British Airways: er is altijd wel wat...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote »

Na mijn recente (negatieve) ervaring met British Airways hieronder mijn verhaal. Ik heb al vele malen met BA gevlogen maar altijd is er wel wat. Soms iets kleins dat je gauw vergeet dan weer ervaringen die ik niemand toe wens. Waarom ik dan toch steeds weer voor BA kies is meestal de prijs aangezien ik bij hen toch wel mooie ticketprijzen vind. Echter, na mijn meest recente ervaring denk ik niet dat ik in de toekomst nogmaals met ze ga vliegen.

Afgelopen 3 juni vloog ik naar San Francisco met BA (AMS - LHR en LHR - SFO). Het begon al met de drukte op Schiphol (niet de schuld van BA). Ruim 3 uur deed ik erover om in te checken en door de controles te komen. Op tijd bij de gate maar toen vertrok het vliegtuig ruim een uur te laat. Met een overstap tijd van 2 uur op LHR werd dat krap met nog maar 1 uur speling. Gelukkig kreeg ik vlak voor vertrek een SMS-je van BA. Mijn aansluitende vlucht BA0287 naar SFO zou 2 uur later vertrekken. Voor mij perfect want dan hoefde ik mij niet te haasten bij aankomst.

Eenmaal op LHR was ik heel snel door de controles op LHR heen. Dat heb ik in het verleden wel eens anders meegemaakt. Toen de gate bekend werd gemaakt vanwaar BA0287 zou vertrekken bleek dat we nog meer vertraging hadden. Dat werd steeds meer en uiteindelijk zijn we met 4 uur vertraging vanaf LHR vertrokken naar SFO en kwamen daar 3 uur later dan gepland aan. Niet prettig als je in eerste instantie verwacht om 17:00 u te arriveren maar dat wordt 20:00 u. Vervolgens nog rijen bij immigrations en autohuur waardoor ik pas rond 23:00 u in het hotel was (de wachtrijen bij immigrations en autohuur is niet aan BA te wijten uiteraard).

Dan de terugweg vanaf JFK. Vlucht was op za 25 juni: JFK - LHR en LHR - AMS (aankomst zo 26 juni) met een overstaptijd van 2 u 15 min. genoeg tijd dus. Inchecken bij Terminal 7 op JFK was easy peasy. Direct aan de beurt en was binnen 5 minuten mijn bagage al kwijt. Tot zover alles in orde. Vlucht zou 21:30 u vertrekken maar werd uiteindelijk 22:30 u. Doordat vluchten vanaf Amerika naar Europa vaak tijd inhalen toch nog volgens schematijd aangekomen op LHR. En toen begon het. Opnieuw zeer snel door alle controles heen, binnen 20 minuten na het uitstappen. Dan maar eens kijken op de monitoren naar mijn vlucht, BA0434 naar AMS. Oh jee...CANCELLED! Mij gelijk gemeld bij een info balie van BA (er zijn er 2 in Terminal 5). Ze verwezen me door naar de andere balie, bij hen was gek genoeg niets bekend... Aangekomen bij de 2e balie (South) zie ik al een rij mensen staan. Dat belooft niet veel goeds. Ik achteraan sluiten en na enkele minuten wordt er geroepen dat de mensen voor de vlucht naar Amsterdam maar even naar gate A15 moeten. Zo gezegd, zo gedaan. Hierdoor stond ik wel weer vooraan en werd als eerste geholpen.

Ja meneer, uw vlucht is geannuleerd. U vliegt vandaag niet meer naar Amsterdam. Hier is een voucher voor een hotel en 2 vouchers voor de shuttlebus (heen en terug). Als het goed is krijgt u straks van BA een alternatieve vlucht aangeboden (ik had dat nog niet kunnen controleren omdat ik mijn sim-kaart nog niet omgewisseld had). U mag hier via de trap naar beneden, koffers ophalen en het vliegveld verlaten... Daar sta je dan. :? Geen mogelijkheid meer voor een alternatieve vlucht dezelfde dag. Niet handig als je de volgende dag weer aan het werk moet en afspraken gepland hebt.

Er zat niets anders op dan op het aanbod in te gaan. Koffers kwamen heel snel van de band rollen en met een overvolle shuttlebus werd ik bij een hotel naast het vliegveld gedropt. Dat zou later nog een staartje krijgen. Het hotel was meer dan prima. Daar valt niets over te zeggen. Mooie kamer en 3 vouchers voor eten (dinner, breakfast en lunch). Het eten was ook nog eens erg lekker. Na de negatieve ervaring is dat dan wel een aangename verrassing. Ondertussen had ik ook een alternatieve vlucht aangeboden gekregen van BA. De volgende dag, ma 27 juni om 07:15 u vanaf LCY (London City). Dat zag ik natuurlijk niet zitten. Ze stoppen je in een hotel bij LHR en willen je vervolgens vanaf een vliegveld dat 1,5 uur reizen is terug laten vliegen. Vervoer komt dan voor eigen rekening omdat ik een voucher had voor LHR. Dus gebeld met BA en gelukkig kon ik op een vlucht vanaf LHR naar AMS gezet worden. Wel pas om 14:30 u op ma 27 juni. Maar goed, die dag was toch ook al verloren. Bovendien kon ik het dan maandagochtend lekker rustig aandoen.

's Avonds vast inchecken voor de vlucht van de volgende dag en blijkt dat ik weer apart moet betalen voor mijn 2e stuks bagage terwijl ik daar al voor betaald had in New York. Toch maar betaald zodat ik kon inchecken. Die kosten dan later maar claimen, tezamen met de claim van de vertragingen...

Oh ja, dat staartje... dinsdagavond ineens pijnlijk lichaam (nek, schouder etc). Slechte nacht gehad. Woensdag hele dag lamlendig. 's Avonds testje gedaan en wat denk je: Positief. :o Dus als souvenir ook nog Covid als cadeautje meegekregen uit Londen (of Amerika). Mijn vermoeden is de overvolle en warme shuttelbus in Londen waar we toch half uur in zaten, bus gaat alle hotels bij langs. New York verwacht ik niet zo snel en het vliegtuig ook niet. Gelukkig lijkt Covid mee te vallen. Sinds donderdag voel ik me alweer helemaal fit maar zit wel thuis natuurlijk.

Dat waren mijn ervaringen met BA dit jaar. Ondanks dat ze voor goed onderkomen hebben gezorgd bij de geannuleerde vlucht ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met BA. Met geen enkele andere maatschappij ervaar ik de problemen die ik bij BA ervaar. Een goedkoop ticket is natuurlijk aantrekkelijk maar door gebeurtenissen als deze vergeet je dat gauw en had ik graag iets meer betaald bij bijv. KLM of United waar ik een volgende keer ga boeken.

Voor mij vooralsnog geen BA meer!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 524
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door thebruins »

Balen inderdaad ja. Was die gecancelde vlucht naar Amsterdam het gevolg van schiphol gedoe of gewoon BA die wat schoof omdat dat voor hen beter was?

Ik ben vaak via LHR naar Phoenix gevlogen maar sinds Brexit en het zomaar verwijderen van mn BA account heb ik er nooit meer mee gevlogen. Had er geen echt slechte ervaringen mee maar toch zou ik ook niet meer zo snel voor ze kiezen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Pete.Z »

Troost je, mijn vrouw heeft dit jaar al twee keer dit soort gezeur gehad met Delta/KLM( omboeken, 5 uur vertraging) en met Lufthansa annulatie, omboeken, 12 uur vertraging), ikzelf met KLM.
Het hele internationale vliegen is gewoon een ontstellende puinhoop op het ogenblik, overal, en niet alleen bij BA. Gewoon blijven boeken daar dus. :wink:

We hebben wel gelijk claims overal ingediend, je weet nooit wat daar nog uitkomt. Vermoedelijk niks tot weinig, maar twee vouchers voor tickets zijn al genoeg. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote »

@thebruins Bij BA gaven ze aan 'operational problems'. Dat is een ruim begrip. Dacht zelf ook dat het misschien te maken had dat BA vluchten vanaf Schiphol geannuleerd had en daarmee dus ook vluchten naar Amsterdam. Lijkt logisch maar dat weet ik dus niet.

@Pete.Z Laat ik het zo zeggen, ik heb nog nooit een vlucht met BA kunnen maken zonder dat er iets aan de hand was. Met KLM en United heb ik die ervaring niet. Overal gaat wel eens iets mis maar als op 100% van de vluchten bij een maatschappij problemen zijn, ben ik er op een gegeven moment klaar mee. Ik maak mij ook niet kwaad, heb gewoon genoeg van BA.

Overigens vanmiddag de claim ook ingediend bij BA. Kreeg casenummer terug en de vermelding dat het extreem druk is. Dus dat zal wel aantal weken duren. In 2017 toen ik 2 nachten moest blijven in Londen duurde het 6 weken voor er reactie kwam.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Pepito »

Ondanks dat de vertragingen natuurlijk minder leuk zijn, toch leuk om de reis ervaring te lezen. Zelf maar 3 maal met BA gevlogen, waarvan 2 maal inderdaad vertraging, maar maar een uurtje of zo, dus gelukkig niet heel erg.

Denk inderdaad dat het nu in deze situatie misschien niet het moment is om maatschappijen af te schrijven vanwege de vertragingen als ze er toch nog redelijk net mee om lijken te gaan. Ik hoop natuurlijk dat we vertragingsloos kunnen reizen binnenkort, maar met de huidige tekorten aan personeel en acties van boeren en personeel, en oplopend ziekteverzuim vrees ik dat het qua reizen nog wel even chaos blijft.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Pete.Z »

Ik moet zeggen dat mijn eigen ervaringen met BA niet beter of slechter zijn dan met andere maatschappijen. Vertragingen, annuleringen, in de jaren dat ik vlieg, sinds 1984, heb ik dat overal en bij iedereen wel meegemaakt.

Vliegen op zich is sowieso steeds meer achteruit gegaan qua ervaring, en tegenwoordig let ik eigenlijk alleen nog op de prijs, en of het een maatschappij is die redelijk betrouwbaar is zodat ik (hoogstwaarschijnlijk) wel aankom en niet in het gemengde nieuws op pagina 12 eindig omdat mijn vage low-cost carrier bezuinigde op onderhoud. :wink:

Maar serieus, tenzij je business class kan vliegen iedere keer, waar ik te gierig voor ben, is vliegen echt niet meer wat het ooit was, gewoon een tamelijk beroerde vorm van vervoer tegenwoordig, en niks meer, in mijn belevenis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door d_vdploeg »

Wat een verhaal @Coyote
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Tipsy_1 »

Pete.Z schreef:
03 jul 2022, 09:56
Maar serieus, tenzij je business class kan vliegen iedere keer, waar ik te gierig voor ben, is vliegen echt niet meer wat het ooit was, gewoon een tamelijk beroerde vorm van vervoer tegenwoordig, en niks meer, in mijn belevenis.
Zelfs business class is beroerder geworden. Sommige maatschappijen (ik zeg sommige, omdat ik eigenlijk enkel united kan beoordelen post-covid) zijn nog niet terug op pre-covid niveau en alle leuke dingetjes zijn door covid afgeschaft. Behalve de prijzen dan. Veel minder service aan boord. Onze vluchten business class (first class noemt dat domestic) naar Hawaii (3000 pp) waren echt slecht qua service. Op de terugweg werd slecht 1x drinken aangeboden en we moesten 4 u op onze maaltijd wachten (wat heel vervelend is als je wil slapen) en dat op een vlucht van 12u. Ik heb geklaagd en kreeg na aandringen een voucher van 100$. Ik weet het, het zijn luxe-problemen :lol: maar ik had dus wel zelf uit eigen zak deze vlucht betaald (geen miles of zo) dus ik vond het erg zuur. De service in first class was slechter dan ik ooit in economy gekregen had zelfs met Duitse low cost carriers. Gelukkig wel enkel vertraging op de heenweg.

Ik denk dat qua vertragingen er toch ook wel veel afhangt van de luchthavens. Uit EWR vertrekt nooit een vlucht op tijd - altijd vertraging aan de gate en altijd lang wachten voor take off.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Pete.Z »

Jammer is dat, de enkele keer dat ik wel first of business heb gevlogen vond ik het altijd wel een belevenis, juist dat beetje extra aandacht en zorg maakt het leuk.
Maar meestal (altijd eigenlijk) kies ik toch voor goedkoop vliegen en duurdere hotels en auto, daar heb ik persoonlijk meer lol in dan van die 12 uur in een ruimere stoel en echt bestek. :wink:
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Grouchy »

Dat ligt toch echt vooral aan de crew, 1x drinken aangeboden op een vlucht van 12uur in main cabin, premium economy en al helemaal in business/first is niet normaal. Zelfde met 4 uur wachten op je maaltijd. Zeker als je hebt aangegeven hebt dat je voor de de 'dine and rest' optie gaat.

Als je denkt dat de USA erg is met vertragingen; in Europa is het vanaf april nog een graadje erger.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hadden die bewuste vlucht 1 stewardess voor heel de first class (40 personen). Toen economy bediend was werd er bijgesprongen door die stewardessen.

Alleszins wilde maar zeggen: welke klasse ook; no fun!!!
Wij hebben gelukkig nog maar 1 vliegvakantie gepland voor dit jaar, met Alaskan…
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door KW1984 »

Het is mij niet precies duidelijk wat in dit geval nu precies je negatieve ervaring is met BA. Dit had, zeker in deze tijd, toch met iedere andere maatschappij ook kunnen gebeuren? En ze hebben ondanks de situatie toch zo goed als mogelijk voor je gezorgd?
Ik zou deze ervaring je er niet van laten weerhouden om nog is bij ze te boeken.

Wat mij ervan weerhoud weer bij ze te boeken zijn vooral hun hoge prijzen voor volgend jaar, terwijl ze inderdaad regelmatig zo voordelig waren. Hopelijk keert dat weer terug (we hebben nog vouchers van ze).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Motion »

De titel van dit topic had net zo goed "KLM: er is altijd wel wat..." kunnen zijn.
Ik weet dat Nederlanders heel wat vergevingsgezinder zijn als het de KLM betreft..
Maar wat problemen en service betreft zijn KLM en BA in mijn ervaring aan elkaar gelijk, allebei grote maatschappijen waar wel eens iets mis gaat. Over het algemeen werken er vriendelijke tot zeer vriendelijke mensen die graag problemen oplossen. Ook dat gaat wel eens fout.
Misschien heeft BA momenteel nog meer last van de post-corona problemen dan KLM of andere maatschappijen, maar het blijft ook altijd een kwestie van geluk. En pech hebben kan je dus bij elke maatschappij.
Prima als je nooit meer BA wil vliegen, ieder z'n keus, maar of het gras nu groener is?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote »

Kennelijk lezen @Motion en @KW1984 niet helemaal goed. :wink:

Reden dat ik klaar ben met BA is ik op 100% van de vluchten die ik met BA vloog, problemen heb ervaren. Ben er klaar mee. Klaar met BA en klaar met overstappen op LHR.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote Buttes »

Ik ben net terug van mijn vakantie en heb voor het eerst met BA gevlogen. In navolging op de ervaringen van @Coyote was ik benieuwd of er bij mijn vluchten ook sprake zou zijn dat "er altijd wel iets mis is". Een mooie testcase.
Het traject was SEA - LHR - AMS en de overstaptijd op LHR was 1:20 uur. Erg kort, maar de medewerkers van BA verzekerden mij dat dit genoeg tijd was.
De vlucht vanuit SEA vertrok "On Time", maar eenmaal geboard ging het al fout. 1.5uur in het vliegtuig gezeten voor we vertrokken, waarbij voor mij al snel duidelijk was dat we de overstap niet gingen halen. Heeft die @Coyote dan toch gelijk?

Inderdaad de overstap gemist en in LHR een andere vlucht moeten boeken. De alternatieven die mij aangeboden werden waren erg zwak en ik heb zelf actief, bijna dwingend, om andere vluchten moeten vragen. (ze boden een volgende vlucht aan die 9 uur later vertrok). Ikzelf heb een vlucht via een andere maatschappij geopperd, waar naar lang getrouwtrek akkoord mee werd gegaan.

Ik heb zojuist een claim ingediend voor 3 x 300€ omdat ik meer dan 3 uur ben vertraagd.

Wat ik vooral schrijnend vond was het gebrek aan informatie-verstrekking en de service van BA.
- Aan boord is 2x iets te drinken aangeboden gedurende de hele vlucht (de 1e keer dat ze langs kwamen voor een drankje moesten we meteen ook drinken bestellen voor het eten)
- In de pantry kon je een koekje krijgen en een glaasje water. Echt minimaal. Of bedelen om een glaasje appelsap.
- Meerdere malen is vermeld dat ze informatie zouden verstrekken over mensen die een aansluiting hadden, uiteindelijk is er niets verteld.

Ik vond mijn ervaring met BA zeer pover en zou niet zomaar nogmaals met ze vliegen, zeker niet via LHR.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote »

Coyote Buttes schreef:
04 sep 2022, 08:39
Ik heb zojuist een claim ingediend voor 3 x 300€ omdat ik meer dan 3 uur ben vertraagd.
Dit geldt overigens als je > 3 uur later arriveert. Denk niet dat je 3 uur later in Londen bent gearriveerd? Hoe men dan omgaat omdat je een andere vlucht van LHR - AMS gekozen hebt weet ik niet.

Je moet wel een lange adem hebben. Ik heb mijn claim begin juli ingediend. Een deel heb ik vergoed gekregen maar op 2 van de 3 claims die ik had gedaan zijn ze niet op ingegaan dus heb ik opnieuw ingediend (zelfde case#). Daar kreeg ik begin augustus antwoord op dat het naar Refunds team gestuurd was maar sindsdien is het stil...

Weer opnieuw reageren op mijn case# vertraagt de boel weer dus wacht nog maar even. Als ik half oktober (als ik terug ben van mijn tripje naar Amerika) nog niets gehoord heb ga ik er wel achteraan.

Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens en dat heb ik dan ook maar. :lol:

Maar BA wordt 'm niet meer op deze manier. Zelfs al is het ticket enkele honderden Euro's goedkoper.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Ruud2004 »

@Coyote Buttes en @Coyote , indien in dezelfde reservering geldt de aankomsttijd op plaats van bestemming (AMS?). Ook als BA je op een andere vlucht zet.

Wij hebben in het verleden (EU tijd) ook wel wat gehad met BA en uiteindelijk, door tussenkomst van EU-claim, een goede compensatie aan overgehouden. Dit gedoe heeft ons niet belet om dit weekend wederom tickets BA/AA via LHR naar MIA te boeken. Prijs vonden wij weer prima, dus we zien het wel. Heenweg 2.05uur overstap en terug 1.30uur overstaptijd.

Ik heb deze er vast bij gezocht... :wink:
https://www.britishairways.com/en-gb/in ... mpensation
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote »

Wat me de laatste keer zo tegenviel was de vertraging op de heenweg. We vertrokken met ruim 4 uur vertraging vanaf LHR naar SFO. Toen was het dus inmiddels al 18:00 u geweest in Nederland terwijl ik 's ochtends precies 4 uur voor vertrek van AMS - LHR al op Schiphol was. Dat was om 07:30 uur. Dus al bijna 12 uur bezig en 'nog maar een uurtje' van huis in Londen.

Nou kan er met een rechtstreekse vlucht ook van alles misgaan maar het is wel de reden dat ik eind deze maand rechtstreeks van AMS naar IAH vlieg waar ik hopelijk begin van de middag aankom. Dan heb ik tenminste nog wat aan mijn dag daar. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Ruud2004 »

Ja, zo'n vertraging is waardeloos..
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote Buttes »

Zojuist bericht gehad van BA over mijn ingediende claim (reis begin september 2022). Zie mijn eerdere post in dit topic.
Ik heb zojuist een claim ingediend voor 3 x 300€ omdat ik meer dan 3 uur ben vertraagd.
Claim is goedgekeurd en ik dien mijn bankgegevens door te geven.
Ik had behoorlijk weerstand verwacht (vlucht was 3:15 hr vertraagd), maar dit valt me nog mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer