Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Marco en Cindy »

Het scheelt dus echt nog steeds van dag tot dag. Vanmorgen hadden we bijna tweeënhalf uur nodig om overal doorheen te komen. En we waren net op tijd voor ons gevoel want de rij achter ons groeide behoorlijk snel.

Anderhalf uur om de koffers te dumpen bij KLM en bijna een uur nodig gehad voor de security. Paspoort controle was een eitje. Slechts 5 minuten.

Dus je moet het treffen op Schiphol. Gelukkig wel ruim voor het boarden overal doorheen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door thefreeze »

Ik heb deze zomer al een aantal keren gevlogen vanaf Schiphol en iedere keer een prima ervaring met de Privium kaart.

In vertrekhal 2 zit vlakbij de ingang van de Privium Lounge de priority ingang naar boven (lees: security). Daar kom je dan in een korte rij te staan. Afhankelijk van het aantal mindervaliden met assistentie en VIPs (of Meet & Assist) is de wachttijd rond de 20 minuten. Daarna moet je naar de paspoortcontrole waar de Priviumdoorgang meestal leeg is.

Voor onze USA trip in juli hebben we Meet & Assist gebruikt, dat was echt perfect maar ik vraag me af of het echt nodig was aangezien we business class vlogen en beiden privium hebben.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door d_vdploeg »

Het scheelt niet alleen van dag tot dag, maar ook van soort (incheck, security en paspoortcontrole) lijkt het wel. Wij vlogen op zaterdag 3 september en er was amper een rij bij de bagage dropoff bij KLM, bij de security was het in een half uurtje ook gebeurd maar bij ons duurde de paspoortcontrole gek genoeg weer ruim een half uur. Geen poortjes open overigens voor automatische paspoortcontrole, alles via de gewone rij.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door bedeve »

thefreeze schreef:
06 sep 2022, 14:36
Voor onze USA trip in juli hebben we Meet & Assist gebruikt, dat was echt perfect maar ik vraag me af of het echt nodig was aangezien we business class vlogen en beiden privium hebben.
Heb je Privium of Sky Priority ?
Dan is de "Meet & Assist " service overbodig .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Timothy555 »

Een halfuurtje voor paspoortcontrole vind ik nog acceptabel, ook al is het meestal sneller. Ik heb volgende week een overstap van 3u40min om m’n vlucht naar Vegas te halen en moet dus door paspoortcontrole, ik ga er vanuit dat ik het wel haal :D
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Xkim01 »

Hoe zit het met de drukte op schiphol nu? nog steeds zo druk, omdat ik aan het twijfelen was of ik via Schiphol of Frankfurt mijn vlucht moet boeken...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Was net op het journaal. Verschrikkelijk druk. Niet iedereen haalde zijn/haar vlucht. Te weinig beveiligers want Schiphol wil centjes besparen.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Bushmaster »

Inmiddels is de zomertoeslag voor beveiligers en bagagemedewerkers er af en is het weer "gezellig" druk,
ze zijn weer terug op minimum loon, tja dan ging ik ook niet met koffers zeulen als het (lichtere) werk elders voor het oprapen ligt.
https://nos.nl/artikel/2444325-weer-gro ... -annuleren
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Hoe die dame van Schiphol alles wat krom is probeert recht te praten. Nee, hoor het ligt niet aan Schiphol...............
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Xkim01 »

Dan maar via Frankfurt vliegen of is het daar ook zo’n oncontroleerbare drukte? Ik woon in Limburg dus scheelt niet veel verder rijden volgens mij
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Als je in Frankfurt wel mag komen wanneer je zelf wil (en niet maximaal 4 uur van te voren zoals op Schiphol) dan zou ik het wel weten.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Xkim01 »

Ik zag dat vanuit daar wel een directe vlug gaat naar Dallas maar ben bang dat ik de weg daar niet weet😂 (op Schiphol ook niet hoor maar daar had ik het beetje uitgevogeld)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Ach gut, maar daar moet je je niet druk om maken hoor. Dat wijst zich vanzelf. Kijk even wat voor jou het beste uit komt (prijs, datum/tijd, transport er naar toe). Geen zorgen, als iedereen het kan kun jij het ook 😊
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Xkim01 »

Wat raden jullie aan om op Frankfurt AirPort te komen? Proberen of iemand mij kan brengen, taxi nemen (als het niet anders kan) want openbaar vervoer zie ik niet echt zitten, anders toch via Amsterdam 😅
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Pepito »

Op zich is de ICE-trein vrij goed te doen hoor, station op het vliegveld.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door SnoopyMetKids »

Trein is prima hoor :) Maar als je met de auto wil en niemand kan je brengen dan kun je ook lang parkeren met je eigen auto, dat is goedkoper dan een taxi heen en terug. Kijk eens op https://www.parken-und-fliegen.de/?agent=PFAFF

Als je bijv vanaf eind september 4 weken zou willen parkeren dan kan dat al voor 160 euro, inclusief een ritje van 10-minuten van de parking naar het vliegveld :) Dus ik zou eens kijken voor jouw data. Je kan via dezelfde website ook park/sleep/fly doen, dan slaap je de avond voor vertrek alvast vlakbij het vliegveld (de max parkeerduur is dan 22 dagen).
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 967
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door HennyCox »

@SnoopyMetKids Bedankt voor de link naar die website. Zojuist parkeerplaats geboekt voor slechts €77 voor 17 dagen incl. transfer van 8 minuten naar vliegveld. :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Denk goed na voordat je de trein naar Frankfurt overweegt. Het is chaos op het Duitse spoorwegnet met veel vertraagde en uitvallende treinen.
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pretberg »

Gezien het feit dat het toch weer erg druk is op Schiphol en dat we met ons zoontje van 3 geen zin hebben om met een beetje pech 2 uur in de rij te moeten staan toch maar de meet & assist geboekt voor onze vlucht van 3 oktober.

Stond nu al in de app van Schiphol dat 3 oktober een piekdag gaat zijn dus maar geen risico nemen.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door dejong89 »

Het was gisterenavond rond 18:30-19:00 een grote chaos in vertrekhal 3. Rijen tot aan buiten de deur.
Ik had alleen handbagage en was overal binnen 1,5 uur doorheen maar veel mensen hebben hun vlucht gemist.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer