Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Roning »

Al puzzelend met onze reis kom ik op weer een nieuw vraagstuk.
Als je van de ene locatie naar de andere reist zit je met je auto vol bagage. Op welke plaatsen kun je deze wel of niet veilig parkeren? Het lijkt me toch geen prettig gevoel om je auto met alle spullen onbeheerd achter te laten maar je gaat ook niet steeds wachten tot je kunt inchecken voordat je iets gaat ondernemen. Soms kun je je bagage in het nieuwe hotel achter laten maar lang niet altijd en soms ga niet eens eerst maar je hotel maar stop je op de route.
Hoe doen jullie dat?
En waar kun je je auto veilig met al je bagage achter laten?

Voor ons zou het om deze locaties gaan:
Yosemite mariposa grove
Page (horseshoe bend en lake Powell)
Grand Canyon, grote parkeerplaats
Universal studio’s, algemene parkeerplaats
Santa Monica beach (of omgeving) onderweg naar het vliegveld

Zouden jullie je auto met bagage hier neerzetten en zo nee, hoe los je dat dan op?

Thanks!

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Frasi »

Ah, maar daar is een oplossing voor: een kleedje.
viewtopic.php?f=30&t=46840&hilit=kleedje+auto

Maar zonder gekheid: tijdens een rondreis ontkom je er niet aan dat je overdag (tussen twee overnachtingsplaatsen in) je auto ergens moet parkeren en deze voor enige tijd achterlaat. De meesten hier nemen het risico waarbij je natuurlijk niet de kat op het spek moet binden: dus alle waardevolle zaken buiten het zicht opbergen danwel meenemen. De donkere achterramen van de meeste SUV's als dan niet in combinatie met het bekende kleedje houden de bagage uit het zicht. In downtown Los Angeles (i.e. Skid row) zou ik mijnvolgepakte auto niet zo snel op straat parkeren, maar buiten de grote steden en in/rond de Nationale Parken is het risico een stuk kleiner. En dus acceptabel voor de meesten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij reizen al jaren (veel) met een auto vol bagage overal in de US. Nooit problemen gehad.
Van Detroit tot stranden in Hawaii, in Philly, in NY, tot New Orleans.
Gewoon in koffer SUV zonder kleedje.
Zeg nooit nooit maar ik denk dat het Zuid Europa "gevaarlijker" is.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Tipsy_1 »

Roning schreef:
31 okt 2022, 23:24
wachten tot je kunt inchecken voordat je iets gaat ondernemen.
Waarom zou je dat doen? US reizen zijn toch veelal roadtrips?
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Roning »

Nee dat wil ik juist niet dus ik vraag me af hoe je dat dan doet.

Maar zo te zien is een zwart kleedje de oplossing :wink: :D
Dank je wel voor de tips @Frasi!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Almere vak V »

Tipsy_1 schreef:
01 nov 2022, 01:37
Zeg nooit nooit maar ik denk dat het Zuid Europa "gevaarlijker" is.
Nou zit ik naast Amerika ook veel in Zuid Spanje. Ik moet zeggen als ik het aantal parkeerplaatsen met glasscherven tel dat ik ze in Spanje moet zoeken. En dat ik ze in Amerika zo ongeveer op elke parkeerplaats aantref. Ook het aantal parkeerplaatsen waar bewaking rondloopt en rondrijdt nemen vrij snel toe. Zeker bij grote winkelcentra. En wordt ook daar aangeraden om zo dicht mogelijk bij de winkels te parkeren.

Natuurlijk is de hele simpele tip om geen waardevolle spullen in het zicht te laten liggen. Maar ik zou zeggen laat helemaal niks in het zicht liggen. Want wat jij en ik als niet waardevol bestempelen daar kan een ander heel anders over denken. Altijd je waardevolle spullen achterin leggen. Dan is een hoedenplank of een afdekhoes een heel goed middel om zaken uit beeld te houden. Als dat niet voor handen is dan een donker kleedje gebruiken wat ook je spullen aan het zicht onttrekt.

In al die tijd dat wij in Amerika komen/wonen precies 1 keer gehad dat onze jongste dochter een tasje liet liggen voor de achterbank. Met daarin een boekje, een schriftje en een paar stiften. Even een hapje wezen doen in een restaurant. En al tijdens het voorgerecht hadden we de politie aan onze tafel. Auto "keurig" opengebroken. Of wij konden controleren of er iets weg was. Tasje inderdaad weg. In de directe omgeving tasje weer teruggevonden. Voor mijn dochter het belangrijkste. Maar het boekje, schriftje en stiften nooit meer terug gevonden. Alles in de buurt gecontroleerd door ons en de politie. Waren trouwens niet de enige auto die was open gebroken.

Tip van de politie. Zorg of dat je auto helemaal brandschoon is. En met brandschoon bedoelde ze dan ook echt helemaal niks erin. Zelfs geen rolletje pepermunt. Ook geen oplaadkabeltje, want dat suggereert dat er wellicht een telefoon of iets dergelijks in je auto ligt. Of zorg dat je auto 1 grote bende is. Het liefst met de zakken van de Burger King enz. er nog in.

En dan hebben we het hier over het "levensgevaarlijke" Salem, Oregon.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door pumi1000 »

Helaas ontkom je er niet aan, dat je moet parkeren met je koffers erin. Bij de natuurparken zal het niet zomaar gebeuren, daar blijft het steeds druk op de parkings.

In San Fransisco dit jaar ook ingeslagen ruit gezien van een busje buiten op een parking. Een tip misschien om in een garage je auto met de klep naar achteren in te parkeren tegen een muur, zodat het moeilijker is om een koffer eruit te krijgen. Dit jaar hebben we ook een oprolbare staalkabel meegenomen en deze door de handvaten van de koffers gedaan, achterin de SUV zaten metalen ogen waaraan je die vast kon maken. Kost meer tijd voor een inbreker. Maar je hebt gewoon pech als het je overkomt......
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door lyan »

Wij kamperen met een tent, dus onze spullen zitten altijd in de auto. Niet onder een kleedje, want ik denk niet dat die diefstal tegengaat. Als alles onder een kleedje ligt dan mag iedereen die dat ziet aannemen dat er iets van waarde onder ligt. We zitten voor het grootste deel in de natuur en we laten overal de auto achter met alles erin. In de steden is het wel oppassen maar daar nemen we dan een hotel en gaan de belangrijke spullen wel mee.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat een "kleedje" eerder dieven uitnodigt. Er is dan immers "iets" te verbergen.
Op de door TS genoemde plaatsen verwacht ik eerlijk gezegd geen problemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Roning »

Dank voor de reacties. Ik ga dus het volgende doen:

Bij de verhuur vragen naar een bagagecover.
Als ze dat niet hebben wel of geen kleedje, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
De koffers vast zetten met een slot vind ik wel slim. Als het lang duurt om iets te stelen haken de meeste dieven wel af.
Parkeren zo dicht mogelijk bij de winkels, op een drukke plek of indien mogelijk met de achterklep dicht tegen een boom of muur.
En niks maar dan ook echt niks in de auto in het zicht laten liggen.

strak plan :thumbup:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Frasi »

@Roning Ik geef je weinig kans op het krijgen van een bagagecover bij de verhuurder. Die hebben ze m.i. niet.
SUV's hebben ook geen afsluiting van de bagageruimte: die zal oorspronkelijk best geleverd zijn door de fabrikant, maar die zit er dan niet in meer. Nooit gezien bij huurauto's.
Wel hebben alle SUV's sterk getinte achterramen. Van buitenaf zie je al vrij weinig; met donkere bagage of een zwart kleedje/dekentje/ erover, zie je nagenoeg niets.
Koffers vastzetten met een slot is een mogelijkheid. Wel erg bewerkelijk elke dag. En de dief komt er pas achter als de ruit al is ingeslagen en de auto opengebroken. Ik zou liever die inbraakpoging voorkomen door alles uit het zicht (of onzichtbaar) te houden.
En inderdaad goed opletten waar je parkeert, zeker in de grote steden als LA en San Francisco (het centrum van SF is erg berucht om autoinbraken de laatste tijd).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Roning »

tja ik kan het proberen toch misschien hebben ze wel per ongeluk ergens staan ofzo.
En dat slot zou inderdaad puur zijn om te zorgen dat ze dat de koffers niet meenemen wanneer ze de ruit hebben ingeslagen.
We gaan in eerste instantie inbraak proberen te voorkomen door niks in de auto te laten liggen.

Op veel plekken zal het wel lukken om de koffers vast (of nog) in het hotel te laten. Enige plek waar dat echt niet gaat lukken is Universal studios en Santa Monica beach. De laatste kunnen we in het ergste geval overslaan. Universal niet :wink:

Bedankt voor de tips allemaal!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Tantelotje »

In al onze rondreizen en alle auto's (wij 'moeten' nog al eens wisselen en hebben tot nu toe in 19 auto's rondgereden) hebben we er letterlijk 1 gehad met een bagagecover. Een Toyota Rav4 in 2015.

Ik zou er dus niet op rekenen. Verder zal ik wel naief zijn, maar ik denk dan: natuurlijk wil je niet dat er ingebroken wordt. Je schrijft dat het vast regelmatig zal lukken om de koffers alvast of og in het hotel te laten. Ik denk eigenlijk dat dat bijna nergens gaat lukken waar je niet 2 nachten verblijft. Wij doen in ieder geval onderweg altijd wel een park aan, een wandeling hier, een stop daar. En dan ligt de bagage korter of langer gewoon in de auto. Gewoon je gezonde verstand gebruiken maar echt iets er aan doen kun je niet. Voor schade aan de auto ben je verzekerd. Eventuele gestolen spullen is wellicht ingewikkelder omdat het inderdaad niet uit het zicht ligt.

Tot nu toe hebben wij hier nog nooit problemen mee gehad, en mijn Eastpak Traverse reistas is knalroze. Da's handig op de bagageband, maar daar kan geen getinte achterruit tegenop.
Tegelijkertijd zorgen we inderdaad dat alle eventuele snoertjes en apparatuur uit het zicht zijn. Toch is het ook wel eens gebeurd dat bij een bezoek aan de Walmart een telefoon is achtergebleven in de auto die je met een blik door het raam kon zien liggen.

Aan de andere kant: als potentiele dieven zien dat er koffers in de auto liggen, snappen ze ook dat daar misschien wel iets waardevols in ligt. Ook al ligt het niet voor het zicht. Een kleedje doen wij ook niet aan; ten eerste vind ik dat teveel gedoe, maar het is ook dat je dan 'iets te verbergen hebt'.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar kun je je auto met bagage veilig parkeren?

Bericht door Wouterkaas »

Wij hadden ook geblindeerde ruiten en dan een (donker) kleed gekocht voor eroverheen, waardoor je (zonder zaklamp dan denk ik) niet kon zien dat er iets in de achterbak lag. Heb je gelijk een praktisch souvenir voor thuis: daar zijn de dekentjes niet aan te slepen :lol: Verder zorgen dat er niks zichtbaar is, dus kabeltjes voor CarPlay enzo even opbergen.

Daarnaast de routine die ik hier in Nederland ook hanteer: als er dan toch iets van waarde achterin ligt, dan zorg ik dat alles wat ik op m'n (tussen)bestemming nodig heb al voorin heb liggen. Desnood stop je vlak voor je bestemming nog even om dat te doen. Op die manier hoef je niet op de parkeerplaats nog de achterbak te openen om te etaleren wat daar allemaal in ligt, mocht iemand de boel in gaten houden wat hier (Utrecht) bij supermarkten nog wel eens gebeurt. Verder niet parkeren op plekken die al shady aanvoelen. Liever betalen of in een goede wijk parkeren en dan met het OV verder, als je in de stad zit. Dit laatste deden wij in New Orleans en beviel uitstekend. Overigens hadden we toen geen bagage in de auto, maar toch.

Uiteindelijk ben je overigens toch aan de goden uitgeleverd, want iemand kan altijd je ruitje intikken etc. en moet je gewoon een risico nemen als je nou eenmaal met de auto op reis bent door de VS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer