Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
saraheileen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Bericht door saraheileen »

Ik vlieg (als alles goed gaat) volgende week via Schiphol naar Dallas.
Ik weet dat iedereen zich zorgen maakt over de grote drukte.
Maar als alleenstaande mama die reist met een zoontje met autisme, maak ik me helemaal zorgen. Hoe moet dat?
Ik heb assistentie aangevraagd via American Airlines. Zij zeggen dat ze me enkel kunnen registreren voor pre-boarding (dank u wel, maar dat is niet mijn grootste zorg), maar niets kunnen betekenen voor ons bij aankomst op de luchthaven zelf. Volgens hen moeten we contact opnemen met Schiphol hiervoor.
Van Schiphol krijg ik een standaardmailtje terug: "Door de overweldigende vraag naar onze assistentie service kunnen wij uw vraag of reservering helaas niet persoonlijk beantwoorden. Aanmeldingen voor assistentie dient u via uw reisbureau/airline aan te vragen, anders kunnen wij uw verzoek helaas niet in behandeling nemen. Houdt u er rekening mee dat uw verzoek minimaal 48 uur voor vertrek bij uw airline bekend moet zijn. Indien u geen bevestiging ontvangt hebben wij uw aanvraag helaas niet kunnen accepteren. We doen er alles aan om zo spoedig mogelijk verbetering in deze situatie te brengen, onze oprechte excuses voor het ongemak."

Maar mijn vraagt blijft dus: wat moet ik dan doen als er een gigantische wachtrij staat buiten aan te schuiven om de luchthaven binnen te gaan? Het komt niet goed als ik daar meer dan een uur of langer met mijn zoon en al mijn bagage moet aanschuiven buiten.

Iemand enig idee waar ik terecht kan?

Alvast bedankt voor alle tips!
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Bericht door Nicky67 »

Je zou het nog kunnen proberen met meet&assist. Dit is een dienst van schiphol zelf. Alleen moet je daar oor wel even in de buidel tasten. Kost €165,- voor max 5 personen. Maar geen idee of dat nog op zo'n korte termijn te boeken is.
saraheileen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Bericht door saraheileen »

Bedankt voor de tip. Online kon ik het niet meer boeken. De eerst mogelijke datum is al 6 juli. Ik heb het contactformulier ingevuld, hopelijk krijg ik antwoord.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Bericht door Pepito »

Kijk eventueel of je iemand mee kan nemen, ook in de rijen om je te helpen met je bagage en eventueel je plekje vast te houden. Dan kan jij zolang je aandacht aan je zoontje geven, en eventueel nog proberen om even een ‘rustiger’ plekje te zoeken met hem mocht dat nodig zijn, en jullie dan later weer bij je hulp persoon te voegen.

Ik weet niet hoe het nu precies met de rijen is geregeld, maar in het verleden mocht je zonder ‘ticket’ het gedeelte met de check-in rijen eigenlijk niet in, maar ik heb meermaals (als uitzondering, vriendelijk vragen) wel meegekund om een vriendin met haar baby nog te helpen met haar spullen en zo tot aan de security check (dus veel verder dan je normaal al moet uitzwaaien).
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Bericht door rick76 »

Ik heb 2 maanden geleden contact opgenomen met AA. Was even schakelen om een gesprek in het Engels te voeren met iemand die een zwaar accent had en een slechte verbinding. Maar ik werd goed geholpen. Ik heb zelf ook assistentie nodig ivm PTSS. Hij heeft een aantekening gemaakt bij mijn boeking dat ik hulp nodig heb. Ik mag mij melden bij de balie van AA op schiphol. AA moet zorgen voor de aanvraag van hulp op het vliegveld.

Eergisteren via de mail contact gezocht met de assistentie op schiphol om te vragen of er een aanvraag voor mij was aangemaakt. Ik kreeg dezelfde mail terug. Ze zijn te druk om je prive te contacten. Via het algemene nummer van schiphol heb ik telefonisch contact gehad. Ik heb mijn situatie uitgelegd en gevraagd hoe ik zonder in de rij te hoeven staan bij de balie zou kunnen komen. In eerste instantie zei ze dat ik gewoon in de rij moet aansluiten. Nogmaals uitgelegd dat ik die drukte als zeer onveilig ervaar. Toen zei ze dat ik gewoon langs de rij naar binnen moet lopen en zodra ik aangesproken zou worden ik gewoon mijn situatie moet uitleggen. En anders bij de servicepaal op de bel moet drukken.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Bericht door babarage »

Heb je de zonnebloem keycord voor je zoon? Zonee dan zou je dat nog kunnen doen en dan met je zoontje doen wat ze Rick76 hebben aangeraden.

https://hiddendisabilitiesstore.com/nl/
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met assistentie op Schiphol?

Bericht door rick76 »

@saraheileen

Ik was benieuwd hoe het is afgelopen op schiphol. Heb je gebruik kunnen maken van hulp?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer