Autohuur New York

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Autohuur New York

Bericht door Ivo1976 »

Hallo,

Wij vertrekken in april 2023 naar New York voor een rondtrip van bijna 3 weken door noordoost USA.
Het idee is om eerst een paar dagen New York te bezichtigen (gebruik makend van OV/Metro), om dan de 4e of 5e dag een auto op te halen om te gaan rondreizen. Onze planning is nog flexibel.

Wij zijn met z'n 4en, 2 volwassenen, 2 pubers. We nemen 2 grote Eastpack reistassen en 4 kleinere koffers mee. We denken dat een MID-Size SUV voldoende moet zijn, en deze hebben we 12 dagen nodig.

Er staat zo veel info op deze site dat het een beetje duizelt. We zoeken natuurlijk een financieel aantrekkelijke deal.
Wat is dan handig, terugreizen naar de JFK luchthaven waar we aankomen, en daar de auto ophalen? Of zijn andere locaties gunstiger?
Welke maatschappijen en aanbiedingen zijn momenteel interessant?

Oh ja, mogen we er van uit gaan dat een moderne huurauto is voorzien van een navigatiesysteem?

Sorry, als ik hier dingen vraag die al eerder gevraagd zijn, maar er staat zo veel info dat ik niet weet waar ik moet kijken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Autohuur New York

Bericht door mtl »

Er zijn daar aparte en uitgebreide topics over. Zie het topic Vervoer in en naar Amerika. Daar vragen stellen levert sneller antwoord op.
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur New York

Bericht door Ivo1976 »

Ik heb dit toch gepost in "Vervoer in en naar Amerika"? Dat staat in ieder geval bovenaan in mijn scherm.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur New York

Bericht door dejong89 »

@Ivo1976
Mtl heeft wel een punt, dit soort vragen kan je beter stellen in het autohuur topic. Als iedereen een los topic zou aanmaken dan wordt dit forum een tikkie onoverzichtelijk en op deze manier krijg je sneller antwoord ;)
Daarnaast staan in dat topic ook veel antwoorden op de door jou gestelde vragen. Dat weet ik zeker! :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur New York

Bericht door Frasi »

@Ivo1976 Toch nog wat antwoorden op je vragen.

Je denkt dat een Mid-size SUV groot genoeg is voor 4 personen met bagage. Ik denk van niet.
Ik reis (bijna) altijd alleen en heb een aantal keer een mid-size USV gereserveerd/meegekregen. Vroeger (15 jaar geleden) was een Chevrolet Equinox een mid-size SUV. Nu staat hij als Standard SUV in de boeken. Een midsize kan zo klein zijn als een Chevrolet Trax: dat is een Opel Mokka in NL. Ik heb een maal een Trax meegekregen (toegewezen) en deze na 2 dagen weer ingeleverd: het kleine motortje kon de airco niet eens fatsoenlijk aanjagen. Het was een rijdende sauna in Zuid-Californie. Daarnaast is de achterbank vrij krap en de kofferruimte minimaal: mijn enkele duffelbag moest overdwars en nam de hele ruimte in beslag. No-way dat je daar 4 grotere tassen kwijt kan.
Dus mijn advies is om minimaal voor een Standaard-SUV te gaan. Deze is vaak niet eens veel duurder (en op sommige locatie waar je zelf uit de rij mag kiezen staan mid-size en standaard door elkaar).
Huren vanaf JKF is erg prijzig. Ik heb (jaren geleden) veel geld kunnen besparen door eerst met de Megabus naar Philadelphia te rijden en daar m'n auto op te halen. Terug wel weer ingeleverd op JFK. Met z'n vieren is dat wellicht wat minder praktisch, maar kijk eens naar een paar alternatieven.
Prijzen wisselen sterk; er is zelden een aanbieder structureel goedkoper dan de anderen. Dus blijf zoeken en vergelijken; als je annuleerbaar boekt (of post-paid) kan je altijd wijzigen mocht zich een beter aanbod elders voordoen.
De meeste auto's hebben tegenwoordig wel navigatie; zeker de grotere/luxere auto's. Bij een mid-size SUV zal het er om hangen. Bedenk dat men je altijd de betaalde navigatie-optie zal aanbieden/adviseren, zelfs als navigatie al standaard in de auto zit. Maar beter (en zeker goedkoper) kan je Google Maps op je telefoon gebruiken; vooraf thuis de plattegronden downloaden en je zo op weg.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur New York

Bericht door Ivo1976 »

Dankjewel @Frasi, voor je antwoorden.

De terminologie van de autotypes zit me een beetje in de weg.
Maar een standard-size SUV lijkt me inderdaad wat ik zoek.

Ik zie nu een Ford Edge of vergelijkbaar voor 11 dagen voor € 1032,-, via drive-usa.de, ophalen en brengen bij JFK airport. De overige dagen zijn we in New York en gebruiken we de metro. Ik vind het allemaal nogal pittig geprijsd.

Via Newark scheelt het 20 euro.
Je hebt dan Supplemental Liability Insurance van 1.000.000 USD. Er is ook een optie met 10 miljoen, die is 50 euro duurder.

Wat ik kan doen is deze deal boeken, want hij is annuleerbaar. En dan periodiek verder zoeken, maar ik denk dat het eerder duurder wordt dan goedkoper.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur New York

Bericht door dejong89 »

11 dagen voor 1032 euro??
Wow. :geek:

Als ik een willekeurige datum in april pak met 11 dagen kom ik bij UScarhire uit op 765 USD voor een standaard SUV. Ophalen en inleveren op JFK. (vergeet refferercode 388 niet)
Zoals Frasi aangeeft, speel met je ophaallocatie. Dit kan echt een verschil maken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur New York

Bericht door Ivo1976 »

@dejong89
Bedankt. Ik zit nu voor 12 dagen (we willen toch een dag meer) op 879 euro voor 12 dagen. Dat scheelt een stuk.
Zitten alle verzekeringen hierbij, het lijkt er wel op.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur New York

Bericht door Tipsy_1 »

De meeste auto's hebben geen navigatie maar tegenwoordig wel carplay met navigatie via bvb goodgle maps over je iphone.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur New York

Bericht door dejong89 »

@Ivo1976 Ja, je zit goed qua verzekeringen
Zoals Tipsy ook aangeeft, navigatie zit er vaak niet bij maar carplay / android car werken beide net zo goed. USB kabeltje en klaar.
Zo doen wij het ook al jaren en tot nu toe zijn we altijd heelhuids aangekomen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur New York

Bericht door Ivo1976 »

@dejong89
Dank je, heb je hiervoor 4G nodig, of is GPS voldoende?
Want Google Maps kan natuurlijk ook, maar gebruikt volgens mij wel 4G. En dat wordt een dure grap met de roaming.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur New York

Bericht door Wouterkaas »

Met wat je beschrijft aan bagage ga je dat wel in een Ford Edge krijgen, maar dan zit de kofferbak ook wel redelijk vol. Ik zou absoluut geen kleinere auto dan dat nemen met jullie gezelschap.

Bij Google Maps kun je ook kaarten downloaden voor offline gebruik, zodat je geen 4G hoeft te gebruiken. En anders zijn hier op het forum ook nog topics over hoe je goedkoop aan een databundel voor in de VS kunt komen (zoek even op Airalo, als je telefoon e-sim ondersteunt). Mocht je overigens KPN als provider hebben dan hebben zij redelijk betaalbare data only bundels: 20 euro voor 2 gigabyte. Dat is voldoende om een hele tijd mee te navigeren via Google Maps als je verder niet al te veel gaat internetten onderweg (bij je accommodaties zit je op de wifi lijkt mij). Voordeel is dan dat je geen aparte (e)simkaarten hoeft te installeren enzo.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur New York

Bericht door Jumping Jack »

Je kunt ook met de Megabus of Amtrak (iets duurder) vanuit New York naar Philadelphia en daar bij het Airport een huurauto ophalen.
Scheelt heel veel geld…
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur New York

Bericht door dejong89 »

Ivo1976 schreef:
31 okt 2022, 21:02
@dejong89
Dank je, heb je hiervoor 4G nodig, of is GPS voldoende?
Want Google Maps kan natuurlijk ook, maar gebruikt volgens mij wel 4G. En dat wordt een dure grap met de roaming.
Offline kaarten. Gaat via GPS
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur New York

Bericht door Almere vak V »

Ivo1976 schreef:
31 okt 2022, 21:02
Want Google Maps kan natuurlijk ook, maar gebruikt volgens mij wel 4G. En dat wordt een dure grap met de roaming.
Kaarten op Google maps offline downloaden. Werkt perfect!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur New York

Bericht door Almere vak V »

dejong89 schreef:
01 nov 2022, 10:14
Offline kaarten. Gaat via GPS
Haha!! Goeie tip!! Je was een paar seconden sneller...
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur New York

Bericht door MayJans »

Geen tips over grootte van de auto (overigens hadden wij een Kia Telluride, voor 4 personen, 4 koffers en (daar aangeschafte) campinguitrusting), maar wij hebben afgelopen zomer de auto opgehaald in Manhattan, vlakbij ons hotel. Wij hebben ook eerst een aantal dagen NYC gedaan, met OV/metro. Daarna doorgereisd naar San Francisco en daar de auto ingeleverd.

We hebben geboekt via Avis.dk (met een van de kortingscodes die idd in het autohuur topic staan).
Ophalen in Manhattan scheelde ons volgens mij 500 dollar ten opzichte van JFK.

Gr.
Maya
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur New York

Bericht door CAM1984 »

Ivo1976 schreef:
31 okt 2022, 21:02
@dejong89
Dank je, heb je hiervoor 4G nodig, of is GPS voldoende?
Want Google Maps kan natuurlijk ook, maar gebruikt volgens mij wel 4G. En dat wordt een dure grap met de roaming.
Of koop een SIM card via Arieli voor 30 dagen. Kost je iets van 40-50 Euro met ik meen 3 gb data. Is voor mij al een tijdje geleden dus ik weet de prijzen en het aantal gb niet precies, maar ook hier is een topic van.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur New York

Bericht door IngridUSA »

:offtopic:
Arieli is niet meer wat het geweest is. Beter kijk je even in het telefonie topic voor een e-Sim van Airalo. Er zijn ook kortingscodes, maar je zou even moeten kijken of die nog werken:
viewtopic.php?p=1298865#p1298865
en
https://www.airalo.com/help/about-airal ... pport-esim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer