Verifly App vind ons als passagier niet

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door DennisS »

Bij gebruik van de Verifly app voor onder andere BA moet je vanaf heden je reis aanmaken in de app op basis van je booking reference. Eerst geef je aan met welke maatschappij je vliegt. Vervolgens moet je je booking reference opgeven, je voornaam, achternaam, country of reisdence en je geboortedatum.

Als ik dit nu probeer voor onze vlucht, dan geeft Verifly aan "Passenger not found". Voorheen was het zo dat je maar 3 weken vooraf de app kon gebruiken geloof ik. Althans, toen zocht je op je vluchtnummer en vertrekdatum en kon je niet verder vooruit dan 3 weken.

Zojuist ook BA zelf gebeld. Die konden mij niet echt helpen. Het enige dat ze als tip gaf, was om het half augustus nogmaals te proberen. Nu mijn vraag. Zijn er meerdere die hier last van hebben? Of ben ik inderdaad te vroeg met het invoeren van de gegevens in de Verifly app?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door pretberg »

Ik vlieg begin oktober naar de USA met AA, na downloaden van de Verifly app heb ik bookingsreference ingevuld en kreeg alle vluchten al te zien en kon namen van de mede passagiers opgeven.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door DennisS »

Hmmm dus het is niet afhankelijk van wanneer je vliegt... Dan ga ik een proberen om nogmaals contact op te nemen met of Verifly of BA...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door DennisS »

Zojuist een mail terug gehad van Verifly (had een vraag ingestuurd met mijn probleem). Ze geven aan momenteel technische problemen met de app te hebben en zullen dit zo spoedig mogelijk oplossen. Ik ga er dus ook vanuit dat het niet kunnen vinden van mij als passagier met dit probleem te maken heeft. Zal het einde van de week nogmaals proberen
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door yvonne m »

Wij zijn nu op luchthaven Brussel. De Veryfly-app werkt al 3 maanden niet meer. Gewoon de boarding passen gekregen tijdens het inchecken. 1,5 uur in de rij gestaan.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door Coyote »

yvonne m schreef:
21 jul 2022, 11:12
De Veryfly-app werkt al 3 maanden niet meer.
Dat is niet correct, ik heb vorige maand de VeriFLY app nog gewoon kunnen gebruiken en online kunnen inchecken bij BA voor mijn terugvlucht (heenvlucht lukte niet).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door yvonne m »

Info komt van BA zelf.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door DennisS »

Zojuist nog maar eens geprobeerd. Ook de hele app al opnieuw ingesteld. Maar nog steeds geeft hij aan mij niet te kunnen vinden. Nu zag ik dat als "eerste" passagier bij BA mijn vriendin staat. Dus dacht, misschien wordt zij wel gezien als de hoofdboeker. Maar ook als ik haar gegevens invul dan geen succes.

Is het zo dat je zonder de Verifly app niet online in kan checken? of staat dat er los van? Wij hebben weliswaar meet & assist geboekt, maar zou toch graag alles wat voor vertrek al geregeld kan worden toch graag afvinken...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door SnoopyMetKids »

Waar vliegen jullie heen? Steeds meer vliegvelden in de VS accepteren VeriFly niet meer, dus dan moet je gewoon binnen de gespecificeerde deadline bij 'Manage My Booking' binnen het BA systeem zelf je documenten uploaden. Per BA: "Outbound routes from the UK - Available on selected outbound routes (including all destinations in Antigua, Argentina, Bahamas, Barbados, Bermuda, Bulgaria, Canada, Cayman Islands, Costa Rica, Croatia, France, Grenada, Israel, Japan, Jordan, Morocco, Qatar, South Africa, St Lucia, Turks & Caicos, UAE and USA [excluding Atlanta, Boston, Chicago, Dallas, Denver, Houston, Los Angeles, Miami, New Orleans, Orlando, Phoenix, San Diego and Seattle – please complete the process in Manage My Booking instead])."

Maar met Meet&Assist zou ik me geen zorgen maken; je gaat dan via business class check in, dus zo aan de beurt en je document check/ boarding pass/ koffers kunnen dan allemaal in 1x geregeld worden en gaat het misschien 2 minuten extra kosten vs het nu online kunnen regelen, dus ik zou er geen moeite meer in steken verder als je wel gewoon bij BA zelf kan inloggen en alles in orde lijkt :)
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door DennisS »

Wij vliegen via Heathrow naar San Francisco. Ik maak me ook geen zorgen. Maar als ik het van te voren al af kan vinken dan doe ik dat. Maar ik denk dat het dan gewoon het uploaden bij BA zelf wordt. Maakt verder ook niets uit :-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door d_vdploeg »

Onze ervaring van een maand geleden is dat het wel werkt. Mits er dus geen storing op de app is.

Maar het zorgt er niet voor dat je online kunt inchecken. De systemen van BA praten niet met verifly en andersom. Bij ons konden we dus, ondanks dat we de verifly app hadden ingevuld (met toen nog testplicht) niet online inchecken. De incheckpagina van BA bleef aangeven dat we de covid documenten konden uploaden via de verifly app, terwijl we dit allang hadden gedaan.

Gevolg: We moesten alsnog in de rij voor de incheck. Wat wel scheelde is dat we alleen maar de twee groene vinkjes in de app hoefde te laten zien en de covid documenten, die we geprint bij ons hadden in de rugzak konden blijven. Het was die ochtend overigens rustig, maar heel veel meer extra tijd had het niet gekost als we de documenten alsnog hadden moeten laten zien. Dat had max 5 min meer geduurd.

Daarbij heeft BA geen aparte bag dropoff op AMS voor reeds ingecheckte passagiers. (en volgens mij ook niet op BRU) dus ook al heb je groene vinkjes en ben je online ingecheckt. Je moet alsnog in diezelfde rij bij de incheck als de mensen die niet online zijn ingecheckt. Dus je hebt er niks aan.

Ik zou die verifly app dus lekker skippen. Scheelt je ook weer je gegevens die bij een derde partij liggen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 27 jul 2022, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Verifly App vind ons als passagier niet

Bericht door DennisS »

Duidelijk!
Ik denk ook dat ik niets meer met die app doe. Ik kan het wel blijven proberen maar ik schiet er niets mee op. Daarnaast hebben wij meet & assist geboekt en dus zullen we toch wel door de check-in, bagage dropoff e.d. vliegen.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer