Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door deebee7 »

IngridUSA schreef:
04 aug 2022, 13:48
Je vliegt om 12:20 dus je 'mag' vanaf 08:20 naar de vertrekhal. Dat lijkt me je vroegste mogelijkheid dus dat zou ik zeker doen. Kijk dan ter plaatse of je kiest voor de wachtrij voor de incheck (ga daar alvast in staan) en kijk dan of tegen 09:20 de selfservice open is/gaat. Afhankelijk van je gezelschap: splits gelijk op en kijk waar je het eerst aan de beurt bent.
Dat lijkt me een plan. Bedankt voor het meedenken! Ik hoop ook dat hal 3 vlotter gaat dan 1....afwachten.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Ik ben er die ochtend zelf ook, maar moet naar hal 1 :D
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door deebee7 »

Succes! :D
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door SemJes »

Gisteren naar Atlanta gevlogen vanaf Schiphol. Vlucht ging om half 9 's ochtends weg en we waren er zo'n 3.5 uur van tevoren. Er waren 10 KLM medewerkers voor check in/baggage drop off en na zo'n 30 minuten waren we erdoor. Toen bleek de security van vertrekhal 2 net gesloten te worden en werden we naar 3 gestuurd. Daar was het echt super rustig en we konden zo doorlopen. Meer dan voldoende tijd dus achteraf :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Coyote »

Het blijkt maar weer dat je het gewoon net moet treffen. Ene keer is het druk, een andere keer niet.

Ik verwacht echter wel verbetering nu Schiphol inmiddels 250 mdw heeft aangenomen (was deze week in het nieuws). Toch blijven ze de komende maanden nog vluchten schrappen om zo een maximaal aantal passagiers per dag te verwerken. Benieuwd hoe het gaat straks, eind september. Mag hopen dat de meesten dan weer naar school cq. aan het werk zijn. :wink:

Zo rustig als vorig jaar 1 oktober en 1 december zal het voorlopig vast niet worden. Die dagen nog nooit zo rustig gezien op Schiphol. Was nog in een periode dat de meesten nog niet vlogen na Covid.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

matthijst schreef:
04 aug 2022, 13:51
Vieg volgende week zaterdag met United naar Newark. Heb voor de gein eens de 3-4 dagelijkse Unitedvluchten toegevoegd in de Schiphol app.
Tot nu toe lijkt het in Vertrekhal 3 + douane nooit heel druk te zijn?
Lijkt erop dat de meeste drama in Vertrekhal 1 is.
United heeft balie 26, vanochtend eens wat vluchten rond die tijd aangeklikt op Schiphol, maar vrijwel alles zit in Vertrekhal 1. En in hal 3 lijkt die balie ook alleen voor United te zijn. Dus ik heb nu toch goede hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Unitedvluchten zijn, dacht ik paar maand terug toen het drama begon gelezen te hebben, ook niet helemaal volgeboekt.
Wij vliegen volgende week ook met United, maar ik zie geen wachttijden in de schiphol app; ik volg 'onze' vlucht elke dag, maar heb nog nooit wachttijden gezien. Waar kan ik die zien?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

Ik zie alleen dit:
image.png
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door matthijst »

Suf. Dacht dat geen bericht goed bericht was.
Maar je kan blijkbaar alleen voor Schengenvluchten de actuele tijden bij douane zien.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Frasi »

En de actuele wachttijd bij douane is 0
Douane kom je alleen tegen bij aankomst (voor je bagage). :wink:
Het is de security check en paspoortcontrole (door de KMAR) die zoveel tijd kost.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

matthijst schreef:
05 aug 2022, 12:13
Suf. Dacht dat geen bericht goed bericht was.
Maar je kan blijkbaar alleen voor Schengenvluchten de actuele tijden bij douane zien.
Ik dacht al: kijk ik nou zo verkeerd, want ik zie altijd in de app dat er erg lange rijen staan bij de security. Helaas. We gaan het zien.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door SnoopyMetKids »

@jill1234

Toevallig is een kennis vandaag vanaf Schiphol vertrokken met United naar Chicago. Ze waren 4u van tevoren bij de balie en konden meteen in de rij aansluiten om in te checken. Na 30 minuten waren ze ingecheckt en koffers kwijt, en toen na iets minder dan 90 minuten ook door security. Dus nog tijd voor een kopje koffie voor het boarden. Volgens de desk agent zijn er geen mensen die hun vlucht missen met United door de rijen. Ik dacht ik koppel even terug aangezien het je misschien wat gerust kan stellen (alhoewel elke dag anders is en geen garantie biedt natuurlijk).
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

Dank je wel! Fijn om te horen (ook al is het geen garantie, het stelt toch een beetje gerust)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door R2-D2 »

SnoopyMetKids schreef:
05 aug 2022, 13:28
@jill1234

Toevallig is een kennis vandaag vanaf Schiphol vertrokken met United naar Chicago. Ze waren 4u van tevoren bij de balie en konden meteen in de rij aansluiten om in te checken. Na 30 minuten waren ze ingecheckt en koffers kwijt, en toen na iets minder dan 90 minuten ook door security. Dus nog tijd voor een kopje koffie voor het boarden. Volgens de desk agent zijn er geen mensen die hun vlucht missen met United door de rijen. Ik dacht ik koppel even terug aangezien het je misschien wat gerust kan stellen (alhoewel elke dag anders is en geen garantie biedt natuurlijk).
Heel fijn om te horen, wij nemen maandag dezelfde vlucht. Ik volg ook op FB de pagina aangaande de drukte en lijkt mij idd dat de vluchten met United wel goed komen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Timothy555 »

Los van security, hoe zijn de rijen bij de paspoortcontroles?
Vera1971
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2010, 12:45

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Vera1971 »

Zijn er inmiddels al weer meer mensen vanaf Schiphol gevlogen? Wij vliegen op zondag 4 september en ik ben benieuwd hoe de wachttijden zijn momenteel.
Rondreis met huurauto 15 dagen Florida 2007
Rondreis met camper 22 dagen West kust 2012
Rondreis met huurauto 21 dagen Texas en Deep South mei 2015
Rondreis met huurauto 16 dagen Florida april/mei 2019
Hotel in Orlando met huurauto 11 dagen september 2022
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door heidem »

Vloog op 30 juli ‘s ochtends met Delta. Inchecken, security en paspoortcontrole duurde 1u50m. Een deel van de vertraging kwam doordat balies 12-15 (m.u.v. Sky Priority) om 6.30 uur nog niet open waren en iedereen naar balies 6-8 werd doorgestuurd, waar (toen ik in de rij ging staan) drie incheckbalies open waren en de selfservice bagageafgiftepunten nog niet open waren. Inchecken kostte daardoor een uur; als ik later was geweest, was ik waarschijnlijk sneller geweest want toen ik eenmaal ingecheckt was, waren balies 12-15 open.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door TommyGun »

Gisterenavond om 20u Privium geactiveerd en meteen mijn vriendin geregistreerd en geactiveerd. Duurde een half uurtje.

Vanochtend om 7 uur;

10 minuten voor de baggage drop.

Daarna werd het erg druk. De rij voor security stond al bij de roltrap waar je (zonder privium) door de poortjes moet met je boarding pass.

Met Privium door security: 10 minuten
Passport controle: 2 minuten

Nu lekker in de lounge :)
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

TommyGun schreef:
11 aug 2022, 08:47
Met Privium door security: 10 minuten
Kan je aangeven hoe je dan langs de 'gewone' rij bent gekomen en dan bij de primvium poort bent uitgekomen?
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Kath90 »

@TommyGun had je al een tijd geleden je afspraak gemaakt bij privium voor activatie of ben je gewoon op de gok langs schiphol gegaan?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door peterd87 »

Gast schreef:
11 aug 2022, 13:42
TommyGun schreef:
11 aug 2022, 08:47
Met Privium door security: 10 minuten
Kan je aangeven hoe je dan langs de 'gewone' rij bent gekomen en dan bij de primvium poort bent uitgekomen?
Er zijn meerdere ingangen voor privium, bijvoorbeeld achter de roltrappen die van plaza komen.

Je komt daarmee niet in de gewone rij terecht na het afgeven van je bagage.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer