Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door DennisS »

Onze terugvlucht met BA vanuit San Francisco is enkele weken geleden geannuleerd en bij de keuze van een nieuwe vlucht zijn we voor dezelfde vluchttijd maar dan 1 dag later gegaan. Ik denk er echter nu pas bij na dat we dan de auto van Avis ook een dag langer moeten hebben. Nu net ingelogd op mijn AVIS Preferred account en dan kan je de datums aanpassen. Maar als je dat door wil zetten krijg je ook dat je weer de auto moet kiezen en zijn de tarieven veel hoger (zelfde auto).

Lijkt mij dus niet verstandig dat te doen. Is het een probleem dat wij de auto 1 dag later inleveren? Is het handig dit aan te geven tijdens het ophalen van de auto (als we naar buiten rijden). Of gewoon niets over zeggen en 1 dag later pas de auto inleveren op SFO?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Gilster »

Heb je gekeken naar de prijs van een nieuwe boeking (de oude cancellen); ze vragen nml altijd een hogere prijs bij aanpassen dan een nieuwe boeking bij AVIS?

Zou dit niet werken, dan zou ik bellen met AVIS US customer service en kijken wat ze voor je zouden kunnen doen. Als het je niet bevalt kan je eerst overwegen wat het beste is. Zou bellen zodat er geen ‘track record’ is.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door DennisS »

Van de ene kant denk ik, laat het gewoon zo en zie het wel als de we de auto terug brengen. Wat doen ze anders als je vlucht een dag of een paar uur voordat je de auto in zou moeten leveren geannuleerd wordt. Denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Coyote Buttes »

Avis kent een 90 min. "grace" periode, waarbinnen je de auto kostenloos kunt inleveren.
Die geldt niet voor jou, want jij levert de auto bewust een dag later in.

* Je betaalt dan in ieder geval 1 extra huurdag (tegen een waarschijnlijk) hoge prijs.
* Tevens betaal je een boete, maar ik meen dat die maar $10,- is.
* De persoon die NA jou de auto huurt, heeft pech en zal een andere auto moeten krijgen.

Waar ik over twijfel is wat er gebeurt als je die laatste dag een ongeluk krijgt; Ben je verzekerd?

Ik zou tijdens de huur bellen dat je de auto later in wilt leveren.
En tevens de voorwaarden van Avis goed doorlezen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door IngridUSA »

Gewoon inleveren en voor die ene laatste dag nog even een andere (kleinere) auto huren?
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door DennisS »

Ik denk dat ik het zo doe. Bij het ophalen van de auto zal ik er melding van maken bij de Preferred desk. Dat die extra dag betaald moet worden is uiteraard logisch. Dan heb ik het netjes gemeld en is het daarmee geregeld lijkt me.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Coyote Buttes »

@IngridUSA
Daar had ik niet aan gedacht, maar ik vind het een heel goed idee.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door asv60 »

Boeking veranderen lukt idd niet tegen hetzelfde tarief bij Avis. Als je bij de balie zegt dat je 1 dag langer wilt huren, wel oppassen dat ze niet een geheel nieuwe boeking maken die veel duurder uitvalt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door mpaauwe »

In verband met een positieve test moesten wij in januari iets langer in de US verblijven. Zonder auto kom je niet bij de testlocaties en eerst inleveren is in verband met contact vermijden ook weer zo'n gedoe. Wij hebben contact opgenomen en konden in de app de huur verlengen. We moesten wel een hoger bedrag betalen per dag (hebben wij uiteindelijk van de reisverzekering vergoed gekregen), maar was echt heel makkelijk te regelen.
Ik zou dus nu niets aanpassen, je weet niet wat er nog gaat wijzigen en dan dagje extra kan je dus gewoon in de app toevoegen.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Pepito »

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit in de praktijk gaat?
Krijg je er zeg maar iets voor de extra dagen bij, of wordt je gehele boeking opnieuw berekent tegen hoger tarief.
Was dat dus een hoger bedrag per dag voor de extra dag(en), of werd het hogere dag tarief nu over alle dagen van je boeking gerekend?
Voorbeeld, originele huur 20 dagen a €20 per dag is €400
Met 2 dagen verlenging voor dag tarief €25 is 20X€20 + 2X€25 = €450
Of met verlenging wordt het 22 dagen a €25 en dus €550
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Martin & Marianne »

Kom je ook een dag later in SF aan? Als je de laatste dag in SF bent kun je overwegen om de auto op de oorspronkelijke dag in te leveren en de laatste dag het ov of een uber te gebruiken.
Het lijkt mij riskant om een dag te verlengen, je weet niet wat dat gaat kosten.

Marianne
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door mpaauwe »

Ik zie dat het eerder door mij gegeven antwoord er niet bij staat, dus hierbij alsnog.

Wij moesten voor een Ford Explorer € 100 per extra dag betalen. De rest van het tarief is niet aangepast. Dus het ging echt alleen om de extra dagen.
Onze originele huur hadden wij in een pakket met vliegtickets bij British Airways geboekt. Dit was dus vooraf betaald.
Suus1981
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2006, 11:44

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Suus1981 »

Ik heb een vraag in het verlengde van deze vraag: wij komen door wijziging vlucht een dag later aan. Via USAreisen.de heb ik vorig jaar al een huurauto geboekt. Omboeken betekend echter niet een dag eraf halen en een geheel nieuwe boeking. Jullie raden het al: een nieuwe boeking met een dag korter is duurder dan mijn huidige boeking. Ik heb mijn oude boeking dus behouden. USAreisen.de heeft al doorgegeven aan Alamo dat ik later aan kom (zo'n 25 uur later), maar zij raden aan zelf nog contact op te nemen omdat normaal gesproken enkel 24 uur een auto wordt aangehouden. Daarna is het een no-show. Het risico bestaat dus dat ik aan kom en geen auto heb. Alamo heb ik al gemaild enkel zij hebben alleen een algemeen contact center. Zij kwamen met die 24 uur aanhouden. Wat raden jullie aan: dag vantevoren bellen met Alamo Tampa? Hebben jullie al eens te maken gehad met een "no show"? Hoe strikt is die 24 uur?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door dejong89 »

Ik zou dit niet op het allerlaatste moment proberen te regelen. Mijn ervaring is dat ze wel strikt zijn met die 24 uur.
Welke periode ga je en wat voor een auto heb je gehuurd? Zijn er inmiddels niet goedkopere aanbieders te vinden?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het wel een grote gok vinden, zeker tegenwoordig nu er een tekort is aan auto's. Is het prijsverschil erg groot?
Kun je niet een tweede boeking maken, en die annuleren als je toch nog van de oorspronkelijke boeking gebruik kunt maken?

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou het er zeker niet op gokken. Zeker niet als Alamo zelf aangeeft dat ze die 24 uur (strikt) hanteren. Computer says no. Dat gaat allemaal digitaal.

Zoals anderen ook zeggen, huurauto's zijn schaars en over het algemeen is de prijs (vind ik dan :wink: ) vrij hoog.

Zal je net zien dat je over die 24 uur heen gaat en als ze dan heel strikt zijn en je reservering als no show is aangemerkt, dan sta je daar.

Moe na een lange reis, geen auto meer en je mag voor de hoofdprijs alsnog een auto (elders) gaan huren. Geloof me, dat moet je niet willen als je een reis van 15 a 16 uur (of wellicht meer) achter de rug hebt :wink:

Als je bovendien vooraf hebt betaald (dat haal ik niet uit je post) ben je je geld kwijt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Suus1981
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2006, 11:44

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Suus1981 »

Ja daar hebben jullie gelijk in. Kan het er niet 2 dagen vantevoren op gokken. Heb zojuist nogmaals een mail naar Alamo gestuurd en gevraagd of er een oplossing is...Wie weet...

Ik heb al betaald en het gaat om een fullsize SUV. Deze zijn niet meer te krijgen. Heb geen probleem om boeking om te zetten naar midsize, maar zelfs dan betaal ik e 100 bij. Ik had mijn auto al geboekt voordat travelban werd opgeheven. Toen vond ik de prijzen al gestegen, maar nu helemaal.
Dit is zo'n reis die eigenlijk al in 2020 had moeten plaatsvinden. Gezien de bijbetaling op de tickets ed ben ik eigenlijk wel klaar met bijbetalen haha. Maar als het moet dan ga ik mijn vakantie niet meer laten verknallen voor e 100. Want je wilt inderdaad niet eerst een uur verdoen bij Alamo als er geen auto staat en dan alsnog de hoofdprijs voor de 2e keer betalen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door d_vdploeg »

Lastig vergelijken zonder concreet voorbeeld en ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar voor 100 euro zou ik de gok zeker niet nemen. Zeker niet als een midsize qua ruimte ook voldoet.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Suus1981
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2006, 11:44

Re: Dag langer auto huren bij bestaande boeking AVIS

Bericht door Suus1981 »

Heb een e-mail van Alamo terug: op vliegvelden houden ze een auto maar 12 uur vast of tot sluitingstijd. Er zal dus een nieuwe reservering gemaakt moeten worden. Wel een helder antwoord. Dank voor jullie meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer