Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door Roning »

Omdat ik verder nog geen topic kon vinden over dit onderwerp start ik een nieuwe. Dan kan iedereen die dat wil hierop aanhaken.

Wij reizen met 7 personen. 2 volwassenen, 4 tieners en een peuter. We hebben de grootste 8-persoons auto gehuurd die we konden vinden, de Chevrolet Suburban. We hebben reviews gelezen en specificaties en foto’s opgezocht van de auto en dachten dat het moest passen met onze bagage. 4 medium koffers (60 liter), 2 weekendtassen en verder weinig handbagage (1 koffertje en 2 rugtassen). Toch kwamen daar in een ander topic de nodige opmerkingen over dus nu begin in te twijfelen.

Volgens de specificaties van de auto zou deze achter de 3e zitrij nog een capaciteit moeten hebben van 1200 liter.....
Onze Peugeot 5008 heeft een kofferbakinhoud van 780 liter en daar past het in. Wel een soort Tetris maar goed :lol:

De bijgevoegde foto zijn van een Suburban dus het lijkt mij zo op het oog groot genoeg. Maar ja, ik heb nog nooit zo'n auto gezien dus ik weet het niet. Nu weet ik wel dat dit op de foto handbagagekoffers zijn maar het zijn er wel 9 zo te zien. Koffers rechtop naast elkaar, tassen ervoor of er bovenop en er kan eventueel nog 1 stoel plat voor de hangbagage, de koelbox kan onder de voeten van onze peuter die nog in een kinderstoel zit.
Of denken jullie echt dat het niet gaat passen?
Ik zou ook niet weten waar we anders mee zouden moeten gaan rondrijden :(

Groetjes Inge
Bijlagen
Chevrolet_Suburban_kofferbak.jpeg
Chevrolet_Suburban met koffers.jpeg
Laatst gewijzigd door Roning op 28 okt 2022, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoeveel bagage past er in je huurauto?

Bericht door Harry »

Die 1200 liter zal de inhoud zijn gemeten tot aan het dak, ik zie geen afscheiding boven de bank en het lijkt me dat je bij een ongeval niet een paar koffers in je nek wil hebben.
Zo te zien kun je nog wel de helft van de achterste bank inklappen, dan moet het met een beetje passen en meten wel gaan, afhankelijk van hoe groot de tieners zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel bagage past er in je huurauto?

Bericht door Frasi »

Wij hadden afgelopen zomer ook een Suburban. We waren met 6 volwassenen en dus 6 koffers/tassen en wat kleinere tasjes. Het paste er net in.
Bij aankomst op Las Vegas leek het alsof ze geen Premium SUV's hadden staan en ze probeerden ons met een andere (kleinere) auto af te schepen. Gelukkig bleek een andere greeter ergens nog wel een Suburban te weten staan; geluk dus. De derde bank kan inderdaad gedeeltelijk ingeklapt worden, maar dan kan je geen 7 personen redelijk meer kwijt.
Tip: als je met 7 personen bent, en je hebt een reserveringen voor een Premium SUV (grootte Suburban), laat je dan niet afschepen met iets anders/kleiners.


Dit was onze volgepakte kofferbak: Chevrolet Suburban, 3 rijen stoelen/banken. In de kofferbak eerst een rij met 4 trolley's (staand op de wieltjes, overdwars) en dan de 2 resterende (halfvolle) reistassen er tegenaan. Gaatjes (o.a. bij de zijramen) opgevuld met kleine rugtasjes en boodschappen. Koeltas op de 3e bank. Paste allemaal precies.
PXL_20220822_150822288.jpg
PXL_20220822_150822288.jpg (157.91 KiB) 1694 keer bekeken
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoeveel bagage past er in je huurauto?

Bericht door Martin & Marianne »

Als het om twee gezinnen ging met in totaal 7 personen zou ik direct zeggen; neem twee auto's. Maar ik begrijp dat dat voor jullie niet echt een optie is.
Hou de tip van de roof bag in je achterhoofd; mocht het echt niet lukken of elke keer weer een worsteling zijn om alles er in te krijgen dan kun je dat nog proberen.
En neem niet voor twee weken kleren mee, je kunt altijd wel ergens een was draaien.

Misschien kun je hier eens bij een garage kijken hoe zo'n auto er uit ziet.

Je schrijft dat je weinig handbagage hebt; ik zou willen aanraden om in elk geval voor iedereen een extra set kleren mee te nemen. En verder alles wat je niet direct kunt missen.

Marianne
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel bagage past er in je huurauto?

Bericht door Roning »

Harry schreef:
28 okt 2022, 17:35
Die 1200 liter zal de inhoud zijn gemeten tot aan het dak, ik zie geen afscheiding boven de bank en het lijkt me dat je bij een ongeval niet een paar koffers in je nek wil hebben.
Zo te zien kun je nog wel de helft van de achterste bank inklappen, dan moet het met een beetje passen en meten wel gaan, afhankelijk van hoe groot de tieners zijn. :wink:
haha nee liever niet nee.
Misschien kun je een bagagerek bijhuren?

De tieners varieren in lengte van 168 tot 185 cm maar zijn heel flexibel :wink:
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door Roning »

Bedankt voor de foto @Frasi! Ik heb er gelijk een beter beeld bij :thumbup:
Ik ga er vanuit dat we ook echt een Suburban krijgen. Bij andere auto's stond namelijk steeds de opmerking dat het ook een soortgelijke auto kon zijn maar dat stond hier niet bij. Maar anders zullen we er zeker op letten en voet bij stuk houden. Bedankt voor je tip!

@Marianne We zitten als gezin inderdaad liever bij elkaar in 1 auto. Bovendien kan ik helaas niet altijd meer rijden wanneer ik een flink stuk gewandeld heb :sadcry: dus 2 auto's vind ik niet ideaal. Hebben het wel overwogen.
Ik vind het inderdaad wel een idee om de auto eens te gaan bekijken in een garage.
In de 2 rugzakken gaat inderdaad voor iedereen een set kleding. De tassen kunnen we daar mooi weer gebruiken.
In de trolley gaat entertainment voor onderweg en alle belangrijke zaken.
Kleding verdelen we over de koffers zodat als er een koffer kwijt raakt er niet 1 iemand zonder kleding zit.
En we nemen ook wat oudere kleding (geen oude meuk natuurlijk) mee die we daar dan weg gooien en zo op de terugweg plek hebben voor souvenirs.

En die tip van die roofbag neem ik mee. Slim idee!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door michelly »

2012-07-30_19-16-14_60.jpeg.jpg
2011-07-13_13-00-52_38.jpeg.jpg
Ook nog wat foto's van ons. Op de eerste zie je de kofferbak van een Suburban en op de andere onze roofbag. Beide foto's zijn wel ruim 10 jaar oud, weet niet of de huidige modellen vergelijkbaar zijn. Waar blijft de tijd :wink: :blink:
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door tanteto »

Wat voor soort koffers heb je? Softcase koffers zijn wat makkelijker te passen ipv hardcase koffers.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door Roning »

Het zijn hardcase koffers, wel degene die meebewegen, en ze ze niet zo heel groot.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door Almere vak V »

Kijk of je een paar reistassen mee kunt nemen. Die zijn vaak net iets flexibeler en zorgt voor een stuk minder loze ruimtes in je auto.
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door Roning »

Nog even aanvullende vraag:

Ik wil mijn tickets gaan wijzigen. Ik heb een aanvraag gedaan bij het autoverhuurbedrijf om de locatie van de huurauto te veranderen. Maar daar krijgen we pas maandag uitsluitsel over. Dus ik weet nu niet zo goed of ik het ticket al moet wijzigen.
Wat zouden jullie doen?
Eerst zekerheid over de huurauto? We hebben een full-size extra capacity SUV nodig en daar zijn er niet zo veel van.
Of eerst tickets wijzigen?

Oh en zou het misschien toch een idee zijn om met 7 personen en de nodige bagage een people mover te huren zoals een Ford Transit?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door KW1984 »

Hoezo een wijziging ‘aanvragen’, kun je niet zelf gewoon online je reservering wijzigen? Of heb je niet rechtstreeks geboekt? Misschien kun je annuleren en daarna een nieuwe reservering maken?
Volgens mij is het al eerder gezegd, maar zelfs de grootste SUV is voor 7-personen met bagage voor een paar weken niet erg riant. Dus dan een Transit oid denk wel een betere optie.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door Roning »

We hebben de tussenpersoon nog gebeld en die zei dat het qua bagage wel moest passen maar ik had helemaal nooit aan een busje gedacht. Het gekke is dat die zelfs voordeliger zijn dan een grote SUV :shock:
Nou de wijziging bleef op aanvragen staat en bij navraag bleek dat het dan moet worden gecheckt door Alamo of dit kon (ivm terugbrengen in een andere staat) en dat we later definitief zouden horen of het akkoord was. Maar we gaan denk ik toch voor het busje dat we bij Avis gezien hebben met al die lange benen is dat wel fijner denk ik inderdaad. :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoeveel bagage past er in mijn huurauto?

Bericht door d_vdploeg »

Roning schreef:
28 okt 2022, 19:51
Ik ga er vanuit dat we ook echt een Suburban krijgen.
Houdt er wel rekening mee dat je een categorie huurt en geen specifiek model. Tenzij dat er specifiek bijstaat. En wat @Frasi ook zegt, laat je niet afschepen met wat kleiners. Huurauto's zijn sinds corona schaars en de keren dat wij in de VS waren na het uitbreken van corona (nu 3x) hebben wij nog geen enkele keer een auto meegekregen uit de categorie die we geboekt hadden. Altijd hoger in ons geval maar wel iets om rekening mee te houden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer