Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mikekiwi »

Super! Ik hoop uiteraard dat er op korte termijn voor iedereen een betere oplossing is, maar dit is goed om te weten
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door MattRob »

roelb schreef:
24 mei 2022, 16:08
Als je luxe wil doen kun je ook gebruik maken van de Meet & Assist service van Schiphol. Kost EUR 165 voor de "family" variant, met maximaal 5 personen. Je wordt dan buiten opgewacht door een persoonlijkse assistemt. Die neemt je mee naar de priority checkin van je airline en door priority security. Vaak zelfs ook nog door de diplomatenrij naar de paspoortcontrole. Kost 165 euro. Ben je met z'n drieeen? Dan kun je voor 200 euro ook de "executive" service boeken, inclusief lounge toegang. Volgens mij wordt je dan in de Privium airside lounge gedropt, maar dat weet ik niet zeker.
Joh, nooit geweten ! Als ik dat geweten had vorige maand, toen we met onze 2 kinderen vlogen, dan had ik dat zeker geboekt ! Goed om te weten. Tenminste, als het nog steeds heel erg druk is op Schiphol ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door MattRob »

En misschien nog even voor de zekerheid, maar ik denk dat @roelb dat wel al zegt in zijn beschrijving, maar als je dus Sky Priority hebt (omdat je met Skyteam vliegt en status hebt, of voorin zit), dan heb je dus niet die problemen van Vertrekhal 3, en kan je direct de roltrap naar boven nemen voor de Priority security check (en paspoortcontrole). En dan ben je er wel redelijk snel doorheen, net zoals 'voorheen' ? Of zijn daar nu de wachtrijen ook aanzienlijk ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mikekiwi »

En ze de garantie geven dat het ook echt werkt en je niet alsnog in de rij mag aansluiten. Of dat het personeel dat hierbij zou moeten helpen, nu ingezet wordt bij de reguliere doorstroomlocaties.
Als die garantie is er is, dan vind ik het ook echt wel een optie
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ONYX666 »

Dan moet je wel online kunnen inchecken. En laatste keer ging dit bij klm met covid documentatie niet goed
Bijlagen
Screenshot_20220524-160654_Chrome.jpg
Screenshot_20220524-160654_Chrome.jpg (47.26 KiB) 1950 keer bekeken
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

Nessiezzz schreef:
24 mei 2022, 17:46
Vandaag was trouwens een vlotte dag op Schiphol als je de Twitter erop naleest.
Top! Dat zou de beste oplossing zijn voor iedereen hier!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mikekiwi »

ONYX666 schreef:
24 mei 2022, 18:33
Dan moet je wel online kunnen inchecken. En laatste keer ging dit bij klm met covid documentatie niet goed
Ja, en ik bedenk me net dat dat voor mij niet lukt omdat ik de route via Antwerpen heb en me dus volgens mij persoonlijk bij de balie moet melden. En dat kan pas 3 uur van te voren als ik het allemaal goed snap
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Frasi »

@mikekiwi Je kan ook al eerder dan 3 uur vooraf bij de balie inchecken en je koffers afgeven.
E.e.a. uiteraard afhankelijk van wanneer je trein aankomt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mikekiwi »

@Frasi Mijn trein komt de dag daarvoor al aan :wink: Dank voor je reactie, kan het dus toch wat ik eigenlijk zou willen
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Pete.Z »

HennyCox schreef:
24 mei 2022, 08:30
Ik begin me langzaam erg zorgen te maken over as zondag. Ik heb een vlucht BRU-AMS-LAS. Op Schiphol een tussenstop van een uur (van 11:35-12:35)...maar als ik de verhalen lees, gaan we dat never redden. Ga proberen om in Brussel een vlucht eerder te krijgen of die eerste leg helemaal te skippen en zelf naar Schiphol rijden en dan maar 4 uur van tevoren daar zijn.
Je eerste leg skippen KAN problemen geven op je aansluitende vlucht, want officieel niet toegestaan.
Mijn vrouw heeft afgelopen zaterdag (de 21ste) dezelfde vlucht gehad, Brussel liep vlot, iets vertraging, maar uiteindelijk was een uur overstaptijd voldoende op Schiphol. Wel druk bij de paspoortcontrole, begreep ik van haar, maar ze heeft het gehaald.
Normaal zou ik nooit zo boeken, maar dit keer scheelde het 450 euro met dezelfde vlucht pakken op Schiphol.

Als het kan zien ze mij nooit meer daar, er zijn prima alternatieve luchthavens.
Boblazy
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jun 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Boblazy »

Zondagochtend a.s. vliegen wij om kwart voor tien naar Minneapolis. Ik zorg dat we ruim op tijd aanwezig zijn. Wellicht 'scheelt' internationaal vliegen nog qua vertrekhal en drukte? Geen idee, ik hoop dat het meevalt!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Frasi »

HennyCox schreef:
24 mei 2022, 08:30
Ik begin me langzaam erg zorgen te maken over as zondag. Ik heb een vlucht BRU-AMS-LAS. Op Schiphol een tussenstop van een uur (van 11:35-12:35)...maar als ik de verhalen lees, gaan we dat never redden. Ga proberen om in Brussel een vlucht eerder te krijgen of die eerste leg helemaal te skippen en zelf naar Schiphol rijden en dan maar 4 uur van tevoren daar zijn.
Volgens mij zijn de problemen op Schiphol vooral bij de incheckbalies en de securitycheck (en gedeeltelijk de paspoortcontrole direct daarachter).
Als overstapper (vanaf BRU) hebt je niets te maken met deze drukte. Je komt aan in het Schengen-deel van Schiphol en "hoeft" alleen maar via paspoortcontrole naar het niet-Schengen deel. Deze paspoortcontrole is veel minder druk en heeft een speciale "short-connection" lane.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door DennisS »

roelb schreef:
24 mei 2022, 16:08
DennisS schreef:
24 mei 2022, 15:38
Ik heb er ook aan gedacht om een priviumlidmaatschap af te sluiten. Maar wij vliegen met een dan 32 maanden oude zoon. Daarbij is nog geen irisscan mogelijk. Maar als ik ook al lees dat de wachttijden bij privium niet heel veel korter zijn en daarnaast het aanmeldproces ook overspoeld is. Laat ik dat maar helemaal achterwege.
Als je luxe wil doen kun je ook gebruik maken van de Meet & Assist service van Schiphol. Kost EUR 165 voor de "family" variant, met maximaal 5 personen. Je wordt dan buiten opgewacht door een persoonlijkse assistemt. Die neemt je mee naar de priority checkin van je airline en door priority security. Vaak zelfs ook nog door de diplomatenrij naar de paspoortcontrole. Kost 165 euro. Ben je met z'n drieeen? Dan kun je voor 200 euro ook de "executive" service boeken, inclusief lounge toegang. Volgens mij wordt je dan in de Privium airside lounge gedropt, maar dat weet ik niet zeker.
Ohh dit wist ik dus niet! Met een kleine van 32 maanden, 3 grote koffers, kleine koffer, buggy is dit toch wel handig. Komt dus wel € 125 bij als je ook de bagageservice wil (tot 5 koffers). Maakt een totaal van € 290 euro. Ik kijk de komende maanden even aan hoe het zich allemaal ontvouwt op schiphol. Als de ellende qua drukte blijft, kan ik altijd die service nog boeken :-)
Laatst gewijzigd door DennisS op 25 mei 2022, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door roelb »

Die meet & assist service is inderdaad prima geprijsd als je met een gezin reist en geen status hebt.

Ik ben wel benieuwd of zo'n dienst in deze tijden niet opeens te populair wordt en dan aan zijn eigen success ten onder gaat. Want ze zullen hiervoor niet meer dan een handjevol medewerkers hebben. Maximaal 2 uur per groep, dus 4 groepen per dag per medewerker.

Mocht je hier interesse in hebben, dan zou ik snel reserveren. Er is geen online beschikbaarheid te zien en na het invullen wordt er blijkbaar contact opgenomen. Dat gaat dus allemaal handmatig, wat ook het vermoeden bevestigd dat het een kleinschalige dienst is met niet heel veel dagelijkse capaciteit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door harryh »

En dan weer dit bericht van zojuist:
eigenlijk alle dagen tot en met de zomer wordt het druk op luchthaven Schiphol. Dat zegt een woordvoerder een dag voor Hemelvaart, dat voor velen een lang weekend inluidt. Reizigers moeten rekening houden met lange wachttijden.
https://www.nu.nl/economie/6202747/schi ... -druk.html
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Nessiezzz »

Tja.

KLM schreef dat maandag & dinsdag drukke dagen waren (hadden zij informatie beschikbaar over personeel wellicht) en bleek dat het gisteren redelijk onder controle was. Heb Twitter fanatiek in de gaten gehouden en geen berichten over gemiste vluchten gelezen maar vooral mensen die zeiden tegen verwachting in snel door de security te zijn geweest.

We gaan het morgen (nacht/ochtend) zien! :lol:
tombourgui
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 apr 2010, 14:04

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door tombourgui »

Op twitter las ik ook dat het vandaag al bij al nog meeviel. Ben wel zeer geinteresseerd naar andere ervaringen van forumgangers.... (vlieg op 9 juni en hou het dagelijks in de gaten of ik moet proberen om nog naar brussel uit te wijken).

Succes voor morgen :)
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door cvr »

Frasi schreef:
24 mei 2022, 20:25
HennyCox schreef:
24 mei 2022, 08:30
Ik begin me langzaam erg zorgen te maken over as zondag. Ik heb een vlucht BRU-AMS-LAS. Op Schiphol een tussenstop van een uur (van 11:35-12:35)...maar als ik de verhalen lees, gaan we dat never redden. Ga proberen om in Brussel een vlucht eerder te krijgen of die eerste leg helemaal te skippen en zelf naar Schiphol rijden en dan maar 4 uur van tevoren daar zijn.
Volgens mij zijn de problemen op Schiphol vooral bij de incheckbalies en de securitycheck (en gedeeltelijk de paspoortcontrole direct daarachter).
Als overstapper (vanaf BRU) hebt je niets te maken met deze drukte. Je komt aan in het Schengen-deel van Schiphol en "hoeft" alleen maar via paspoortcontrole naar het niet-Schengen deel. Deze paspoortcontrole is veel minder druk en heeft een speciale "short-connection" lane.
Helemaal correct, je bent een transfer passagier en hebt niets met de rijen voor de security en paspoortcontrole bij de terminal ingang te maken. Je blijft "achter de douane" zoals men dat noemt (klopt eigenlijk niet want de KMAR doet de paspoortcontrole). Je hoeft enkel van de ene naar de andere terminal (EU naar non-EU) en daar heb je een paspoortcontrole. Die kan wel eens druk zijn maar bij lange niet zo druk als buiten, en zoals Frasi correct schrijft is er een short-connection lane.

Wij hebben dezelfde vlucht op 30 juni btw, keep us posted!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door MattRob »

MattRob schreef:
24 mei 2022, 18:19
En misschien nog even voor de zekerheid, maar ik denk dat @roelb dat wel al zegt in zijn beschrijving, maar als je dus Sky Priority hebt (omdat je met Skyteam vliegt en status hebt, of voorin zit), dan heb je dus niet die problemen van Vertrekhal 3, en kan je direct de roltrap naar boven nemen voor de Priority security check (en paspoortcontrole). En dan ben je er wel redelijk snel doorheen, net zoals 'voorheen' ? Of zijn daar nu de wachtrijen ook aanzienlijk ?
Weet iemand dit, iemand ervaring die bv Gold status heeft bij KLM ? Heb je dan geen last van de hele grote problemen (misschien maar heel beperkt) ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gilster »

@MattRob ik ben FB Platinum, zie ervaring in mijn eerdere post, ken mijn weg op Schiphol, misschien wat mazzel en goede timing... maar anders dan (soms) een extreem volle lounge en wat hick-ups bij de paspoort controle (zoals beschreven) geen echte negatieve impact tot nu toe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer