Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pretberg »

Hou al een paar dagen via de site van Schiphol de aangegeven wachttijden voor de security in de gaten maar bij vrijwel alle vluchten naar de USA staat dat er normale rijen zijn bij de security terwijl bij de europese vluchten een wachttijd van meer dan 90 minuten staat.

Vrienden die vorige week naar de USA vlogen hebben max 45 minuten moeten wachten. (nog steeds lang maar je haalt wel je vlucht)
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

Waar zie jij die wachttijden op de schiphol site?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pretberg »

Als je een vlucht volgt zie je tijdschema met hoe laat aanwezig en hoe laat check in open.
Daar staat ook de verwachting van de drukte bij security.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

DennisS schreef:
03 aug 2022, 09:02
Zou het mogelijk zijn om tijdens onze meet & assist tijd die irisscan te laten maken en dus ook onze pasjes? of duurt dat te lang?
Er is geen mogelijkheid om het NA de security te doen toch?
Dit is er niet. Je moet een afspraak maken om je pasjes te halen en de irirscan te doen. Dit omdat er iemand van de douane ook bij moet zijn die je paspoort controleert en zeg maar toestemming geeft deze te koppelen aan je iris / pasje van Privium.
Wat ik hoorde van andere die dit aangevraagd hebben dat ze nu pas in december aan de beurt zijn.
Dus er zo heen gaan heeft geen zin, helaas alleen op afspraak.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door DennisS »

Hmmm op de Privium website lees ik nu dit....
U mag ook zonder afspraak met uw partner langskomen in de Privium ClubLounge Departures, met wat mogelijke wachttijd is de kans groot dat u geholpen kan worden.
Ik ga het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door roelb »

Gast schreef:
03 aug 2022, 10:28
Dit is er niet. Je moet een afspraak maken om je pasjes te halen en de irirscan te doen. Dit omdat er iemand van de douane ook bij moet zijn die je paspoort controleert en zeg maar toestemming geeft deze te koppelen aan je iris / pasje van Privium.
De normale gang van zaken is dat een medewerker van Privium na het maken van de scan en het pasje even met je meeloopt naar de KMAR balie (die daar om de hoek zit) en dan bij de balie alle spullen aan de KMAR medewerker geeft met de mededeling "Ik heb weer een privium voor je". 2 minuten later krijg je alles terug en is het klaar.
Gast

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gast »

Ik weet niet of het nu anders is maar die KMAR persoon zat in de Lounge bij Privium (voor de Douane) bij ons. En dit moet op afspraak.
Zie ook de melding van Kath90 hieronder. Die moest ook een afspraak maken en pas in december aan de beurt.

_________________________________________________________
Post by Kath90 » Mon Jul 25, 2022 10:22 pm

Heeey een topic over lounges, mooi want als loungemaagd heb ik hier wat vragen over😋.

Ik ben sinds een maand of 2 Amex platinum maar door de welbekende Privium druk kan ik mijn irisscan pas in december(?!?) laten doen. Jammer maar het is niet anders, ik neem aan dat ik dan ook geen gebruik kan maken van de privium lounge?

__________________________________________________________
DennisS schreef:
03 aug 2022, 11:58
U mag ook zonder afspraak met uw partner langskomen in de Privium ClubLounge Departures, met wat mogelijke wachttijd is de kans groot dat u geholpen kan worden.
Deze melding via Dennis was nieuw voor mij. Toen wij Privium kregen (voor Cororna tijd ppfff dat is lang geleden) was dat niet mogelijk. Zou dan ook nu gewoon binnen stappen.
Laatst gewijzigd door Gast op 03 aug 2022, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door R2-D2 »

pretberg schreef:
03 aug 2022, 10:19
Als je een vlucht volgt zie je tijdschema met hoe laat aanwezig en hoe laat check in open.
Daar staat ook de verwachting van de drukte bij security.
Daar staat toch enkel 'druk' of 'piekdag'? Toch geen aanduiding in minuten?
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pretberg »

Ik zie toch echt tijdsduur staan, ook toen ik het volgde afgelopen week
image.png
image.png (7.11 KiB) 970 keer bekeken
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1231
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

@R2-D2
Heb je op de Schiphol app de datum en vluvhtnummer toegevoegd en daarna ‘volg deze vlucht’?
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door R2-D2 »

Ja, ik heb idd 'volg deze vlucht' gedaan en ik zie helemaal geen minuten.
Heel gek dit.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Vinay »

Gisteren om 11.45 afgesproken voor M&A. Ik vond het heerlijk. Bij de incheckbalies was het niet druk, maar om de rij bij security en paspoortcontrole te kunnen skippen voelde toch wel lekker. Daardoor rustig even met de kids culinair kunnen lunchen bij de McDonalds.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Kath90 »

DennisS schreef:
03 aug 2022, 11:58

Ik ga het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Laat het even weten als het lukt :)
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door deebee7 »

We vertrekken volgende week zaterdag vanuit Schiphol naar een schengen bestemming. Meet and assist is volzet. We gaan via P3. Vlucht vertrekt om 12:20. Inchecken aan P3 kan maar om 9u. Dat lijkt mij krap om dan nog op tijd aan de vertrekhal te geraken en door security. Zeker als we niet eerste i n de rij zijn voor checkin aan P3. Ik heb parking aan P3 maar om 08u gereserveerd. Zijn hier ervaringen of opinies over de beste strategie? (wachten aan P3 voor checkin of al om 08u naar vertrekhal en daar inchecken?). Het is een TUI vlucht dus vermoed vertrek uit terminal 3 (?).
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Frasi »

Als je met KLM vliegt kan je al vanaf 6u terecht op P3.
image.png
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door deebee7 »

Spijtig genoeg TUI.....
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1231
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Zie hier voor een eerdere ervaring:
Saskia45 schreef:
26 jul 2022, 03:32
Wij hebben afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van meet&assist. Eerst op P3 geprobeerd bagage in te checken, maar na een half uur in de rij stonden er nog steeds meer dan 15 mensen voor ons te wachten. Schoot echt niet op, dus Yael gebeld omdat we de afspraak met haar 2 uur voor vertrek niet zouden halen. We moesten naar het afgesproken punt komen en vandaar heeft zij de incheck van de bagage geregeld, inclusief een baliewissel omdat de bagagebanden bij de dropoff een storing hadden. Ze heeft ons in 25 min overal doorheen geleid, terwijl we hoorden in het vliegtuig dat mensen 3,5 uur in de rij hadden gestaan.
En even nagevraagd: ze begeleiden ongeveer 3 klanten per dag.

Aanvulling: wij waren 9.40 op P3 en moesten om 10.30 uur in de vertrekhal zijn bij deur E.
Ik weet niet waar je beter mee bent: om 8 uur al in de rij voor hopelijk 9 uur P3 koffers inchecken en dan naar de vertrekhal, of om 8 uur direct naar de vertrekhal en daar koffers inleveren.

Misschien is de selfservice bagage wat:
Bij TUI selfservice bagage afgiftepunt (vertrekhal 3) vanaf 3 uur tot 1 uur voor vertrek.
Tussen 04.00 en 16.00 uur is minimaal 1 incheckbalie open in vertrekhal 3 voor vluchten op die dag.
Reguliere check-in: vanaf 3 uur tot 1 uur voor vertrek.
Alleen handbagage: rechtstreeks naar gate.
https://www.tui.nl/klantenservice/?vraa ... %20vertrek.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door deebee7 »

Die ervaring via P3 had ik idd gelezen maar zij konden terugvallen op meet & assist. Wij dus niet. Selfservice van TUI kan mogelijks wel lukken maar dan ook maar vanaf 09u20. Moet je eigenlijk al in de rij gewoon om de terminal binnen te geraken? Of waarvoor zijn die lange rijen waarvan ik foto's zie op nieuwssites waar mensen BUITEN staan te wachten?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1231
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Je vliegt om 12:20 dus je 'mag' vanaf 08:20 naar de vertrekhal. Dat lijkt me je vroegste mogelijkheid dus dat zou ik zeker doen. Kijk dan ter plaatse of je kiest voor de wachtrij voor de incheck (ga daar alvast in staan) en kijk dan of tegen 09:20 de selfservice open is/gaat. Afhankelijk van je gezelschap: splits gelijk op en kijk waar je het eerst aan de beurt bent.
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door matthijst »

Vieg volgende week zaterdag met United naar Newark. Heb voor de gein eens de 3-4 dagelijkse Unitedvluchten toegevoegd in de Schiphol app.
Tot nu toe lijkt het in Vertrekhal 3 + douane nooit heel druk te zijn?
Lijkt erop dat de meeste drama in Vertrekhal 1 is.
United heeft balie 26, vanochtend eens wat vluchten rond die tijd aangeklikt op Schiphol, maar vrijwel alles zit in Vertrekhal 1. En in hal 3 lijkt die balie ook alleen voor United te zijn. Dus ik heb nu toch goede hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Unitedvluchten zijn, dacht ik paar maand terug toen het drama begon gelezen te hebben, ook niet helemaal volgeboekt.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer