Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door frouke »

Hoi, ik ben al een hele tijd op zoek naar betaalbare vliegtickets maar heb er nog geen gevonden. Mij valt op dat in de meeste gevallen de ruimbagage er nog apart bijgeteld wordt als ik een mooi 'prijsje' denk gevonden te hebben. Wat mij niet duidelijk is, als ik doorklik naar een website van een airline: kan ik ervoor kiezen om met een groep van 5 personen, slechts 1 groot stuk te reserveren en dat de 4 anderen enkel met handbagage reizen? Zodat ik niet voor iedereen een grote koffer moet bijbetalen? Want ik maak eruit op dat we óf de keuze hebben van heel de groep mét of héél de groep zonder ruimbagage... Iemand die mij kan zeggen hoe dit werkt? Moet ik er ook van uitgaan dat bij de meeste websites de ruimbagage er nog niet bijgeteld is? Zat de ruimbagage er enkele jaren geleden niet gewoon standaard bij? Kan aan mij liggen, maar ik heb er meer moeite mee dan de vorige reizen om iets betaalbaar te vinden... :?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door pumi1000 »

Je mag zelf kiezen hoeveel koffers je wil. Meestal boek ik een light tarief en neem pas tegen vertrek de koffers erbij. Je hoeft niet voor iedereen een koffer te kiezen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door frouke »

Dus dan geef je vlak op voorhand online nog aan dat je met 1 grote koffer reist? of doe je dit op de luchthaven zelf? Want online is toch goedkoper dan te plaatse niet?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
12 nov 2022, 11:46
Moet ik er ook van uitgaan dat bij de meeste websites de ruimbagage er nog niet bijgeteld is? Zat de ruimbagage er enkele jaren geleden niet gewoon standaard bij
Vroeger was het wel zo, maar tegenwoordig is het er niet meer standaard bij inbegrepen.
Ik zie dat je al weken bezig bent met de tickets. Ben je ook nog iets flexibel? Misschien een dag eerder of later vertrekken? Dat kan wel een wat schelen. In een van je eerdere berichten gaf je ook aan dat je veel bagage had; is dan 1 stuks ruimbagage voor 5 personen wel voldoende? Bekijk dat op tijd, op het allerlaatste moment nog iets bijboeken zou best wel eens duurder kunnen zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door pumi1000 »

@frouke


Bijna alle prijzen die je ziet is zonder bagage. Bij een broker kun je weleens prijzen zien met bagage, dat heb ik ooit gehad bij budgetair en dat zie je dan aan het groene koffertje op hun site. Maar via zoekmachines is het meestal zonder.

Online kun je dat van te voren toevoegen. Als je bv met 5 personen reist kun je ook voor 3 personen koffers kopen. Laatste keer heb ik het op de terugreis bij Delta aan de balie betaald 60 dollar pp.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door frouke »

@Martin & Marianne Hey Marianne, ik geef toe dat ik nog maar enkel op mijn geplande data heb gezocht. Je hebt gelijk, ik ga ook eens wat spelen met de dagen ervoor of erna want dit zou best nog wel kunnen voor ons. In verband met bagage was het idd de bedoeling (was de vorige reizen toch zo) dat we elk ook een grote koffer of zak bijhadden, maar van dit idee ga ik nu dus proberen af te stappen om de kosten toch enigzins te proberen drukken. Moet volgens mij wel lukken met 2 of 3 grote koffers minder want eigenlijk wordt er toch iedere keer véél te véél meegezeuld. :wink: Dankjewel voor je reactie!

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door frouke »

@pumi1000 Dankjewel :thumbup:
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door nycave »

Wij reizen al jaren zo. Inmiddels zijn onze meiden pubermeiden en nu is het zelfs nog eenvoudiger dan voorgaande jaren.
Dus met 5 personen 1 grote koffer. De rest handbagegekoffertjes.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door frouke »

@nycave onze jongste is ondertussen 17 dus hoop dat er een pak minder 'rommel' mee gesleurd zal worden. De vorige reizen waren de kinderen hun handbagagekoffers volledig gevuld met knuffelbeesten, schriftjes, nintendo (+ toebehoren), prulletjes etc... :roll: Ik hoooooop dat het op dat vlak idd eenvoudiger zal worden :wink:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door BonnyR »

Wat je aan prulletjes noemt...lekker thuislaten. Behalve die favoriete knuffel natuurlijk. Geef die jonge kids een mooi portemonneetje. Ga dat op bestemming vullen met allemaal losse dollar biljetten en laat ze lekker shoppen in een one dollar store of zo.
En over flexibel zijn , kijk niet alleen naar data, maar ook naar verschillende luchthavens hier en in Amerika.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door Corv »

Bij het boeken van de tickets zie je of het in/ex ruimbagage is. Je bepaalt zelf of je ruimbagage bij boekt, meestal tot 23 kilo, maar dat is afhankelijk van het geboekte ticket. Zo ook handbagage, op de site van de maatschappij zie je de maten en het gewicht wat toegestaan is.

'kan ik ervoor kiezen om met een groep van 5 personen, slechts 1 groot stuk te reserveren en dat de 4 anderen enkel met handbagage reizen?'

Natuurlijk kan dat.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door Elizabeth Henry »

Wat volgens mij niet lukt, is dit bij het boeken aangeven. Dan boek je voor iedereen hetzelfde, met of zonder koffer. Na het boeken kan het wel apart.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kan je 1 groot stuk ruimbagage reserveren voor 5 personen en de rest handbagage?

Bericht door frouke »

Dankjulliewel voor de info :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer