Huurauto inleveren: schoonmaken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Diederik52 »

Matjes even uitkloppen, papiertjes opruimen e.d. en dat is het dan. Voor mijn eigen gemoedsrust (als er veel zand en smerigheid op de achterkant en zijkanten zit) heb ik wel eens de ramen gedaan bij een benzinestation en een paar flesjes water over de carrosserie gegooid. Tot nu toe nooit problemen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door d_vdploeg »

In september auto gehuurd via Alamo, ophalen op SFO, inleveren op LAX, matjes inderdaad even uitgeklopt, zaten wat strepen op het dasboard, hier even een doekje overheen en klaar. Geen problemen verder.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door jojostravelusa »

Weliswaar geen auto maar een camper. Die maken we ook nooit schoon aan de buitenkant. Binnen is anders, in elk geval bij een camper. In september hebben we voor het eerst bij Fraserway een camper gehuurd en zij zeiden dat de buitenkant zo schoon moet zijn dat ze kunnen zien of er beschadigingen zijn. Als je ermee door de bagger gereden hebt, is een sopje misschien op zijn plaats, maar anders gewoon zo inleveren. Hebben wij ook gedaan. Dit zou je ook als richtlijn voor een auto aan kunnen houden.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Bushmaster »

Mijn ervaringen met Alamo in Las Vegas is, dat ze daar wel heel erg relaxed zijn als het op het inleveren van de huurauto aankomt,
het is meestal auto neerzetten, check van de kilometerstand en de benzinemeter en daar houdt het wel mee op.
Soms komt er nog een vraag of er nog problemen zijn met de auto.
Die "parkeergarage" van Alamo bij het vliegveld in Las Vegas is ook wel dusdanig donker dat de medewerker helemaal geen goede inspectie kan doen van de auto.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door groennom »

Heb in al die jaren en reizen nog nooit mijn auto schoongemaakt. Vaak doen we off-road trips en is hij op zijn minst zanderig met hier en daar modder en ander vuil. Nu was ik thuis mijn auto ook zo min mogelijk, dus ik schaam mij er ook niet voor. Er wordt nooit iets van gezegd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Felicitas »

Wij halen de auto vlak voor inleveren bijna altijd door een wasstraat. Vaak zuigen we hem ook nog uit. Het hoeft allemaal niet, maar hoort een beetje bij ons ritueel op de laatste dag.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door d_vdploeg »

Als half dead valley op de matten ligt of de auto zo wit uitgeslagen is van het vele zand wil ik wel de stofzuiger er doorheen halen of hem even snel afspoelen. Uitgebreid stofzuigen of door de wasstraat gaat me wel wat ver :D
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door TommyGun »

Felicitas schreef:
14 nov 2022, 15:15
Wij halen de auto vlak voor inleveren bijna altijd door een wasstraat. Vaak zuigen we hem ook nog uit. Het hoeft allemaal niet, maar hoort een beetje bij ons ritueel op de laatste dag.
Doe ik ook, wel zo netjes :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Coyote »

Ik heb mijn huurauto deze vakantie wel 5x door de wasstraat gehaald... :oops:

Maar ja, als je in een Mustang Cabrio rijdt, wil je dat die er ook mooi uitziet. Kreeg weer opvallend veel complimenten van de Amerikanen zelf. :clap:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Galapogos »

Wij maken onze auto eigenlijk nooit schoon voor we hem inleveren. Wel maak ik de autoruiten gedurende de reis vaak meerdere malen schoon, omdat ik graag naar buiten kijk tijdens het reizen. :lol:

Toen we een paar jaar terug in IJsland waren maakten we de auto wel regelmatig schoon. Maar dat was ook hard nodig daar, en niet eens zozeer voor het inleveren van de auto maar meer voor onszelf. Gelukkig heeft zo'n beetje ieder tankstation in IJsland een gratis wasgelegenheid.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Huurauto inleveren: schoonmaken?

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben dit jaar de auto ongepland omgewisseld in Boise (kom je daar ook nog eens op het vliegveld 8) ) vanwege 'rare remmen'.
De dag ervoor hadden we gravelroads gereden bij John Day. Tjsa, dan is de auto niet echt blauw meer.

Niemand die er iets van zei. Uiteraard hebben we wel gezorgd, toen we alle spullen ompakten, dat we ook al het afval e.d. uit de auto haalden.
Maar schoon? Nee dat was hij beslist niet!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer