Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door paulr »

Op de KLM website kun je doorgaans ca 12 maanden vooruit boeken. Via het CRS (en dus de meeste vliegticket sites / zoekmachines) is dat 11 maanden. Ervaring leert dat de eerste dagen dat een vlucht “open” staat de tarieven hoog zijn, na een paar dagen / weken zakken deze wel. Je kan zoals Roel zegt het beste 2 “losse” boekingen maken: 1 x multi city ams-jfk en lax-ams. Dit kan in april al voor :539,- pp met 2 directe vluchten. Geen geld zou ik zeggen ! Vervolgens boek je bijv. Via american airlines of south west de vlucht new york naar SFO al voor ca 120,- euro one way…. Kortom, over een paar dagen kun je deze vluchten waarschijnlijk ook wel voor mei boeken. Let wel: ams-jfk zal in de meivakantie (laatste week april/1e week mei) snel duur worden !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door roelb »

De hierboven genoemde tarieven zijn inderdaad beschikbaar, maar zijn light/basic economy tarieven. Mijn advies is om standaard fares te boeken. Dan is de bagage inbegrepen en stoelselectie inbegrepen. Is uiteindelijk goedkoper dan bagage los bijkopen, en je krijgt stoelselectie en kostenloze wijzigingen erbij.

Basic economy tarieven bij US airlines zijn altijd no-frills - geen changes, geen stoelselectie (ook niet betaald), als laatste het vliegtuig in, etc.

Voor de transcon (de vlucht van New York naar het westen) zou ik daarom ook niet kiezen voor de goedkoopste, maar gewoon een main cabin en voor nog net iets meer een refundable ticket boeken, bijvoorbeeld die bij Delta die ik je aangaf. Kost een paar tientjes meer, maar je bent 100% flexibel.

Nog een tip, als je voor Delta kiest: regel een Amex platinum tegen die tijd (even een PB sturen voor een referral code wordt altijd gewaardeerd) en je hebt ook nog zonder kosten lounge toegang in de Delta Skyclubs, mits je ook Delta vliegt. In dat geval zou ik voor de retourvlucht ook een DL uitgevoerde vlucht uitkiezen, dan kun je ook voor dat vertrek de lounge in - even lekker douchen en een hapje en een drankje voordat je in het vliegtuig stapt is toch altijd prettig. Het maakt ook niet uit dat je het intercontinentale traject bij KLM boekt, zolang de vlucht terug maar een door Delta uitgevoerde vlucht is, dan geldt die Amex platinum regeling voor de Sky Clubs. Op de heenweg kun je dan weer beter een KLM vlucht kiezen, dan kun je op AMS eventueel tegen betaling de lounge in. Maar als je die Amex platinum een jaar neemt krijg je ook een Priority Pass, en kun je op AMS kostenloos de Aspire lounge in.
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door Eilasor »

Dank voor alle reacties! We hebben inmiddels nog niet geboekt omdat ik dacht dat het misschien nog wel goedkoper zou worden de komende maanden en dat we sowieso duurder uit zouden zijn nu, maar ik begrijp nu dat dat niet per se het geval is.

Het idee is nu wel om te kijken naar een ticket AMS-JFK en SFO-AMS en dan een los ticket JFK-LAS.
1. Wat is jullie ervaring wat goedkoper is? Zoals hierboven omschreven of ook JFK-LAS in dat ticket erbij?
2. Hoe ver van tevoren boeken jullie deze tickets meestal om de beste deal te krijgen?
3. Wat is jullie ervaring met vertrekken in de meivakantie? We twijfelen tussen vertrek voor de meivakantie of in de meivakantie (voordeel is dat we dan iets later zijn dus minder kans op gesloten wegen) maar vooralsnog zien we weinig verschil in de prijzen. Hoeft dit ook echt niet veel uit te maken in prijs of ben je in de vakantie wel echt duurder uit? Dit zou dan dus met name gaan om de vlucht naar New York. Of zijn de accommodaties etc dan ook veel duurder in Amerika in vakantieperiode?
4. Nog andere tips voor niet te dure vliegtickets? :)

Dankjewel!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door Martin & Marianne »

Eilasor schreef:
01 aug 2022, 14:47
et idee is nu wel om te kijken naar een ticket AMS-JFK en SFO-AMS en dan een los ticket JFK-LAS.
1. Wat is jullie ervaring wat goedkoper is? Zoals hierboven omschreven of ook JFK-LAS in dat ticket erbij?
Je kunt dat toch uitproberen? Ik denk niet dat er algemene regels voor zijn. Je hebt meer keuze als je de binnenlandse vlucht los boekt, maar of dat ok per definitie goedkoper is weet ik niet.

Boek zodra je een prijs ziet die voor jullie acceptabel is. Wachten op een betere deal kan betekenen dat je uiteindelijk duurder uit bent. Daarnaast blijf je lang in onzekerheid over de reisdata als je lang wacht met boeken.

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door d_vdploeg »

@Eilasor

Er is niet een eenduidig antwoord te geven, wat is goedkoop en wat is beter? Hieronder wat ik zou doen.

1. Meestal is een losse vlucht goedkoper. Nadeel is wel dat je waarschijnlijk niks kunt zonder meerkosten met je losse vlucht als op je AMS-JFK of SFO-AMS deel iets gebeurd. je airline van de vluchten AMS-JFK-SFO-AMS heeft geen enkele verplichting naar jou als er met je losse vlucht iets is en andersom. Kijk dus goed naar de voorwaarden. Aan de andere kant: Bijna alle airlines hebben hun covid voorwaarden terug geschroefd en beperkt tot wijzigen zonder wijzigingskosten. De tijd van geld teruggave en vouchers is in de goedkopere klasses (basis en main cabin of soortgelijk) wel voorbij, behalve als je vlucht door de airline wordt gecanceld uiteraard. Zit er veel tijd tussen je vlucht AMS-JFK-SFO-AMS? Dan kun denk best de gok nemen voor een losse vlucht.

2. Meestal zo'n halfjaar van te voren, maar er is geen standaard termijn voor. Voor mezelf heb ik een bepaalde prijs in mijn hoofd. Daar boek ik voor en niet meer omkijken :lol: Je vlucht wijzigen doe je niet zomaar, je kunt dan beter besparen op autohuur en hotels, welke je vaker flexibeler kunt boeken. (en dus ook kunt annuleren als je een betere deal ziet). Kans dat je duurder uit bent en ja ook goedkoper, ja die kans is aanwezig.

3. Die ene week in mei gaat m.i. het verschil niet zijn qua weer, Ik zou dus zeggen als je de keuze hebt, buiten de vakanties gaan. Prijzen voor met name vliegtickets in de vakanties zijn dacht ik duurder. Maar om goed te vergelijken moet je 2 identieke vluchten naast elkaar leggen, binnen en buiten de vakantie. Maar vooral luchthavens zijn dan druk, dat hebben we wel gezien in de afgelopen weken. Er is toch een soort inhaalgedrag na covid. Wij reizen sowieso buiten de vakanties. Rustiger en we kunnen zo ook een beetje besparen. Mocht er een tijd komen dat wel verplicht worden in de vakanties te gaan, dan wordt het nog duur genoeg :wink:

4. Zie punt 2 en ook wat @Martin & Marianne aangeeft: Boeken voor een prijs die je acceptabel vindt en niet meer omkijken. Algemene tips: vluchten in het weekend zijn relatief duur, met overstap vaak goedkoper tov rechtstreeks. Boek main cabin ipv basic economy, onder aan de streep is dat goedkoper met alle toeters en bellen (koffers, stoelen ect.) erbij. Flexibel zijn in data kan helpen om een goedkoper ticket te scoren. Het kan handiger zijn op bijvoorbeeld net op die ene dag te vertrekken of juist die andere, maar dan moet die ruimte er qua vrij nemen op het werk er wel zijn natuurlijk
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 aug 2022, 16:34, 6 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door mtl »

Ik zou zeggen: reken zelf maar uit wat voordeliger is. Doe wat zoekopdrachten en kijk wat goed voor je uitpakt. De ene keer zal het binnenlandse ticket los boeken goedkoper zijn, de andere keer weer niet.
Eilasor
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door Eilasor »

Het lastige vind ik alleen om te bepalen wat een 'acceptabele prijs' is. Ik snap dat jullie ook niet in mijn/onze portemonnee kunnen kijken maar wat ik een hoge prijs vind, is misschien wel gewoon de norm en dus wat ik moet accepteren als ik die kant op wil.. wat is voor jullie een prijs die jullie meestal aanhouden voor een dergelijke vlucht? Dan weet ik een beetje in welke richting ik moet denken en wanneer ik dus zeker nog te veel betaal. Wat ik nu vaak zie is voor enkel Amsterdam - New York en San Francisco - Amsterdam rond de 1000 euro pp (en dat vind ik dus best veel, zeker omdat die losse vlucht er dan nog bij moet komen). Maar misschien is dat wel gewoon wat het is, en dan moet ik het accepteren :D
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door d_vdploeg »

Laten we voorop stellen 1000 euro p.p is best prijzig en gewoon veel geld. Maar het gaat helaas wel steeds vaker die kant op qua prijzen is mijn ervaring. Vliegen is duurder geworden dan voor covid. Maar alles is duurder in de wereld. Maar zeg 650 a 700 euro p.p moet wel te vinden zijn. Maar de vraag is hoe vlieg je dan? Zijn je vliegtijden acceptabel? Vlieg je met een alliantie of met een airline die niet in een alliantie zit? Krappe of ruime overstap enzovoorts.

Voor ons is een vertrek in de ochtend of middag uit NL en in de middag of halverwege de avond aankomst VS, met een airline in een alliantie, dat als er wat is dat je makkelijker omgeboekt kan worden ect, wel een vereiste. Als het kan rechtstreeks, maar om de prijs te drukken kan het ook met overstap.

Prijzen onder de 600 euro p.p kom ik anno 2022 nergens tegen. Als je hem al tegen komt is het een prijs met 2 overstappen en een late aankomst op een verdwaalde dinsdagavond in mei. Geboekt bij een of andere vage broker die we zelfs hier op het forum niet kennen. De vraag of je dat wil.

Kijk anders eens in dit topic: viewtopic.php?f=10&t=76908

Dan kun je zien wat mensen hier op het forum zo’n beetje kwijt zijn voor hun tickets, waar ze boeken ect. Voor 2023 is er ook een topic. Kun je voor jezelf bepalen obv je financiële situatie wat acceptabel is.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door paulr »

@Eilasor , zoals ook in je andere topic (bij ZW) geschreven boek je nu een retourticket JFK heen en SFO met rechtstreekse vlucht en inclusief bagage al voor 873 euro !
image.png
daar komt een enkeltje met bijv Alaska Air bij (ook inclusief bagage) van 146,- (keuze uit 4 vluchten per dag)
image.png
totaalprijs dus net boven de 1000,- euro.

Het kan goedkoper: 1 of 2 tussenstops accepteren (scheelt bij KL ca 100,-) en/of via FRA of LHR vliegen met BA/AA of LH.
Als je via google flight zoekt heb ik iets gevonden als dit:
ams-fra-jrk met Lufthansa, sfo-ams (direct) met United voor 548 en daar komt 130 bagage bij.

Dit zijn echt prima prijzen en hier ga je dus hooguit een paar tientjes op winnen, áls ze uberhaupt al naar beneden zullen gaan.
Ik zou eerst een keuze maken voor tijden, overstappen, vluchtdagen etc etc, daar win je veel meer mee dan met wachten...
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door Tantelotje »

Ik ben zeker niet de beste in het zoeken (en vinden :D ) van goedkope vliegtickets.
Maar als ik kijk op klm, zie ik voor jouw data voor de retourvluchten bijvoorbeeld:
image.png

Wat mij betreft zou dat een prima prijs zijn voor 2 personen met zowel heen en terug rechtstreekse vluchten, inclusief bagage.
Vertrek een week later komt op € 1473, en nóg weer een week later betaal je ineens € 1973,- Ga je in die laatste week een dag eerder, kost het € 1737.
Kan het goedkoper? Dat weet geen mens. Kan het duurder? Waarschijnlijk wel :D

Uiteindelijk gaat het er om dat je moet kijken wat je over hebt voor een ticket. Wil je de meeste zekerheid dat parken en wegen open zijn, dan 'moet' je zo laat mogelijk vertrekken. Dat is dan inderdaad duurder. Maar als je dat wilt, en je gaat een dagje eerder (zowel heen als terug) dan scheelt het maar € 250,- voor z'n tweeën.

Bepaal zelf wat je een acceptabel bedrag vindt, dan boeken en nooit meer terugkijken :mrgreen:
Ik ben minder flexibel (als in: om optimaal gebruik te maken van de vrije dagen vliegen wij altijd op donderdag heen en op zaterdag terug. Daar valt weinig in te schuiven) en dat maakt dat dit voor mij een heel acceptabele prijs zou zijn.

Edit: paulr en ik deden zo te zien hetzelfde :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door paulr »

Great Minds Think Alike !!! :D :lol:

enne... ik denk wél dat ik goed ben in zoeken, want stoel- en ticket prijzen bepalen is mijn vak... :-)

Daarom denk ik ook dat dit best een goede deal is.
Als je alleen al kijkt naar de kosten van de dollar en de brandstofontwikkeling dan zijn dit tarieven waarvoor de KLM wat passagiers binnen gaat halen om te kijken wat de markt gaat doen.
Vervolgens zullen de vluchten iets meer vraag naar is vanzelf wat duurder worden.
De onderkant is met dit soort tarieven wel aangetikt....

Zoals gezegd: met overstappen kun je nog iets voordeliger worden, maar op je totale reisbudget gaat dit nauwelijks forse percentages schelen...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door Coyote »

Eilasor schreef:
01 aug 2022, 16:43
Het lastige vind ik alleen om te bepalen wat een 'acceptabele prijs' is. Ik snap dat jullie ook niet in mijn/onze portemonnee kunnen kijken maar wat ik een hoge prijs vind, is misschien wel gewoon de norm en dus wat ik moet accepteren als ik die kant op wil.. wat is voor jullie een prijs die jullie meestal aanhouden voor een dergelijke vlucht?
Het is heel lastig om nu een acceptabele prijs te noemen. Voor Covid en de huidige drukte op de vliegvelden zou ik zeggen, rond de EUR 500 - EUR 600 voor een retourticket, al dan niet multi-city. Jaren heb ik rond de EUR 500 kunnen reizen en zelfs afgelopen juni nog EUR 444. Dat was geen aanrader trouwens met alle vertragings-ellende die ik dit keer had met overstappen op LHR. :? Achteraf had ik gewild dat ik EUR 300 meer voor een ticket had betaald maar dan had ik wel rechtstreeks gevlogen, heen en terug. Grote kans dat ik alle ellende dan niet gehad had.

Toevallig heb ik vorige week nog een ticket voor eind sept/begin oktober geboekt. Ik heb al mijn principes laten varen want het ticket was 2x zo duur als anders... :lol: Enkele jaren geleden had ik nooit zo'n duur ticket gekocht.

Toch is het niet onverstandig om voor je zelf een prijs af te spreken wat je maximaal voor een ticket wilt betalen. Zie je een ticket voor die prijs, dan gelijk boeken en niet meer omkijken. In principe heb je nog wel even de tijd tot volgend jaar apr/mei (dan gaan jullie toch?) Zou het gewoon de komende maanden in de gaten houden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door d_vdploeg »

@paulr :offtopic: wat heb jij een hoop tabbladen openstaan zeg :mrgreen: :wink: :lol:

Sorry :wink: geintje kan wel toch? :thumbup:

@Eilasor Kun je zo een beetje verder nav onze suggesties?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door paulr »

@d_vdploeg :offtopic: Tja, dat zag ook ik ook, maar wilde even snel reageren en niet meer weg geklikt... hahaha.
Druk bezig met rondje Calgary-Yellowstone-Teton-Glacier-Banff-Calgary... dus van alles open staan zoals camper sites, Xanterra, KLM, wellicht Sunny Cars auto voor eerste dag(en), Booking en Wyndham voor 1e nacht etc. Dan staat er al gauw wat veel open ja !! :lol: :D
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door d_vdploeg »

Goed bezig :mrgreen: :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door georgesken »

Een andere optie die evt ook nog kan is een retour ams/bru-Nyc boeken en een retour nyc-sfo. Alleen moet je dan opletten met je vliegtijden bij de retourvlucht naar Nyc en zorgen dat je ruim de tijd tijd hebt (of zelfs dag speling).
Gewoon alle opties steeds goed blijven volgen en boeken als je tevreden bent.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door paulr »

@georgesken , dat kan uiteraard, maar als je dan alle vliegtijden etc bij elkaar gaat optellen wordt het een lange reis !
ams-jfk 7 uur
sfo-ams 10,5 uur
maar sfo-jfk ook ca 6-7 uur
dat betekent inclusief overstaptijd / juiste aansluiting / koffer doorlabelen etc voor sfo-jfk-ams ca 17-18 uur
het lijkt dat je altijd alleen naar het westen/oosten vliegt, maar naar de westkust vliegen is maar iets langer dan naar de oostkust
Ook al zou dit 100,- voordeliger zijn, dan zou ik hier niet voor kiezen...
image.png
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door georgesken »

@paulr
Ik denk dat je het niet goed begrijpt wat ik bedoel
Je boekt ams - nyc retour apart
En je boekt nyc - sfo retour apart

Dus je krijgt ook ams-jfk-sfo-jfk-ams (wat een normale route zou zijn.
Tenzij je rechtstreeks sfo-ams zou vliegen natuurlijk :wink:

Je bent even lang onderweg als je anders zou boeken met een tussenstop.
En het is zeker niet de beste optie, maar het kan een optie zijn. Wij hebben dit ooit zelf zo gedaan omdat dit toen uiteindelijk 200€ pp goedkoper was.

Btw, als je niks tegen tussenstops hebt kan je een multicity ams - cph - ewr en sfo-cph-ams boeken in jouw periode voor 536€ inclusief bagage op de site van SAS (alleen denk ik niet dat het op dit moment verstandig is bij SAS te boeken :mrgreen: )
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door paulr »

Ik snap de mogelijkheid, maar in de huidige tijd dat enkeltjes door lowcosters minder duur geworden zijn dan vroeger (en meer multicity wordt aangeboden) is de noodzaak om voordelige retourtjes te boeken minder aanwezig. In jouw voorbeeld is een retour (incl bagage) Ams-jfk net geen 600,- en een retourtje jfk-sfo 400,-. Je spaart er dus niet veel mee uit, maar bent wel veel langer onderweg.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Retourtje als enkeltje gebruiken naar NY?

Bericht door roelb »

Ik snap niet waar de OP prijzen van 1000 euro vandaan haalt.

@Eilasor: mijn advies is om alleen Google flights (flights.google.com) te raadplegen, en niet allerlei sites van ticketverkopers.

Als je dan de vrijdag voor de meivakantie wilt vertrekken, voor een periode van ca 3 weken, dan kom ik uit op EUR 620 (light) of EUR 740 (standard). Directe vlucht AMS-JFK met KLM heen, terug met Air France via CDG. De directe KL vlucht kan ook, maar dan ben je een paar tientjes meer kwijt:

https://www.google.com/travel/flights/s ... 2SK7mSkET7

Vlieg je op woensdag 17 mei terug dan is het ruim 30 euro goedkoper, zowel heen als terug de directe KL vlucht:

https://www.google.com/travel/flights/s ... YE1HrB2Mr9

De transcon naar Las Vegas (JFK-LAS) kost $183 bij Delta voor de dinsdag of woensdag na aankomst, main cabin tarief (inclusief bagage, stoelselectie, mogelijkheid tot wijzigen, etc), mooie vlucht aan het einde van de middag.

https://www.google.com/travel/flights/s ... GXj4e1dcB7

Nog een advies: boek gewoon altijd direct bij de airline (KLM, Delta, Air France, etc). Nooit via een wederverkoper.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer