BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door DennisS »

Zojuist een mail ontvangen van BA dat onze vlucht van AMS naar LHR op 10 september is gecanceld. Gelijk gebeld en nu vliegen we 3 uur later. Maar komen dus ook 3 uur later aan op SFO (eindbestemming).

We hebben via AVIS.IS onze huurauto al enkele maanden geleden vastgelegd met de code D486602. Maar als ik de reservering nu wil aanpassen. Dan is onze boeking ineens bijna 1000 euro duurder. Wat is verstandig om te doen. AVIS niets laten weten en bij ophalen doen of onze vlucht pas last minute was gecanceld? Of contact met ze opnemen?

Ben uiteraard niet van plan om nu ineens € 1000 meer te betalen....

Blijkbaar moet BA dus ook in september nog vluchten vanaf AMS annuleren... De vlucht van 07:55 onze oorspronkelijk zat namelijk al aardig vol zag ik bij de stoelselectie.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ba cancelt vlucht. Autuhuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer

Bericht door ONYX666 »

volgens mij hoef je niets te doen.
Anders even bellen wellicht passen ze het dan gratis aan (ik denk als je zelf aanpast je gewoon de tarieven van nu krijgt)
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Ba cancelt vlucht. Autuhuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer

Bericht door DennisS »

Ok, geboekt bij Avis ijsland en gehuurd dus in US. Ik neem aan Ijsland bellen of juist US nummer van Avis?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ba cancelt vlucht. Autuhuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer

Bericht door Matala »

Volgens mij mag je je auto bij Avis zelfs 24 uur later ophalen als dit komt door vluchtvertraging o.i.d.!

Most Avis airport locations will remain open to meet incoming customers who have made advance reservations and who have encountered flight delays. If a customer is delayed, it is our policy to honor a reservation up to 24 hours beyond the stated pick-up time. If you anticipate a delay in picking up your car, Avis would greatly appreciate your notifying us at 800-633-3469 as soon as possible.

Hours of operation for a specific location can be found by selecting "Find a Location" under the Locations tab at the top of the page. Then, search for the location you're interested in.

Van https://www.avis.com/en/customer-servic ... s-vehicles
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Ba cancelt vlucht. Autuhuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer

Bericht door DennisS »

@Matala je hebt helemaal gelijk! Zojuist contact gehad mat Avis Amerika en die vertellen hetzelfde. Dus we hoeven niets aan te passen. Ze heeft er wel een notitie van gemaakt. Dus dat is mooi
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ba cancelt vlucht. Autuhuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer

Bericht door Coyote »

Houd er wel rekening mee dat de inlevertijd waarschijnlijk wel gelijk blijft. Dus 3 uur later ophalen, betekent niet 3 uur later inleveren. Als jullie terugvlucht niet veranderd is zal dat geen probleem opleveren.

Ik kwam begin juni ook met 3 uur vertraging aan op SFO. Had een reservering bij Avis en Hertz. Ben niet meer bij Avis langs geweest, maar ben rechtstreeks naar Hertz gegaan en daar de huurauto opgehaald. Op het contract zag ik dat de inlevertijd gelijk was gebleven. Voor mij verder geen punt omdat dat ruim voor vertrek lag.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Coyote Buttes »

@DennisS
Zojuist contact gehad mat Avis Amerika
Welk nummer heb je gebeld?
Als het dit nummer was (800-633-3469) zoals een paar posts terug vermeld, heb je daar een landcode of prefix voor moeten gebruiken om vanuit Nederland naartoe te bellen?
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door pretberg »

Via Avis.com kan je ook chatten met de klantenservice, moet je wel inloggen.
Maar dit is goedkoper dan bellen voor de meeste mensen.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42176
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Martin & Marianne »

Coyote Buttes schreef:
21 jul 2022, 11:22
Welk nummer heb je gebeld?
Als het dit nummer was (800-633-3469) zoals een paar posts terug vermeld, heb je daar een landcode of prefix voor moeten gebruiken om vanuit Nederland naartoe te bellen?
Ja, als je vanuit Nederland naar de VS belt moet er 00 voor en dan het landennummer van de VS (1).

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5827
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ba cancelt vlucht. Autuhuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer

Bericht door roelb »

Coyote schreef:
20 jul 2022, 16:56
Houd er wel rekening mee dat de inlevertijd waarschijnlijk wel gelijk blijft. Dus 3 uur later ophalen, betekent niet 3 uur later inleveren. Als jullie terugvlucht niet veranderd is zal dat geen probleem opleveren.

Ik kwam begin juni ook met 3 uur vertraging aan op SFO. Had een reservering bij Avis en Hertz. Ben niet meer bij Avis langs geweest, maar ben rechtstreeks naar Hertz gegaan en daar de huurauto opgehaald. Op het contract zag ik dat de inlevertijd gelijk was gebleven. Voor mij verder geen punt omdat dat ruim voor vertrek lag.
Autohuur gaat bij zowel Avis, Hertz, Alamo, National als alle andere grote verhuurders altijd per 24 uur en start op het moment dat je de auto feitelijk ophaalt. Moet je langs de balie? Dan start de tijd vaak op het moment dat je bij de balie bent. In alle andere gevallen start de tijd bij het uitrijden. In beide gevallen staat de exacte starttijd op de papieren die je krijgt.

De inlevertijd die in je reservering staat is verder niet relevant, zolang je maar binnen de X * 24uur blijft, waarbij X het origineel geboekte aantal dagen is. Dus als je een reservering hebt staan van bijvoorbeeld 1/8 14.00u tot 15/8 09.00u dan is dat 14 dagen. Als je de auto dan uiteindelijk pas op 1/8 om 19.00 ophaalt dan mag je hem zonder extra kosten inleveren tot 15/8 19.00u, ook al staat er nog 14.00u vermeld als eindtijd van de originele reservering. Sterker nog, je mag kostenloos rekken tot 19.29u voor de meeste verhuurders, over het algemeen heb je een half uur marge. Heb je Amex platinum en huur je bij Hertz? Dan krijg je zelfs 4 uur extra tijd.

Lever je de auto nog later in? Dan wordt er een dag extra gerekend tegen het originele tarief dat je hebt gereserveerd, en vaak ook een kleine toeslag als je dit onaangekondigd doet. Bij Hertz kun je altijd eenvoudig telefonisch je huur verlengen tijdens de huurperiode. Bij andere verhuurders zal het vast ook kunnen, maar heb ik het nog nooit geprobeerd.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 883
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad wat @roelb zegt.

Afgelopen juni vlogen wij naar LA. Ik had aangegeven de auto rond 13.30 uur op te halen (Avis); we zouden rond 11.45 uur landen. Dat bleek wat optimistisch wegens een gigantische rij bij immigrations. En toen we uiteindelijk ook nog een eeuwigheid bij Avis zelf moesten wachten, hadden we de auto uiteindelijk om 15.15. Deze ophaaltijd stond vervolgens ook op het contract.
Ook stond op het contract inleveren om 10.00 uur (had ik hem blijkbaar zelf op gezet bij het huren, ik let niet zo op de inlevertijd; we zorgen er altijd voor om qua tijd eerder in te leveren dan op te halen).
Voor de zekerheid gevraagd, maar dat maakte niet uit, zolang hij maar voor 15.15 uur binnen was!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ba cancelt vlucht. Autuhuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
21 jul 2022, 12:31
Als je de auto dan uiteindelijk pas op 1/8 om 19.00 ophaalt dan mag je hem zonder extra kosten inleveren tot 15/8 19.00u, ook al staat er nog 14.00u vermeld als eindtijd van de originele reservering.
Oké, beter! :thumbup:

Zo had ik het nooit begrepen maar goed om te weten. Al houd ik bij de op te geven inlevertijd altijd wel rekening met de terugvlucht zodat dat uiterlijk enkele uren van te voren is. Dus kom daar nooit mee in de problemen als kan ik de auto pas later ophalen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door d_vdploeg »

Andersom trouwens ook. Bij Alamo tenminste. Als jij je auto eerder ophaalt dan gaat ook die tijd gelden. Hebben wij gehad laatst in juni voor onze reis naar Florida. Auto gereserveerd om 20.00u, het werd uiteindelijk 19.30u. Dat werd ook de nieuwe inlevertijd. Wij vlogen terug om 17:00u, + 3 uur van te voren op de airport, dus geen enkel probleem. Maar ook goed om rekening mee te houden.

Ik doe overigens nooit ophaaldatum 14.00u en dan inleverdatum 09.00u maar altijd ook 14.00u. Je betaald toch per 24u. Of jij nou 09.00 of 14.00u doet, prijs is hetzelfde.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Coyote »

Precies, altijd 24 uur aanhouden bij huur.

Zo doe ik het ook altijd. Voor mijn volgende trip weer net zo gedaan. Op het moment dat ik de auto de laatste dag moet inleveren, zit ik als het goed is al in de lucht.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Pepito »

Maar dan wel rekening houden met tijdzone verschillen, anders zit je met een beetje pech aan een dag extra voor dat uurtje wat je niet nodig had.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Coyote »

Hoezo tijdzonde verschillen?

De vermelde tijden zijn lokaal. Dus als je de auto in San Francisco reserveert voor 19:00 u, dan lever je die in New York om 19:00 u weer in (zoals mijn reservering eruit zag vorige maand. :wink: ).

Dan wordt er al automatisch rekening gehouden met de tijdzone waarin je zit. Of bedoel je dat niet?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Pepito »

Als je van SF naar NY 10 dagen huurt van 19:00 tot 19:00, dan huur je 9 maal 24 uur, en 1 keer 21 uur. Dus dan had je eigenlijk ook van 19:00 tot 22:00 kunnen huren.
Maar stel nou dat je de andere kant op was gereden in 10 dagen en 19:00 tot 19:00 gereserveerd had. Dan had je de auto dus 10 maal 24 uur en nog 1 keer 3 uur gehuurd. En die 3 uur kost je dan een extra dag.

Ja, er zijn ook week tarieven waardoor het net wel/niet anders uit kan pakken, maar soms kan het je dus net een dag schelen om de auto een uurtje (of max 3 uur) eerder in te leveren.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Coyote »

Voor zover ik weet wordt er niet zo gerekend.

Gemakshalve wordt gezegd dat je per 24 uur huurt maar als het inleverpunt een andere tijdzone is, dan betekent dat niet dat je dan ook eerder of later mag inleveren (gerekend per 24 uur).

Als jij tijden opgeeft voor een reservering dan zijn dat de tijden die lokaal gelden. Dus in het geval dat je in een andere tijdzone inlevert, dan geldt de tijd van die tijdzone. Een tijdzone heeft dus invloed op het aantal uren dat je huurt maar dat heeft een tijdzone ook in je dagelijks doen en laten. Immers, je past je aan naar de nieuwe tijdzone. Het is niet zo dat je bijv. 3 uur later naar bed gaat omdat je nog in de 'oude' tijdzone leeft. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door DennisS »

Zojuist onze avis reservering geannuleerd en via ustravel.nl geboekt. Zo heb ik geen gezeik met het later ophalen van de huurauto (al was er dat volgens jullie niet geweest), maar ook kunnen we nu zelf een auto uitzoeken bij Alamo en hoeven we niet meer eerst langs de preferred desk van Avis.

Mooi prijs bij Alamo. Zelfs nog goedkoper dan onze boeking bij Avis.is met de bekende code
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42176
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: BA cancelt vlucht. Autohuur AVIS aanpassen (3 uur later ophalen) kost ineens veel meer.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi opgelost zo!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer