Skip the counter bij Alamo.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Nicky67 »

Hoi even een vraagje, wij hebben bij Alamo via Sunny cars, een auto geboekt (ook al betaald) nou probeer ik "skip the counter" aan te vragen maar dat gaat dus niet! (Ik weet dat er hier al een keer een topic over is geweest maar dat is voor het laatst 2 jaar geleden bezocht dus ik ga er van uit dat niemand dat meer leest vandaar dat ik opnieuw een topic heb aangemaakt.) ik heb het oude topic erbij genomen en precies de stappen gevolgd die beschreven staan maar het lukt mij niet. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Waarschijnlijk lukt het niet omdat het bij Sunny Cars is geboekt, dus wellicht weet iemand een foefje zodat dit wel is te regelen.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Bushmaster »

Lukte mij afgelopen december ook niet om skip the counter te doen,
geboekt via usareisen.de (Las Vegas)
Voor komende juli (ook via usareisen.de Las Vegas) kan ik het ook niet, kan wel alles invoeren op de website.
Je kan dan trouwens wel met je reserveringsnummer bij Alamo via zo'n kiosk, hoeft je niet naar de balie en kan je al die vragen over eventuele extra's lekker skippen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Trails »

Tekst weggehaald want het schijnt volgens een forumlid niet meer te werken. Wil geen problemen maken voor lopende reserveringen.
Laatst gewijzigd door Trails op 27 jun 2022, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Wouterkaas »

Dank voor het posten van dit heldere stappenplannetje.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Nicky67 »

Skip the counter kan dus niet als je bij een derde partij hebt geboekt. In ons geval Sunny Cars. Ik wilde alleen weten of iemand misschien een handigheidje hiervoor weet.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Nicky67 »

Bushmaster schreef:
27 jun 2022, 08:28
Lukte mij afgelopen december ook niet om skip the counter te doen,
geboekt via usareisen.de (Las Vegas)
Voor komende juli (ook via usareisen.de Las Vegas) kan ik het ook niet, kan wel alles invoeren op de website.
Je kan dan trouwens wel met je reserveringsnummer bij Alamo via zo'n kiosk, hoeft je niet naar de balie en kan je al die vragen over eventuele extra's lekker skippen.
Ik heb idd ook al ingechecked bij alamo dus alles ingevuld. Wij gaan (ook) naar las vegas. Waar vinden we zo'n kiosk?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door d_vdploeg »

@Nicky67 Nee die is er helaas niet. Dat komt omdat je, zoals je zelf aangeeft bij een derde partij (third party) boekt. In 2018 ook via Sunny cars een auto geboekt en toen kon het ook niet. Het stappenplan wat @Trails beschrijft werkt naar mijn weten niet. Ik zou het ook afraden, het is een workarround, als het vastloopt... Officieel kan het namelijk niet.

Alleen als je rechtstreeks een boeking bij Alamo maakt kun je gebruik maken van skip the counter. Je kunt wel via zo'n kiosk via je alamo reserveringsnummer je reservering afronden, dat bespaart je weer een bezoekje aan aan de balie. :wink: Dat hebben wij in 2019 gedaan toen we via een andere zogenaamde broker (Autoeurope) onze auto boekte.

Die kiosken zie je prominent staan op het moment dat je bij de verhuurderslocatie van alamo aankomt. Zijn blauwe kiosken, met grote letters Alamo op het schermpje vergelijkbaar met zo'n machine waar je online kunt inchecken op het vliegveld. Niet te missen :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Nicky67 »

Oke duidelijk, gaan we dat doen. Bedankt voor de tip :thumbup:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Trails »

Misschien dat inmiddels e.e.a. is veranderd maar wij hebben dit systeem ook eens kunnen gebruiken toen we bij een Britse broker hadden geboekt.
Verder toch altijd via dit stappenplan alles kunnen regelen en bij aankomst gelijk naar de garage, instappen, bij de uitgang je papier en rijbewijs laten zien en wegwezen.

Ik zal de tekst weghalen. Ik wil tenslotte niet dat iemand problemen met zijn reservering krijgt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door dejong89 »

d_vdploeg schreef:
27 jun 2022, 16:59
Alleen als je rechtstreeks een boeking bij Alamo maakt kun je gebruik maken van skip the counter. Je kunt wel via zo'n kiosk via je alamo reserveringsnummer je reservering afronden, dat bespaart je weer een bezoekje aan aan de balie. :wink: Dat hebben wij in 2019 gedaan toen we via een andere zogenaamde broker (Autoeurope) onze auto boekte.
Ik heb in het verleden via Expedia geboekt en ook toen gebruik kunnen maken van Skip the counter doormiddel van het bovengenoemde stappenplan en met mij zijn er nog veel leden die via een broker toch gebruik hebben kunnen maken van dit systeem
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door d_vdploeg »

@dejong89 Maar wat is “in het verleden” dan? Want het zal ongetwijfeld wel gewerkt hebben met sommige brokers, maar de vraag of het anno 2022 nog werkt. De website en bijbehorende omgeving en links van alamo zijn sindsdien ook veranderd. Met sunny cars werkte het in ieder geval sowieso niet, weet ik het eigen ervaring.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door dejong89 »

Persoonlijk 2017 en 2018. Eind 2019 zijn er nog forumleden waarbij het ook is gelukt, via Autoeurope.
Juist online ingechecked voor onze SUV, gehuurd via Autoeurope - Alamo. Skip the counter gedaan, alles perfect verlopen! Vrijdag zijn we weg
Op SFO ging het helemaal prim. Geboekt via Auto Europe en we konden zo wegrijden. Aanbod was niet echt heel lekker; stonden 4 auto's, waarvan drie Ford Escapes met aardig wat miles op de teller. Uiteindelijk Jeep Compass gepakt die heel prima dienst heeft gedaan
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Frasi »

Ik heb bij USCarhire.com geboekt en heb al online kunnen inchecken bij Alamo. Skip-the-counter (= stap 2) nog niet geprobeerd.
Deze broker zegt ook dat dit kan (en dat ze de enige broker zijn waarbij dit kan). Een aantal jaren geleden heb ik dit ook kunnen doen toen ik via Alamo.co.uk had geboekt (is ook een broker). Toen zelfs helemaal skip-the-counter kunnen doen.
Volgens mij is het vooral van belang of je een Alamo reserveringsnummer hebt (een 10-cijferig supplier ref.).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door d_vdploeg »

Gaat niet altijd op. Want toen wij destijds (2018) bij Sunny cars boekte (toen ik dit forum nog niet kende en nog geen reiservaring had naar de VS). Kreeg ik ook een alamo reserveringsnummer, maar skip te counter lukte echt niet. Online inchecken overigens wel (dat heet nu overigens accelerated check in). Daarmee kun je je reservering afronden bij de blauwe kiosk.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door dejong89 »

Kennelijk lukt het dus via Sunnycars niet en via andere brokers (soms) wel. Proberen kan geen kwaad
Zo'n kiosk zou ik zelf ook niet vervelend vinden. Als ik maar niet langs de balie moet :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door d_vdploeg »

Nee die balie dat is zo 2018 :mrgreen: Werkt ook goed zo'n kiosk. 5 klikken en verder alle overbodige extra's decline'en en hup door naar de auto's. Maar skip the counter is beter. En heel veel extra handelingen op zo'n kiosk is het ook niet. Alleen staan er soms van die mannetjes voor die je alsnog naar de balie proberen te sturen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Bushmaster »

Net geprobeerd "skip the counter" met m'n usareisen.de boeking, maar die truck functioneert niet meer
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Wouterkaas »

d_vdploeg schreef:
28 jun 2022, 13:46
Nee die balie dat is zo 2018 :mrgreen: Werkt ook goed zo'n kiosk. 5 klikken en verder alle overbodige extra's decline'en en hup door naar de auto's. Maar skip the counter is beter. En heel veel extra handelingen op zo'n kiosk is het ook niet. Alleen staan er soms van die mannetjes voor die je alsnog naar de balie proberen te sturen.
Als ik het zo hoor dan is het mij om het even of ik skip the counter heb of een paar keer op zo'n kiosk druk :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door d_vdploeg »

Je bespaart iets meer tijd met skip the counter. Zeker op piekmomenten wanneer het druk is bij de balie en de kiosk.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Coyote »

Twee maanden geleden is het nog ter sprake geweest in een ander topic, zie hier.

Nou moet ik zeggen dat ik de afgelopen 4 jaar geen gebruik heb gemaakt van Skip the Counter dus wellicht is er ondertussen het e.e.a. gewijzigd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer