Skip the counter bij Alamo.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door ronenivonne »

Ter info

Als je via alamo brits of een 3de partij boekt kun je geen skip the counter optie gebruiken als je vooraf betaald. Wel als je aan hokje betaald met uitrijden.

Wij hadden onze hertz reservering gecancelled en een rerserving via alamo brits gemaakt. Ervaring met Alamo is gewoon zo goed dat we toch omgezet hebben al is het wat duurder. Betaald vooraf omdat dit 4 tientjes scheelde. Vervolgens wilde ik de skip the counter optie gebruiken maar dit ging dus niet. Contact opgenomen met Alamo en na 3 medewerker versleten te hebben kreeg ik eindelijk antwoord 😆 met snip van de voorwaarde voor boeken bij 3de parijen bijgevoegd. Niet rechtstreeks op de website boeken en vooraf betalen kun je geen skip the counter optie gebruiken. Eerdere jaren was dit niet zo, zal dus veranderd zijn.

Boeking gecancelled, refund gekregen en daarna geboekt met betalen achteraf en en kan nu idd skip the counter gebruiken.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Mrvanilla »

Is dat nieuw? Ik heb echt al een keer of 4/5 via bv USCarhire geboekt, vooraf betaald en skip te counter gebruikt.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door PSVwally »

Blijkbaar. Ik heb het in oktober 2019 nog gebruikt bij usareisen.de. Voortaan dus maar de kiosk even gebruiken
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door ronenivonne »

Mrvanilla schreef:
06 jul 2022, 14:02
Is dat nieuw? Ik heb echt al een keer of 4/5 via bv USCarhire geboekt, vooraf betaald en skip te counter gebruikt.
Dat was ook mijn eerste reactie. Schijnbaar is het gewijzigd.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Frasi »

Ik heb een reservering bij USCarhire.
Online inchecken gaat goed maar je moet alsnog via de kiosk voor de laatste stap.
Een volledige skip-the-counter waarmee je direct naar de garage kan, lukt niet meer. Wel geprobeerd maar het kan niet.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door roelb »

Dat kan inderdaad alleen met post-pay. Was formeel altijd al zo, maar het werkte meestal wel, althans, afgaande op de ervaringen van forumgenoten hier.

Nog een andere: skip-the-counter kan tot 24 uur voor de ophaaltijd. Maar ook daar kun je omheen.

Ik was laatst vergeten om skip-the-counter te doen en dacht daar pas de avond vooraf aan. Ik heb toen eerst de ophaaltijd wat later gezet zodat het 24 uur na het huidige tijdstip was (maar de lengte van de reservering niet wijzigde, dus zelfde tarief. Toen heb ik skip-the-counter gedaan en daarna weer de ophaaltijd teruggezet. Dan "vervalt" in het systeem de skip-the-counter status wel, maar dat was geen enkel issue bij het uitrijden. Ik heb die beste man gewoon het nummer getoond van het skip-the-counter ticket, and dat was het.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Robbie&Irene »

Heb nu een eindelijk een redelijke prijs gevonden bij Uscarhire voor $1261, dus wat ik hierboven heb gelezen en wil ik skip-the-counter moet ik nu kiezen voor achteraf betalen? Voorheen lukte het mij ook altijd namelijk met vooraf betalen...
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Robbie&Irene »

Uiteindelijk via deze link geboekt https://partners.rentalcar.com/american-vacation/, en de optie "pay later" gekozen. Vervolgens ingelogd op mijn Alamo account en het reserveringsnummer gebruikt en via 2 stappen "skip the counter" !! Makkelijker wordt het niet :thumbup:
Gast

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Gast »

Misschien een vreemde vraag, maar kan een antwoord niet zomaar vinden.

Kan je bij Alamo na gebruik van Skip the Counter je reservering nog annuleren. Of anders gezegd als je een 'No Show' doet, wat dan?
Iemand ervaring mee of ergens hier iets over kunnen lezen?

Niet dat ik dit wil doen maar is een vraag die bij mij opkwam.
Vroeger, 2017, 2018, 2019 ook gebruikt en skip the counter. Prima ervaringen.

Nu echter meerdere reserveringen bij verschillende verhuurders en zoals sommige ook doen kijken wie wat op dat moment heeft.
Doe je niet skip the counter bij Alamo moet je eerst naar de counter.

Ben benieuwd.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Kevin77 »

Een “pay later reservering” kun je bij Alamo altijd kosteloos annuleren, ook na skip the counter.
Afgelopen april had ik een backup reservering bij Alamo staan, ook skip the counter voltooid, maar deze niet gebruikt.
Uiteindelijk een auto bij National meegenomen en de Alamo resevering geannuleerd (zonder kosten)
Gast

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Gast »

Kevin77 schreef:
27 jul 2022, 22:30
e Alamo resevering geannuleerd (zonder kosten)
Kevin, dank voor je antwoord. Dit ook nadat je je CC gegevens had ingevuld?

Als ik het dus goed lees heb je binnen 24 uur gecanceld. Soms zie je dan dat er een fee betaald moet worden.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Kevin77 »

Ja, cc gegevens heb ik ingevuld want anders kan je stc niet voltooien.
De Alamo FAQ is heel duidelijk over pay now reserveringen (fee bij annuleren), accelerated check in (geen fee) maar niet over stc.
Er staat wel
“Free Cancellations:
Cancellations are accepted at anytime where a form of payment, like a credit or debit card, is not provided to secure the rental reservation.”
Aangezien je je cc gegevens moet invullen voor stc zou annuleren dus niet gratis zijn, maar mijn ervaring is dat ze dat niets in rekening brengen.
Gast

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door Gast »

Kevin77 schreef:
28 jul 2022, 07:44
maar mijn ervaring is dat ze dat niets in rekening brengen
Helemaal duidelijk Kevin, dank voor je hulp.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door bigoak »

Wij komen aanstaande zaterdag aan in Seattle en hebben een SUV via drive-usa.de gehuurd. Die wordt uiteindelijk weer via auto europe gehuurd. Wij hebben van tevoren betaald (toen de $ een stuk lager stond) en op de rekening stond gewoon een Alamo reserveringsnummer:
alamo.png
alamo.png (4.05 KiB) 1645 keer bekeken
Vanochtend gewoon geprobeerd of Skip the counter met dat nummer werkte. En dat deed het. Alle persoonsgegevens ingevoerd (naam, telefoonnummer, rijbewijsnummer, uitgave en verloopdatum) en daarna die van de 2 andere bestuurders. We hadden recht op 3 extra bestuurders maar omdat de 4e geen rijbewijs heeft, leek me dat geen goed idee :D . Aan het einde op confirm klikken en de pdf bewaard. Geen gezeur dus bij de balie, maar auto uitzoeken en rijden maar!

Ik vermoed dat als je een reserveringsnummer hebt, het wel moet lukken. De webpagina hiervoor is ook een stuk verbetert want ik had geen problemen om de Nederlandse mobiele nummers toe te voegen wat ik in het verleden wel had.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door d_vdploeg »

Hou me ten goede, maar volgens mij kan skip the counter alleen bij pay on arrival reserveringen en niet als je via brokers boekt. Goed om te lezen dat het bij jou gelukt is.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 10 sep 2022, 03:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door MichaelJohnson »

Mij lukte het idd met een broker boeking niet.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Skip the counter bij Alamo.

Bericht door MichaelJohnson »

Update. Wat vorig jaar niet lukte bij Alamo met een broker boeking, lukte me nu wel.
Via USCarRentals.

[Edit: ik had het oude/nieuwe topic hierover niet gezien wat het meest recent bijgewerkt is met de nieuwe informatie. Dat is deze: viewtopic.php?f=30&t=69029&start=200]
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer