United krimpt vluchten in.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

United krimpt vluchten in.

Bericht door Hans B »

Ik had het al ergens in een ander draadje gelezen dat United geen vluchten uitvoert in JULI tussen AMS-IAD (Washington).
Ik dacht hiermee de dans te ontspringen.
Helaas mijn United vlucht van 24 augustus naar Washington gaat niet door.
Ik kreeg van TIX vandaag het verzoek hun aangeboden alternatief te accepteren.
Het wordt nu AMS-ORD (Chicago) en dan door naar IAD, aankomst 17.30. (i.p.v. 1400)
Positief we gaan nog.

Anderen United vliegers naar IAD ook deze ervaring?
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door mblokland »

Helaas wel na het schrappen van mijn heenvlucht op 16 juli ( Ams-Iad-Tpa) is nu ook mijn terugvlucht op 5 augustus (Tpa-Iad-Ams) geannuleerd. Om precies te zijn het deel Ams-Iad en Iad- Ams.

Vliegen nu heen en terug op Brussel :oops:
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door els70 »

Vandaag bericht gekregen dat mijn vlucht vanuit Amsterdam naar Washington is gecanceld, en dit voor eind september. Naar het schijnt zou United alles annuleren tot eind oktober.
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 feb 2022, 12:03
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Friesland

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door BiaAlly »

Onze reis is ook aangepast. Wij vliegen ook niet meer op Washington maar op chicago. Het is dat ik in de app van united keek anders had ik dat dus nooit geweten!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door harryh »

Mijn oudste dochter en haar vriend zouden vorige week met United terug TPA-EWR-DUB-DUS vliegen. Laat geboekt dus ongunstige route.
Het binnenkomende vliegtuig op TPA was te laat. Daardoor misten ze de aansluiting op EWR. Na 4 verschillende tickets op routes die later allemaal (!) werden gecanceld en 24u later was er geen andere oplossing dan EWR-BRU te nemen en met een 2e auto naar DUS te rijden om daar de auto op te halen die ze geparkeerd hadden. De klantenservice van United was r*k. Ze wilden urenlang geen nieuwe vlucht regelen, geen hotel, geen vouchers voor eten enz. Dachten ze tickets te hebben voor de volgende dag en gingen ze airport af naar hotel, werden vluchten weer gecanceld. Koffers zoek enz. Konden ze alleen nog maar bellen want bij de balie konden ze niet helpen. Voor haar (en voor mij was dat al) nooit meer United.

Mijn jongste is gisteren met Delta teruggevlogen (TPA-JFK-BRU), vlekkeloos.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Tipsy_1 »

Aangezien wij in New Jersey wonen zijn wij nogal aangewezen op EWR > United (en daarvoor ook veel mee gevlogen gezien lokatie van mijn werkgever ;-) (: De betrouwbaarheid en service zijn beide echt zwaar achteruitgegaan. Erg jammer, het was zo'n goede maatschappij :-(.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door harryh »

Ja erg jammer, ik begrijp niet waarom ze klanten wegjagen. Dat er op Schiphol issues zijn en daarom vluchten beperkt worden snap ik tot op zekere hoogte, maar dat ze niet willen helpen als er wat mis gaat heb ik geen begrip voor. Dan ga je voor de terugweg toch weer naar KLM of een andere Europese mij kijken zodat je dan nog een claim kunt indienen. Lufthansa is voorlopig ook geen optie meer met al die stakingen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Tipsy_1 »

tja... wat blijft er nog over....
BA is ook niet echt geweldig als ik het zo opvolg. Aer Lingus is niet veel soeps.
AA heb ik altijd mediocre gevonden (maar die vliegen blijkbaar wel, ook fijn lol)
Delta dus inderdaad. Maar voor mij helpt dat niet veel vliegende vanaf EWR of PHL.
Brussels airlines is ook nogal van het staken...
Vera1971
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2010, 12:45

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Vera1971 »

Gisteren zagen wij op de site van United nog de vlucht die we op het oog hadden met een overstap op Washington (vanuit Orlando) naar Amsterdam, maar die staat er niet meer tussen :-( We zullen nu vanuit Houston moeten, zo te zien. Ook niet erg, maar die met overstap op Washington was wel gunstiger met tijden.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door peterz84 »

Eergisteren kregen mijn ouders een mail: omgeboekt van AMS>IAD->MCO naar AMS>IAH>MCO. Dat is een stuk langer vliegen.
Gisteren wij ook dezelfde mail gehad: van AMS>IAD->MCO naar AMS>IAH>MCO. Dat is dus 3 uur langer in het vliegtuig zitten, met ons kleine dochtertje. Contact gezocht met EXIT-REIZEN om te vragen of we op de vlucht via EWR mochten (kortere vluchten, eerder aankomen, top). Alleen wij 3 mochten, mijn ouders niet. Na aandringen, mocht het uiteindelijk toch voor alle 5!

Naderhand contact gezocht met United en voor het ongemak (betere vluchten dan zowel IAD als IAH :thumbup: ) kregen we Eco+ stoelen toegewezen. Zowel EXIT-reizen als United krijgen van mij een pluim! :clap:

Overigens van een deep-discounted fare naar een high fare omgeboekt, dus dat best netjes van United. Krijgen ook een stuk meer miles zag ik :D
Nu maar hopen dat deze vluchten blijven staan. Vertrek 1 oktober overigens.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door peterd87 »

Same here.

AMS-IAD-BOS omgeboekt naar ams-ewr-bos wat betekent dat we 3 uur eerder vertrekken en wij niet meer met de trein naar Schiphol kunnen.

Zal betekenen dat we of een hotel in de buurt moeten regelen, of een parkeerplaats moeten betalen.

Ga United ook maar eens vragen of er nog eco+ stoelen beschikbaar zijn :-)
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Big Al »

harryh schreef:
04 aug 2022, 18:56
maar dat ze niet willen helpen als er wat mis gaat
Mijn ervaring is het tegenovergestelde. Ik had een directe vlucht geboekt (Schiphol - Washington Dulles) voor mijn (bejaarde) vader en ook om assistentie gevraagd. Hij kreeg onlangs een bericht dat de vlucht nu met een overstap in Chicago zou verlopen.

Even het (gratis) nummer van de klantenservice van United gebeld en de situatie uitgelegd. De medewerkster heeft het snel uitgezocht en ontdekte dat er vanaf eind oktober weer direct van Schiphol naar Dulles gevlogen wordt. Omboeken was geen probleem en kon kosteloos. Omdat de heenvlucht nu een paar dagen later is kon de datum van terugvlucht ook kosteloos veranderd worden.

Niets dan lof voor de klantenservice van United!

Overigens is het heel gebruikelijk dat er kosteloos kan worden omgeboekt als er belangrijke wijzigingen in het vluchtschema zijn, al brengen reisbureau's vaak wel (zeer hoge) kosten in rekening. Een reden temeer om direct bij de luchtvaartmaatschappij te boeken...
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Cindy1969 »

Heb in juni via Exit Reizen een ticket naar Orlando geboekt voor januari a.s., AMS-EWR-MCO, en terug MCO-IAD-AMS.

Logde ik gisteren weer eens in op mijn account op de site van United (doe ik regelmatig om te kijken of de stoel naast me nog steeds leeg is, geeft geen garanties, maar toch)
En zag ineens dat het terug MCO-IAH-AMS is geworden. Langer vliegen, maar ook maar een overstap van 40 minuten. Not amused...

Contact gezocht met United maar omdat ik via Exit Reizen heb geboekt moet ik dat via hen doen. Vanmorgen al een mail gestuurd met
wat alternatieve terugvluchten via Newark. Hopelijk gaat dat zo lukken.

Zie bovenstaand verhaal van @peterz84 en dat geeft de burger moed :D
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door asv60 »

Wij hadden 16 Nov MCO-IAD-AMS moeten vliegen. Kreeg van EXIT bericht dat IAD eruit was gehaald door United en dat ik mocht kiezen tussen een overstap in Houston of Chicago. Voor Chicago gekozen, werd direct geregeld door Exit. Kregen ook Economy plus erbij.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Cindy1969 »

Hey, dat is gek dan, niets van Exit reizen gehoord. Zag het toevallig in mijn boeking.
Maar... heb Exit reizen gisteren direct gemaild en gevraagd of zij wat voor me kunnen betekenen qua omboeken en yes, had rond de middag al
bericht met een nieuw ticket, op de terugweg nu via Newark, 1 van mijn voorkeursvluchten.
Vertrek 11.47 uur vanuit MCO, aankomst op EWR 14.30 uur.
En dan om 17.55 uur vertrek naar AMS. Prima, lekker nog wat eten en drinken. Wel 2 uur eerder vertrek vanaf MCO maar als ik dan toch naar huis vind ik dat niet zo erg. Had anders rond 11 uur op vliegveld willen zijn, ook net te kort om nog wat te kunnen doen. Nu wil ik er rond 9.30 uur ofzo zijn.

Dus alle lof voor Exit Reizen, ook al heb ik geen Economy Plus erbij gekregen haha. Maar daarvoor vlieg ik denk ik te weinig.
Maar door deze omboeking zou ik een volgende keer dus weer zo boeken bij ze :thumbup:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Hans B »

Wij zijn 16 november teruggereisd, hadden een ticket rechtstreeks IAD - AMS.
HELAAS werd IAD - EWR (4 uur stop) - AMS.

Maar de NS was mogelijk nog slechter.
Schiphol - Groningen normaal 2 uur, nu 4 uur over gedaan. Drama.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Big Al »

Hans B schreef:
07 dec 2022, 12:53
Wij zijn 16 november teruggereisd, hadden een ticket rechtstreeks IAD - AMS.
HELAAS werd IAD - EWR (4 uur stop) - AMS.

Maar de NS was mogelijk nog slechter.
Schiphol - Groningen normaal 2 uur, nu 4 uur over gedaan. Drama.
Dat overkwam mijn (bejaarde) vader ook - hetzelfde traject.

Voor hem was dat nog vervelender omdat wij zo'n twee uur (of tot wel vier uur als er veel file's staan...) ten zuiden van IAD wonen. Het voordeel van de directe vlucht verviel maar we bleven zitten met de lange rit naar IAD. Hij heeft ook assistentie nodig op de luchthavens (gate-to-gate) en we zagen het nogal somber in. De situatie uitgelegd aan United en ze hebben zonder aarzeling (en kosten) zijn vlucht aangepast - vertrek van Richmond (VA) naar AMS via ORD met een overstap van twee uur. We zijn derhalve zeer tevreden over de klantenservice van United - vooral omdat het aan Schiphol lag dat de directe vluchten tussen IAD naar AMS zijn geschrapt en niet aan United.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door HennyCox »

Hans B schreef:
07 dec 2022, 12:53
Maar de NS was mogelijk nog slechter.
Schiphol - Groningen normaal 2 uur, nu 4 uur over gedaan. Drama.
Doe je normaal knap dan...snelste treinreis Schiphol-Groningen is 2.34. Dus is de NS eerder altijd goed voor jou geweest :lol:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door Big Al »

Was er in het verleden geen directe verbinding tussen Schiphol en Groningen die er zo ongeveer twee uur over deed?
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: United krimpt vluchten in.

Bericht door peeweetm »

OT, maar het is een antwoord op een vraag. (Ja, maar zullie begonnen, juf! :wink: )

Nieuwe dienstregeling basisuurpatroon:
.05 vertrek Schiphol (elk half uur)
.11 aan Amsterdam Zuid
.31 aan Almere C
.46 aan Lelystad C
.13 aan Zwolle (ene half uur rechtstreeks, andere overstappen)
.54 aan Assen
.12 aan Groningen

Dus gepland twee uur en een beetje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer