Ervaringen met assistentie op Schiphol?
Geplaatst: 23 jun 2022, 16:05
Ik vlieg (als alles goed gaat) volgende week via Schiphol naar Dallas.
Ik weet dat iedereen zich zorgen maakt over de grote drukte.
Maar als alleenstaande mama die reist met een zoontje met autisme, maak ik me helemaal zorgen. Hoe moet dat?
Ik heb assistentie aangevraagd via American Airlines. Zij zeggen dat ze me enkel kunnen registreren voor pre-boarding (dank u wel, maar dat is niet mijn grootste zorg), maar niets kunnen betekenen voor ons bij aankomst op de luchthaven zelf. Volgens hen moeten we contact opnemen met Schiphol hiervoor.
Van Schiphol krijg ik een standaardmailtje terug: "Door de overweldigende vraag naar onze assistentie service kunnen wij uw vraag of reservering helaas niet persoonlijk beantwoorden. Aanmeldingen voor assistentie dient u via uw reisbureau/airline aan te vragen, anders kunnen wij uw verzoek helaas niet in behandeling nemen. Houdt u er rekening mee dat uw verzoek minimaal 48 uur voor vertrek bij uw airline bekend moet zijn. Indien u geen bevestiging ontvangt hebben wij uw aanvraag helaas niet kunnen accepteren. We doen er alles aan om zo spoedig mogelijk verbetering in deze situatie te brengen, onze oprechte excuses voor het ongemak."
Maar mijn vraagt blijft dus: wat moet ik dan doen als er een gigantische wachtrij staat buiten aan te schuiven om de luchthaven binnen te gaan? Het komt niet goed als ik daar meer dan een uur of langer met mijn zoon en al mijn bagage moet aanschuiven buiten.
Iemand enig idee waar ik terecht kan?
Alvast bedankt voor alle tips!
Ik weet dat iedereen zich zorgen maakt over de grote drukte.
Maar als alleenstaande mama die reist met een zoontje met autisme, maak ik me helemaal zorgen. Hoe moet dat?
Ik heb assistentie aangevraagd via American Airlines. Zij zeggen dat ze me enkel kunnen registreren voor pre-boarding (dank u wel, maar dat is niet mijn grootste zorg), maar niets kunnen betekenen voor ons bij aankomst op de luchthaven zelf. Volgens hen moeten we contact opnemen met Schiphol hiervoor.
Van Schiphol krijg ik een standaardmailtje terug: "Door de overweldigende vraag naar onze assistentie service kunnen wij uw vraag of reservering helaas niet persoonlijk beantwoorden. Aanmeldingen voor assistentie dient u via uw reisbureau/airline aan te vragen, anders kunnen wij uw verzoek helaas niet in behandeling nemen. Houdt u er rekening mee dat uw verzoek minimaal 48 uur voor vertrek bij uw airline bekend moet zijn. Indien u geen bevestiging ontvangt hebben wij uw aanvraag helaas niet kunnen accepteren. We doen er alles aan om zo spoedig mogelijk verbetering in deze situatie te brengen, onze oprechte excuses voor het ongemak."
Maar mijn vraagt blijft dus: wat moet ik dan doen als er een gigantische wachtrij staat buiten aan te schuiven om de luchthaven binnen te gaan? Het komt niet goed als ik daar meer dan een uur of langer met mijn zoon en al mijn bagage moet aanschuiven buiten.
Iemand enig idee waar ik terecht kan?
Alvast bedankt voor alle tips!