Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ONYX666 »

Ik overweeg ivm de wachtrijen een proefabbonement privium te nemen (te gek eigenlijk dat dit nodig is)

Ik begrijp dat je dan een keer naar schiphol moet voor een irisscan. moet dit op afspraak ? Gaat dat dan nog lukken voor een vertrek op 23 juli ?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Harry »

Gisteren is door Schiphol gemeld dat ook de aanvragen voor Privium erg hoog zijn op dit moment (gek hè :?), met ook daar dus de nodige wachttijd voor goedkeuring.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door HennyCox »

Ik begin me langzaam erg zorgen te maken over as zondag. Ik heb een vlucht BRU-AMS-LAS. Op Schiphol een tussenstop van een uur (van 11:35-12:35)...maar als ik de verhalen lees, gaan we dat never redden. Ga proberen om in Brussel een vlucht eerder te krijgen of die eerste leg helemaal te skippen en zelf naar Schiphol rijden en dan maar 4 uur van tevoren daar zijn.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Nessiezzz »

Zojuist vanochtend :
Bijlagen
IMG-20220524-WA0012.jpg
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

HennyCox schreef:
24 mei 2022, 08:30
Ik begin me langzaam erg zorgen te maken over as zondag. Ik heb een vlucht BRU-AMS-LAS. Op Schiphol
Als het goed is heb je dan minder problemen. Je komt al achter de bewaking op Schiphol dus kan je volgens mij meteen door naar de volgende gate zonder een wachtrij.

Alleen hoe het verloopt in Brussel weet ik natuurlijk niet. Hoor je ook weinig van.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ONYX666 »

@hennycox ik zou juist overwegen om om te boeken via brussel. Volgens mij ben je dan inderdaad al achter security toch ? en heb je geen last van de wachtrijen
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door HennyCox »

@ONYX666 @jarjarbinks Is het zeker dat we niet meer met de handbagage door scanners moeten ??
Wel nog paspoortcontrole ?
Is er een speciale "route" dan voor connecting flights ?
Ik heb heel veel gevlogen, maar nog nooit een overstap op Schiphol gehad.....dus maak me ernstig zorgen.
Er gaan nog wel veel vluchten naar Vegas zondag, maar wil niet nog een extra stop in USA hebben en later dan gepland aankomen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pumi1000 »

Ik vraag me ook af hoe dat gaat met overstap op schiphol.......ik vlieg ook BRU-AMS-LAX.
Gelukkig wel met 3.55 uur overstap.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door d_vdploeg »

Nessiezzz schreef:
24 mei 2022, 08:36
Zojuist vanochtend :
Hoe laat was dit? Omstreeks 08.30u?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

HennyCox schreef:
24 mei 2022, 10:11
Is het zeker dat we niet meer met de handbagage door scanners moeten ??
Wel nog paspoortcontrole ?
Is er een speciale "route" dan voor connecting flights ?
Zover ik nu weet geen scan meer van de bagage wel nog een paspoortcontrole maar dan aan de gate (dus niet de grote rij).
Je stapt gewoon bij een gate uit en loopt meteen in de 'vertrekhal'. Dus meteen naar een andere gate. Geen wachtrijen etc.

Ik snap wel je vraag, bv. in USA kom je niet in de hal terecht maar loop je via gangen meteen naar de hal voor je stempel in je paspoort.

In AMS gaat dat niet zo. Ook hadden wij bv een overstap in FRA en daar gaat dat precies zo (dus meteen in de vertrekhal aankomen). Dat komt omdat je binnen shengen reist.
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

Trouwens gebruik van Privium valt wel mee in relatie tot de wachtrijen. Zelf heb ik ook al een aantal jaar Privium
Hierbij bedoel ik ja bij de veiligheidscontrole en bij de paspoortcontrole kan je deze gebruiken.
Echter denk ik nu (nog niet zelf meegemaakt) dat de lange wachtrij geen onderscheidt meer is met Privium. Als je de rij in de hal ziet staan is er geen aparte met Privium, dat zie je pas boven. En tegen alle mensen in de rij zeggen mag ik voor ik heb Privium zal wel niet aan de orde zijn denk ik zo.

Als er mede forummers zijn die al in zo'n wachtrij hebben gestaan met Privium ik hoor het ook graag of je er iets aan hebt gehad behalve als je net bij de controle bent.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

Gast schreef:
24 mei 2022, 08:57
Alleen hoe het verloopt in Brussel weet ik natuurlijk niet. Hoor je ook weinig van.
Geen centje pijn in Brussel. In de meivakantie naar Spanje gevlogen vanuit Brussel. Parkeren tegen de terminal voor de helft van de prijs ten opzichte van Schiphol. Met de lift twee verdiepingen naar boven. De weg oversteken. Meteen doorlopen naar de controle en binnen 15 minuten van auto naar Starbucks aan de koffie. Hoe moeilijk kan het zijn??

Wellicht zou een vliegveld in de Flevopolder een oplossing kunnen zijn? Ik noem maar iets geks... :blink:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Volgens Het Parool was er zondag een vechtpartij tussen boze reizigers en beveiligers op Schiphol. De Marechaussee moest tussenbeide komen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

HennyCox schreef:
24 mei 2022, 10:11
Wel nog paspoortcontrole ?
Is er een speciale "route" dan voor connecting flights ?
Geen speciale route. Je komt gewoon voor de poortjes/hokjes van de paspoortcontrole uit. Ook daar kan het, zeker in de ochtend belachelijk druk zijn! Wij zijn daar ook regelmatig tegen een rij aangelopen van een paar 100 meter met een overstap van minder dan een uur. Dan moet je echt brutaal zijn en de rij voorbijlopen. Anders ga je het niet redden...
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ONYX666 »

maar kom je bij dezelfde paspoortcontrole als waar nu rijen van 5 uur staan ? of alleen voor connecting flights ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:
24 mei 2022, 11:42
Volgens Het Parool was er zondag een vechtpartij tussen boze reizigers en beveiligers op Schiphol. De Marechaussee moest tussenbeide komen.
Toch fijn dat je je boksbeugel pas na de controle moet inleveren... :blink:
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door MattRob »

Wij stonden ook in de lange wachtrijen eind april, en Privium maakte niet zo heel veel uit ... Zoals je al zegt, de Privium rijen beginnen pas boven en je staat dus in dezelfde vreselijk lange rij in de vertrekhal. Pas na een heel eind kan je een aparte rij in voor Privium en Priority vliegers (dus met staus of Business Class) voor de security check. En daar is het ook gewoon nog best druk. En vervolgens kom je bij de paspoort-controles, en daar kan je dan iets sneller voorbij door Privium, maar de wachtrijen waren niet geweldig lang bij de paspoort controle, maar goed, scheelt je ook weer kwartiertje of zo ;-) ! Dit geldt overigens voor Vertrekhal 3 (in ons geval met United), ik weet niet of dat voor KLM / Delta nog anders is in deze drukke Schiphol periode ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

MattRob schreef:
24 mei 2022, 12:04
Privium maakte niet zo heel veel uit
Zoals ik al dacht maakt op totaal niet veel uit. Dank je MattRob.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Almere vak V schreef:
24 mei 2022, 11:31
Gast schreef:
24 mei 2022, 08:57
Alleen hoe het verloopt in Brussel weet ik natuurlijk niet. Hoor je ook weinig van.
Geen centje pijn in Brussel. In de meivakantie naar Spanje gevlogen vanuit Brussel. Parkeren tegen de terminal voor de helft van de prijs ten opzichte van Schiphol. Met de lift twee verdiepingen naar boven. De weg oversteken. Meteen doorlopen naar de controle en binnen 15 minuten van auto naar Starbucks aan de koffie. Hoe moeilijk kan het zijn??

Wellicht zou een vliegveld in de Flevopolder een oplossing kunnen zijn? Ik noem maar iets geks... :blink:
Wij zijn ook in de meivakantie van Brussel naar JFK gevlogen. Wat was ik daar blij mee! Allereerst omdat het 500 euro goedkoper was voor 4 personen (en ik m'n tickets vanuit AMS nog mooi kon laten restitueren). Vervolgens nogmaals vanwege het ontlopen van de ontstane drukte op Schiphol en die oorspronkelijke vlucht uiteindelijk ook nog met 3,5 uur vertraging vertrok.

Parkeren in Brussel vond ik alleen niet voordelig (but who cares), maar inderdaad super dichtbij de vertrekhal.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Nessiezzz »

d_vdploeg schreef:
24 mei 2022, 10:34
Nessiezzz schreef:
24 mei 2022, 08:36
Zojuist vanochtend :
Hoe laat was dit? Omstreeks 08.30u?
Klopt..

Ik vlieg donderdag 09.50 uur en ben om 4.00 uur op Schiphol. :lol:
Laat niets aan het toeval over :twisted:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer