Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Vito »

Dat ziet er veelbelovend uit :lol:
In juni ben ik een weekendje weg geweest vanaf Düsseldorf maar dat was al net zo’n chaos. Ruim op tijd aanwezig, alleen handbagage en maar nét mijn vlucht gehaald. Laten we zeggen dat je dan niet relaxed weggaat. In die zin is het wel 165,- waard.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Timothy555 »

Heb je als overstappende passagier op Schiphol evenveel last van de situatie?

Ik vlieg in september terug van Las Vegas naar Brussel via Schiphol. Ik moet de paspoortcontrole dus door op Schiphol van non-Schengen naar Schengen. Heb 2u50 minuten om de overstap te maken, normaal ruim voldoende. Is de ruimbagage niet mee, tot daar aan toe dan. Die komt dan wel thuis terecht.

In september kan het natuurlijk ook wel al kalmer gaan zijn…
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Wadu »

Timothy555 schreef:
24 jul 2022, 16:48
Heb je als overstappende passagier op Schiphol evenveel last van de situatie?
Gisteren het traject Las Vegas - Salt Lake City - Amsterdam - Brussel gedaan met een 5O minuten overstap in Amsterdam.

Vliegtuig uit, eventjes rennen vanuit terminal D naar terminal C en ondertussen je paspoort laten scannen bij de douane waar geen wachtrij stond.
Kon 20 minuten voor vertrek boarden.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Vito »

Even een vraag aan de kenners hier: is het mogelijk om al de avond van tevoren door security te gaan en dan toch airside te overnachten? En weet iemand of het Mercure hotel daar gesloten is? Ik krijg nl geen beschikbaarheid tot juni 2023.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Timothy555 »

@Wadu dank om je ervaring te delen!
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door SnoopyMetKids »

Vito schreef:
24 jul 2022, 20:44
Even een vraag aan de kenners hier: is het mogelijk om al de avond van tevoren door security te gaan en dan toch airside te overnachten? En weet iemand of het Mercure hotel daar gesloten is? Ik krijg nl geen beschikbaarheid tot juni 2023.
Ik heb voor een belangrijke werkafspraak om dezelfde reden het Yotel geboekt na het volgende antwoord van Schiphol hierover: "Op vertoon van een bevestiging van de hotelreservering krijg je toegang tot de vertrekhal. Ter plekke staan daar Passenger Assistants en die zijn bekend met de uitzondering voor hotelgasten voor Yotelair en voor het Mercure Hotel."

Mercure is volgens Schiphol gewoon open, maar ik krijg daar ook nooit beschikbaarheid te zien. Yotelair vind ik overigens prima, klein maar fijn. Uiteraard mag er geen bagage mee buiten handbagage, dus avond vantevoren werkt alleen als je geen checked luggage meeneemt aangezien baggage drop niet mogelijk is zo ver voor vertrek.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Vito »

Bedankt voor je reactie. Ik reis alleen met handbagage dus dat komt wel goed. Ik vind het alleen behoorlijk aan de prijs. Zou Mercure kamers vooral reserveren voor luchtvaartmaatschappijen voor vertragingen ?
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik vind het ook schandalig duur hoor; in 2019 ook een keer bij Yotel geweest en dat was toen stukken goedkoper, ze zullen wel gebruik maken van de enorme vraag. Vind CItizenM Schiphol ook echt een stuk duurder geworden (ook t.o.v. de veel betere CitizenM Amsterdam South locatie vanwaar je met 6 minuten ook op Schiphol Plaza staat--dat heeft doorgaans mijn voorkeur).

Mercure zou best wel eens kunnen ja. Je zou kunnen bellen om het te vragen.
Mrsgalaxy
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Mrsgalaxy »

Ter informatie onze ervaring op Schiphol op 24 juli. Om 10.15 uur rechtstreekse vlucht naar Salt Lake City. (géén privium) Vlucht met Delta, thuis online ingecheckt.
Aanwezig: 6.00 uur Vertrekhal 2.
07.00 uur bagage afgegeven.
07.40 langs de security
08.00 uur langs de paspoortcontrole.
Alles was goed geregeld en overal stond personeel klaar om mensen helpen.
We hadden ons ingesteld op een langere wachttijd, maar binnen 2 uur waren we dus klaar, ruim op tijd voor boarden om 09.30 uur. Natuurlijk was das daar het ‘Efteling-gevoel’, maar alle rijen liepen over het algemeen goed door, dus geen gemopper in de rijen.
Onze vakantie is goed begonnen en ik duim uiteraard voor de andere vakantiegangers.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Coyote »

SnoopyMetKids schreef:
24 jul 2022, 23:21
Vind CItizenM Schiphol ook echt een stuk duurder geworden
Dat had ik ook gezien. Gelukkig had ik voor mijn trip vorige maand ruim op tijd een kamer gereserveerd, nog voor de drukte bij Schiphol ontstond. Zag enkele weken voor mijn vertrek dat de kamerprijs verdubbeld was. Ook voor de komende maanden hanteren ze die prijzen dus dat doen we maar niet voor mijn volgende trip. Dan maar vroeg vertrekken van huis en parkeren bij P3.

De prijzen bij Yotel zijn absurd. :shock: Maar ja, zolang er maar genoeg mensen zijn die het betalen kunnen ze het ervoor vragen.

Overigens merk ik bij de wachtrijen op Schiphol dat het echt momentopnames zijn. De ene reiziger is er vlot door, de andere doet er enkele uren over. Is geen peil op te trekken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door bedeve »

Terwijl jij toch heel dicht bij huis een mooie rechtstreekse treinverbinding met Schiphol hebt @Coyote ....

En over P3 ...
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/schiphol-parking
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Coyote »

@bedeve Als je rond 10:00 u gaat vliegen, wil je niet (sterker nog, het kan niet eens) eerst die rit met de trein vanuit Heerenveen maken.

Nee hoor, laat mij maar lekker met de auto naar Schiphol gaan. Parkeren bij P3 is mij erg goed bevallen vorig jaar.

Ben ANWB lid en had al uitgezocht wat parkeren eind september tot half oktober zou gaan kosten. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Saskia45 »

Wij hebben afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van meet&assist. Eerst op P3 geprobeerd bagage in te checken, maar na een half uur in de rij stonden er nog steeds meer dan 15 mensen voor ons te wachten. Schoot echt niet op, dus Yael gebeld omdat we de afspraak met haar 2 uur voor vertrek niet zouden halen. We moesten naar het afgesproken punt komen en vandaar heeft zij de incheck van de bagage geregeld, inclusief een baliewissel omdat de bagagebanden bij de dropoff een storing hadden. Ze heeft ons in 25 min overal doorheen geleid, terwijl we hoorden in het vliegtuig dat mensen 3,5 uur in de rij hadden gestaan.
En even nagevraagd: ze begeleiden ongeveer 3 klanten per dag.

Aanvulling: wij waren 9.40 op P3 en moesten om 10.30 uur in de vertrekhal zijn bij deur E.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Limbo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 dec 2021, 06:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Limbo »

Wij gisteren met Ruben van meet&assist binnen nog geen half uur door alle rijen op Schiphol. Het was nog niet superdruk maar het gaf ons een prettig gevoel om zonder zorgen / stress onze vakantie te beginnen. Op Newark viel costums overigs ook mee. Dus het begin van onze vakantie is prima
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door sunnyrojo »

Wat ben ik dan blij dat we meet & assist nog hebben kunnen boeken voor onze vlucht 11 augustus en omdat mijn zoon een vlucht 1 uur eerder heeft hebben we de afspraak voor ons vieren verzet , gisteren gevraagd per mail en vandaag al een positieve reactie.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Raziel »

Zou je als stel gebruik kunnen maken van meet&assist met bijvoorbeeld een ander stel dat dezelfde vlucht neemt?
Al zou je dan wel een nieuw topic moeten openen om kandidaten te zoeken.... :?
Hoe groot is de kans dat toevallig iemand op het forum dezelfde vlucht heeft.....
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Kevin77 »

Vanochtend gebruik gemaakt van Meet & Assist, voor een vlucht naar Lissabon
Om 5 uur afgesproken met Karim, om 5:20 stonden we bij de gate.
Flinke drukte op Schiphol, zeker de moeite waard, neemt een hoop stress weg en we konden twee uur langer in bed blijven liggen.
Volgens Karim is het alleen nog druk in de ochtend.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door bennov »

Onze ervaring met de meet & assist: Zojuist (om 10u) in 15 min vanaf deur E door alle checks tot achter de douane. Na wat pech gisteren met de Thalys (zie dat topic) maakt dit alles goed. We zagen al grote rijen buiten, binnen was het overal niet anders. En zoals anderen ook al zeiden,je voelt je enigszins beschamend, maar goed de service bestaat en ben super blij dat we deze optie hadden .

Nu op naar Vegas en dan kan de reis beginnen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

Wat zijn de ervaringen, zonder meet&assist, de afgelopen dagen? Hebben er nog mensen hun vlucht gemist?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Maxmannl »

Gisterochtend KLM vlucht, 40 min van binnenlopen terminal helemaal door security.
Mij handbagage nam nog de afslag op controleband anders was het nog sneller geweest. Liep om 08.15 terminal binnen.
De enige echte Ticketbaas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer