Ticket teveel op verkeerde naam

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Nasdrasil
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2022, 07:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Ticket teveel op verkeerde naam

Bericht door Nasdrasil »

Beste allemaal,

Afgelopen winter 4 vliegtickets besteld naar Orlando via Montreal. Ik kwam er helaas achter dat ik voor één persoon de roepnaam ingevuld heb ipv de voornaam. Dom dom dom, maargoed. Lang geleden al geaccepteerd dat we daar geen geld voor terug krijgen.
Ik heb dus een nieuw ticket geboekt voor die persoon, dit keer met de goede voornaam.

Maar... wat is nu wijsheid wat betreft dat oude ticket? Kan ik dat laten staan? Moet ik dan het ticket op de roepnaam gewoon niet inchecken? Kan ik ook de roepnaam inchecken en het bij de gate even aangeven? Anders wachten ze toch op deze persoon? Overigens zijn er op de roepnaam geen visa aangevraagd ook. Dat lijkt me een probleem dan toch? Moet ik het laten annuleren?

De maatschappijen zijn zo log en traag dat ik dacht... ik probeer hier eens even te kijken wat men vindt. Je weet het nooit :-)
HenkdeKwater
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mei 2022, 11:47

Re: Ticket teveel op verkeerde naam

Bericht door HenkdeKwater »

Bij veel maatschappijen kan je, evt tegen betaling, de naam wijzigen dus dat was misschien een betere optie geweest?

Als je niet komt opdagen word dit gezien als een NO-SHOW en in veel gevallen blijft het daarbij. Echter omdat er 2 personen met dezelfde achternaam aan board horen te zijn gaan ze dit misschien beter controleren (werkelijk geen idee).

Voor een nette afhandeling zou ik het in ieder geval proberen te annuleren
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ticket teveel op verkeerde naam

Bericht door Harry »

Ik zou zeker het ticket annuleren, de belastingen op het ticket krijg je, als het goed is, dan terugbetaald.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ticket teveel op verkeerde naam

Bericht door mtl »

Dat moet wat gekost hebben zo even een ticket annuleren en vervolgens een nieuwe aanschaffen. Een duur begin van je vakantie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ticket teveel op verkeerde naam

Bericht door roelb »

Nasdrasil schreef:
03 aug 2022, 08:03

Afgelopen winter 4 vliegtickets besteld naar Orlando via Montreal. Ik kwam er helaas achter dat ik voor één persoon de roepnaam ingevuld heb ipv de voornaam. Dom dom dom, maargoed. Lang geleden al geaccepteerd dat we daar geen geld voor terug krijgen.
Bij de meeste airlines had je dit gewoon kunnen wijzigen hoor, vaak kostenloos. Mits uiteraard rechtstreeks gekocht (of via een reguliere travel agent, dus geen online ticketverkoper).
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ticket teveel op verkeerde naam

Bericht door Frasi »

Je had jezelf veel gedoe en kosten kunnen bespraken als je wat directer had gehandeld.
Ten eerste kan je doorgaans binnen 24u na boeken, kosteloos annuleren of aanpassen. Waarschijnlijk had je de naam dan zonder kosten kunnen laten corrigeren.
Ten tweede is een naamswijziging bij reguliere maatschappijen goedkoper dan het boeken van een nieuw ticket. Dus onnodig extra geld uitgegeven.

Omdat je een nieuw ticket hebt gekocht, reist deze persoon niet in dezelfde boeking als de andere reizigers. Dus niet in 1 overzicht en mogelijk dus ook anders behandeld in geval van vertraging/omboeking etc.

Zoals Harry al aangeeft kan je het beste het overbodige ticket annuleren. Dit doe je daar waar je het hebt gekocht. Mogelijk zullen er kosten in rekening gebracht worden, maar in ieder geval zou je belastingen en toeslagen moeten terugkrijgen (de airfare ben je kwijt).

Wat je ook doet, in ieder geval dit ticket NIET inchecken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ticket teveel op verkeerde naam

Bericht door d_vdploeg »

Plus dat het ticket dan weer beschikbaar komt voor iemand anders. Mits er geen ticketstop is.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer