Tips handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tips handbagage

Bericht door rick76 »

Over 2 weken vertrekken we voor onze eerste grote reis.

Wie heeft er goede tips om mee te nemen in je handbagage?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Tips handbagage

Bericht door gera_r »

Alles wat je onderweg, of mocht je ergens stranden, denkt nodig te hebben. Plus de zaken die je absoluut niet kwijt wil raken, fragiel of kostbaar zijn...
Bij ons zit in de handbagage onze toilettassen (met flesjes niet groter dan 100 ml., speciale sets hiervoor verkrijgbaar bij o.a. Hema), medicijnen, e-readers, laptop, telefoon, belangrijke papieren, snoeren en stekkers, evt. camera, mueslirepen, fleece dekentje, reservesetje kleding en een zak zuurtjes... We trekken een fleece vest aan en een jas over de arm (of als het kan ook in de handbagage).
Laatst gewijzigd door gera_r op 05 jul 2022, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips handbagage

Bericht door rick76 »

Thanks @gera_r Goede tips. Ik heb alles overgeschreven op mijn lijstje.

Weet je toevallig ook hoe het gaat met drinken. Ik heb ergens een tip gelezen om een dopperfles leeg mee te nemen en deze na de controle te vullen met water. We vliegen met America Airline. Hoe zit het met drinken onderweg?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Tips handbagage

Bericht door gera_r »

Ja, dat heb ik inderdaad mensen zien doen. Zelf wel eens aan gedacht, maar steeds vergeten. Je kunt na de controle water kopen, maar die betaal je duur. In het vliegtuig wordt er doorgaans goed voor gezorgd dat je genoeg te drinken krijgt en anders kun je er ook om vragen.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips handbagage

Bericht door mikekiwi »

Dat laatste gisteren toevallig ook gecheckt (KLM). Je kunt idd tussendoor ook om drinken e/o snacks vragen. Denk wel dat het handig is om zelf een flesje water bij te hebben en een kleinigheidje. Heb je ook vliegtuigdrop van autodrop? :D
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips handbagage

Bericht door rick76 »

Thanks @gera_r

@mikekiwi drop staat ook al op mijn lijstje
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Tips handbagage

Bericht door Grouchy »

Eten/drinken zelf meenmen zou eigenlijk niet nodig hoeven te zijn. Tijdens de vlucht kan je er altijd om vragen.

Niet lang na de maaltijd services worden er op de wat langere vluchten door de flightcrew trouwens snackbaskets in de galleys opgebouwd & geplaatst. Verschilt een beetje per airline maar je komt daar dingen zoals chips, bananen, appels, vomit Hershey's chocoladerepen, (shortbread)cookies, Oreo's, pinda's/amandelen, kaasjes, snack bars tegen.

Vaak is er ook wat te drinken te vinden. Denk daarbij een tray met flesjes water of bijvoorbeeld bekertjes gevuld met water & (sinaas)appelsap.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips handbagage

Bericht door mikekiwi »

aha, dat klinkt goed. Per airline verschillend, hoort KLM daar toevallig ook bij? :wink:
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Tips handbagage

Bericht door kwarktaart »

@Grouchy nooit doorgehad, maar het klinkt goed. Weet jij of de KLM dit ook doet op transatlantische vluchten?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips handbagage

Bericht door Tantelotje »

Ik ben Grouchy niet, maar op onze vlucht 1,5 week geleden met KLM konden we in de galley sap, water, koffie/thee, zoutjes, koekjes, snoepjes e kaas krijgen.

Overigens: op Schiphol mag je gewoon een fles water meenemen door de security!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Tips handbagage

Bericht door kwarktaart »

Oh @Tantelotje dat klinkt goed! Je hoeft het dus ook niet te vragen, maar mag gewoon pakken? Dat scheelt voor mij best wel wat eten in mijn rugtas namelijk.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips handbagage

Bericht door Harry »

Ik ken niet anders van KLM dat je op trans-Atlantische vluchten in de galley van alles kunt halen, gelukkig nu na Corona nog steeds.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Tips handbagage

Bericht door bedeve »

kwarktaart schreef:
06 jul 2022, 16:21
Oh @Tantelotje dat klinkt goed! Je hoeft het dus ook niet te vragen, maar mag gewoon pakken?
Gewoon gezellig even een praatje maken...
En op de nachtvlucht ,vanuit de USA de terugreis , zijn er stewards die voor collega s koken ...als er dan leuke passagiers een praatje komen maken....
Zo kwam ik in januari terug van Las Vegas en er werd sateh gemaakt in de pantry....met wijn open vanuit de businessclass...
:)
Opnieuw een element wat aangeeft dat alle moois in het leven begint met een praatje maken ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Tips handbagage

Bericht door kwarktaart »

Oh absoluut @bedeve, de mooiste dingen beginnen met een praatje en ik kan er ook altijd van genieten een lach op iemands gezicht te brengen met een onverwachts praatje. Wordt veel te weinig gedaan vind ik.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Tips handbagage

Bericht door Grouchy »

kwarktaart schreef:
05 jul 2022, 22:28
@Grouchy nooit doorgehad, maar het klinkt goed. Weet jij of de KLM dit ook doet op transatlantische vluchten?
kwarktaart schreef:
06 jul 2022, 16:21
Oh @Tantelotje dat klinkt goed! Je hoeft het dus ook niet te vragen, maar mag gewoon pakken? Dat scheelt voor mij best wel wat eten in mijn rugtas namelijk.
Na de 1e service is het meestal wat rustiger voor de crew. Een deel van de crew gaat dan ook rusten. Op een lange vlucht is er lang niet altijd crew aanwezig in alle galleys. Je mag ze dan ook ze gewoon pakken, ook als er niemand aanwezig is, dat is het idee erachter een beetje. Wel opletten dat je niet zomaar met de spullen v/d crew aan de haalt gaat :)

Snackbox bij KLM zal je altijd vinden in WBC , in economy lag het in het verleden aan de vluchtttijd. Drinken staat er eigenlijk altijd (wil je eigenlijk wat anders dan kan je dat gewoon vragen). Cabincrew heeft het me ooit verteld, dacht de grens rond de 7 uur ofzo lag maar ben de exacte tijd vergeten, vlieg namelijk transatlantisch eigenlijk nooit met KLM.
Als je het ze vraagt vertellen ze de exacte tijd vast.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips handbagage

Bericht door Tipsy_1 »

Less is toch more als het op (hand)bagage aankomt.

Wij nemen helemaal geen eten of drinken mee. Dat krijg je of koop je. Klaar. Zelfs als je moet betalen, op de kost van zo een reis maakt dat toch niet uit (als je geen allergie hebt of zo).

Ik probeer handbagage zo miniem mogelijk te houden en toch is al heel wat.
Zo veel mogelijk in de koffer!
Als die niet aankomt - en dat zou toch echt de uitzondering moeten zijn - dan ga je toch gewoon naar Walmart?

Ik heb in handbagage: oplader, PC, eventueel mijn reisplanning of reisgids (die kan ik niet zomaar even gaan kopen in Walmart), wassen oordopjes, eventuele dagelijkse medicatie en zeker ook altijd een algemene pijnstiller, paspoorten, powerbank.
Bij economy vliegen: headset, en extra trui om als dekentje te gebruiken.
Dat is het denk ik.

En als mijn koffer te vol is alles wat niet meer in de koffer past. Dat betekent dan meestal nog een trolley met bvb een paar hiking boots en een extra jeans, puur om gewicht te besparen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips handbagage

Bericht door Tipsy_1 »

bedeve schreef:
06 jul 2022, 19:10
Gewoon gezellig even een praatje maken...
En op de nachtvlucht ,vanuit de USA de terugreis , zijn er stewards die voor collega s koken ...als er dan leuke passagiers een praatje komen maken....
Zo kwam ik in januari terug van Las Vegas en er werd sateh gemaakt in de pantry....met wijn open vanuit de businessclass...
:)
Opnieuw een element wat aangeeft dat alle moois in het leven begint met een praatje maken ....
Zal ik even een zeurpiet zijn maar dat is dus echt verschrikkelijk irritant als je een stoel hebt in de buurt van die ruimte. Stewardessen die staan te tetteren (is dat vlaams) terwijl heel het vliegtuig probeert te slapen. Dat is denk ik wat ik het allerhardste haat aan vliegen. :oops: :lol: (en serieus, echt verschrikkelijk, het is eigenlijk nog erger dan huilende baby's want die baby's weten niet beter). Ik heb al veel wakker gelegen door tetterende stewardessen. Gelukkig door de personeels tekorten is dit fenomeen de laatste tijd wat minder veel voorkomend.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Tips handbagage

Bericht door IngridUSA »

Tetteren is niet alleen Vlaams hoor, dat doen ‘wij Hollanders’ ook. Ik vind persoonlijk de toiletlopers en -wachters veel vervelender wanneer je daar in de buurt zit en probeert te slapen. Ik zal nooit voor die stoelen kiezen.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Tips handbagage

Bericht door tanteto »

Ik neem steeds minder mee in de handbagage. En nog steeds is het teveel.

Als je kinderen hebt: kleurboeken :thumbup:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tips handbagage

Bericht door Old Faithful »

IngridUSA schreef:
06 jul 2022, 22:53
Tetteren is niet alleen Vlaams hoor, dat doen ‘wij Hollanders’ ook.
"Wij Nederlanders uit Noord Brabant" doen dat ook. :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer