die via aan broker was verlopen) omgezet moest worden en dat heel veel werk was...
De tweede keer (wel direct via Hertz geboekt) twee maal in Tucson (vanwege een onderhoudsbeurt en een dag later omdat de auto niet beviel vanwege zeer luidruchtige airco). Beide keren ook behoorlijk veel geloop en computerwerk in de aankomsthal.
Ik vraag me nu af, of we te 'braaf' zijn geweest?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dan heb je net pech gehad denk ik. In ons geval was het: Rental car return, melden wat je probleem is, even naar binnen langs de balie en daar kregen we de keuze uit een aantal wagens. Dit was destijds in Salt Lake.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Ja, dat bedoel ik... toch naar binnen dus.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Onze ervaring is dat op een kleine locatie jouw auto al klaar staat. Je moet idd langs de counter en daar krijg je de papieren en de sleutels mee en "hij staat in vak X".

Dat is een beetje hit en miss, geweldige SUV gehad maar ook een VW Beetle Cabrio waar wij toch echt voor een Mustang gingen.

Je kunt uiteraard terug naar de balie maar ook dan moet je geluk hebben dat er wat anders valt te kiezen. Aangezien wij veel roadtrips doen en vaak de eerste dag al wat km's inplannen is "kom morgen maar terug" voor ons meestal geen optie. Daarnaast kost het je toch weer een paar uur dus al met al ben ik geen fan van een kleine locatie.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

dejong89 schreef:
16 nov 2022, 15:05
Dan heb je net pech gehad denk ik. In ons geval was het: Rental car return, melden wat je probleem is, even naar binnen langs de balie en daar kregen we de keuze uit een aantal wagens. Dit was destijds in Salt Lake.
Afgelopen zomer heb ik de huurauto ook omgeruild in Salt Lake City bij Hertz. Dat ging ook zonder problemen.

Ik ben naar de Rental Car return gereden. Terplekke gemeld dat ik de auto wilde omruilen ivm met een barst in voorruit die steeds groter werd. Dat was geen enkel probleem. Enige wat ze moesten doen was een kort rapportje opmaken dat ik moest ondertekenen, dat was alles. Daarna kon ik zelf nieuwe auto uitzoeken en moest die binnen bij de balie even aan mijn huidige contract laten koppelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door BJK2810 »

Wij hebben deze zomer een Suburban gereserveerd bij Hitlon LAX. Bij aankomst was deze auto er nog niet en ook geen andere auto uit dezelfde categorie. Zelfs op LAX was geen auto beschikbaar. We moesten uiteindelijk 6 uur wachten tot de auto beschikbaar was, kregen wel eerst vervangende auto mee zodat we wat konden doen. En de auto die we toen kregen was een mega-live GMC YUKON XL met alles erop en eraan inclusief werkende wifi.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@BJK2810 Dit lijkt op dezelfde soort situatie als onze boeking (kleine hertz locatie LA, extra grote suv). Aan de ene kant klinkt het als veel gedoe, maar wel fijn dat jullie een vervangende auto meekregen en later als nog een extra grote SUV. Die GMC Yukon XL klinkt ook heel gaaf. Zeker met alle opties!
Zou je achteraf dezelfde keuze maken? Weer die extra grote SUV op een kleine hertz locatie? Of was het jullie het gedoe niet waard?
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Zelf ook ervaring met een kleine Hertz locatie in LA. Na inleveren van de Roadbear RV wilde we nog 2 dagen LA doen met de auto, dus op zoek naar een verhuurder in de buurt van Roadbear LA waarvan we de auto weer konden inleveren op LAX. Uiteindelijk uitgekomen bij Hertz in Thousand Oaks.

De google reviews beloofde niet veel goeds, maar ja dat is wel vaker het geval. Had een medium SUV (klasse Ford Edge) geboekt, maar uiteindelijk weggereden in een Range Rover Velar :thumbup: Moet wel zeggen dat de auto al 50K op de teler had en er niet superschool uitzag. Daarnaast ook een actief waarschuwingslampje van de ruitenvloeistof, dus er was niet erg veel aandacht besteed aan klaarmaken vd auto. Moet wel zeggen dat het toen Merorial weekend was, dus was allang blij dat ik een auto had :D

Daarnaast stelt het langs de balie gaan niks voor op zo'n locatie, dat is letterlijk een kwestie van het kantoortje binnenlopen en wat papierwerk in orde maken. Geen wachtrij want is natuurlijk niet druk op zulke locaties.

Ik zou de gok gewoon nemen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Niks mis met kleinere huurlocaties, maar hou er rekening mee dat je daar veel minder keuze hebt, en het is absoluut niet gegarandeerd dat je mee krijgt wat je wil. Wat dat aangaat is een grote locatie een veiligere keuze.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Wanneer je je van te voren aanmeld als gold member en je reservering dus als gold member maakt dan hoef je alleen de sleutel op te halen. Inchecken doe je online.
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer