Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Stefan53
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door Stefan53 »

In 2013 heb ik veel baat gehad bij dit forum. Toen maakten wij een camperreis met 4 personen en de tips waren welkom.

Wij hebben nu een camper gehuurd en gaan met 7 personen in april 2023 het rondje San Francisco maken. Wij komen er nu helaas achter dat er een limiet wordt gesteld van max 6 personen per camper op een aantal ( de meeste?) campgrounds.

De jongste medereiziger is 5 jaar. Wie kan er uit ervaring spreken of dit een serieus probleem is?

Stefan
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: camperreis met 7 personen

Bericht door Bushmaster »

de grootse van Cruise America geeft 7 personen als max.
https://www.cruiseamerica.com/rv-rental ... s/large-rv
Dus camper technisch zou het kunnen, campgrounds heb je zelf in de hand qua keuze.
Meeste geven een max van 6 "adults"
Persoonlijk zou ik 7 personen in één RV te veel vinden
Stefan53
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: camperreis met 7 personen

Bericht door Stefan53 »

Dat het "campertechnisch" mogelijk is weet ik, maar dat was niet de vraag. Juist vanwege het maximum van 6 personen stel ik deze vraag. Er zijn ook genoeg campgrounds waar het wel mogelijk is maar ik ben op zoek naar ervaringen van reizigers die met 7 personen in een camper hebben gereisd. Hoe strikt zijn deze regels van max 6 personen en rekenen zij een kind van 5 jaar wel mee.

Tot slot, ja met 4 personen is het comfortabeler reizen maar ik laat de jongste van 5 jaar toch maar niet achter op de parkeerplaats...
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: camperreis met 7 personen

Bericht door BonnyR »

Geen ervaring, maar als back-up zou je een klein tentje kunnen aanschaffen bij Wallmart oid.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: camperreis met 7 personen

Bericht door Corv »

@Stefan53

Op de site van KOA lees ik:

'Strict limits of 6 or 8 people per site (depending on site type) will be enforced. That total number includes both the number of people on your reservation and any day-visitors. If you have 8 people on your reservation, you are not allowed any day-visitors.'

Gewoon informeren bij de camp site en aangeven dat de 7e persoon 5 jaar is.
Stefan53
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: camperreis met 7 personen

Bericht door Stefan53 »

Bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: camperreis met 7 personen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee hoe de verschillende campings hiermee omgaan; bij bijvoorbeeld Watchman (Zion) staat max 6. Of ze er op letten en of ze het zien weet ik niet. Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met recreation.gov (als je met name in de parken verblijft) of met een van de cmapings die je op het oog hebt.
Een tentje erbij (en dus een extra site) lijkt me sowieso niet zo gek.

Overigens is dit niet het juiste subforum; onder vervoer is een handig topic (sticky) over camperhuur en campground rules.

Marianne
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: camperreis met 7 personen

Bericht door Hockey »

Stefan53 schreef:
20 aug 2022, 14:13
Hoe strikt zijn deze regels van max 6 personen en rekenen zij een kind van 5 jaar wel mee.
Geen idee hoe streng ze zullen zijn. Algemeen advies is om altijd eerlijk te zijn. Het laatste wat je wil is geweigerd worden omdat je niet eerlijk bent geweest en dan ter plaatse tegen hoge kosten iets anders moeten regelen. Als er dan al iets te regelen valt.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door paulr »

Je ziet bij steeds meer campgrounds in de parken (recreatief.gov) een “waarschuwing” staan dat de groep op campgrounds niet te groot mag zijn. Dat is vooral om groepjes samen reizende personen te weren (jongeren ?) om zo het karakter van de camping te borgen (vaak natuurcampings waar het rustig is, geen lawaai s’avonds laat etc.). Ik denk dat 1 e-mailtje naar recreation.gov voldoende is om jullie situatie uit te leggen en permissie te krijgen om met 7 te staan. Sowieso de tip om direct aan het begin van de vakantie een tentje, matje en slaapzak bij de Walmart te halen is een goeie ! Op de meeste plekken is daar gewoon ruimte voor om erbij te zetten en dat is ook toegestaan. Je zou ook evt een 2e plek ernaast erbij kunnen reserveren als men bij recreatief.gov geen toestemming geeft op sommige campings…
Stefan53
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door Stefan53 »

Ik heb geinformeerd bij de campgrounds die een limiet hebben gesteld aan het aantal reizigers in een camper. Alle reacties waren bijna identiek, als alle 7 personen in de camper slapen, is het geen enkel probleem. Sommigen gaven ook aan dat een tentje plaatsen niet is toegestaan kortom geen probleem.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door jojostravelusa »

Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de prijs van de plek voor de camper + 2 personen is over het algemeen, en er dus voor 5 personen bijbetaald moet worden. Vaak is dit rond de $ 5,- per persoon.
Stefan53
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door Stefan53 »

Bedankt voor de reminder. Daar was ik al "bang" voor. Gelukkig konden we wel een verzekering afsluiten om brandstoftoeslagen en verhoogde vliegtaxen te voorkomen a 20 euro per persoon.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door nycave »

Wij hebben een aantal jaren geleden een 7 persoons camper gehuurd (die van cruise amerika) in Canada.
Voor ons werkte dit toen goed. De 4 volwassenen en 3 kinderen waarvan de jongste 2 was. Zij heeft het grootste gedeelte van de reis bij mijn ouders in bed geslapen. (2 p bed). Er zit een ruim 2 persoonsbed achterin de camper. (hier hebben ze dus met 3 p geslapen), een 2 p bed boven de chauffeur. Een zogenaamd 2 persoonbed thv de diner (hoewel dit echt tegenvalt, meer een bredere 1 p) en een 1 persoonsbed ertegenover.
Met hele kleine kinderen lukt dit prima. Er waren genoeg zitplaatsen met gordel. En eventueel zouden we nog een matras in het gangpad kunnen maken. (zon dunne kampeermatrasje) die is echter niet nodig geweest.
In Canada totaal geen problemen of uberhaupt een opmerking gehad met het aantal personen. Wel extra betalen natuurlijk per persoon.

Voordelen: financieel veel beter, bespaard een hoop. Veel prettiger om iedereen zo bij elkaar te hebben. Handig met stops enzo.
Met jonge kinderen is het echt wel een optie.
Voor komend jaar overwegen we wel alternatieven. Dan willen we weer met 7 p een camper huren maar we twijfelen of het nu nog haalbaar is. We denken nu aan 2 campers.
Stefan53
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door Stefan53 »

Excuses voor de late reactie, inmiddels is het voor ons al bijna weer een jaar geleden maar het beviel prima. Drie weken, een prachtige trip, wel de meeste plaatsen vooraf geboekt, voornamelijk full hookup plaatsen.

Met 7 personen in een camper van Road Bear. Met vier volwassenen en drie kinderen waarvan de oudste, 16 jaar 1.80 m) met een matrasje in het midden lag omdat ze te lang was voor het bed bij het tafeltje. Het scheelt zoveel geld dat we het kleine ongemak voor de 16jarige tijdens het slapen voor lief namen.
Voor 2025 zijn er alweer plannen om dat nogmaals te doen, nu van New York naar Miami
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camperreis met 7 personen (betreft maximum aantal personen camperplaats).

Bericht door nycave »

Wij hebben het ook zo afgelopen jaar gedaan met zijn zevenen in een c30. Mijn ouders, man en ik, en drie dochters 18-16-13. Wij sliepen zelf wat krapper, mijn ouders in het 2 persoonsbed achterin, 2 dochter bovenin en 1 dochter in een anderhalf plek en man en ik op een anderhalfsplek. Wij hadden als backup plan om een matrasje te kopen/knippen voor in het gangpad en anders een 2 p tentje erbij te kopen.
Qua kamperen en 6p plekken. Nooit een probleem gehad. Zolang je maar in 1 camper verblijft (mss dat dat met een extra tentje wel anders is). Ze willen gewoon geen grote groepen op een gewone parkeerplaats ivm geluidsoverlast. Bij een aantal plekken moesten we wel iets extra betalen voor de 7e persoon.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer