British Airways: er is altijd wel wat...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote Buttes »

@Poohbear Wat Coyote zegt dekt de lading uitstekend.

Als je er niet zelf achter aan blijft zitten, hoor je niets meer.
In mijn geval werden alle smoesjes gebruikt; Het is druk, het kan langer duren, we zijn er druk mee bezig, uw bankrekeningnummer is onbekend, bankrekeningnummer is niet juist etc. etc.

Ik heb via een online formulier regelmatig om een update van mijn claim gevraagd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door harryh »

Coyote schreef:
07 aug 2023, 06:47
Kan me prima vermaken in Terminal 5 maar ze zouden best wat eerder kunnen aangeven naar welke gate je moet. Laatste keer ben ik toen ook eerder gegaan om dezelfde reden als jullie. Met een beetje logisch redeneren kun je wel bepalen vanaf waar jouw vlucht vertrekt.
Eerder vind ik ook. Flightaware is je vriend hiervoor, daar zie je (meestal) de gate voor de binnenkomende vlucht.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Martine1979 »

Flightaware kende ik nog niet dus bedankt voor de tip.
Ik was niet eerde op Heathrow geweest en was op zich prima maar na bijna 11 uur (6 uur heen en 4,5 uur terug) in een zeer druk deel A had ik het wel gezien ;). Maar B was iig veel rustiger dus bij een evt vervolg ga ik daarheen.

We landden bijna 4 uur later dan tijd van de oorspronkelijke vluchten. als ik uitga van mijn eigen waarneming was dit meer dan 4 uur maar als ik kijk naar tijd van landing op diverse sites zijn hier andere ideeen over, die net onder de 4 uur zitten dus ik verwacht dat BA zich hierop beroept. Net zoals ik verwacht dat zij zich erop zullen beroepen dat alleen de vlucht van Londen naar Amsterdam is geannuleerd en de totale afstand van de geannuleerde vlucht dus te kort is om in aanmerking te komen voor de 600 euro vergoeding.

Maar ik probeer het gewoon, uitgaande van de totaalreis seattle-amsterdam, die ook zo registreert staat bij BA en volledig door hen is uitgevoerd. Wie niet waagt die niet wint. Maar ik bereid me ook voor op een lange adem ;)
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote Buttes »

@Martine1979 Het gaat om de gehele vlucht, niet alleen je 2e vlucht van LON - AMS.
Was bij mij precies zo. Je hebt recht op de compensatie.
Je bent vertrokken uit Amerika en komt later aan in AMS. Dat telt.
Ze zullen wellicht proberen je anders te doen geloven.

Als je geen zin hebt in het gedoe kun je ook AVIclaim of EUclaim inschakelen. Doen zij het werk voor jou, maar als vergoeding vragen ze 1/3 van de compensatie (no cure no pay).
tanteto
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door tanteto »

Martine1979 schreef:
07 aug 2023, 15:43
We landden bijna 4 uur later dan tijd van de oorspronkelijke vluchten. als ik uitga van mijn eigen waarneming was dit meer dan 4 uur maar als ik kijk naar tijd van landing op diverse sites zijn hier andere ideeen over, die net onder de 4 uur zitten dus ik verwacht dat BA zich hierop beroept.
Sommige sites laten de landingstijd zien. Andere sites laten de tijd zien dat een vliegtuig bij de gate aankomt. Daar kan best wel eens een verschil van 15 min of meer tussen zijn.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Martine1979 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht het af en als het niet lukt schakel ik alsnog EUclaim oid in.
Groet, Martine
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door d_vdploeg »

Martine1979 schreef:
06 aug 2023, 18:16
Begon al snel na boeking: vlucht verzet waardoor layover op Heathrow van 6 uur. Konden toen niks meer veranderen wat niet voor extra kosten zou zorgen, dus zo gelaten.
Tip voor je volgende vlucht: Accepteer geen layover van 6 uur, als je daar niet content mee bent. Even contact leggen met BA (in dit geval) en aangeven dat je niet akkoord bent met je nieuwe reisschema. Alvast op laptop/ipad een alternatieve vlucht open en vragen of ze je willen omboeken naar die vlucht. Gratis. Wordt meestal zo geregeld. Afhankelijk van je type ticket willen ze je wel eens laten betalen voor wijzigingen, maar jij hebt deze wijziging niet veroorzaakt. Doorgaans mag je bij een wijziging van je reisschema je vlucht annuleren met restitutie. Dat hebben wij laatst ook gedaan met onze vlucht naar Calgary die opeens om 21.00u in de avond aankwam in plaats van 16.00u in de middag. Je kunt in dat geval dus ook kiezen voor een gratis change.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
09 aug 2023, 16:04
Tip voor je volgende vlucht: Accepteer geen layover van 6 uur, als je daar niet content mee bent. Even contact leggen met BA (in dit geval) en aangeven dat je niet akkoord bent met je nieuwe reisschema.
Goede tip! :thumbup:

Maar wel contact leggen voordat je ook maar iets accepteert online. Die fout maakte ik vorig jaar toen mijn vlucht in de vroege ochtend verviel en ik enkele uren later op een vlucht naar Londen werd gezet terwijl er ook een vlucht tussen deze 2 vluchten was. Ik accepteerde eerst online en ging toen bellen. Nou, dat kun je dan mooi vergeten... :oops:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door d_vdploeg »

Goede toevoeging @Coyote

Overigens verbaasd het mij wel dat een airline kosten in rekening brengt om een wijziging door te voeren. Vaak doen ze je inderdaad een wijzigingsvoorstel omdat je oorspronkelijke vlucht is gewijzigd en heb je daaronder (mits beschikbaar) alternatieven die je gratis zou moeten kunnen wijzigen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Martine1979 »

Bedankt ook voor deze tips. Het is balen dat het nu zo is gelopen maar al doende leert men :wink:
Groet, Martine
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Martine1979 »

Afgelopen woensdag heb ik bericht gehad van British Airways dat de claim terecht is ingediend en vandaag stond er al 1200 euro op de rekening. Ik ben dus blij verrast. :thumbup:
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote Buttes »

Zo, @Martine1979 . da's best snel.
Fijn dat het gelukt is, en ook nog eens binnen een redelijke termijn.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Old Faithful »

Martine1979 schreef:
08 sep 2023, 13:03
Afgelopen woensdag heb ik bericht gehad van British Airways dat de claim terecht is ingediend en vandaag stond er al 1200 euro op de rekening. Ik ben dus blij verrast. :thumbup:
British Airways: altijd goed :thumbup: . :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Poohbear »

Korte update van onze casus:

De claim die we bij British Airways hebben ingediend hebben we inmiddels ontvangen: €600 pp en de eerste overnachting van een Airbnb. Dus dat is best netjes.

De claim bij AA (terugreis) loopt nog steeds. We denken dat dit een lang proces gaat worden. We hebben inmiddels een kenmerknummer ontvangen en krijgen elke week een standaard automatische mail met dat ze er hard mee bezig zijn en dat we nog even geduld moeten hebben…
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 278
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door jeppiepruts »

Even een positief BA geluid.
Prima vluchten gehad DUS-LHR-PHX en retour. Overstap op LHR was krap met 1 uur en 40 minuten, maar ik vond het prima geregeld met de bussen tussen de terminals. Wel even wachten. Maar mensen met een krappe connectie werden uit de rij gehaald en mochten eerder de bus in.
Al met al ging het vlot. Ondanks dat de vlucht uit DUS iets te laat binnen kwam waren we echt ruim op tijd bij de aansluitende vlucht naar PHX.
Ik vond alleen het eten erg slecht op beide intercontinentale vluchten. Maar dat kan een toevalstreffer zijn.
Overall prima ervaring en voor een hele mooie prijs naar Amerika gevlogen.
En idem een paar jaar geleden naar Singapore. Eigenlijk gelijke ervaring.
Ik zou het zo weer boeken. Zo zie je maar dat ervaringen erg kunnen verschillen.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 17 sep 2023, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 968
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door HennyCox »

@jeppiepruts Ik heb volgende week dinsdag precies dezelfde vlucht...fijn te horen dat alles soepel verliep. Ik dacht sowieso met 1u45 ruim genoeg te hebben op LHR.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Coyote »

jeppiepruts schreef:
17 sep 2023, 12:41
Ik zou het zo weer boeken. Zo zie je maar dat ervaringen erg kunnen verschillen.
Begrijpelijk, als je een positieve ervaring hebt is het logisch dat je daar voor een volgende keer weer kijkt. Niks mis mee hoor. :wink:

Mijn ervaringen zijn echter niet gebaseerd op 1 retourvlucht met BA maar diverse door de jaren heen. BA kan hele mooie aanbiedingen hebben (retourtickets voor nog geen EUR 500) maar ik laat ze vooralsnog links liggen na diverse teleurstellingen. Zolang het goed gaat is het prima, als het keer op keer mis gaat, ga je er anders over denken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door Motion »

Afgelopen zomer ook weer met BA gevlogen. Met 3 kids erbij en het ging allemaal weer prima.
Vooraf (week voor de vlucht) heb ik nog contact gehad met de klantenservice over de stoelkeuze met kids, ook dit ging heel soepel, eerst via Twitter, daar kreeg ik een standaard (nee) antwoord, een beroep gedaan op hun kindvriendelijkheid en toen werd ik netjes teruggebeld en werden we prima geholpen. :clap:
Dus in mijn ervaring ook als er iets niet helemaal goed gaat komt er toch een goede oplossing. Je moet even aandringen maar dat moet helaas tegenwoordig overal.

Geen ervaring gebaseerd op 1 retourvlucht maar op meerdere vluchten in de afgelopen jaren en een heel aantal vluchten in de jaren daarvoor. :D
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: British Airways: er is altijd wel wat...

Bericht door b_talens »

Ben benieuwd .wij vliegen as maandag met overstap op gatwick van 3 uur (terug net iets meer dan een uur) . Voor corona vaak ba gevlogen en was altijd prima. 2x vertraging gehad en 2x vlotte uitbetaling van de claim .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer