Huurauto inleveren: schoonmaken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door JudKon »

Dit is wellicht een ‘domme’ vraag …

Wij reizen nu al ruim een week in de huurauto en hebben nog 3 weken te gaan. Het is te zien dat we veel in de auto zitten.
Moeten wij de auto uitdoen voor het inleveren? De grootste kruimels vegen we er sowieso regelmatig uit. ☺️
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door dejong89 »

Nee :mrgreen:

Ik ken foto's van hier waar de wagen een rondje '' rode rotsen '' heeft gedaan en die meer rood dan grijs terugkomen. Daar weet de wasstraat wel raad mee. Onderstaand is een foto van onze Kia op Ijsland.. De regen heeft het grotendeel van de blubber wel weggespoeld maar deels zat de auto nog onder toen wij hem inleverede.
De binnenkant ruimen we wel altijd netjes op. Gewoon losse papiertjes etc even weggooien.


Afbeelding
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door roelb »

Nee hoor, als je de auto gewoon normaal hebt gebruikt kun je hem gewoon zo inleveren. Hij wordt altijd schoongemaakt en gewassen door de verhuurder.

Wat ik zelf wel altijd doe, is even de auto wassen is als die echt veel op onverharde wegen is gebruikt. Dat is dan meer om geen slapende honden wakker te maken.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door BonnyR »

Ok, geen huurauto, maar de camper maak ik zeker helemaal schoon, binnen in ieder geval en voor een huurauto altijd even troep eruit, matjes even uitkloppen en klaar.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
MomOf2
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door MomOf2 »

Wij hebben zondag onze wagen na 4 weken ‘intesief’ gebruik terug naar de Alamo garage gereden.
Wat wij wel doen voor ons eigen comfort is om de 2 dagen de automatjes eruit nemen en even uitkloppen.
Zeker na een dagje strand of nadat we door een heuse onweersbui liepen…

Vuil zoals papiertjes, bekers etc namen we er altijd onmiddellijk uit.

En wat ik ook gedaan heb na 2weekjes was de binnenkant eens met een nat ‘washandje’ gepoetst want door de zonnecreme zaten er snel witte vlek op het zwarte interieur.
Maar ook dat is voor ons eigen comfort en wordt zeker niet verwacht door de verhuurmaarschappij
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Coyote »

Ben ik dan de enige die z'n huurauto minstens enkele keren wast op een rondreis?

Ik rijd graag in een schone auto dus misschien daarom. :lol:

Overigens haal ik 'm niet door de wasstraat vlak voordat ik 'm inlever. Zorgen dat alle troepjes eruit zijn en klaar is Kees!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door d_vdploeg »

Wij reden in juni door Big cypress Preserve en daar ligt een 20 km lange gravelweg. Daarna hebben we wel even de auto door de wasstraat gereden :lol: Maar inderdaad om geen slapende honden wakker te maken. En inderdaad gewoon zorgen dat het binnen beetje toonbaar is.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Lampie »

@Coyote Zeker niet, ik rij ook wel af en toe langs de hogedrukspuit. Dan wordt je broek ook niet zo vies als je in de achterbak moet wezen :-).
Voor het retour brengen doe ik dat niet specifiek, wel de binnenkant leeg opleveren en zeker geen afval erin
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
Nickoss
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Nickoss »

In mijn ervaring was het niet nodig. Maar wij hebben in 2018 tijdens onze rondreis de auto zelf tussendoor 2x gewassen omdat ik zelf gewoon graag in een schone auto rijd. Hierdoor was die bij inleveren ook niet echt vies te noemen.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Resetovic »

Ik had het uit fatsoen wel gedaan, had ergens tussen Yosemite en San Francisco een all in carwash gevonden voor binnen/buiten voor 25 dollar geloof ik.

De Ford Explorer was met weinig miles en had deze ook schoon ontvangen, dus gevoelsmatig moest deze ook schoon terug na dik boven 4000km er mee rond te hebben gereden :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door roelb »

$25? Jeez..

Ik spendeer meestal een paar quarters in zo'n wascabine, rondje hogedrukreiniger om het zand er af te spuiten, en dat is het dan ook. Veel meer dan $2 hoeft dat niet te kosten.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door jojostravelusa »

Met de camper doe ik alleen de binnenkant. De laatste paar keer hadden we een Canadream en daar hebben we de schoonmaak afgekocht. Kon je hem zo teruggeven, incl. de laatste afwas en het vuilniszakje. Erg prettig.
De huurauto die we 1 dag in Canada hadden en daarmee over de Smith-Dorrien Spray Trail (aanrader) zijn gereden, was in 1 klap van wit in zandkleur veranderd, maar die hebben we zo ingeleverd en nooit meer wat van gehoord. De binnenkant leveren we uiteraard wel helemaal opgeruimd op.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Resetovic »

@roelb

Je moest de auto is van binnen zien en was hierna weer bijna als nieuw :D :). Ik was bij Lee Vining ergens verkeerd gereden bij Mono Lake en hier echt behoorlijk wat zand op ons weg gehad, richting Brodie en in Death Valley idem.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij leveren altijd super smerige auto's terug binnen (vanbinnen en vanbuiten).
Uiteraard met geen afval er in, maar wel vol alle kleuren stof en zand want wij dokkeren graag dirt roads en geocachen.
Zeker na wat flashfloods ziet je auto er altijd heel lief uit.

Wij geven dat zonder scrupules binnen - nooit problemen mee gehad.

Vorig jaar hadden we geluk. We reden met een standard SUV rond, super super super vuil en stoffig. Kregen lekke band op de strip in Las Vegas. Reden om middernacht de luchthaven binnen en 5 minuten later met een mega grote bak (een super grote toyota) helemaal proper waarmee we dan nog een dag dirt roads zijn gaan rijden om hem de dag erna even vuil terug binnen te geven. :lol:

Ik denk niet dat ze aan vuile auto's langer kuisen dan aan propere; ze hebben vast een standaard was routine.
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door MayJans »

Omdat ik ergens op dit forum had gelezen dat iemand bij Avis achteraf een keer een naheffing kreeg ivm vies inleveren (wat helemaal niet het geval was dus die persoon moest hier achteraan mailen) hebben wij voor 11 dollar even stofgezogen en carwash gedaan.

Maar nu ik bovenstaande lees was dit echt niet nodig geweest :lol:
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Tinuszke »

Ik heb dat pas gehad bij Avis dat ik een cleaning fee kreeg. Was totaal onterecht, alleen beetje zand op de vloermatten. Dus bezwaar gemaakt en gelukkig hebben ze het toen meteen ongedaan gemaakt. Ik kreeg zelfs een kopie van het inspectierapport gestuurd en daar zag je inderdaad hoe weinig zand er echt in lag. Volgende keer klop ik ze wel even uit voor de zekerheid.

Tussendoor ook nog af en toe de auto beetje afgespoeld met water om ergste zand/stof aan de buitenkant er af te halen, ook i.v.m zicht/foto's van binnenuit.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door pumi1000 »

Toevallig heeft mijn vriendin afgelopen week een brief thuis gekregen van Budget met een cleaning fee van 125 dollar ook vanwege zand.......

Wij hadden een dag eerder de auto van Budget ingeleverd op dezelfde locatie, maar heb niks gekregen. Ik zei meteen ook dat ze bezwaar moest maken via email. Dit hebben wij nog nooit eerder meegemaakt en altijd "vies" ingeleverd.

@Tinuszke kreeg jij foto's te zien?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door pumi1000 »

Update....inmiddels heeft mijn vriendin een mail teruggehad van Budget en is het ook kwijtgescholden de cleaning fee.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Tinuszke »

@pumi1000

Ja ik had geklaagd via Avis Nederland die me netjes hielpen ondanks dat ik via Avis.dk in de USA een auto had geboekt.
En toen kreeg ik als een van de berichten terug een kopie van het "Vehicle inspection report" waar een kopje "Damage photos" (lol) in stond met wat snapshots eronder (denk van een tablet camera o.i.d.) van de situatie.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door pumi1000 »

@Tinuszke
Mijn vriendin kreeg ook zo'n rapport met wat vage foto's. Ze deden niet moeilijk en werd meteen kwijtgescholden. Toch een vreemde situatie vind ik. Dien je voortaan ook zelf een foto van binnenkant te maken........ikzelf maak meestal alleen foto van dashboard en buitenkant.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer