Tips handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Tips handbagage

Bericht door IngridUSA »

Jot :D
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips handbagage

Bericht door Tantelotje »

Wij nemen ook nooit zoveel handbagage mee, zo ongeveer wat @Tipsy_1 ook al noemde.
En een bus pringles... ik heb altijd honger in het vliegtuig en ook al zal het misschien best mogen, ik wil toch liever niet 6 x heen en weer lopen naar de galley :mrgreen:
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips handbagage

Bericht door Brigit »

Met alle berichten over koffers die kwijt raken enzo gaan dit jaar de slaapmatten in onze handbagage en probeer ik naast de reguliere electronica ook voor meerdere dagen aan kleding erin te stoppen. Meestal hebben we onze wandelrugzakken als handbagage en 1 koffertje, dit jaar nemen we zeker 2 handbagage koffertjes mee.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips handbagage

Bericht door roelb »

Wij doen feitelijk vrijwel alle kleding in de cabin. Dat kan voor zomerse trips eigenlijk prima, ook als het 4 weken is. Je wast tussendoor toch altijd wat en koopt ook weer een hoop.

In de checked luggage de zware en grote dingen: hiking backpacks, schoenen, grote vloeistoffen, koeltas, etc. En soms een extra jeans oid.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Tips handbagage

Bericht door sunnyrojo »

Ik neem ook steeds minder handbagage mee wel toiletartikelen kleiner dan 100ml in een plastic dicht te ritsen toiletzak, geen gezeur met deo's ergens onder de tas of zoiets of handgel.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Tips handbagage

Bericht door MichaelJohnson »

Iedereen die het heeft over snacks en drankjes in de galley bij een transatlantische KLM vlucht, wat is die galley en waar vind ik die in dat vliegtuig :lol:

Ik heb vaak op de vreemdste momenten ineens nog trek, maar om een speurtocht door het vliegtuig te lopen is ook weer zo wat.
Dat ding zit toch niet alleen in Business Class of wel?

Wat mijn bijdrage aan handbagage betreft: ik reis al jaren graag met rugzak inzetjes, eerst had ik van die webbing boards (een stoffen frame met stoffen elastische riempjes waar je van alles tussen, in, bij, aan kon klemmen - vooral superhandig met electronica en onderdelen), maar ik heb sinds een tijdje eindelijk een hele goede Tom Bihn (handgemaakt in Seattle) rugzak met daarin een zgn. Freudian Slip. Aanrader!
Dat spul is onverwoestbaar en heel veel mensen zweren bij dit merk.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tips handbagage

Bericht door harryh »

MichaelJohnson schreef:
16 aug 2022, 21:58
Iedereen die het heeft over snacks en drankjes in de galley bij een transatlantische KLM vlucht, wat is die galley en waar vind ik die in dat vliegtuig

Ik heb vaak op de vreemdste momenten ineens nog trek, maar om een speurtocht door het vliegtuig te lopen is ook weer zo wat.
Dat ding zit toch niet alleen in Business Class of wel?
Nee hoor ook in Economy. Meestal de achterste keuken.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Tips handbagage

Bericht door MichaelJohnson »

harryh schreef:
16 aug 2022, 22:08
Nee hoor ook in Economy. Meestal de achterste keuken.
Bedankt Harry! Ik zal het in het najaar eens in de gaten houden - paar snack walks inbouwen om de tijd wat op te breken - ik ben wel van een praatje maken dus dat komt goed ook. :)
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tips handbagage

Bericht door Coyote »

@MichaelJohnson Niet alleen bij KLM ook bij andere maatschappijen. Maar inderdaad, bij KLM tijdens de vlucht, als de lichten uitgaan en het cabinepersoneel even wat rust heeft, gewoon af en toe naar achteren lopen. Staat vaak drinken klaar en een bak met snacks/koekjes. Vorige jaar op de heen- en terugweg naar Canada gretig gebruik van gemaakt bij KLM maar ook vorig jaar december en afgelopen juni toen ik met BA naar SFO vloog. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips handbagage

Bericht door Saskia45 »

Op onze vlucht eind juli en afgelopen maandag met KLM stond ook in de pantry voorin, tussen business en economy e.e.a. klaar, volgens de stewardess wel iets beperkter dan achterin omdat de meeste mensen naar achteren lopen. Goed om de benen even te strekken :-)
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Ineke1979
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2023, 20:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips handbagage

Bericht door Ineke1979 »

Tantelotje schreef:
06 jul 2022, 07:31
Ik ben Grouchy niet, maar op onze vlucht 1,5 week geleden met KLM konden we in de galley sap, water, koffie/thee, zoutjes, koekjes, snoepjes e kaas krijgen.

Overigens: op Schiphol mag je gewoon een fles water meenemen door de security!
Nee hoor, kind was hier een bidon vergeten leeg te gooien en had m net gevuld met kraanwater. Die kon dus óf opnieuw door de beveiliging om m daarbuiten leeg te gooien en dan achteraan weer aansluiten, óf water met fles en al weggooien. Dat was op Schiphol, waar ik een andere keer zonder problemen mn aluminium koffie-to-go beker met koffie mee mocht nemen. Het ligt aan de plek waar je door de security gaat.

Heathrow heeft ook verschillen in apparatuur staan, bij de ene band moet wel alles uit je tas in de bakken, bij de andere niet.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips handbagage

Bericht door Tantelotje »

O, daar had ik geen idee van eigenlijk. Ben in de afgelopen anderhalf jaar 3 keer van Schiphol vertrokken en had dit iedere keer.
Had alleen afgelopen juni dat m'n tas met (halfvolle) flesje Spa rood via de lange weg ging. Volgens de mevrouw die de check deed kwam dit door het koolzuur.

Het waren wel iedere keer intercontinentale vluchten, misschien dat dat uitmaakt met waar je door de check gaat/welke machines er staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer