Drukte Schiphol / United

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Drukte Schiphol / United

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
29 jul 2022, 13:03
Geen idee wat er gebeurd als jij bijvoorbeeld de vlucht naar IAH hebt en als je eerder dan 4 uur van te voren in de rij gaat staan. Dan is het inchecken voor de vlucht naar EWR nog aan de gang. Geen idee wat ze dan doen. Geen ervaring mee, maar je loopt ook nog de kans dat je nog niet toegelaten wordt tot de vertrekhal als je meer dan 4 uur van te voren bent. Toen wij gingen (begin juni) werd er wel gecontroleerd. Geen idee of dat nog zo is of niet. Ik hoor ook verhalen (ook hier op het forum) van mensen die geen controle hebben gehad.
Mijn ervaring op Schiphol op 3 juni toen die 4 uur-regel die dag net ingevoerd werd. :wink:

Ik vloog met BA maar ook daar gaan meerdere vluchten van op een dag die allemaal via dezelfde incheckbalie inchecken. De incheckbalie was al open voor de vlucht voor mij en ik zou nog niet kunnen inchecken. De rij was echter behoorlijk lang en ik schatte in dat, voordat ik aan de beurt zou zijn, het inchecken voor mijn vlucht al begonnen zou zijn. Ik ben dus gewoon in de rij gestaan. Vlak voordat ik aan de beurt was werd er wel door het personeel van BA gevraagd aan de wachtenden wie op de vroegere vlucht moest zijn. Die mensen mochten naar voren komen. Voordat ik aan de beurt was, was het officiële inchecken van mijn vlucht inmiddels ook gestart. Had ik gewacht met aansluiten tot ze zouden starten met mijn vlucht dan had ik vast veel langer moeten wachten. Nu ook al een uur dus dat vond ik wel genoeg. :?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Drukte Schiphol / United

Bericht door jill1234 »

Heb net in het schiphol topic mijn vraag ook gesteld: de united incheckbalie gaat pas 2 uur voor vertrek open volgens de schiphol site: iemand ervaring hiermee? Want dat lijkt me onhaalbaar als de security rijden langer dan 2 uur zijn....
En ik zal langs de incheckbalie moeten voor de koffers en omdat ik bij het uploaden van de paspoorten van de kinderen de melding krijg dat ik langs de incheckbalie moet....anders zou ik nog serieus overwegen alleen met handbagege te reizen...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer