Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2021, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door MaaikeVM »

Hallo,

Alvast mijn excuses moest een soortgelijke vraag eerder gesteld zijn, maar door de stress en frustratie kan ik niet meteen het antwoord vinden.

Normaal gezien hadden we morgenmiddag om 12u30 moeten vertrekken vanuit Denver naar Brussel met een tussenstop in New York (vliegen met Delta en geboekt via hun eigen website) . Zojuist krijgen we een mail met de mededeling dat onze vlucht gecanceld is en we een automatische herboeking hebben op de volgende vlucht.
Probleem is dat we deze herboeking helemaal niet zien zitten vanwege de veel langere reistijd en twee tussenstops. Het eventueel kiezen van alternatieve vluchten is ook geen optie aangezien deze allemaal hetzelfde probleem (twee tussenstops en langere reistijd) hebben.

Welke rechten hebben we en wat kunnen we hier aan doen?

Alvast bedankt!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door ONYX666 »

Probeer ze te bellen, meestal in 5 minuten opgelost op een betere vlucht.

Zorg dat je zelf al alternatieve vluchten hebt opgezocht die je zou willen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door Almere vak V »

ONYX666 schreef:
28 jun 2022, 07:20
Probeer ze te bellen, meestal in 5 minuten opgelost op een betere vlucht.
En bellen met Delta in Amerika. Niet in Nederland/België.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door georgesken »

En indien mogelijk, indien Amsterdam ook een optie zou zijn om te landen, komen er heel wat opties bij.
Kijk ook niet alleen naar delta voor alternatieve vluchten, maar heel skyteam
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door kwarktaart »

Ik heb een paar maanden terug via de delta website binnen no time een andere vlucht kunnen kiezen als alternatief. Ik zou even inloggen daar.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2021, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door MaaikeVM »

Alvast bedankt allemaal voor jullie hulp.

Alle alternatieve vluchten die we kunnen kiezen hebben twee of meer stops en komen veel later toe dan de originele vlucht.
Mijn frustratie zit hem vooral in het feit dat we vluchten moeten kiezen die minder waard zijn dan onze originele vlucht (langere reistijd, geen zitjes naast elkaar).

Misschien ben ik te naïef, maar dit is toch totaal niet klantvriendelijk? 🤦‍♀️
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door mtl »

Het is inderdaad niet klantvriendelijk. Maar helaas wel de werkelijkheid tegenwoordig. En de komende tijd gaat dit wel vaker gebeuren. Heb je al contact gezocht met Delta?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door harryh »

Helaas was je niet de enige, 700 gecancelde vluchten in de VS gisteren waarvan 200 bij Delta https://www.reuters.com/business/aerosp ... 022-06-27/
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door d_vdploeg »

Het is helaas wat het is, ook al is je nieuwe vlucht ''minder waard'' dan je oorspronkelijke vlucht. Daar verander je weinig aan. Klantvriendelijk is het niet, maar zo'n beetje alle luchtvaart gerelateerde bedrijven over de hele wereld kampen met personeelstekort of ander soortig geneuzel zoals stakingen ect.

Als je je reisschema zou willen delen, dus oorspronkelijk en wat ze nu hebben voorgesteld dan kunnen we met je meekijken. De enige andere optie die je hebt is je geld terugvragen, maar daar wordt je een dag voor vertrek ook niet vrolijk van. Als je dan zelf een andere vlucht moet regelen, zo kort voor vertrek is vaak duur.

Tip voor de volgende keer: Stel je vraag in dit topic:

viewtopic.php?f=30&t=75473

Dat wordt door meer forumleden gelezen, krijg je sneller en andere respons.

Welke leg is er tussenuit? Denver - New York of New York - Brussel?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 28 jun 2022, 13:02, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door d_vdploeg »

@MaaikeVM Aanvullend: Ik ga er even vanuit dat je met morgenmiddag, woensdag 29 juni bedoeld. Ik weet niet of Amsterdam een alternatief is voor je, maar bijgaande vlucht lijkt mij best aardig. Je vertrekt wat later en komt later aan, maar wel met maar 1 tussenstop. Opblijven ivm tijdsverschil is sowieso verstandig dus dan is later aankomen niet perse slechter naar mijn mening. Ik kan die vlucht nog boeken voor morgen dus er zou nog plek moeten zijn.

Dus ik zou Delta even bellen, kan via een Nederlands nummer, maar mijn ervaring is dat ze in de VS je beter helpen en dan zou ik aangeven dat je niet akkoord bent met je nieuwe reisschema en naar deze vluchten verwijzen. Zij moeten iets voor jouw reis regelen dus ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze een wijziging in aankomstluchthaven niet toestaan.

DEN-BRU heb je inderdaad weinig opties want Delta vliegt alleen rechtstreeks vanuit JFK op BRU. Dat maakt dat je keuzes beperkt zijn en hoeft er maar iets te gebeuren, bijvoorbeeld een cancellation op de leg DEN-JFK waardoor je je overstap niet meer haalt, of de leg JFK-BRU. Als alternatief kom je dan vaak bij 2 stops uit omdat ze je dan via AMS sturen. Heb jij nu niks aan overigens :wink:

We hebben helaas nog te maken met een staartje covid en ome Vladimir die gekke dingen doet.. Zal nog wel even zo blijven vrees ik :roll:
Bijlagen
DEN.JPG
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2021, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door MaaikeVM »

Allemaal hartelijk bedankt voor de tips en hulp!

We hebben uiteindelijk ingestemd met de herboekte vluchten die Delta had voorgesteld. Concreet ziet ons vluchtschema er zo uit, vertrekken vandaag 28/06:
Denver 12u30 vertrekken en 14u30 aankomst in Seattle
Seattle 17u25 vertrekken en 12u20 aankomst in Amsterdam
Amsterdam 16u55 vertrekken en 17u50 aankomst in Brussel

Tevreden zijn we hier niet mee, maar beseffen dat het altijd erger kon. :wink:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door d_vdploeg »

@MaaikeVM Kom je van België dat je voor Brussel kiest? Ik vind 12:20 - 17:50 een behoorlijk gat. In die uren kun je ook vanaf AMS naar Nederlands Brabant of Limburg rijden.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 28 jun 2022, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2021, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door MaaikeVM »

d_vdploeg schreef:
28 jun 2022, 20:21
@MaaikeVM Kom je van België dat je voor Brussel kiest? Vindt 12:20 - 17:50 een behoorlijk gat. Daar kun je ook vanaf AMS naar Nederlands Brabant of Limburg rijden.
Ja, het is te belachelijk voor woorden eigenlijk. Moesten we dit met de auto doen zijn we letterlijk twee uur onderweg. 😏
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door Pete.Z »

Als je niet perse naar Brussel hoeft, kan je gewoon in Amsterdam uitstappen, even aangeven bij vertrek dat je de laatste leg niet vliegt en je bagage laten labelen tot Amsterdam.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Delta vlucht gecanceld en omgeboekt

Bericht door tanteto »

Hadden wij een paar weken geleden ook. Onze binnenlandse vlucht naar BOS was op het laatste moment gecancelled (we stonden al in de rij voor het inchecken :D). De baliemedewerker kon ons toen omboeken via DTW en dan naar AMS. We hadden voor BOS -> AMS comfort stoelen gekocht met miles, maar op de omgeboekte vlucht waren die er niet meer. Helaas, pindakaas. Uiteindelijk kwamen we een paar uurtjes later dan oorspronkelijk gepland op Schiphol aan. We moeten nog wel even met Delta bellen of we die miles kunnen terugkrijgen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer