Ervaringen met WestJet

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Ervaringen met WestJet

Bericht door Almere vak V »

Vriendje van me ziet hele goedkope tickets naar Vancouver met WestJet vanuit Amsterdam. Hij vraagt of ik er ervaring mee heb. Het feit dat ik al eerst heel goed na moest denken of ik uberhaupt wel is een vliegtuig van ze heb gezien zegt denk ik wel genoeg. iemand hier die wellicht hier wel iets meer ervaring mee heeft? Dan hoor ik dat graag!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door kastelke »

Vloog vorige maand met hen van Toronto naar Halifax. Niets aan op te merken. Inchecken ging vlot, vlucht vertrok op tijd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door Pete.Z »

Weleens bij ze geboekt vanwege leuke prijs voor tickets, was uiteindelijk gewoon een codeshare met KLM, niks mis mee dus.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door bedeve »

Ook codeshare met Korean ...dus met Westjet kun je de wereld rond .
Ze zijn een hele tijd weg geweest van AMS .

Zoals ze zich nu positioneren is het een leuk bedrijf om naar te kijken

https://www.flightglobal.com/strategy/h ... 73.article
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door Almere vak V »

Dank jullie wel voor de reacties! €275 voor een retourtje Amsterdam Vancouver kan je niks van zeggen...

Goeie info. Dank!
bedeve schreef:
12 okt 2022, 19:33
Zoals ze zich nu positioneren is het een leuk bedrijf om naar te kijken

https://www.flightglobal.com/strategy/h ... 73.article
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door RaphaelB »

Toevallig hier net een post over gemaakt. Ik heb er hele slechte ervaringen mee. Vlucht is zomaar geannuleerd en krijg mijn geld niet terug:

Had onlangs een retour geboekt van Phoenix - Amsterdam voor 2 personen via supersaver met Westjet. De vlucht zou plaatsvinden met airline Westjet over 3 weken. Nu heeft Westjet zonder opgaaf van reden de vlucht geannuleerd. Ik had €1400 betaald en ze geven slechts €500 terug. Dus ze houden ruim €900.

Voor het eerst in lange tijd dat ik weer eens mijn Nederlandse bank gebruikte, waarmee ik deze vlucht had betaald. ABN kan weer niks doen en kan het bedrag niet terugboeken.

Wijze les: voortaan met Amerikaanse bank/creditcard boeken, de Service in de VS is altijd veel beter en je kan dan gewoon altijd je geld terug laten boeken

Nooit meer een vlucht boeken met Westjet!
Laatst gewijzigd door RaphaelB op 02 nov 2022, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door mtl »

Ik denk dat dit meer zegt over Supersaver dan over Westjet. Nooit bij vage brokers boeken.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door RaphaelB »

Dat ook, maar waarom canceled Westjet uberhaupt een vlucht een paar dagen na mijn boeking. Nog nooit meegemaakt dat een airline zomaar alles compleet annuleerd zonder opgaaf van reden (behalve in de covid tijd dan)
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door Almere vak V »

RaphaelB schreef:
02 nov 2022, 17:39
Nog nooit meegemaakt dat een airline zomaar alles compleet annuleerd zonder opgaaf van reden (behalve in de covid tijd dan)
Vriendje van mij zou afgelopen maandag naar Bali vliegen met Emirates. Toch niet de minste. Krijgt op vrijdag keurig een mailtje dat de vlucht geannuleerd is. Belt met een kwaaie kop dat dit zo maar niet kan en dat hij zijn geld terug wil. Dat staat al op uw rekening meneer. Maar ik wil mn geld niet terug. Ik wil naar Bali. Dat kan niet op maandag maar wel op dinsdag. Dan mag je me daar op boeken. Dat doen we graag meneer maar dat is 800,- duurder...

Zelfde meegemaakt bij Brussel Airlines waarin onze vlucht naar Alicante werd verzet van half 10 in de avond naar 9 uur in de ochtend. Er toch maar even een belletje aan gewaagd. Slottijden zijn veranderd dus het is graag of niet.

Het kan ook anders. Wegens ziekte vorige week niet naar Alicante kunnen vliegen. Zonder vragen werden de tickets geannuleerd en kregen we de betaalde belastingen terug van Brussel Airlines. Kom daar maar is voor in Nederland.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met WestJet

Bericht door Pete.Z »

RaphaelB schreef:
02 nov 2022, 17:39
Dat ook, maar waarom canceled Westjet uberhaupt een vlucht een paar dagen na mijn boeking. Nog nooit meegemaakt dat een airline zomaar alles compleet annuleerd zonder opgaaf van reden (behalve in de covid tijd dan)
Weet je zeker dat Westjet inderdaad de vlucht heeft gecanceld? Is het niet Supersaver die een snel verdienmomentje zagen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer